Hello everyone and welcome to another Stellaris development diary. Today we'll be talking about a feature that was hinted at in last dev diary, Ascension Perks. Ascension Perks are related to the Traditions and Unity system, but is a paid feature in the (unannounced) expansion accompanying the 1.5 'Banks' update, rather than a part of the update itself. Those without the expansion will get full access to the Traditions and Unity features, but not to the Ascension Perks themselves.
안녕 여러분, dev diary 시간이야. 지난번에 힌트를 줬듯이 이번엔 Ascencion Perks (이하 줄여서 AP)에 대해 얘기해볼려고 해. AP는 전통 (Tradition)과 통합 (Unity) 시스템과 연관되어 있지만, 1.5 Banks패치랑 같이 나올 (아직 공식 발표는 안된) 확팩 전용 컨텐츠야. 확팩 안사도 전통과 통합 시스템을 쓸수는 있어.
Ascension Perks The idea behind the Ascension Perks is to provide more unique unlockable features for Empires, and to provide the player with the ability to determine an 'endgame' for their species: What their empire is striving towards. Perhaps your goal is to go all-in on AI, replacing the frail biological bodies of your pops with immortal machines, or to harness the psionic potential of your species and reach a higher form of existence, allowing your empire to tap into other planes of being? All these and more are covered by the Ascension Perk system.
AP는 제국들에게 다양한 특징을 제공하고 플레이어들이 자기 종족의 '결말'과, 제국이 어떤 가치를 위해 고군분투해나갈 것인지 스스로 결정할 수 있도록 구상되었어. 니 목표가 AI에 집중해서 니 인구들의 나약한 살덩이를 다 영원불멸의 기계로 바꿔버릴 수도 있고, 사이오닉 잠재력을 다뤄서 니 종족이 더욱 고등의 존재가 되도록 할 수 도 있고, 니 제국이 아예 다른 무언가가 되도록 만들어버릴 수도 있겠지. 이 모든 것과, 그 밖의 것들까지 AP가 다 커버쳐줄 수 있어.
Each time you complete a Tradition tree, you will unlock one Ascension Perk slot, of which there are 8 in total. There may also be other ways to unlock slots, such as from certain rare technologies or as a reward for a particular event chain. This slot can then be filled with any of the Ascension Perks available to you. The final number of perks is not yet set down, but there are currently more than 20 and there will likely be more added. Ascension Perks have pre-requisites, which can for example be a particular technology or tradition, a certain number of Ascension Perk slots to be unlocked, or a specific ethos or government type. Some Ascension Perks are one-offs that simply provide a bonus to a particular area of your empire: For example, a bonus to border range, or cheaper terraforming. Others unlock new features, such as the ability to construct new types of space structures (more on in later dev diaries).
니가 전통 스킬트리를 하나 완료할 때마다, 총 8개의 AP 슬롯 중 하나를 해제할 수 있어. 아마 희귀 연구를 완료하거나 특정 연결 이벤트를 완료하면 얘네를 언락할 수도 있을거야. 이 슬롯엔 니가 원하는 어떤 AP든 하나 골라 넣을 수 있어. 아직 AP가 총 몇개일진 안정해졌는데 지금 벌써 20개가 넘었고 더 추가될 거 같아. AP에는 특정 조건이 필요한데, 예를 들면 특정 기술이나 전통, 혹은 AP 슬롯을 몇 개 이상 해제해라 던지, 혹은 특정 윤리관이나 정부체제 등 말이야. 몇몇 AP는 니 제국 특정 부분에 단순 보너스를 제공하는 일회용 역할 (one-off)을 할 거야. 예를 들면, 국경 범위 증가라던가, 테라포밍 비용 감소 같은 거 말이야. 다른 것들은 새로운 우주 구조물을 건설할 수 있는 능력을 부여하는 등의 새로운 특징을 해제할 거야 (나중에 더 알려줄게)
Finally there are the three 'Species Endgame' paths: The biological path, the spiritual path and the synthetic path. These three paths each consist of two perks, the first of which unlocks access to the second once a number of other pre-requisites have been met. The paths are mutually exclusive, and once you start heading down one of them, the other two are locked off.
The Biological Path focuses on mastery over biological evolution. The first level of it gives access to more gene points and significantly cuts the cost of genemodding projects, while the second level expands the options available during genemodding in addition to further providing more points and less cost.
The Psionic Path focuses on developing the psionic potential of your population. The first level unlocks new psionic technologies and benefits, while the second level allows your empire to reach a higher level of existance and communicate with the beings present there.
The Synthetic Path focuses on the replacement of biology with machinery. The first level allows you to turn your population partly synthetic through the use of cybernetics, while the second level replaces your biological pops with robots, turning your empire entirely synthetic.
마지막은 '종족의 결말 (Species Endgame)' 부분이야. 여기엔 생물학, 정신, 그리고 합성의 길(path)이 있어. 이 세 가지의 길은 각각 2개의 AP로 구성되어 있어 - 첫 AP는 두번째 AP를 해제하기 위한 조건이야. 물론 첫 AP도 자기 조건을 달성해야 열려 -. 한 번에 2가지 이상의 길을 선택할 순 없어. 하나 고르면 나머지는 잠겨.
생물학의 길은 생물학적 진화를 지배하는 데 초점을 맞춰. 첫번째 단계에선 더 많은 유전자 포인트를 주고 유전자조작 프로젝트에 필요한 비용을 상당히 감소시켜줄꺼야. 두번째 단계에선 유전자조작시 사용가능한 옵션을 더 많이 고를 수 있게 해줄거고, 더 많은 포인트를 쓸 수도 있고 비용도 감소될거야.
정신의 길은 니 종족의 사이오닉 잠재력을 끌어내는 데 좋아. 1단계에선 새로운 사이오닉 기술과 이점들을 주고, 2단계에선 니 제국이 더 고등의 존재가 되서 그 고등단계에서 이미 살고 있는 존재들과 연락을 취할 수 있게 해줘.
합성의 길은 생물학적 구조를 기계로 바꾸는 걸 의미해. 1단계에선 니 종족이 부분적으로 사이보그화될 수 있고, 2단계에선 니 종족들이 아예 로봇이 되어 니 제국이 신스 제국이 될거야.
That's all for today! Next week we'll be talking about the concept of species rights and obligations.
첫댓글 처음에는 문명 따라하나 생각했는데, 생각해보니 이미 유로파에 있던거네?
비욘드 어스 생각나네요. 순수 조화 우월;;
오오 신스제국
번역하시느라 수고하셨습니다 ㄷㄷ
여러모로 기대가 많이 되는 패치네요
EATING POPS?!
다른 종족을 가축화하는 걸까요 ㅎ
음 세가지다 마음에 안드네여 ㅇㅅㅇ... 영원히 유지되어야하는게 셋다 결국 바뀜ㅋ 같은느낌