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복귀섭리 완성은 하나님의 해방 16 하나님을 해방해야 됩니다. 그것도 4수입니다. 구약시대·신약시대·성약시대, 그다음에는 해원시대입니다. 해원시대에는 전체를 바쳐야 됩니다. 그래서 전체를 받아서 하나님이 갖고 있는 것이 아닙니다. 하나님이 전체를 받아서 비로소 아담에게 넘겨주는 것입니다. 아담은 받았던 것을 다시 하나님께 돌려주어야 합니다. 하나님이 아담, 참부모 앞에 넘겨줌으로써 여기에서 소유권 분배가 시작되어야 합니다. 이것을 돌려받아 통일적 왕권시대를 갖지 않으면 지상에 천국이 이뤄지지 않습니다. 17 나라를 구하고 세계를 구해야 됩니다. 세계를 구하는데 먼저 하나님을 해방해야 됩니다. 하나님이 해방되어야 세계를 해방할 수 있습니다. 하나님을 해방해 놓고 세계를 해방하자는 것입니다. 그래서 통일교회를 땅끝까지 전파하여 심정적 유대를 틀고 말뚝을 박아서 세상을 사랑으로 녹여내자는 것입니다. 18 자식을 잃어버린 불쌍한 부모의 처지를 누구한테 하소연하겠습니까? 자식이 나와서 그것을 풀어 주기 전에는 그 가슴에 맺힌 한을 풀 수 없고 박힌 못을 뺄 수 없습니다. 못을 빼고 사랑의 눈물로써, 피살로써 그것을 살이 되게끔 풀어 드려야 할 하나님의 원한의 심정을 누가 해방해 드릴 것이냐? 나의 해방에 앞서서 하나님이 해방돼야 합니다. 이것이 종교인들이 추구하는 궁극적인 해방의 길임을 알아야 됩니다. 19 기독교사상은 재림사상입니다. 예수님이 재림해서 뭘 할 것이냐? 하나님 앞에 불의를 세워 달라고 항거하는 사탄을 잘라 버리지 못하면 하나님은 그 영원한 항거를 피할 수 없습니다. 이 땅에 재림주가 와서 하나님을 해방해야 합니다. 공의의 도리 앞에 서서 하나님을 해방하는 책임을 하는 주역으로 오시는 분이 재림주입니다. 20 하나님의 눈에서 눈물이 흐르고, 가슴에 붉은 피가 끓고, 피가 흘러갈 수 있는 혈통이 막혀, 기가 막혀 죽게 된 하나님을 효자·충신·성인·성자의 도리로써 해원성사 해줘야 합니다. 그 하나님이 나를 붙들고 수고했다고 눈물 흘리더라도 눈물 흘리지 않고 나는 아무 관계가 없다고 하나님의 눈물을 그치게 해 놓고 돌아서면서 눈물을 흘리겠다고 하는, 천리를 품고 나오는 사람이 참부모입니다. 21 하나님을 내 손으로 해방해야 됩니다. 하나님은 해방된 하나님이 아니라 구속된 하나님입니다. 아들딸을 잃어버린 부모, 더더욱 효자가 죽고 난 후 그 부모의 마음을 풀어 주기 위해 그 효자 이상 모든 면을 갖추어 십 배 이상 공을 들여 효를 하더라도 그 본래의 마음을 해방할 수 없습니다. 선생님이 그런 하나님을 해방하려는 것입니다. 오늘날 기독교에서는 하나님은 모든 능력이 있어서 마음대로 하는 줄 알지만 잘못 알았습니다. 22 선생님을 보면 아무것도 아닌 것처럼 보이지만 생각하는 것이 다릅니다. 사상이 다르다는 것입니다. 얼굴이, 몸이 위대한 것이 아니라 사상이 위대하다는 것입니다. 하나님까지도 움직이지 않을 수 없습니다. 하나님까지도 선생님을 따라오지 않으면 안 된다는 정신, 그것이 위대한 것입니다. 사랑의 목적을 달성하지 못한 그 하나님을 선생님은 사랑을 가지고 해방하기를 주장합니다. 사랑의 목적을 성사하지 못한 한을 가진 하나님이 선생님을 만나 해방됐다는 말은 이론에 의한 것입니다. 체계적인 이론, 과학적인 실증적 결과에 의해서 이것을 주장하는 것입니다. 23 하나님 마음 가운데 해방적 심정으로 찬양할 수 있는 본연적 이상의 아들딸의 역사는 어디 갔느냐? 선생님과 통일교회의 부부 이념은 하나님의 핏줄을 이어받고 태어난 아들딸로서 천년만년 영원한 그 부모를 모시고, 영원히 내 아들 내 딸이라고 찬양할 수 있는 아들의 자격, 딸의 자격을 갖추는 것입니다. 그 자리를 통과해야 하나님 마음속에 남아 있는 타락으로 인한 상처를 풀 수 있습니다. 24 기독교에서는 오! 영광의 하나님, 저에게 복을 주십시오.’라고 하는데, 하나님은 그런 하나님이 아닙니다. 비참한 하나님입니다. 구속 가운데 있는 하나님입니다. 아들을 잘 낳아 해방받아야 할 하나님이기 때문에 하나님의 운명은 처량한 운명입니다. 그러니 여러분은 그 하나님을 해방시켜 드려야 합니다. 그러지 않으면 천도가 바로잡히지 않으니 이 땅 위에 이상세계가 오지 못한다는 것입니다. 이것을 바로잡기 위한 역사가 통일교회 역사요 사명입니다. 25 하나님은 복귀의 하나님입니다. 하나님이 본래의 하나님이 아닙니다. 원한에 사무친 하나님, 불쌍한 하나님입니다. 기쁨의 하나님이 아닙니다. 낙망의 하나님입니다. 그러기에 원래 상태로 돌려놓기 위해서는 낙망의 하나님을 해방시켜 드려야 합니다. 돈이나 권력으로도 할 수 없습니다. 어떤 사람으로도 불가능합니다. 참사랑으로만이 가능합니다. 26 통일교회 여러분은 하나님 해방군입니다. 세계 해방이 아닙니다. 세계 해방은 쉽습니다. 인간이 단결하면 세계 해방은 되지만, 하나님의 해방은 심정권을 단결시켜야 합니다. 사랑권을 단결시킬 수 있는 원리와 사상체계를 갖지 않으면 안 됩니다. 그래서 영계의 얽힌 것을 풀고 지상에 심정권의 다리를 놓지 않으면 안 됩니다. 어떠한 혁명보다 무서운 혁명이요 어려운 혁명입니다. 인류의 해방은 쉽지만 하나님의 해방은 그래서 어렵다는 것입니다. 세계에 없는 어려운 그 일을 선생님이 기수가 되어 오늘날 섭리사의 총결산이라는 논리를 통해 답을 내릴 수 있었다는 것은 놀라운 사실입니다. |
復帰摂理の完成は神様の解放 16 神様を解放しなければなりません。それも四数です。旧約時代、新約時代、成約時代、その次には解怨時代です。解怨時代には全体を捧げなければなりませ ん。そして、神様が全体を受け入れて、神様がそのまま持っているのではありません。神様が全体を受け入れて、初めてアダムに渡してくださるのです。アダム は、受けたものを再び神様にお返ししなければなりません。 神様がアダム、真の父母に渡してあげることによって、ここから所有権の分配が始まらなければなりません。これをもらい受けて、統一的王権時代をもたなけれ ば、地上に天国が成就されません。 17 国を救い、世界を救わなければなりません。世界を救うのに、まず神様を解放しなければなりません。神様が解放されてこそ、世界を解放することができま す。神様を解放しておき、世界を解放しようというのです。それで統一教会を地の果てにまで伝播して、心情的な絆を結び、杭を打ち込んで世の中を愛で溶かし 切ろうというのです。 18 子女を失ったかわいそうな父母の身の上を誰に訴えるのでしょうか。子女が現れてそれを解いてあげるまでは、その胸のしこりとなった恨を解くことができ ず、打ち込まれた釘を取り除くこともできません。釘を取り除き、愛の涙と血肉で解いてさしあげなければならない神様の恨の心情を、誰が解放してさしあげる のでしょうか。自分の解放よりも先に、神様が解放されなければなりません。これが、宗教人たちの追求する究極的な解放の道であることを知らなければなりま せん。 19 キリスト教思想は再臨思想です。イエス様が再臨して何をするのでしょうか。神様のみ前に、不義を立ててほしいと抵抗するサタンを絶ち切ってしまうこと ができなければ、神様はその永遠の抵抗を避けることができません。この地に再臨主が来て、神様を解放しなければなりません。公義の道理の前に立って、神様 を解放する責任を果たす主役として来られるお方が再臨主です。 20 神様の目から涙が流れ、胸には赤い血が流れ、血が流れるべき血管が詰まり、胸が詰まって瀕死の状態になった神様を、孝子、忠臣、聖人、聖子の道理で もって解怨成就してあげなければなりません。その神様が私をかき抱いて「御苦労だった」と涙を流されても、涙を流さずに、「私は何の関係もありません」と 言って神様の涙を止め、背を向けながら涙を流そうという、天理を抱いてきた人が真の父母です。 21 神様を私の手で解放しなければなりません。神様は解放された神様ではなく、拘束された神様です。ただ息子、娘を失っただけでなく、孝行息子、孝行娘を 失ってしまったその父母の心を解いてあげるために、その孝行息子以上にあらゆる面を備えて、十倍以上の功を尽くして孝行しても、その本来の心を解放するこ とはできません。先生がそのような神様を解放しようというのです。今日、キリスト教では、神様はあらゆる能力があって思いどおりにできると思っています が、それは大きな思い違いなのです。 22 先生を見ると、何でもないように見えますが、考えることが違います。思想が違うというのです。顔が、体が偉大なのではなく、思想が偉大だというので す。神様までも動かざるを得ません。神様までも先生についてこなければならないという精神、それが偉大なのです。愛の目的を達成できていないその神様を、 先生が愛をもって解放することを主張します。愛の目的を成就できなかった恨をもっている神様が、先生に出会って解放されたという話は、理論によるもので す。体系的な理論、科学的な実証的結果によってこれを主張するのです。 23 神様の心の中で、解放的心情で称賛できる本然的理想の息子、娘の歴史はどこへ行ったのでしょうか。先生と統一教会の夫婦の理念は、神様の血統を受け継 いで生まれた息子、娘として、千年、万年、永遠のその父母に侍り、「永遠に私の息子、私の娘だ」と称賛できる息子の資格、娘の資格を備えることです。その 立場を通過してこそ、神様の心の中に残っている堕落による傷を解くことができます。 24 キリスト教では、「おお!栄光の神様、私に恵みを下さい」と言いますが、神様はそのような神様ではありません。悲惨な神様です。拘束の中にいる神様で す。息子、娘をよく生んで解放されなければならない神様なので、神様の運命は悲しく痛ましい運命です。ですから皆さんは、その神様を解放してさしあげなけ ればなりません。そうでなければ、天道が是正されないので、この地上に理想世界がやって来ることができないというのです。これを正すための歴史が、統一教 会の歴史であり、使命です。 25 神様は、復帰の神様です。神様は、本来の神様ではありません。恨の宿る神様、かわいそうな神様です。喜びの神様ではありません。落胆の神様です。です から、本来の状態に戻すためには、落胆の神様を解放してさしあげなければなりません。それは、お金や権力でもできません。どんな人にも不可能です。真の愛 だけが可能なのです。 26 統一教会の皆さんは、神様の解放軍です。世界の解放ではありません。世界の解放は容易です。人間が団結すれば世界の解放はできますが、神様の解放は心 情圏を団結させなければなりません。愛の圏を団結させることのできる原理と思想体系をもたなければなりません。ですから、霊界にある絡み合つたものを解 き、地上に心情圏の橋を架けなければなりません。どのような革命よりも恐ろしい革命であり、困難な革命です。人類の解放は容易ですが、神様の解放はそのた めに困難だというのです。世界にまたとない困難なその仕事を、先生が旗手となって、今日、摂理史の総決算という論理を通して答えを下すことができたという のは、驚くべきことです。 |
The liberation of God is the completion of the providence of restoration 16 We have to liberate God. This involves the number four. After the Old, New, and Completed Testament Ages, there will come the era of liberation from sorrow. When the era of liberation from sorrow comes, we must offer everything. It does not mean that God will receive everything and keep it all for Himself. Rather, He will hand it over to Adam. After Adam receives it, he will give it back to God, and then God will hand it back to Adam—to True Parents. From that point they will begin to distribute the right of ownership back to us. When we receive it and take ownership, we will be able to enter the era of the kingdom of unity. These are necessary steps for realizing the kingdom of heaven on earth. (298-064, 1999.01.01) 17 We need to save the nation and the world. Yet in order to save the world, we first must liberate God. Only after God is liberated can the world be liberated. What I am saying is that we have to liberate God first and then liberate the world. For this, we Unification Church members have to reach out to the ends of the earth. The bonds of heart we establish with people should be like stakes of love sunk deep into the earth. In this way we will melt the world with love. (162-222, 1987.04.12) 18 When parents have lost a child, to whom can they appeal about their miserable situation? Unless that child comes back to life and assuages his or her parents' grief, the bitter sorrow embedded in their hearts cannot be dissolved. Nor can they remove the nail that pierced their heart. Who will take out that nail from God's bitter heart and liberate it with tears of love? Who can pull that nail out of the flesh and blood of God's heart and heal it with restored flesh? Who can give God release from His sorrow? It is we who must liberate God, and we should do so before tending to our own liberation. You should know that this is the path to the ultimate liberation that religious people are seeking. (187-273, 1989.02.11) 19 Christianity teaches the idea of the returning Christ. But when Jesus returns, what will he do? God has not been able to evade Satan's incessant demands. Only the Messiah can cut off Satan; only he can stop Satan from making demands on God and making claims for his unrighteous cause. That is why the Lord of the Second Advent has to come to earth and liberate God. The Lord of the Second Advent must carry out the central role, to stand for public righteousness and take responsibility for liberating God. (162-186, 1987.04.12) 20 "Tears are flowing from God's eyes; red blood is surging in His heart. Yet the blood vessels through which His blood should be flowing are clogged, and He is brought low as if at the point of death. I am resolved to liberate this suffering God by following the way of a filial son, patriot, world saint and divine son. And after I have done all that, and God comes and embraces me and says with tears, ""You have worked hard,” still I will have to say, “I have done nothing.” I turn away to shed my own tears only after I have dried God's tears. I am going such a way according to Heaven's law. It is the path that I must go as the True Father. (350-321, 2001.08.19)" 21 I am trying to liberate God by my own efforts. God is not free; He is in confinement. He is the Parent who has lost His sons and daughters. When a filial child dies, even if another child is ten times more devoted than the deceased child and does everything to ease his or her parents' hearts, still that child cannot liberate them to the point of restoring their hearts to their original state. I am like that second devoted child, trying nevertheless to liberate God who is in that situation. Meanwhile, Christians today mistakenly believe that God is omnipotent and therefore can do anything He pleases. (135-283, 1985.12.15) 22 Just to look at me, you may think that I am no different from other people. Yet, my way of thinking is different; I have a different philosophy. It is not my face or my body that makes me great, but my philosophy. My spirit is such that when I move, God Himself wants to move with me; He wants to follow me. This is my strength. God has been unable to fulfill the purpose of love. Yet I am asserting that with love I will liberate Him. Through my encounters with God, I have come to know His bitter sorrow over His unfulfilled purpose of love. I am trying to liberate God from this bitter sorrow. What I am saying is logical. I assert it based on systematic logic and scientific proof. (165-186, 1987.05.20) 23 In order to attain God's original ideal, what is the work that sons and daughters of God must do, for which God will praise them with a liberated heart? My teaching, and the teaching of the Unification Church, is that husbands and wives have to be sons and daughters born from God's lineage, and attend Him as their eternal Parent for a thousand, even ten thousand years. That is how we can become God's own, qualified to receive God's eternal praise. We have to reach that position if we are to heal the wounds that remain in God's heart as a result of the Fall. (232-139, 1992.07.03) 24 Some people pray, “O God of glory! Please give me blessings.” But God is not in that position. On the contrary, He is in misery, suffering in confinement. God is in such a sorrowful situation because He has no true sons and daughters, and only through their birth can He be liberated. That is why we must become true sons and daughters—in order to liberate God. Unless we do so, the way of Heaven cannot be properly secured and the ideal world cannot be established on earth. This has been the mission of the Unification Church during the course of its history. That mission is to correct what went wrong. (22-151, 1969.02.02) 25 God is in the process of restoration. He is not in His original state as God. Rather, He is a God of sorrows, a God who deserves to be consoled. He is not the God of joy, but of despair. For God to return to His original state, we must liberate Him. We cannot do it with money or power. Human capacity falls short. It is possible only by true love. (174-250, 1988.03.01) 26 Unification Church members are working as a unit for God's liberation. We are not talking about liberating the world. Liberating the world is rather easy. Liberating the world merely requires bringing peoples and nations together, but liberating God requires unity of heart. For this we need the Principle, which is a system of thought that can unite the realm of love. We have to untangle the entangled relationships in the spirit world and build bridges of heart on earth. It is a revolution more fearsome and difficult than any other. This is why I say that liberating humanity is easy compared to liberating God. It simply amazes me that I have become the standard-bearer for tackling a task unprecedented in this world. It is remarkable that I have been able to provide answers to the fundamental issues of providential history. (136-285, 1985.12.29) |
첫댓글 고맙습니다*^^*