THAI service staff threaten strike
action
타이항공(THAI) 위탁직원
파업위협
Published: 1 Apr 2014 at 08.16
Newspaper section: News
Ground service staff working for Thai
Airways International (THAI) plan to go on strike on April 13 to press for
higher pay.
타이항공(THAI) 지상근무 위탁직원들은 임금향상을 목적으로 4월
13일 파업할 예정이다.
Samart Pantang, union president of
Wing Span Services Co, a subsidiary of THAI, said yesterday the union would
convene a meeting of its members on April 12 and probably strike the following
day because past negotiations failed to convince management to pay monthly
salaries instead of daily wages to about 3,000 employees and to offer a 3-5% pay
rise.
타이항공(THAI) 자회사인 윙스팬(WingSpan Services
Co)의 노조위원장인 싸마릇(Samart Pantang)씨는 '지난 협상에서 약 3천명의 위탁직원들에게 일당대신 월급을 지불할 것과 3~5%의
임금인상을 제의한 것이 경영진에게 받아들여지지 않았기에, 4월 12일 노조회의를 소집하고 그 다음날 파업에 들어갈 것'이라고
전했다.
Mr Samart said WingSpan Services
employs more than 4,000 workers and only about 1,000 receive monthly salaries.
Workers have not received a pay raise for three years.
싸마릇(Samart)씨는 '윙스팬((WingSpan Services
Co)은 4천명 이상의 위탁직원을 고용하고 있으나, 약 1천명 만이 급여를 월급제로 받고 있으며, 위탁직원들은 3년동안 임금이 동결되어있다'고
말했다.
Mr Samart said the strike would
happen at all airports in Thailand and workers have the right to strike under
labour law.
싸마릇(Samart)씨는 '파업은 태국내의 모든 공항에서 일어날 수
있으며, 직원들은 노동법에 따라 파업할 권리가있다'고 말했다.
If the strike happens, catering and
ground services would be affected, said a THAI executive source. Those services
include luggage loading and runway services.
타이항공(THAI) 임원진에 의하면 '파업이 발생하면,
캐이터링(음식공급) 및 지상서비스가 영향을 받을 것이며, 화물적재 및 활주로 서비스도 영향을 받을 수 있다'고
한다.
WingSpan Services outsources ground
service staff for THAI and its work includes catering.
윙스팬((WingSpan Services Co)은
타이항공(THAI) 지상서비스 직원들과 캐이터링을 아웃쏘싱(위탁)하고 있다.
Acting THAI president Chokchai
Panyayong said yesterday WingSpan Services workers should not hold THAI hostage.
If they cause problems, the airline might use the outsourcing services of
another firm, he said.
어제, 촉차이(Chokchai Panyayong)
타이항공(THAI) 회장은 '윙스팬((WingSpan Services Co) 직원들은 타이항공(THAI)을 볼모로 잡아서는 안되며, 문제를
일으킨다면 타이항공은 다른회사에 아웃소싱을 줄 수도 있다'고 말했다.
Mr Chokchai said THAI is considering
changing its pay structure for staff.
However, THAI uses outsourced workers
to cut management and welfare costs, so it was impossible for outsourced staff
to share the same benefits as THAI employees.
촉차이(Chokchai) 회장은 '타이항공(THAI)은 위탁직원들의
임금체계 변동을 고려하고 있으나, 관리 및 복지비용 절감을 위해 아웃소싱을 주고 있으니, 타이항공 정직원과 똑같은 혜택을 주는 것은
불가능하다'고 말했다.
Meanwhile, Airports of Thailand Plc
will improve passenger service areas at Suvarnabhumi, Don Mueang and Phuket
airports.
한편, 타이공항공사(Airports of Thailand Plc)는
수완나품, 돈 무앙 그리고 푸켓공항에서의 승객서비스 영역을 향상시킬 예정이다 .
Makin Petplai, president of Airports
of Thailand Plc (AOT), said AOT would turn some shops into passenger service
areas at Suvarnabhumi airport. The change will cover the shops, the lease
contracts of which will expire in July.
마킨(Makin Petplai) 타이공항공사(AOT) 사장은
'AOT는 수완나품 공항의 일부 상점을 여객서비스 지역으로 이동할 것이며, 이러한 변화는 7월에 임대계약이 만료되는 상점을 대상으로 한다'고
말했다.
AOT will launch commercial
enterprises in parts of Suvarnabhumi, Don Mueang and Phuket airports, Mr Makin
said.
마킨(Makin)씨는 'AOT 는 수완나품, 돈 무앙 그리고
푸켓공항의 일부지역을 상기업들에게 개방할것'이라고 말했다.