LRP has developed a completely new revolutionary brushless motor the r/c scene has never seen before. The VECTOR X12 brushless motor sets new benchmarks when it comes to electric motor performance and will be the motor to beat for high-level racing competition. The VECTOR X12 features a totally new design structure, including the fully adjustable and replaceable PreciSensorTM system, a completely new precision sensor positioning system for power, torque, throttle response and efficiency never seen before.
The motor in unlike any other brushless motor. Constructed of 2 main parts and using only 4 screws, resulting in a motor which is easier to work on and the possibility to access and replace the rotor with the motor still left in the car. In addition to this it features an all new sintered 12.5mm size magnet graded on a new strengthened shaft to further optimise the motors performance, efficiency and mid-range torque. This new X12 has been perfected in every small detail which makes the new brushless motor setting new benchmark in brushless technology!
World Champion XTEC X12 Brushless Technology!
The VECTOR X12 brushless modified motors were extremely successful at this year 1/12th onroad and 1/10th ISTC World Championship. XTEC X12 based brushless motors dominated both the classes of this prestigious event. The 1/12th event finishing in 1st –2nd –3rd place, an complete podium lock-out and also securing the first ever World Champion title for brushless motors. In the 1/10th event the XTEC X12 based brushless motors dominated by putting 5 out of 10 brushless motors in the prestigious worlds A-main, with 2 out of 3 podium places. Overall 5 out of 6 podium places were achieved with the XTEC X12 based brushless motor at the 2008 1/12th and 1/10th World Championship in Thailand. A total success!
VECTOR X12 Features:
· Dismountable - Machined 7075-T6 aluminium can, short/light-weight design and maximum airflow. · Easysolder Design - Heavy copper, multilayer PCB for lowest resistance. · PreciSensor System - Revolutionary precise senor positioning for best power, throttle and efficiency. Fully and adjustable replaceable · Reproducable Timing - Timing adjustable in clearly defined, reproducible steps with new moulded timing inserts for same result every time · O-Ring - Dampening and optimised bearing size for vibration-free operation · 12.5 mm Magnet - All new sintered 12.5 mm magnet size and grade, for best efficiency and midrange torque and new high-strength shaft · New Packed Stack - With minimised core losses for lowest temperature and higher efficiency
VECTOR X12
8.5 Turns
7.5 Turns
6.5 Turns
5.5 Turns
4.5 Turns
4.0 Turns
3.5 Turns
3.0 Turns
Order No.
50652
50662
50672
50682
50692
50702
50712
50722
Voltage Input
4.8-7.4V
4.8-7.4V
4.8-7.4V
4.8-7.4V
4.8-7.4V
4.8-7.4V
4.8-6.0V
4.8-6.0V
RPM²
30.240
33.840
38.800
45.360
56.880
63.360
72.000
83.520
Spec. kvPower
4.200
4.700
5.400
6.300
7.900
8.800
10.000
11.600
Power²
307W
340W
394W
463W
565W
621W
698W
797W
Efficiency²
93%
92%
92%
91%
91%
90%
89%
88%
LRP에서는 이제껏 보여이지 않았던 새로운 혁명적인 브러쉬리스 모터를 개발하게 되었습니다. LRP VECTOR X12 브러쉬리스 모터는 새로운 테크널러지를 적용한 하이레벨 컴피티션 모터로써 완전히 새로운 디자인의 구조 - 완전히 적용가능하고 교체가능한 프리센서 TM 시스템, 파워, 토크, 쓰로틀 리스폰스와 효율을 위한 완전히 새로운 정교한 센서 포지션 시스템 등..을 가지고 있습니다.
LRP VECTOR X12 모터는 다른 브러쉬리스 모터와는 완전 다른 컴피티션 레이스용 모터로써 2개의 메인 파트로 구성되어 있고 4개의 스크류를 사용하여 이로 인하여 모터를 보다 쉽게 정비할 수 있도록 하여주고, 비록 모터가 차량에 설치되어 있어도 로터를 쉽게 교체할 수 있도록 하였습니다. 또한 모터는 완전히 새로운 신터더 12.5mm 사이즈 마그네트 그레이드를 사용하고 효율성과 성능, 미드레인지 토크에 있어서 놀라운 성능 향상을 가져왔습니다.
월드챔피언쉽에서의 LRP XTEC X12 브러쉬리스 테크널러지! VECTOR X12 브러쉬리스 모터는 이번 1/12, 1/10 ISTC 월드챔피언쉽에서 비록 프로토타입의 제품이지만 매우 놀라운 결과를 만들어냈습니다. X12 브러쉬리스 모터는 이번 대회에서 대회를 지배하는 매우 압도적인 레이스 결과를 만들어 냈습니다. 1/12 레이스에서는 1위, 2위, 3위를 모두 차지하는 결과를 만들어 냈으며, 1/10 레이스에서는 10명의 A메인선수들 중 5명의 선수들이 X12 모터를 사용하였으며 이중 2명의 선수들이 포디엄 입상에 올랐습니다. 이는 1/12, 1/10 레이스를 통털어 6명의 포디엄 입상선수중 5명의 선수들이 X12 모터를 사용하면서 최고의 성공을 거두었습니다.