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Summary of the Book of Micah
Author: The author of the Book of Micah was the Prophet Micah (Micah 1:1).
Full article: Who wrote the book of Micah? Who was the author of Micah?
미가서 요약
저자: 미가서의 저자는 미가 선지자였습니다(미가 1:1).
전체 기사: 미가서는 누가 썼나요? 미가서의 저자는 누구인가요?
Date of Writing: The Book of Micah was likely written between 735 and 700 B.C.
기록 날짜: 미가서는 기원전 735년에서 700년 사이에 기록되었을 가능성이 높습니다.
Purpose of Writing: The message of the Book of Micah is a complex mixture of judgment and hope. On the one hand, the prophecies announce judgment upon Israel for social evils, corrupt leadership and idolatry. This judgment was expected to culminate in the destruction of Samaria and Jerusalem. On the other hand, the book proclaims not merely the restoration of the nation, but the transformation and exaltation of Israel and Jerusalem. The messages of hope and doom are not necessarily contradictory, however, since restoration and transformation take place only after judgment.
기록의 목적: 미가서의 메시지는 심판과 희망이 복합적으로 섞여 있습니다. 한편으로 예언자들은 이스라엘의 사회악, 부패한 지도층, 우상 숭배에 대한 심판을 선포합니다. 이 심판은 사마리아와 예루살렘의 멸망으로 절정에 달할 것으로 예상되었습니다. 반면에 이 책은 단순히 국가의 회복뿐만 아니라 이스라엘과 예루살렘의 변화와 찬양을 선포합니다. 그러나 회복과 변화는 심판 이후에나 일어나기 때문에 희망과 파멸의 메시지가 반드시 모순되는 것은 아닙니다.
Key Verses:
Micah 1:2, "Hear, O peoples, all of you, listen, O earth and all who are in it, that the Sovereign LORD may witness against you, the Lord from His holy temple."
핵심 구절:
미가서 1:2, "백성들아 땅과 그 안에 있는 모든 사람이여 들으라 주권자 여호와께서 그분의 거룩한 성전에서 너희에게 증거하실 것이니라."
Micah 5:2, "But you, Bethlehem Ephrathah, though you are small among the clans of Judah, out of you will come for me one who will be ruler over Israel, whose origins are from of old, from ancient times."
미가서 5장 2절, "그러나 베들레헴 에브라다야 너는 유다 지파 중에서 작으나 너에게서 이스라엘의 통치자가 될 자가 내게로 오리니 그 기원은 옛날부터, 즉 태고부터이다."
Micah 6:8, "He has showed you, O man, what is good. And what does the LORD require of you? To act justly and to love mercy and to walk humbly with your God."
미가서 6장 8절, "사람아, 주께서 선한 것이 무엇인지 보여 주셨다. 여호와께서 너희에게 무엇을 요구하시느냐? 공의롭게 행하며 인자를 사랑하며 겸손히 네 하나님과 함께 행하는 것이니라."
Micah 7:18-19, "Who is a God like you, who pardons sin and forgives the transgression of the remnant of His inheritance? You do not stay angry forever but delight to show mercy. You will again have compassion on us; you will tread our sins underfoot and hurl all our iniquities into the depths of the sea."
미가서 7:18-19, "주님처럼 죄를 사하시고 남은 자의 허물을 용서하시는 하나님이 누구이십니까? 주님은 영원히 노하지 않으시고 자비를 베풀기를 기뻐하십니다. 주님은 다시 우리를 긍휼히 여기시어 우리의 죄를 발아래 밟으시고 우리의 모든 죄악을 바다 깊은 곳에 던져 버리실 것입니다."
Brief Summary: The prophet condemns the rulers, priests, and prophets of Israel who exploit and mislead the people. It is because of their deeds that Jerusalem will be destroyed. The prophet Micah proclaims the deliverance of the people who will go from Jerusalem to Babylon and concludes with an exhortation for Jerusalem to destroy the nations who have gathered against her. The ideal ruler would come from Bethlehem to defend the nation, and the prophet proclaims the triumph of the remnant of Jacob and foresees a day when Yahweh will purge the nation of idolatry and reliance on military might. The prophet sets forth a powerful and concise summary of Yahweh’s requirement for justice and loyalty and announces judgment upon those who have followed the ways of Omri and Ahab. The book closes with a prophetic liturgy comprising elements of a lament. Israel confesses its sin and is assured of deliverance through Yahweh’s mighty acts.
요약: 예언자는 백성들을 착취하고 오도하는 이스라엘의 통치자, 제사장, 선지자들을 비난합니다. 그들의 행위로 인해 예루살렘이 멸망할 것이라고 경고합니다. 미가 선지자는 예루살렘에서 바벨론으로 갈 백성들의 구원을 선포하고 예루살렘을 대적하는 열방을 멸하라는 권면으로 마무리합니다. 이상적인 통치자는 베들레헴에서 나라를 지키기 위해 올 것이며, 예언자는 야곱의 남은 자손의 승리를 선포하고 야훼께서 우상 숭배와 군사력에 의존하는 나라를 제거하실 날을 예견합니다. 예언자는 정의와 충성에 대한 야훼의 요구 사항을 강력하고 간결하게 요약하고 오므리와 아합의 길을 따르는 자들에 대한 심판을 선포합니다. 이 책은 애가의 요소로 구성된 예언자적 전례로 마무리됩니다. 이스라엘은 자신의 죄를 고백하고 야훼의 강력한 행동을 통해 구원을 확신합니다.
***What is a Christian liturgy?
A Christian liturgy is a structured form of worship used by Christian congregations or denominations. The term “liturgy” comes from the Greek word “leitourgia,” which means “public work” or "the work of the people".
Liturgy typically includes a set of rituals, prayers, hymns, and readings from the Bible, and it often follows a specific order. There are two main parts in many Christian liturgies:
기독교 전례는 기독교 교회나 교단에서 사용하는 구조화된 예배 형식입니다. "전례"라는 용어는 "공적인 일" 또는 "사람들의 일"을 의미하는 그리스어 "레이투르기아"에서 유래했습니다.
전례에는 일반적으로 일련의 의식, 기도, 찬송, 성경 낭독이 포함되며, 특정 순서를 따르는 경우가 많습니다. 많은 기독교 전례에는 크게 두 가지 부분이 있습니다:
1. 말씀 전례: 여기에는 성경 낭독, 설교 또는 강론, 기도가 포함됩니다.
2. 성체 전례: 여기에는 빵과 포도주를 봉헌하고 회중이 함께 나누는 성찬식(성찬식 또는 주의 만찬이라고도 함)을 거행하는 것이 포함됩니다.
3. 기독교 전통마다 고유한 전례가 있지만 핵심적인 요소는 비슷하게 유지되는 경우가 많습니다. 예를 들어, 로마 가톨릭 미사, 동방 정교회 전례, 다양한 개신교 예배에는 모두 고유한 전례 예배 형식이 있습니다.
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Foreshadowings: Micah 5:2 is a Messianic prophecy quoted when the magi were searching for the king born in Bethlehem (Matthew 2:6). These wise men from the East were told that from the tiny village of Bethlehem would come forth the Prince of Peace, the Light of the world. Micah’s message of sin, repentance, and restoration finds its ultimate fulfillment in Jesus Christ who is the propitiation for our sins (Romans 3:24-25) and the only way to God (John 14:6).
예표: 미가서 5장 2절은 동방박사들이 베들레헴에서 태어난 왕을 찾을 때 인용된 메시아 예언입니다(마태복음 2장 6절). 동방에서 온 동방 박사들은 베들레헴이라는 작은 마을에서 평화의 왕, 세상의 빛이 나실 것이라는 말을 들었습니다. 죄, 회개, 회복에 대한 미가의 메시지는 우리 죄를 위한 속죄(로마서 3:24-25)이자 하나님께로 가는 유일한 길이신 예수 그리스도(요한복음 14:6)에서 궁극적인 성취를 발견합니다.
Practical Application: God gives warnings so we will not have to suffer His wrath. Judgment is certain if God’s warnings are not heeded and His provision for sin in the sacrifice of His Son is rejected. For the believer in Christ, God will discipline us—not from hate—but because He loves us. He knows that sin destroys and He wants us to be whole. This wholeness which is the promise of restoration awaits those who remain obedient to Him.
실제 적용: 하나님은 우리가 하나님의 진노를 당하지 않도록 경고를 주십니다. 하나님의 경고에 귀를 기울이지 않고 그분의 아들의 희생을 통한 죄에 대한 하나님의 대책을 거부하면 심판은 확실합니다. 그리스도를 믿는 자에게 하나님은 미움이 아니라 우리를 사랑하시기 때문에 우리를 징계하실 것입니다. 그분은 죄가 우리를 파멸시킨다는 것을 아시고 우리가 온전해지기를 원하십니다. 회복의 약속인 이 온전함은 그분께 순종하는 사람들을 기다리고 있습니다.
For Further StudyHolman Old Testament Commentary: Hosea, Joel, Amos, Obadiah, Jonah, Micah by Trent ButlerJoel, Obadiah, Jonah & Micah, New International Commentary on the Old Testament by Leslie C. AllenNIV Application Commentary Hosea, Amos, and Micah by Gary SmithMore insights from your Bible study - Get Started with Logos Bible Software for Free!
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Bible Book Summary Micah Summary by Jay Smith 성경 요약 미가서 요약 by 제이 스미스 The book of Micah is a Prophetic Oracle. The prophet Micah wrote it 742-686 B.C. shortly before the Northern Kingdom’s fall in 722 B.C. Key personalities are all the people of Samaria and Jerusalem. 미가서는 예언서입니다. 미가 선지자는 기원전 742~686년 북왕국이 멸망하기 직전인 기원전 722년에 이 책을 썼습니다. 주요 인물은 사마리아와 예루살렘의 모든 사람들입니다. The purpose of the book of Micah was to proclaim warning and judgment to both the Northern and the Southern Kingdoms. His message was similar to that of Isaiah and was written at about the same time. Micah described the impending judgment that would eventually exile the nation. 미가서의 목적은 북왕국과 남왕국 모두에게 경고와 심판을 선포하는 것이었습니다. 그의 메시지는 이사야의 메시지와 유사하며 거의 같은 시기에 기록되었습니다. 미가는 결국 국가를 추방할 임박한 심판을 묘사했습니다. • Chapters 1-5 specifically explain the judgment for the wicked nations, “For I will make Samaria a heap of ruins in the open country, planting places for a vineyard. I will pour her stones down into the valley and will lay bare her foundations” (1:6). Then chapter five Micah miraculously predicts the birthplace of the Messiah in Bethlehem. Also in verse 2, he teaches that the Messiah is an infinite Savior, from everlasting, “But as for you, Bethlehem Ephrathah, too little to be among the clans of Judah, from you One will go forth for Me to be ruler in Israel. His goings forth are from long ago, from the days of eternity” (5:2). - 1장부터 5장까지는 악한 나라들에 대한 심판을 구체적으로 설명합니다. "내가 사마리아를 광야에 폐허 더미로 만들고 포도원을 심을 곳을 마련할 것이다. 내가 그 돌들을 골짜기에 쏟아 부어 그 기초를 드러내리라"(1:6). 그리고 5장 미가는 기적적으로 메시아의 탄생지로 베들레헴을 거명 예언합니다. 또한 2절에서 그는 메시아가 영원부터 오실 무한한 구원자임을 가르칩니다. "그러나 유다 지파 중에 너무 작은 베들레헴 에브라다야, 너에게는 나를 위하여 이스라엘의 통치자가 될 한 사람이 너에게서 나올 것이다. 그의 나심은 오래 전부터, 영원의 날부터이다."(5:2). • In chapters 6-7, Micah declares what God requires of men, “He has told you, O man, what is good; and what does the LORD require of you but to do justice, to love kindness, and to walk humbly with your God?” (6:8). Micah then proclaims God’s restoration and salvation to His people, “Who is a God like You, who pardons iniquity and passes over the rebellious act of the remnant of His possession? He does not retain His anger forever, because He delights in unchanging love” (7:18). - 6-7장에서 미가는 하나님께서 인간에게 요구하시는 것이 무엇인지를 선언합니다. "사람아, 여호와께서 선한 것이 무엇이라고 말씀하셨나니 여호와께서 네게 요구하는 것이 오직 공의를 행하며 인자를 사랑하며 겸손히 네 하나님과 함께 행하는 것이 아니냐?"(6:8). 미가는 하나님의 백성에게 하나님의 회복과 구원을 선포합니다. "주님처럼 죄악을 용서하시고 남은 자의 패역한 행위를 지나치시는 하나님이 누구이십니까? 그분은 변함없는 사랑을 기뻐하시므로 영원히 진노를 품지 않으십니다."(7:18). Summaries Courtesy of the Ultimate Bible Summary Collection Bible Summary Bible Hub |
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