|
The Isaiah defense evidence 12. 4 chapter(3). The calling holy, cleanness public work(Is.4:5~6)
이사야 변론 증거 12. 4장(3). 칭성, 청결 역사(사4:5~6)
# it calls it is holy, spirit of the referees and spirit of burning, cleanness till the blood, and holy meeting Church #
# 거룩하다 칭함, 심판의 영과 소멸의 영, 피까지 청결, 거룩한 성회 #
This chapter says the consequence of the characters which remain when Zion corrupted like the chapter 3 goes broke.
본장은 3장과 같이 부패한 시온이 망할 때 남은 자들의 형편을 말한 것입니다.
* Important verse; 3 section. And it shall come to pass, that he that is left in Zion, and he that remained in Jerusalem, shall be called holy, even every one that is written among the living in Jerusalem:
* 요절; 3절 시온에 남아 있는 자, 예루살렘에 머물러 있는 자 곧 예루살렘에 있어 생존한 자 중 녹명된 모든 사람은 거룩하다 칭함을 얻으리니
* the explanation) It is the remain person, as to the person who is holy becomes the person. The spiritual relief of the favors era since it receives for the belief to says be righteous and hitting against (call righteousness), gets to be holy call and the sin body and soul relief of the disaster era being extinct and leaving the punishment and hitting against the Holy Spirit (call holy).
* 강해) 거룩한 자만 남은 자가 된다는 것입니다. 은혜시대의 영혼 구원은 믿음으로 의롭다함을 받고(칭의)를 받고 환란시대의 영육구원은 죄악이 소멸되고 죄과를 떠나고 성령을 받으므로 거룩하다 칭함을 받는 것입니다(칭성).
* Is.4:5~6. And the LORD will create upon every dwelling place of mount Zion, and upon her assemblies, a cloud and smoke by day, and the shining of a flaming fire by night: for upon all the glory shall be a defence.
And there shall be a tabernacle for a shadow in the day time from the heat, and for a place of refuge, and for a covert from storm and from rain
* 사4:5~6. 여호와께서 그 거하시는 온 시온산과 모든 집회위에 낮이면 구름과 연기, 밤이면 화염의 빛을 만드시고 그 모든 영광 위에 천막을 덮으실 것이며 또 천막이 있어서 낮에는 더위를 피하는 그늘을 지으며 또 풍우를 피하여 숨는 곳이 되리라.
* The explanation), Like this, absolutely it has the God's protection to get the blessing of the virgin land for the remaining person and they hold the association and the place getting together is protected with day and night and wind and rain from are sheltered in front of holy wing under in the tent, avoided becomes the disaster. It did in being all meetings and it went to the Lord second coming and the holy Church was said and this has the God's special protection. This holy Church spoke specifically to the chapter 1 and chapter 2 in Joel and the characters which there is the national salvation holy Church which the servant gaining the power shows and deals across the country with the whole nation and gives of the word of the extinction communist truth if the disaster comes on Korea and proceed under the angel's protection and don't attend will face.
It is the public work like the time when Israel will come out of Aegup and association public work of the candlestick church in which God becomes public work with the fire pillar at night with the cloud on the day.
* 강해) 이와 같이 남은 자로 새 땅의 축복을 받게 된 것은 절대적으로 하나님의 보호가 있되 그들이 성회를 열고 모인 곳을 낮과 밤으로 보호를 하되 거룩한 나래 밑에서 천막에서 풍우를 피함같이 환란을 면케 되는 것입니다. 모든 집회라 했는데 이것은 주 재림기에 가서 성회를 말했는데 하나님의 특별보호가 있습니다.
이 성회는 요엘서 1장과 2장에 구체적으로 말씀했는데 우리나라에 환란이 오면 권세 받은 종이 나타나서 전국적으로 전 국민을 상대해서 멸공 진리의 말씀을 전하는 구국 성회가 있는데 천사의 보호 아래 진행되며 참석치 않는 자들은 멸망을 당할 것입니다. 이스라엘이 애굽에서 나올 때와 같은 역사인데 낮에는 구름, 밤에는 불기둥으로 하나님이 역사하는 촛대교회의 단체 역사입니다.
Since being the public work which doesn't intend to the individual relief, but gets the mass relief, if this public work is on Zion mountain and all assemblies, it intends the mass protection and relief to says with the cloud and smoke at the day, light the flame light and acting at night (Is. 4:5).
이 역사는 개인적인 구원을 목적한 것이 아니고 단체적으로 구원을 받는 역사이므로 시온산과 모든 집회위에 낮이면 구름과 연기로 밤에는 화염 빛을 비추어 준다고 한 것은 단체적인 보호와 구원을 뜻한 것입니다(사4:5).
Even if no matter what, the disaster comes in order that the complete church is realized in the future, this church should have the thing in which this whole church receives the remodeling utterly in becoming public work in order to is unable to cause the damage. As three thousands get the again born at a time when the public work of the again birth gives to Jerusalem attic church the candlestick church of the Christianity conclusion will have the thing getting the remodeling all in the between a day. Zech. 3: The sin of this land said be excluded in the day and this teaches the public work of the candlestick church to section 9.
Since there will get to be no person to remain in the day of the ire at all if God is not this public work to be fall, God falls the spirit of the referees and the spirit of burning to the authority on the assembly. Since the first Adam made in the soil, this body got and it received the vitality under the life soul but was unable to get the public work of the holy soul, the first Adam are unable to accomplish the beautiful personality and returns to the soil. But since blowing the God's the holy soul on this body, the public work which makes beautiful gets to enjoy the honor of the new age when easily this body is beautiful.
If it led to the cloud column and fire pillar, much more, Israel people which applies sheep of blood on the jamb and gets the relief will be the work as a matter of course that protection which is mass to the people who believe the holy blood of Jesus with the end of the humankind and enter for the new age has common for day and night.
It receives to become the man entering the new age or someone as the public work gives to this church. It fall to the occasion which the one's favour of the holy spirit will fall at Jerusalem attic on this church.
One taking down the full remodeling of the degenerate age and public work of the purity change will get to be fall on this church.
앞으로 완전한 교회가 이루어지려면 아무리 환란 재앙이 와도 그 교회는 피해를 주지 못하도록 역사하는데 있어서 그 교회 전체가 완전 개조를 받게 되는 일이 있어야만 되는 것입니다. 예루살렘 다락방 교회에 중생의 역사가 내릴 때에 3천명이 일시에 중생을 받듯이 기독교 종말의 촛대교회는 하루 사이에 전부 개조를 받는 일이 있을 것입니다. 슥3:9절에 이 땅의 죄악을 하루에 제한다고 하셨는데 이것은 촛대교회의 역사를 가르친 것입니다.
만일 하나님께서 이러한 역사를 나리지 않는다면 진노의 날에 남을 자가 전혀 없게 될 것이므로 하나님은 강권으로 집회위에 심판의 영과 소멸의 영을 내리시는 것입니다. 첫째 아담은 그 몸이 흙에서 지음을 받았고 생령으로 생기를 받았지만 거룩한 영의 역사를 받지 못했으므로 아름다운 인격을 이루지 못하고 흙으로 돌아가고 만 것입니다. 그러나 아름답게 하는 역사는 하나님의 거룩한 영을 그 몸에 부어 주므로 그 몸이 능히 아름다운 새 시대의 영광을 누리게 되는 것입니다.
양의 피를 문설주에 바르고 구원을 받은 이스라엘 민족도 구름기둥과 불기둥으로 인도하였거든 하물며 인류종말에 예수의 거룩한 피를 믿고 새 시대 들어가는 자들에게 단체적인 보호가 밤낮으로 같이 할 것은 당연한 일이 될 것입니다. 누구든지 새 시대에 들어가는 사람이 되는 것은 그 교회에 역사가 내리는데 따라 받게 되는 것입니다. 예루살렘 다락방에 성신의 은사가 내릴 적에도 그 교회위에 내린 것이요, 말세의 완전개조, 성결변화의 역사를 내리는 것도 그 교회위에 내리게 될 것입니다.
& The holy Church which God protects gets to be accomplished(Is.4:5~6).
& 하나님께서 보호하는 성회를 이루게 됩니다(사4:5~6).
God became public work according to the individual faith and spiritual problem but when the day of the ire came, the mass protection was received and it was the flame light, the relief due on this day taught to the day on all rallies with the cloud and acting at night to cover with the honor and protect. When Israel came out of Aegup, the thing which with the fire pillar at night was the cloud column advocates in the day.
이날까지의 구원은 개인적인 신앙과 영혼문제에 따라서 하나님은 역사했지만 진노의 날이 올 때는 단체적으로 보호를 받되 모든 집회위에 낮에는 구름과 연기로 밤에는 화염 빛이요 영광으로 덮어 보호할 것을 가르쳤습니다. 이스라엘이 애굽에서 나올 때에 낮에는 구름기둥 밤에는 불기둥으로 옹호한 일이 있었습니다.
Then, this Israel was one prediction but since being the public work finishing the end of the Christianity conclusion bodily, one accomplishes the new period through this meeting, it protects as mass and there is the absolute protection, for accomplishing the period when this excessiveness is fresh, this meeting forms the group of candlestick church terminally.
It intended to person which remains mass through the prophet among the disaster when recording the prophecy as the revelation come to God and go the new age, the heart burnings is one. When Christianity got to have the special holy Church since the church didn't come to a settlement now as it is, but the special public work engaged, it taught through this meeting to be utterly the victory public work. Joel mentioned specifically to the chapter 1 and chapter 2. Moreover, it is the assembly mentioned in chapter 2 Micah. The special protection has common(Is.4:6).
그러면 그 이스라엘은 한 예언적인 것뿐이었지만 이 집회란 것은 온전히 기독교 종말의 끝을 맺는 역사이므로 이 집회를 통하여 새로운 시대를 이루는 것이니 만큼 단체적으로 보호를 하되 절대적인 보호가 있으므로 이 무리가 새로운 시대를 이루는 데는 종말에 촛대교회 단체를 이루는 것입니다. 하나님께서 선지를 통하여 묵시로 예언을 기록하게 될 때에 환란 중에 단체적으로 남은 자가 되어 새 시대 갈 것을 목적하고 말씀한 것입니다. 기독교는 지금 이대로 교회가 끝을 맺는 것이 아니고 특별한 역사가 임하므로 특별성회가 있게 될 때에 그 집회를 통하여 완전 승리역사가 있을 것을 가르쳤습니다. 요엘서 1장과 2장에 구체적으로 언급했습니다. 또한 미가서 2장에 언급된 집회이기도 합니다. 특별보호가 같이 합니다(사4:6).
Since the public work which makes the man beautiful is taken down and the realized organization is cherished and God protects it makes make no any damage. One that here it covers the tent the Rev.7: As in 15, it taught to protect this church and the curtain said be put up (Is.33:20~21).
Since It becomes the holy Catholic Church and the holy Catholic Church is accomplished, since the man is holy one called the church receives the special protection.
하나님께서 사람을 아름답게 하는 역사를 내려서 이루어진 단체를 아껴 보호함으로 아무런 피해가 없게 해주시는 것입니다. 여기에 천막을 덮는다는 것은 계7:15과 같이 그 교회를 보호하는 것을 가르쳐서 장막을 쳤다고 한 것입니다(사33:20~21). 교회라는 것은 사람이 거룩해지므로 거룩한 성회가 되고 거룩한 성회를 이루므로 특별보호를 받게 되는 것입니다.
|