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蓄膿症 手術(축농증 수술)을 위해 入院中(입원중)일때
두 번째 코수술을 할 2주차에는 簡便(간편)한 라면으로 끼니를 때웠다.
그때는 병원의 밥이 없었고 끼니는 自力(자력)으로 解決(해결)해야 하던 시절이다.
처음 나오기 시작한 그 시절의 라면은 기름기가 많아 느끼하여 고역이었던 기억이다.
지금의 라면이라면 나았을 것이다.
헌데 一週日 入院期間(일주일 입원기간)이 두 배로 늘어나게 되었으므로
別 數(별 수) 없는 形便(형편)이었다.
코뼈 手術(수술)을 또 해야 된다는 것이었다.
권투경기를 하다가 코뼈가 부러져 축농증을 일으켰던 것이다.
하여 보름이나 병원신세를 지게 되다.
여름방학 때로 기억된다.
한창 血氣旺盛(혈기왕성)한 체질이 답답하기 그지 없었는데
入院室 房 壁(입원실 방 벽)에 윤 ㅇ숙이라는 이름과 주소가 적혀있는 것이 아닌가?
수술받는 고통을 느꼈던 나는
여린 女子(여자)의 몸으로 수술을 받느라 恐怖(공포)에 떨어겠다 싶어
편지로 그 어려움이 컸겠다는 慰勞 (위로)의 글을 보내었다.
헌데 답장이 왔다.
본인이 수술받은 것이 아니라 동생이 입원해 있어 시중들었는데
그 동생이 住所姓名(주소성명)을 쓴 것이라는 내용이다.
그녀의 나이가 工巧(공교)롭게도 나와 같았다.
내가 他地(타지)의 異性(이성)과 交際(교제)한 첫 事例(사례)가 된 것이다.
내가 高等學生(고등학생)이라는 事實(사실)을 알고
대학노트를 사서 보내오기도 하는 등의 精誠(정성)이 있었다.
고3 시절의 어느 겨울날 옆집 친구가 그 사연을 알고
그녀의 집으로 가보자며 꼬드겨 旅行(여행)을 하게 되었다.
全羅北道 金堤郡 萬頃面(전라북도 김제군 만경면)으로 기억된다.
마을 이름은 忘覺(망각)해서 기억나지 않는다.
지금처럼 交通便(교통편)이 편리하지 못해 기차타고 장항까지 가고
장항 부두에서 錦江(금강)을 건너가는 배를 탔으며
버스 타는 곳을 찾아 김제로, 만경으로 찾아가야 하니
여러번의 교통편에 의해 도착한 마을 뒤편에서 그녀를 만났다.
왕래하는 旅費(여비)는 친구가 댔다.
그 이웃 친구는 국민학교만 졸업하고 일찌기 石工(석공)일을 익혀
自力(자력)으로 돈을 벌었던 것이다.
그는 석공으로 技能長(기능장)이 되었는데
70대 초부터 파킨슨질환이 발생하여 고생하는 중이다.
그 친구는 庚寅生(경인생)이다.
三士官學敎 臨官時(삼사관학교 임관시)에
唯一(유일)하게 直接(직접) 찾아와 祝賀(축하)해 주며
少尉 階級章(소위 계급장)을 달아준 친구로 항상 고맙게 생각하며 지내왔었는데
不治(불치)의 疾患(질환)에 處(처)해 있어 안타까운 마음이 크다.
나는 사실 그 시절에는 車費(차비)가 없어 여행다닐 형편이 아니었다.
뒷날 그녀에게서 懇切(간절)한 내용의 片紙(편지)가 왔다.
보따리를 싸들고 나의 집으로 찾아오고 싶은 마음을 담은 內容(내용)이었다.
아이쿠 ! 안 되겠다 싶어 교제를 끊게 되다.
아주 심히 未安(미안)했다.
나는 인생의 갈 길이 멀고
責任(책임)질 形便(형편)이 아닌 21세 고등학생 시절이었기 때문이다.
그녀도 지금은 70대 후반으로 접어들 할마씨가 되었겠는데 잘 살고 있는지 窮今(궁금)해 진다.
혹 이 글을 읽는다면 道(도)의 길에 案內(안내)되어
后天 龍華樂園(후천 용화낙원)세계로 同行(동행)할 수 있기를
合掌 祈願(합장 기원)하는 바이다
옛날에는 五代(오대)가 함께 살던 時節(시절)로
大家族(대가족)이 한 가정을 이루어 한 집안에서 살았기로
祖上爲主(조상위주)시대로써 命理(명리)를 볼 때에도 年株 爲主(년주 위주)이었다.
하여 納音五行法(납음오행법)이 年株(년주)를 中心(중심)으로 완성된 理論(이론)이다.
祖父墓地(조부묘지)를 言及(언급)하며
移葬時(이장시)에 반드시 알아야 擇日(택일) 할 수 있는 조건이 生年(생년)이 되는 이유가 있다.
생년으로 納甲(납갑)을 우선 알고
그 納甲(납갑)에서 殺氣(살기)로 作用(작용)되는
六十甲子(육십갑자)인 년월일시는 꼭 피해야 된다.
즉 殺氣(살기)가 되는 육십갑자를 擇日(택일)에서 優先 除外(우선 제외)해야 한다.
原理(원리)는 육십갑자의 소리에 의해 오행을 나누어 놓은 철학이다.
소리란 弓商角緻羽(궁상각치우)의 五音(오음)을 말한다.
木火土金水(목화토금수)로는 角緻弓商羽(각치궁상우)이다.
즉 角(각)은 木(목), 緻(치)는 火(화), 弓(궁)은 土(토), 商(상)은 金(금), 羽(우)는 水(수)이다.
납음오행은
중국 초나라 위곡이라는 곳에 隱遁(은둔)해 살았던
鬼谷子(귀곡자)라는 人物(인물)이 순행의 이치이자 形象(형상)을
數理(수리)로 풀어 整理(정리)한 것이다.
그 뒤에 納音(납음)의 형상을 漢(한)나라 曼項子(만항자)가 다시 論理化(논리화) 하였는데
花六十甲子(화육십갑자)를 줄이어 花甲子(화갑자)라는 이름으로 이젯날까지 전해 내려왔다.
納甲五行(납갑오행)은 다섯가지 소리 五行音(오행음)을 육십갑자 틀 안에서 구분 지은 것이다.
즉 音五行(음오행)에 象數(상수)로써
音(음)을 붙인 이치의 象(상)을 취한 性情(성정)과 形質(형질)의 변화를 나타낸 철학이다.
다시 말해 氣(기)가 五行(오행)으로 作用(작용)됨을 말하는 것이다.
도표로 정리하면 下如(하여)이다.
예를들면 2025년 乙巳(을사)는 乙(을)은 1, 巳(사)는 3이니
1을 3과 합하면 4가 되어 4는 궁상각치우의 4인 緻(치)이니
火(화)가 되어 乙巳(을사)의 납갑오행은 火(화)이다.
이러한 원리의 納甲(납갑)은 옛적에 사용해 왔고
보이지 않는 音(음)으로 律呂 造化氣運(율려 조화기운)을 사용함에
作故(작고)하여 無形(무형)의 神明(신명)이 된 祖上 墓地 移葬時(조상 묘지 이장시)에
擇日(택일)로써 必需的(필수적)으로 適用(적용)하였다.
宮合(궁합)에도 適用(적용)하고 사회에서 만나면 안되는 인간관계를 보는 哲學論(철학론)이다.
영어(English)
When I was hospitalized for sinusitis surgery, I ate simple ramen during the second week of my second nose surgery. At that time, there was no food at the hospital and I had to figure out what to eat on my own. I remember that the ramen that was first introduced back then was greasy and greasy, which was hard work. Today's ramen would have been better. However, since my one-week hospital stay had doubled, I had no choice. I had to get nasal bone surgery again. My nose bone broke while boxing and I got sinusitis. So I ended up being hospitalized for two weeks. I remember it was during summer vacation. My blood was strong and I was feeling suffocated, but wasn’t there a name and address written on the wall of the hospital room? I felt the pain of the surgery, and I was afraid that my delicate body would be trembling with fear, so I sent a letter of consolation, saying that it must have been very difficult. But I received a reply. It said that she had not undergone the surgery, but that her younger sibling was hospitalized and was taking care of her, and that her younger sibling had written the address and name. Coincidentally, she was the same age as me. This was my first time dating a person of the opposite sex from a foreign place. She knew that I was a high school student and was sincere, such as buying and sending me college notebooks. One winter day when I was a senior in high school, my neighbor's friend found out about my situation and enticed me to go to her house, so we ended up going on a trip. I remember it as Mangyeong-myeon, Gimje-gun, Jeollabuk-do. I forgot the name of the village, so I don't remember. Transportation was not as convenient as it is now, so I had to take the train to Janghang, take a boat across the Geumgang River from Janghang Pier, and go to Gimje and Mangyeong to find a bus stop, so I met her at the back of the village where I arrived after taking several transportations. My friend paid for the travel expenses. My neighbor only graduated from elementary school and learned the stone masonry trade early on, earning money on his own. He became a master stone mason, but has been suffering from Parkinson’s disease since his early 70s. My friend was born in Gyeongin. When I was commissioned as a third-grade officer, she was the only one who came to me in person to congratulate me and gave me the rank of second lieutenant. I was always grateful to her, but I feel very sorry for her because she has an incurable disease. In fact, I didn’t have enough money to travel at that time. Later, I received a letter from her with an earnest message. It contained the message that she wanted to pack her bags and come to my house. Oh no! I thought it couldn’t be done, so I ended our relationship. I was very sorry. I was a 21-year-old high school student with a long way to go in life and no way to take responsibility. She must be in her late 70s now, and I wonder if she is doing well. If anyone reads this, I pray that you will be guided on the path of the Tao and walk together to the paradise of Yonghwa in the Later Heaven. In the old days, there was a time when five generations lived together, and a large family formed one household and lived in one house. It was an era where ancestors were the main character, and when looking at fate, the year pillar was the main character. Therefore, the Napyum Five Elements Method is a theory that was completed with the year pillar as the center. There is a reason why the year of birth is a condition that must be known when mentioning the grave of one's ancestors and selecting a date for the reburial. With the year of birth, you must first know the Nappap and avoid the year, month, day, and hour of the sexagenary cycle that acts as the killing energy in that Nappap. In other words, the sexagenary cycle that becomes the killing energy must be excluded first when selecting a date. The principle is a philosophy that divides the five elements according to the sounds of the sexagenary cycle. The sound refers to the five sounds of the bow, shang, yin, and yang. In terms of wood, fire, earth, metal, and water, it is gakchi, gung-sang-sang-u. In other words, (gak) is wood, (chi) is fire, (gung) is earth, (shang) is metal, and (u) is water. The Nap-eum-o-haeng (nap-eum-o-haeng) is a person named Gui-go-ja, who lived in seclusion in a place called Wei-gok in the state of Chu in China, who organized the principles of circular motion and the shapes into mathematics. After that, the form of Napeum was logicalized again by Man Hang-ja of the Han Dynasty, and it has been passed down to this day under the name of Hwagapja, which is an abbreviation of Hwa Yuk Sip Gap Ja. Napeum Ohaeng categorizes the five sounds of the five elements within the framework of the sexagenary cycle. In other words, it is a philosophy that expresses the changes in nature and form by taking the image of the principle that attaches sound as a symbol number to the sound of the five elements of sound. In other words, it means that (gi) is applied to the five elements (ohang). If we organize it into a diagram, it is as follows. Heavenly Stems Jia-eul Bing-jeong Mu-gi Geng-sin Im-gye Sang-su 1 2 3 4 5 Ji-ji Ra-o In-sin Jin-sul Chou-mi Mao-yu Si-hae Five Sounds Jang-sang Feather Knot Bow Five Elements Wood Metal Water Fire Earth For example, in 2025, Eul-sa (eulsa), Eul (eul) is 1, Si (sa) is 3, so if you add 1 to 3, it becomes 4, and 4 is the 4th person of Gung-sang-gak-chi-woo, Chi (chi), which becomes Fire (hwa), so the Nap-gap-o-haeng of Eul-sa (eulsa) is It is fire. This principle of Nappap (nap-gap) has been used in the past, and it was created by using the rhythm and harmony of the invisible sound, so it was essential to select a day for the relocation of the ancestors' graves, which became the intangible gods. It is also applied to compatibility, and is a philosophy that looks at human relationships that should not be encountered in society.
일본어
蓄膿症手術(畜農症手術)のために入院中(入院中)の時、2回目の鼻手術をする2週目には簡便な簡易ラーメンでキニーを殴った。その時は病院のご飯がなく、キニは自力(磁力)で解決(解決)しなければならなかった時代だ。初めて出始めたその時代のラーメンは脂が多く感じて高域だった記憶だ。 今のラーメンなら良かっただろう。 ただ一週日入院期間(1週間入院期間)が2倍に増えることになったので、別數(別数)のない形便(都合)だった。鼻骨手術(手術)をまたしなければならないということだった。ボクシング競技をして鼻の骨が折れて畜農症を起こしたのだ。して、満月や病院の世話をすることになる。 夏休み時に記憶される。漢昌血氣旺盛(血気旺盛)した体質が苦しくないことがあったが、入院室房壁(入院室の壁)にユンㅇスクという名前と住所が書かれているのではないか?手術を受ける苦しみを感じた私は、ヨリン女子の身体で手術を受けて恐怖(恐怖)に落ちたくて手紙で、その難しさが大きかったという慰勞の記事を送った。ただ返事が来た。本人が手術を受けたのではなく、弟が入院していて視聴者だったが、その弟が住所姓名を書いたのだという内容だ。 彼女の年齢が工巧にも私と同じだった。私が他地(タージ)の異性(異性)と交際した最初の事例(事例)になったのだ。私が高等學生(高校生)という事實(事実)を知って大学ノートを買って送ってくることもあるなどの精誠があった。そして3時代のある冬の日、隣の友達がその事情を知って彼女の家に行こうとし、こっそり旅行(旅行)をするようになった。全羅北道金堤郡萬頃面(全羅北道金帝郡万景面)として記憶される。村名は忘れて覚えていない。今のように交通便(交通便)が便利ではなく、電車に乗って長港まで行き、長港桟橋から錦江(キョンガン)を渡る船に乗ってバスに乗る場所を訪れ、金帝路、万景で訪ねなければならないので、何度も交通便によって到着した村の裏側で彼女に会った。行き来する旅費(旅費)は友達が売った。その隣人は国民学校だけを卒業し、かつて石工(石工)の仕事を身につけて自力(自力)でお金を稼いだのだ。彼は石工で技能長になったが、70代初めからパーキンソン疾患が発生して苦労している。 その友人は庚寅生(京人生)だ。 三士官學敎 臨官時(三使館学校の臨館時)に唯一に直接(直接)訪ねてきて祝賀(祝い)してくれ、少尉階級章(いわゆる階級状)をつけてくれた友人としていつもありがとうございました。心が大きい。 私は実はその時代には車費(車費)がなく、旅行に行く都合ではなかった。後日彼女から懇切した内容の片紙が来た。屋根を包んで私の家にやってきたい気持ちを込めた內容(内容)だった。アイク!ダメになりたくて交際をやめることになる。とてもひどく未安(すみません)した。俺は人生の行く道遠くて責任(責任)質型便(都合)ではなく21歳の高校生時代だったからだ。 彼女も今は70代後半に入るハルマさんになったのに、よく生きているのか窮今(気になる)。もしこの文を読むなら道の道に案內(案内)され、后天龍華樂園(後天龍華楽園世界)で同行(同行)できるように合掌祈願(合長祈願)することだ。 昔は五代(五大)が一緒に暮らしていた時代(時代)で、大家族(大家族)が一家庭を構成した家の中に住んでいたので、祖上爲主(祖先中心)時代に命理(明理)を見る時も、年株爲主(年週中心)だった。納納五行法(納音五行法)が年株(年週)を中心(中心)に完成した理論(理論)だ。 祖父墓地(祖父墓地)を言及(言及)して移葬時(李長市)に必ず知ってこそ擇日(選択)できる条件が生年(生年)になる理由がある。生年で納甲(納甲)をまず知って、その納甲(納甲)から殺气(生気)として作用(作用)される六十甲子(六十甲子)である年月日時は必ず避けなければならない。つまり、殺气になる六十甲子を擇日から選択除外(優先除外)しなければならない。 原理(原理)は六十突者の音によって五行を分けた哲学である。音とは弓商角緻羽の五音を指す。 木火土金水(綿土金水)としては、角緻弓商羽(角窟宮上宇)である。すなわち、角(角)は木(木)、緻(歯)は火(火)、弓(弓)は土(土)、商(上)は金(金)、羽(右)は水(水)である。 納音五行は中国の超国の上曲というところに隱遁して住んでいた鬼谷子(帰曲者)という人物(人物)が、巡行の一人であり、形象を形で修理で解いて整理(整理)したのだ。その後、納音(納音)の形状を漢国曼項子(マンハンジャ)が再び論理化(論理化)したが、花六十甲子(火六十甲子)を減らして花甲子(花甲子)という名前で、この日まで伝えてきた。 納甲五行(納甲五行)は五つの音五行音(五行音)を六十甲字枠の中で区分したものである。つまり音五行(音五行)に象數(定数)として音(音)をつけたイチの象(像)をとった性情(性情)と形質(形質)の変化を示した哲学である。言い換えれば、气(機)が五行(五行)で作用(作用)されることを言うのだ。 図表でまとめると下如である。 天間甲乙丙丁 戊己 庚辛壬癸 定数 1 2 3 4 5 支持子午寅申辰戌 丑未卯酉巳亥 五音角商 羽緻弓 五行木 金水 火土 例えば、2025年に乙巳は乙は1、巳は3で1を3と合わせると4になり、4は宮廷閣の4人緻で火火になって乙孳を。 このような原理の納甲は古く使われており、見えない音で律呂造化气運を使って作故して無形の神明となった祖上墓地移葬時必須的(必須)として適用(適用)した。 宮合(相性)にも適用(適用)し、社会で会うべきではない人間関係を見る哲學論(哲学論)だ。
