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천성경 (증) - 008. 근원이요 본체이신 하나님 1 인간이 절대자에 의해서 창조되고 절대자의 사랑을 실천하도록 지음 받았다면 인간 창조의 동기와 목적이 있었음이 분명합니다. 그 동기와 목적이 밝혀지려면 절대자가 어떤 분인가 하는 문제, 즉 올바른 신관이 우선 세워져야 합니다. 올바른 신관이 세워짐으로써 그분의 창조 동기와 목적이 밝혀질 것이고, 따라서 평화를 위해서 절대사랑을 실천해야 되는 이유도 명백해질 것입니다. (110-253, 1980.11.27) 제1 원인자이신 하나님 2 세상에는 남자와 여자 두 종류의 사람이 살고 있습니다. 그들은 스스로 자리를 바꿀 수 없습니다. 여러분은 자신이 원해서 그렇게 태어나지 않았습니다. 내가 생각하지 않고 원하지도 않았는데, 그리고 원인은 물론 결과나 과정도 모르는데 그렇게 태어난 것입니다. 사람이 제아무리 잘났다 하더라도 원인적인 존재가 아니고 결과적인 존재임을 부정할 수 없습니다. 따라서 제1 원인적인 존재가 있어야 합니다. 제1 원인적인 존재를 하나님이라고 부르든지, 아니면 그 무슨 이름으로 불러도 좋지만 그 원인적인 존재가 있어야 됩니다. (279-104, 1996.08.01) 3 인간은 어디까지나 제1 존재가 아니라 제2 존재입니다. 제2 존재, 결과적 존재가 있기 위해서는 원인적 존재인 제1 존재가 있어야 됩니다. 제1 존재와 제2 존재는 떨어지려야 떨어질 수 없습니다. 그 제1 존재와 제2 존재는 원인과 일체 될 수 있는 결과를 바라면서 그 관계가 맺어집니다. 하나님이 인류의 중심이 되고 인간의 원인적인 존재가 됐다면, 결과적 존재인 인간에게는 그 이상을 실천할 수 있는 과정이 필요합니다. 그것이 우리가 자라서 사는 생활 과정이요, 또 긴 날을 보면 역사 과정입니다. (185-148, 1989.01.08) 4 모든 것을 보게 될 때, 쌍쌍으로 되어 있습니다. 광물세계에도 플러스 이온이 있고 마이너스 이온이 있어서 주고받으면서 운동합니다. 꽃에도 수술과 암술이 있습니다. 동물세계에도 수놈과 암놈이 있습니다. 요즘에는 세균에도 수놈과 암놈이 있다는 얘기를 합니다. 보이지 않는 세계에까지 수놈과 암놈이 있는데, 보이는 세계는 어떻겠습니까? 무한한 세계에 수놈 암놈이 자의에 의해서 생겨났겠습니까, 타의에 의해서 생겨났겠습니까? 타의에 의해서 생겨난 것입니다. 그렇기 때문에 우리는 아무리 잘났다 해도 결과적 존재이지 제1 원인적 존재가 아닙니다. 우리는 대상적 존재에 지나지 않습니다. (232-012, 1992.07.01) 5 인간은 제1 원인에서부터 시작됐습니다. 제1 원인이 뭐냐? 그 이름은 아무래도 좋습니다. 절대자이기 때문에 그분이 생각하는 이상은 절대적 이상입니다. 인간은 어디까지나 제1 존재가 아니고 결과적인 제2 존재입니다. 나에게 있어서 제1 존재는 어머니 아버지입니다. 어머니 아버지의 제1 존재는 할아버지 할머니입니다. 할아버지 할머니에서 올라가면 제1 존재는 종지조상이 됩니다. 인간 종지조상을 중심삼고 하나님, 신이 있다면 신에까지 올라갑니다. (196-308, 1990.01.12) 6 하나님은 우리 마음의 동기가 되는 분입니다. 인간의 제1 원천이 되는 분입니다. 우리 이상의 기원이 되는 분입니다. 이 기원을 빼고서는 결과가 나타날 수 없습니다. 그러기에 하나님을 빼놓고는 세상이 이루어지지 않습니다. 부모를 잃은 고아와 같은 처지에 있는 것이 이 땅 위의 인류입니다. 그런데 그 고아 앞에 잃어버렸던 부모를 찾아 주게 되면 그의 환희의 함성이 얼마나 크겠습니까? 세상을 정복하여 억만거금을 손에 쥔 명장의 승리는 이 기쁨에 비교가 안 되는 것입니다. 마음이 중요합니다. 아무리 승리를 찬양할 수 있는 자리에 있다 하더라도 아버지 어머니 앞에 가지 않고는 참된 자녀로 설 수 없습니다. (026-227, 1969.10.02) |
天聖経 (增) - 008. 根源であり本体であられる神様 1 人間が絶対者によって創造され、絶対者の愛を実践するように造られたとすれば、人間の創造に動機と目的があったことは明白です。その動機と目的を明らか にしようとすれば、絶対者がどのようなお方かという問題、すなわち正しい神観がまず立てられなければなりません。正しい神観が立てられることによって、そ のお方の創造の動機と目的が明らかにされるのであり、したがって、平和のために絶対愛を実践しなければならない理由も明白になるのです。 (110-253, 1980.11.27) 第一原因者であられる神様 2 この世の中には、男性と女性の二種類の人間が暮らしています。彼らは、自ら立場を変えることはできません。皆さんは、自らが願ってそのように生まれたの ではありません。自分が考えもせず、願いもしなかったのに、そして、原因はもちろん、結果や過程も知らないのに、そのように生まれたのです。人間がいくら 偉大だとしても、原因的な存在ではなく、結果的な存在であることを否定できません。したがって、第一原因的な存在がなければなりません。第一原因的な存在 を神様と呼んでも、何かほかの名で呼んでもかまわないのですが、その原因的な存在がなければなりません。 (279-104, 1996.08.01) 3 人間は、あくまでも第一存在ではなく、第二存在です。第二存在、すなわち結果的存在があるためには、原因的存在である第一存在がなければなりません。第 一存在と第二存在は、離れようとしても離れることはできません。その第一存在と第二存在は、原因と一体となることのできる結果を望みながら、その関係が結 ばれます。神様が人類の中心となって人間の原因的な存在になったとすれば、結果的存在である人間には、その理想を実践できる過程が必要です。それが、私た ちが成長して生きる生活過程であり、また長い時間で見れば歴史過程です。 (185-148, 1989.01.08) 4 あらゆるものを見ると、対になっています。鉱物世界にも、プラスイオンとマイナスイオンがあり、与えたり受けたりしながら運動しています。花にも、雄し べと雌しべがあります。動物世界にも、雄と雌がいます。近頃は、細菌にも、雄と雌があるという話をしているのです。見えない世界にまで雄と雌がいるという のですから、見える世界はどうでしょうか。雄と雌が自分の意志によって生まれたのでしょうか、他者の意志によって生まれたのでしょうか。他者の意志によっ て生まれたのです。ですから、私たちは、いくら優秀だといっても、結果的存在であって、第一原因的存在ではありません。私たちは対象的存在にすぎません。 (232-012, 1992.07.01) 5 人間は第一原因から始まりました。第一原因とは何でしょうか。その名前は何でもよいのです。絶対者なので、そのお方が考える理想は、絶対的理想です。人 間は、あくまでも第一存在ではなく、結果的な第二存在です。「私」にとって第一存在は、父母です。父母の第一存在は、祖父母です。祖父母からさかのぼれ ば、第一存在は、最初の先祖になります。人間の最初の先祖を中心として、神様がいるとすれば、神様にまでさかのぼるのです。 (196-308, 1990.01.12) 6 神様は、私たちの心の動機になるお方です。人間の第一源泉になるお方です。私たちの理想の起源になるお方です。この起源を除外しては結果が現れません。 ですから、神様を除外しては世の中が成り立ちません。父母を失った孤児のような境遇にあるのが、この地上の人類です。しかし、その孤児の前に、失ってし まった父母を取り戻すようになれば、その歓喜の声がどれほど大きいでしょうか。世の中を征服して億万の大金を手にした名将の勝利も、この喜びとは比較にな らないのです。心が重要です。いくら勝利を称賛できる立場にあるとしても、父母の前に行かなければ真の子女として立つことができません。 (026-227, 1969.10.02) |
Cheon Seong Gyeong Ⅱ - 008. God as the Root and Original Being 1 If the Absolute Being created us with the intention that we practice His love, it is clear that He had a motive and a purpose in creating us. In order to clarify that motive and purpose, we need to know the nature of this Absolute Being; that is, we first need a correct view of God. A correct view of God will reveal His purpose and motivation for creating us. It will also clarify why we have to practice absolute love for the sake of peace. (110-253, 1980.11.27) God the First Cause 2 In the world there are two kinds of people, men and women. They do not change their position. We were born as one or the other not by our own desire. Even though we did not think about this or want it, and did not understand the process or the result, we were born as we are. No matter how successful a person is, no one can deny that he or she is a resultant being, not the causal being. This implies that there has to be a first causal being. Whether called God or something else, that causal being must exist. (279-104, 1996.08.01) 3 Human beings certainly are not the first being, but secondary beings. In order for a secondary or resultant being to exist, there must be a first, causal being. Ultimately, no force can separate these two beings. The first and second beings engage in a relationship. They each desire to become one, as cause and effect. If God, the causal being, becomes the center of all human beings, they, as resultant beings, need a process through which to fulfill His ideal. That is the process of life by which they mature, and from a broader perspective, the process of history. (185-148, 1989.01.08) 4 All of creation is composed of things existing in pairs. The mineral world comprises positive and negative ions that engage in give-and-receive action. Flowers have stamen and pistil, and the animal kingdom has male and female animals. Recently it has been discovered that even bacteria are male or female. If in the microscopic world, invisible to our eyes, there are male and female, what about the world that we can see with our eyes? Did all these male and female entities in this vast, limitless world come into existence by their own will? Or was it by another will? It was by another will. Hence, I repeat: no matter how great we are, we are resultant beings, not the primary causal being. Simply put, we are beings occupying the object-partner position. (232-012, 1992.07.01) 5 Human beings originated from the first cause. What is the first cause? It does not matter what name we use; that being is absolute and has an absolute ideal. We are not “primary” beings, but are resultant, “secondary” beings. For each of us, our immediate primary beings are our mothers and fathers. Our parents' primary beings are our grandmothers and grandfathers. If we keep going back we come to our first ancestors. If God is behind our first ancestors, we go all the way back to God. (196-308, 1990.01.12) 6 God is the motivation within our hearts. He is our original source, and the root of our ideals. Without a cause there can be no result. Therefore, the universe cannot exist apart from God. Dwelling on this earth, we are like orphans who have lost our parents. Imagine the joyful shout of someone who finds his or her lost parents. That joy would be incomparably greater than the joy of a general who conquers the world and gains a material fortune. The heart is what is important. No matter how praiseworthy your successes, if you do not go before your father and mother, you cannot stand as a true child. (026-227, 1969.10.02) |
첫댓글 감사합니다 아주