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Summary of the Book of Nahum
나훔서 요약
Author: The author of the Book of Nahum identifies himself as Nahum (in the Hebrew “Consoler” or “Comforter”) the Elkoshite (1:1). There are many theories as to where that city was though there is no conclusive evidence. One such theory is that it refers to the city later called Capernaum (which literally means “the village of Nahum”) at the Sea of Galilee.
Full article: Who wrote the book of Nahum? Who was the author of Nahum?
저자: 나훔서의 저자는 자신을 엘코시 사람 나훔(히브리어로 "위로자" 또는 "위로자")이라고 밝히고 있습니다(1:1). 결정적인 증거는 없지만 그 도시가 어디에 있었는지에 대해서는 여러 가지 설이 있습니다. 그 중 하나는 나중에 갈릴리 바다에 있는 가버나움(문자 그대로 "나훔의 마을"이라는 뜻)이라는 도시를 가리킨다는 설입니다.
전체 기사: 나훔서는 누가 썼나요? 나훔서의 저자는 누구인가요?
Date of Writing: Given the limited amount of information that we know about Nahum, the best we can do is narrow the timeframe in which the Book of Nahum was written to between 663 and 612 B.C. Two events are mentioned that help us to determine these dates. First, Nahum mentions Thebes (No Amon) in Egypt falling to the Assyrians (663 B.C.) in the past tense, so it had already happened. Second, the remainder of Nahum’s prophecies came true in 612 B.C.
기록 날짜: 나훔서에 대해 우리가 알고 있는 정보가 제한적이기 때문에 나훔서가 기록된 시기를 기원전 663년에서 612년 사이로 좁히는 것이 최선입니다. 이 날짜를 결정하는 데 도움이 되는 두 가지 사건이 언급되어 있습니다. 첫째, 나훔서는 이집트의 테베(노아몬)가 앗수르에 함락된 것(기원전 663년)을 과거형으로 언급하고 있으므로 이미 일어난 일입니다. 둘째, 나훔의 나머지 예언은 기원전 612년에 실현되었습니다.
Purpose of Writing: Nahum did not write this book as a warning or “call to repentance” for the people of Nineveh. God had already sent them the prophet Jonah 150 years earlier with His promise of what would happen if they continued in their evil ways. The people at that time had repented but now lived just as bad if not worse than they did before. The Assyrians had become absolutely brutal in their conquests (hanging the bodies of their victims on poles and putting their skin on the walls of their tents among other atrocities). Now Nahum was telling the people of Judah to not despair because God had pronounced judgment and the Assyrians would soon be getting just what they deserved.
집필 목적: 나훔은 니느웨 사람들에게 경고나 회개를 촉구하기 위해 이 책을 쓴 것이 아닙니다. 하나님께서는 이미 150년 전에 선지자 요나를 보내어 그들이 악한 길을 계속 가면 어떻게 될지 약속하셨습니다. 당시 니느웨 사람들은 회개했지만 이전보다 더 나쁘지는 않더라도 이전과 똑같이 나쁜 삶을 살았습니다. 앗수르 사람들은 정복 과정에서 희생자의 시신을 기둥에 매달고 가죽을 천막 벽에 붙이는 등 잔혹한 만행을 저질렀습니다. 이제 나훔은 유다 백성들에게 하나님께서 심판을 선포하셨고 앗수르가 곧 마땅히 받아야 할 대가를 받게 될 것이니 절망하지 말라고 말했습니다.
Key Verses:
Nahum 1:7, “The LORD is good, a refuge in times of trouble. He cares for those who trust in him.”
핵심 구절:
나훔 1:7, "여호와는 선하시니 환난의 때에 피난처가 되십니다. 그는 그를 신뢰하는 자를 돌보신다."
Nahum 1:14a. “The LORD has given a command concerning you, Nineveh: ‘You will have no descendants to bear your name.'”
나훔 1:14a. "여호와께서 니느웨에 대하여 명령하시기를, '너는 네 이름을 지을 후손이 없을 것이다' 하셨다."
Nahum 1:15a, “Look, there on the mountains, the feet of one who brings good news, who proclaims peace!” See also Isaiah 52:7 and Romans 10:15.
나훔 1:15a, "보라, 저 산 위에 기쁜 소식을 전하는 자, 평화를 선포하는 자의 발이 있도다!" 이사야 52:7과 로마서 10:15도 참조하세요.
Nahum 2:13a, “'Behold I am against you,' says the LORD of hosts.”
나훔 2:13a, "'보라 내가 너희를 대적하리라' 만군의 여호와께서 말씀하시느니라."
Nahum 3:19, “Nothing can heal your wound; your injury is fatal. Everyone who hears the news about you claps his hands at your fall, for who has not felt your endless cruelty?”
나훔 3:19, "아무것도 당신의 상처를 치료할 수 없으며, 당신의 부상은 치명적입니다. 당신에 관한 소식을 듣는 모든 사람이 당신의 추락에 손뼉을 치니, 당신의 끝없는 잔인함을 느끼지 않은 사람이 어디 있겠습니까?"
Brief Summary: Nineveh once had responded to the preaching of Jonah and turned from their evil ways to serve the Lord God. But 150 years later, Nineveh returned to idolatry, violence, and arrogance (Nahum 3:1–4). Once again God sends one of His prophets to Nineveh warning of judgment in the form of the destruction of their city and exhorting them to repentance. Sadly, the Ninevites did not heed’s Nahum’s warning, and the city was brought under the dominion of Babylon.
요약: 니느웨는 한때 요나의 설교에 응답하여 악한 길에서 돌이켜 주 하나님을 섬겼습니다. 그러나 150년 후 니느웨는 우상 숭배와 폭력, 오만함으로 돌아갔습니다(나훔 3:1-4). 하나님께서는 다시 한 번 선지자 중 한 명을 니느웨로 보내 도시가 멸망할 것이라는 심판을 경고하고 회개할 것을 권면합니다. 안타깝게도 니느웨 사람들은 나훔의 경고에 귀를 기울이지 않았고, 도시는 바벨론의 지배하에 놓이게 됩니다.
Foreshadowings: Paul uses shades of the imagery of Nahum 1:15 in Romans 10:15 in regard to the ministry of the Messiah and the apostles. It may also be understood of any minister of the Gospel whose business it is to "preach the Gospel of peace." God has made peace with sinners by the blood of Christ, and has given to His people the peace that “transcends all understanding” (Philippians 4:7). The preacher’s work is also to "bring glad tidings of good things" (KJV), such as reconciliation, righteousness, pardon, life, and eternal salvation by a crucified Christ. The preaching of such a Gospel, and bringing such news, make their feet beautiful. The imagery here is of one who runs to others, eager and joyful to proclaim the Good News.
예표: 바울은 로마서 10:15의 비유적 표현을 사용하여 메시아와 사도들의 사역과 관해 언급합니다. 이는 "평화의 복음을 전하는 것"을 사명으로 하는 모든 복음 사역자에게도 적용될 수 있습니다. 하나님께서는 그리스도의 피로 죄인들과 화평을 이루셨고, 그분의 백성에게 "모든 이해를 초월하는"(빌립보서 4:7) 평화를 주셨습니다. 설교자의 임무는 또한 십자가에 달리신 그리스도를 통한 화해, 의, 사죄, 생명, 영원한 구원과 같은 "기쁜 소식을 전하는 것"(KJV)입니다. 그러한 복음을 전하고 그러한 소식을 전하는 것은 그들의 발을 아름답게 만듭니다. 여기에는 복음을 전하기 위해 열심과 기쁨으로 다른 사람들에게 달려가는 사람의 이미지가 그려져 있습니다.
Practical Application: God is patient and slow to anger. He gives every country time to repent of sin and follow Him as Lord. But He is not mocked. Any time a country turns away from Him and rejects righteousness, evil results, and He steps in with judgment. This was true for Assyria, and it will be true for any nation today. As Christians it is our duty to stand up for biblical principles and proclaim Christ, for it is only in repentance and the life-changing message of the gospel that any country can find hope.
실제 적용: 하나님은 오래 참으시고 노하기를 더디하십니다. 그분은 모든 나라에 죄를 회개하고 주님을 주님으로 따를 시간을 주십니다. 그러나 그분은 조롱당하지 않으십니다. 한 나라가 그분을 외면하고 의를 거부할 때마다 악한 결과가 초래되고 그분은 심판으로 개입하십니다. 아시리아도 그랬고 오늘날 어느 나라든 마찬가지입니다. 그리스도인으로서 성경적 원칙을 옹호하고 그리스도를 선포하는 것은 우리의 의무입니다. 회개와 삶을 변화시키는 복음의 메시지 속에서만 모든 나라가 희망을 찾을 수 있기 때문입니다.
For Further StudyNahum-Malachi, Holman Old Testament Commentary by Stephen MillerNahum, Habakkuk, & Zephaniah, New International Commentary on the Old Testament by O. Palmer RobertsonMicah, Nahum, Habakkuk, and Zephaniah, New American Commentary by Kenneth BarkerMore insights from your Bible study - Get Started with Logos Bible Software for Free!
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Bible Book Summary
Micah Summary
by Jay Smith
Bible Book Summary Micah Summary by Jay Smith 성경 요약 미가서 요약 by 제이 스미스 The book of Micah is a Prophetic Oracle. The prophet Micah wrote it 742-686 B.C. shortly before the Northern Kingdom’s fall in 722 B.C. Key personalities are all the people of Samaria and Jerusalem. The purpose of the book of Micah was to proclaim warning and judgment to both the Northern and the Southern Kingdoms. His message was similar to that of Isaiah and was written at about the same time. Micah described the impending judgment that would eventually exile the nation. 미가서는 예언서입니다. 선지자 미가는 주전 742~686년 북왕국이 멸망하기 직전인 주전 722년에 미가서를 썼으며, 주요 인물은 사마리아와 예루살렘의 모든 백성입니다. 미가서의 목적은 북왕국과 남왕국 모두에게 경고와 심판을 선포하는 것이었습니다. 그의 메시지는 이사야의 메시지와 비슷하며 거의 같은 시기에 기록되었습니다. 미가는 결국 나라를 추방하게 될 임박한 심판을 묘사했습니다. • Chapters 1-5 specifically explain the judgment for the wicked nations, “For I will make Samaria a heap of ruins in the open country, planting places for a vineyard. I will pour her stones down into the valley and will lay bare her foundations” (1:6). Then chapter five Micah miraculously predicts the birthplace of the Messiah in Bethlehem. Also in verse 2, he teaches that the Messiah is an infinite Savior, from everlasting, “But as for you, Bethlehem Ephrathah, too little to be among the clans of Judah, from you One will go forth for Me to be ruler in Israel. His goings forth are from long ago, from the days of eternity” (5:2). - 1장부터 5장까지는 악한 나라들에 대한 심판을 구체적으로 설명합니다. "내가 사마리아를 광야에 폐허 더미로 만들고 포도원을 심을 곳을 마련할 것이다. 내가 그 돌들을 골짜기에 쏟아 부어 그 기초를 드러내리라"(1:6). 그리고 5장 미가는 기적적으로 베들레헴에서 메시아의 탄생지를 예언합니다. 또한 2절에서 그는 메시아가 영원부터 오실 무한한 구원자임을 가르칩니다." 그러나 유다 지파 중에 너무 작은 베들레헴 에브라다야, 너에게는 나를 위하여 이스라엘의 통치자가 될 한 사람이 너에게서 나올 것이다. 그의 나심은 오래 전부터, 영원의 날부터이다."(5:2). • In chapters 6-7, Micah declares what God requires of men, “He has told you, O man, what is good; and what does the LORD require of you but to do justice, to love kindness, and to walk humbly with your God?” (6:8). Micah then proclaims God’s restoration and salvation to His people, “Who is a God like You, who pardons iniquity and passes over the rebellious act of the remnant of His possession? He does not retain His anger forever, because He delights in unchanging love” (7:18). - 6-7장에서 미가는 하나님께서 인간에게 요구하시는 것이 무엇인지 선언합니다. "사람아, 여호와께서 선한 것이 무엇이라고 말씀하셨나니 여호와께서 네게 요구하는 것이 무엇이니이까 오직 정의를 행하며 인자를 사랑하며 겸손히 네 하나님과 함께 행하는 것이 아니냐"(6:8). 미가는 하나님의 백성에게 하나님의 회복과 구원을 선포합니다." 주님처럼 죄악을 용서하시고 남은 자의 패역한 행위를 지나치시는 하나님이 누구이십니까? 그분은 변함없는 사랑을 기뻐하시므로 영원히 진노를 품지 않으십니다."(7:18). Summaries Courtesy of the Ultimate Bible Summary Collection Bible Summary Bible Hub |
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