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카톨릭과 기독교 학자들의 증언
T. Enright, C.S.S.R., in a lecture at Hartford, Kansas, Feb. 18,1884.
"I have repeatedly offered $1,000 to anyone who can prove to me from the Bible alone that I am bound to keep Sunday holy. There is no such law in the Bible. It is a law of the holy Catholic Church alone. The Bible says, 'Remember the Sabbath day to keep it holy.' The Catholic Church says: 'No. By my divine power I abolish the Sabbath day and command you to keep holy the first day of the week.' And lo! The entire civilized world bows down in a reverent obedience to the command of the holy Catholic Church."
(로마 카톨릭)
티 엔라이트 씨에스에스알 캔자스주 하트포드에서의 강연 1884. 2월 18일
저는 거듭 거듭 누구든지 오직 성경만으로 제가 일요일을 거룩하게 지켜야 한다는 것을 증거할 수 있는 사람에게1천 달러를 제공하겠다고 하였습니다. 성경에는 그런 법이 없습니다. 그것은 거룩한 카톨릭 교회의 교회법만입니다. 성경은 말하기를 안식일을 기억하여 그것을 거룩히 지키라고 합니다. 카톨릭 교회는 말하기를 “ 아니라, 나의 신적 권능에 의하여 내가 안식일을 폐하고 너희를 명하여 주의 첫째날을 거룩히 지키라고 한다” 보십시오. 문명세계 전체는 거룩한 카톨릭 교회의 명령에 경외하는 순종으로 머리 숙이고 있습니다.
Baptist
Dr. Edward T. Hiscox, a paper read before a New York ministers' conference, Nov. 13, 1893, reported in New York Examiner , Nov.16, 1893.
"There was and is a commandment to keep holy the Sabbath day, but that Sabbath day was not Sunday. It will be said, however, and with some show of triumph, that the Sabbath was transferred from the seventh to the first day of the week .... Where can the record of such a transaction be found? Not in the New Testament absolutely not.
"To me it seems unaccountable that Jesus, during three years' intercourse with His disciples, often conversing with them upon the Sabbath question . . . never alluded to any transference of the day; also, that during forty days of His resurrection life, no such thing was intimated.
"Of course, I quite well know that Sunday did come into use in early Christian history . . . . But what a pity it comes branded with the mark of paganism, and christened with the name of the sun god, adopted and sanctioned by the papal apostasy, and bequeathed as a sacred legacy to Protestantism!"
침례교
에드워드 히스콕스 박사 : 1893년 11월 13일 뉴욕 사역자들 회의에 앞서 낭독되어짐, 뉴욕 익재마이너지에 보도 1893. 11. 16일 보도
안식일을 거룩히 지키라는 계명이 있었고 지금도 있다. 그러나 안식일은 일요일이 아니다. 그럼에도 의기 양양하게 말하여 질것이 안식일이 제7일에서 주의 첫날로 옮겨졌다고 말하여질 것이다. 어디에 그런 이전의 기록이 발견되는가? 신약성경 어디에도 없다. 전적으로 없다.
“ 나에게는 이해할 수 없는 것이 예수께서 그분의 3년여 그분의 제자들과의 교제 동안 자주 그들과 안식일 문제에 관하여 생활하셨으면서도, 그 날의 이전을 결코 암시하시지 않으셨다는 것이다. 또한 그분이 부활하신후 40일 동안에도 그런 일은 보고되지 않았다.
물론 나는 잘 안다. 일요일이 기독교의 이른 역사가운데 사용되기 시작하였다는 것을. 그러나 그것이 잡신교의 마크와 함께 낙인찍혀서 왔다는 것은 얼마나 슬픈 일인가! 태양신의 이름과 함께 기독교화하여서 교황의 배도에 의해 채택되고 승인되어 거룩한 전통이라고 개신교도들에게 승계되었다니!
Disciples of Christ
Alexander Campbell, The Christian Baptist, Feb. 2, 1824,vol. 1. no. 7, p. 164.
"'But,' say some, 'it was changed from the seventh to the first day.' Where? when? and by whom? No man can tell. No; it never was changed, nor could it be, unless creation was to be gone through again: for the reason assigned must be changed before the observance, or respect to the reason, can be changed! It is all old wives' fables to talk of the change of the Sabbath from the seventh to the first day. If it be changed, it was that august personage changed it who changes times and laws ex officio - I think his name is Doctor Antichrist.'
그리스도의 제자들
알렉산더 캠벨, 크리스찬 침례교도 1824년 2월 2일자 1권 7항 164페이지
“” 그러나 어떤이는 말하기를 그것이 제7일에서 제1일로 옮겨졌다고 말합니다. 어디에요? 언제? 그리고 누구에 의해서요? 아무도 말하지 못합니다. 그것은 결코 바뀌지 않았습니다. 그렇게 될수도 없었습니다, 천지창조가 다시 되돌아가서 다시 되지 않는한. 왜냐하면 준수가 또는 이유에 관한 것이 변경될수 있기 전에 먼저 부여된 이유가 변경되어야 하기 때문입니다.
(역자주: 안식일 제정의 이유가 하나님이 창조를 모두 마치시고 제7일에 쉬셨으므로, 안식일을 바꾸시려면, 창세로 돌아가서 하나님이 쉬기부터 먼저하고 다음 6일동안 창조하시는 방법으로 돌아가야 한다는 뜻)
안식일이 토요일에서 일요일로 바뀌었다고 말하는 것은 모두 할머니들의 설화들입니다.
만일 그것이 바뀌었다면 그것은 황공스러운 저명인사가 공석에서 행하였을 것입니다. – 그 사람의 이름은 적그리스도 박사 말입니다! “”
First Day Observance , pp. 17, 19.
"The first day of the week is commonly called the Sabbath. This is a mistake. The Sabbath of the Bible was the day just preceding the first day of the week. The first day of the week is never called the Sabbath anywhere in the entire Scriptures. It is also an error to talk about the change of the Sabbath from Saturday to Sunday. There is not in any place in the Bible any intimation of such a change."
Lutheran
The Sunday Problem , a study book of the United Lutheran Church (1923), p. 36.
"We have seen how gradually the impression of the Jewish sabbath faded from the mind of the Christian Church, and how completely the newer thought underlying the observance of the first day took possession of the church. We have seen that the Christians of the first three centuries never confused one with the other, but for a time celebrated both."
루터파
일요일 문제 : 유나이티드 루터파 교회 (1923) 36페이지
우리는 어떻게 유대인들의 안식일 인상이 기독교 교회들의 마음에서 사라져 갔는지를 보아왔습니다. 그리고 어떻게 첫째날을 지키는 것 배후에 새로운 사고가 완전히 교회를 사로잡게 되었는지를 보아왔습니다. 우리는 처음 3세기 동안의 기독교인들은 결코 그 둘을 혼동하지 않았음을 알고 있으며 다만 한동안 둘을 (안식일과 일요일을) 기념하였음을 알고 있습니다.
Augsburg Confession of Faith art. 28; written by Melanchthon, approved by Martin Luther, 1530; as published in The Book of Concord of the Evangelical Lutheran ChurchHenry Jacobs, ed. (1 91 1), p. 63.
"They [Roman Catholics] refer to the Sabbath Day, a shaving been changed into the Lord's Day, contrary to the Decalogue, as it seems. Neither is there any example whereof they make more than concerning the changing of the Sabbath Day. Great, say they, is the power of the Church, since it has dispensed with one of the Ten Commandments!"
아우구스부르크 신앙고백 28조 멜랑흐톤 기초 마르틴 루터 승인 1530
복음 루터파 교회 협약서 헨리 제이콥스 1911년판 63페이지
로마 카톨릭은 안식일에 관하여, 주의 날로 가다듬어져서, 십계명에 반대되었습니다. 안식일에 관하여 어디에도 보기를 찾아볼수 없습니다. 그들은 말하기를 교회의 권한은 막강하여 십계명들의 하나를 처리 ( 조제)할 수 있다는 것입니다.
Dr. Augustus Neander, The History of the Christian Religion and Church Henry John Rose, tr. (1843), p. 186.
"The festival of Sunday, like all other festivals, was always only a human ordinance, and it was far from the intentions of the apostles to establish a Divine command in this respect, far from them, and from the early apostolic Church, to transfer the laws of the Sabbath to Sunday."
아우구스투스 네안데르 기독교 신앙과 교회사 헨리 존 로즈 번역(1843) 186 페이지
일요일 축제는 다른 모든 축체들 처럼 오직 인간의 규례입니다. 안식일의 율법을 일요일로 옮기는 것은 이것에 관하여 하나님의 명령을 따르려는 사도들의 의도가 아니었으며, 그것들에서 거리가 먼것이고 초대 사도들의 교회로부터 먼것이었습니다
John Theodore Mueller, Sabbath or Sunday , pp. 15, 16.
"But they err in teaching that Sunday has taken the place of the Old Testament Sabbath and therefore must be kept as the seventh day had to be kept by the children of Israel .... These churches err in their teaching, for Scripture has in no way ordained the first day of the week in place of the Sabbath. There is simply no law in the New Testament to that effect."
존 데오도르 뮐러 안식일과 일요일 15, 16 페이지
그러나 그들은 일요일이 구약의 안식일을 넘겨받았으며 그러므로 이스라엘 자손이 제 7일 안식일을 준수한 것처럼 지켜져야 한다고 가르치는 점에서 실수하고있습니다. 이들 교회들은 그들의 가르침에서 잘못하고 있는데 왜냐하면 성경ㅇ은 첫째날을 안식일을 대체하는 것으로 결코 제정하고 있지 않기 때문입니다. 그것에 관한한 명백히 신약 성경에는 그런 법이 없습니다.
Methodist
Harris Franklin Rall, Christian Advocate, July 2, 1942, p.26.
"Take the matter of Sunday. There are indications in the New Testament as to how the church came to keep the first day of the week as its day of worship, but there is no passage telling Christians to keep that day, or to transfer the Jewish Sabbath to that day."
John Wesley, The Works of the Rev. John Wesley, A.M., John Emory, ed. (New York: Eaton & Mains), Sermon 25,vol. 1, p. 221.
"But, the moral law contained in the ten commandments, and enforced by the prophets, he [Christ] did not take away. It was not the design of his coming to revoke any part of this. This is a law which never can be broken .... Every part of this law must remain in force upon all mankind, and in all ages; as not depending either on time or place, or any other circumstances liable to change, but on the nature of God and the nature of man, and their unchangeable relation to each other."
감리교
해리스 프랭클린 롤 : 그리스도인의 변증 1942. 7월 2일자 26페이지
일요일의 문제를 취해봅시다. 신약성경에는 교회가 어떻게 일주일의 첫날을 그들의 경배일로 지키는데 이르게 되었는지를 암시해주는 것들이 있습니다. 그러나 그리스도인들이 그날을 지켰다고 말해주거나 유대인들의 안식일을 그날로 옮겼다는 대목은 없습니다
요한 웨슬레
요한 웨슬레 목사의 저작들 A.M. 존 에모리,판 (뉴욕: 이튼 엔 메인스), 설교 25 1권 221 페이지
“ 그러나 십계명들에 포함되어지고 선지자들에 의해 강조되어진 도덕법은 그리스도께서 없애버리시지 않았습니다. 그분이 오셔서 그것의 어떤 부분을 취소하는 것은 그분의 오심의 의도가 아니었습니다. 이것은 결코 없애질 수 없는 법이며, 이 법의 모든 부분은 모든 인류에게와 모든 세대들에게 유효한 효력으로 남아 있어야 합니다. 어떤 시간이나 장소에 의존하지 않고, 변화될 수 있는 어떤 환경에 상관없이, 오직 하나님의 성품과 사람의 본성에 따라 그들의 변할수 없는 상호관계에 따라 (유효한 효력으로 존속합니다)
번역 : 하토브
2015. 1. 4
첫댓글 << 보십시오. 문명세계 전체는 거룩한 카톨릭 교회의 명령에 경외하는 순종으로 머리 숙이고 있습니다. >>
이것이 제가 이 문제를 심각하게 받아들이고 문제시하는 이유입니다.
이로써 범 기독교는 카톨릭의 손아귀 안에 들어가 있습니다.
1) 카톨릭이 정해준 성경의 정경목록
2) 카톨릭이 보전해준 성경 사본- 바티칸 사본
3) 카톨릭이 정해준 사제 성직자 제도
4) 카톨릭이 정해준 예배요일 - 일요일
5) 카톨릭이 행해온 건물 중시- 성전 건축
이것으로 오늘날 기독교는 카톨릭의 사생아 혹은 2중대임을 증명하고 있습니다.
천지창조가 다시 되돌아가서 다시 되지 않는한. 왜냐하면 준수가 또는 이유에 관한 것이 변경될수 있기 전에 먼저 부여된 이유가 변경되어야 하기 때문입니다.
(역자주: 안식일 제정의 이유가 하나님이 창조를 모두 마치시고 제7일에 쉬셨으므로, 안식일을 바꾸시려면, 창세로 돌아가서 하나님이 쉬기부터 먼저하고 다음 6일동안 창조하시는 방법으로 돌아가야 한다는 뜻)
안식일이 토요일에서 일요일로 바뀌었다고 말하는 것은 모두 할머니들의 설화들입니다.
만일 그것이 바뀌었다면 그것은 황공스러운 저명인사가 공석에서 행하였을 것입니다. ? 그 사람의 이름은 적그리스도 박사 말입니다! “”
알렉산더 캠벨의 변증은 가장 강력하다 생각됩니다.
안식일의 연유가 천지창조가 끝난 다음 안식하시기로 하시고 정하신 것이므로, 그것을 바꾸려면 처음으로 돌아가서 천지창조를 시작할 때 첫날은 쉬기부터 하고 다음날부터 일하기 시작해야 한다는 것입니다.
이것이 안식일이 영원히 바뀔 수 없는 이유라고 말합니다.
불교 등 모든 종교는 사람이 만들었습니다. 하나님은 십계명 제1조로 어떤 종교도 다 저주하십니다. 개신교와 천주교를 중심세력으로 하는 기독교는 종교가 아니다?, 성경에 명백한 증거가 없다면 기독교도 종교입니다. 따라서 종교인 기독교는 더 이상 창조주 하나님과 무관합니다. 기독교인들의 모임이 교회이면 불교인들의 모임도 교회이고, 로마 군소도시민들이 모이던 "에클레시아"도 교회입니다. 단언컨대 그리스도 우리 주 예수님은 기독교라는 종교도, 그들이 간판에 써붙인 "교회"도 모르십니다!!! 하나님의 영, 그리스도의 영, 진리의 영 성령께서만 "성령침례 받은 자"를 아시고 또 그들만 서로를 압니다. 작은 저의 생각입니다.
"성경에 명백한 증거가 없다면 기독교도 종교입니다.
따라서 종교인 기독교는 더 이상 창조주 하나님과 무관합니다."
세힘님의 '작은 생각'에 크게 공감합니다.