Andrew Oldar 지음
2024년 10월 3일
Triumph가 더트 바이크 시장에 진출하면서 첫 번째 모터크로스 바이크 인 TF 250-X 가 출시되면서 큰 화제를 모았습니다 . 이제 이 영국 제조업체는 두 번째 TF 450-RC Edition을 공개했습니다. 이름에서 알 수 있듯이 Triumph 의 첫 번째 450cc 모터크로스 바이크는 역대 가장 많은 우승을 차지한 모터크로스 레이서인 Ricky Carmichael 과 협력하여 개발되었습니다 .
"2023년 말에 Triumph는 오랫동안 기다려온 TF 250-X를 공개했습니다 . 완전히 새로운 오프로드 오토바이 제품군의 첫 번째 모델입니다." Triumph의 최고 제품 책임자인 Steve Sargent가 말했습니다. "이제 업계 최고로 꼽히는 Ricky Carmichael 이 우리와 협력하여 개발한 완전히 새로운 450cc 경쟁용 모터크로스 파워트레인이 있습니다. TF 450-RC Edition은 450cc 모터크로스 클래스 에서 새로운 기준을 제시하는 파워, 정밀성, 내구성의 균형을 제공합니다 . 첫 번째 에디션에 Ricky의 이름이 적혀 있는 것은 당연한 일인 듯합니다."
TF 450-RC Edition은 섀시 에서 TF 250-X 와 유사하며 , 더블 크래들 알루미늄 프레임과 KYB Air-Oil Separate(AOS) 48mm 폐쇄형 카트리지 코일 스프링 포크 및 KYB 쇼크 형태의 서스펜션 구성 요소를 기반으로 제작되었습니다. Brembo 유압 클러치와 Brembo 브레이크와 같은 다른 유사점도 있습니다.
Triumph의 첫 번째 450cc 모터크로스 바이크는 TF 450-RC Edition이라고 불리며, 영국 제조업체가 Ricky Carmichael과 협력하여 개발했습니다. Triumph
TF 450-RC Edition과 TF 250-X 의 주요 차이점은 물론 엔진입니다 .TF 450-RC Edition은 95.0mm 보어, 63.4mm 스트로크, 13.1:1의 압축비를 갖춘 연료 분사 액체 냉각 SOHC 4행정 450cc 단일 실린더 밀로 구동됩니다.TF 250-X가 사용하는 Pirelli Scorpion MX32 Mid Soft 타이어 대신 TF 450-RC Edition은 Dunlop Geomax MX34 고무를 사용합니다. 후면은 1/4리터 모델 의 100/90-19 대신 110/90-19로 약간 더 넓습니다 .
엔진은 연료 분사식 액체 냉각 SOHC 4행정 450cc 단일 실린더 밀입니다. 트라이엄프
The TF 450-RC Edition is equipped with Triumph’s Wi-Fi Module Kit (part No. A9820130) in stock trim, which allows users to adjust fuel and ignition mapping via the MX Tune Pro smartphone app. As an added bonus, a unique engine map customized by Ricky Carmichael is included.
Like the TF 250-X, Triumph’s TF 450-RC Edition is built around a double-cradle aluminum frame, and relies on a KYB Air-Oil Separate (AOS) 48mm closed-cartridge coil-spring fork and KYB shock to suspend it.Triumph
It wouldn’t be a Carmichael replica without up-spec components picked by the GOAT himself, so Triumph outfitted the TF 450-RC Edition with special parts. First up are head stays (aka top engine mounts) that are solid (as in they don’t have cutouts like the TF 250-X’s), which are said to enhance handling, especially under heavy front-end loads.
A couple model-specific features of the TF 450-RC Edition are solid head stays (aka top engine mounts) and a unique engine map, both of which are preferred by Carmichael.Triumph
Next is an ODI Podium Flight MX RC4 Signature handlebar, Xtrig holeshot device, Hinson Racing Billetproof clutch cover with Triumph Racing logo, front brake disc guard, and gripper seat cover. Appearance-wise, we see GOAT logos, sponsor decals, and No. 4 backgrounds.
According to claimed specifications, Triumph’s first 450cc motocross bike hits the scales at 239 pounds wet.Triumph
The 2025 Triumph TF 450-RC Edition is set to land on showroom floors in February 2025 for a suggested retail price of $10,995.
2025 Triumph TF 450-RC Edition Specs
MSRP: $10,995
Engine: SOHC, liquid-cooled single-cylinder; 4 valves/cyl.
Displacement: 450cc
Bore x Stroke: 95.0 x 63.4mm
Compression Ratio: 13.1:1
Transmission/Final Drive: 5-speed/chain
Fuel System: Dell’Orto EFI w/ 44mm throttle body
Clutch: Wet, multiplate; hydraulic actuation
Frame: Double-cradle aluminum
Front Suspension: KYB Air-Oil Separate (AOS) 48mm closed-cartridge coil-spring fork, compression and rebound damping adjustable; 12.2 in. travel
Rear Suspension: KYB shock, spring preload, high/low-speed compression damping, and rebound damping adjustable; 12.0 in. travel
Front Brake: Brembo 2-piston caliper, 260mm disc
Rear Brake: Brembo 1-piston caliper, 220mm disc
Tires, Front/Rear: Dunlop Geomax MX34; 80/100-21 / 110/90-19
Rake/Trail: 27.4°/4.6 in.
Wheelbase: 58.7 in.
Ground Clearance: N/A
Claimed Seat Height: 37.8 in.
Fuel Capacity: 1.8 gal.
Claimed Wet Weight: 239 lb.
Availability: February 2025
Contact: triumphmotorcycles.com