Tractatus Politicus를 보라.
정치 철학
플라톤(왼쪽)과 아리스토텔레스(오른쪽), 아테네 학당의 세부 사항, 라파엘로의 프레스코화. 플라톤의 『공화국』과 아리스토텔레스의 『정치학』은 두 그리스 철학자를 가장 영향력 있는 정치철학자로 자리매김하게 했다.
정치 철학 또는 정치 이론은 정부에 대한 철학적 연구로, 공공 기관과 기관의 성격, 범위 및 정당성과 이들 간의 관계에 대한 질문을 다룹니다. 그 주제는 정치, 정의, 자유, 재산, 권리, 법률, 권위에 의한 법 집행 등을 포함한다: 법이 무엇인지, 필요하다면, 무엇이 정부를 합법적으로 만드는지, 어떤 권리와 자유를 보호해야 하는지, 어떤 형태를 취해야 하는지, 법은 무엇인지, 시민이 합법적인 정부에 대해 어떤 의무를 지고 있는지, 그리고 언제 합법적으로 전복될 수 있는지, 만약에.
정치 이론은 또한 정체성, 문화, 섹슈얼리티, 인종, 부, 인간-비인간 관계, 윤리, 종교 등과 같은 현상과 범주의 정치적 성격을 다루면서 더 넓은 범위의 문제를 다룹니다.
정치학, 정치학의 과학적 연구는 일반적으로 단수로 사용되지만 프랑스어와 스페인어에서는 복수 (각각 sciences politiques 및 ciencias políticas)가 사용되며, 아마도 학문의 절충주의적 성격을 반영 할 것입니다. [1]
정치 철학은 철학의 한 분야이지만,[2] 역사적으로 정치 사상사와 현대 정치 이론(규범적 정치 이론에서 다양한 비판적 접근에 이르기까지)에 중점을 둔 정치학에서도 중요한 역할을 했습니다.
Oxford Handbook of Political Theory (2009)에서이 분야는 다음과 같이 설명됩니다. 정치학의 행복하게도 여전히 규율되지 않은 학문의 인문학적 끝에 무게 중심이 있는 학제 간 노력 ... 오랫동안, 정치 이론의 정체성에 대한 도전은 정치학, 역사, 철학의 학문 분야와 관련하여 세 가지 종류의 위치에서 자신을 생산적으로 위치시키는 방법이었습니다. 정치의 세계와 더 추상적이고 반추적인 이론 등록부 사이에서; 정형화된 정치 이론과 정치 이론가들이 점점 더 많이 끌어들이는 새로운 자료들(페미니즘과 비평 이론, 담론 분석, 영화와 영화 이론, 대중 문화와 정치 문화, 대중 매체 연구, 신경과학, 환경 연구, 행동 과학, 경제학 등) 사이에서." [3]
역사[편집]
추가 정보: 정치 사상의 역사
고대의 전통[편집]고대 인도[편집]
고대의 인도 정치 철학은 (1) 민족과 국가, (2) 종교와 국가를 명확하게 구분했다. 힌두교 국가의 헌법은 시간이 지남에 따라 발전했으며 정치적, 법적 논문과 널리 퍼진 사회 제도를 기반으로했습니다. 국가 기관은 크게 통치, 외교, 행정, 국방, 법률 및 질서로 나뉘었습니다. 이 주들의 주요 통치 기구 인 Mantranga는 왕, 총리, 군대 총사령관, 왕의 수석 사제로 구성되었습니다. 국무총리는 행정부 수반(Maha Amatya)과 함께 각료 위원회를 이끌었습니다.
차나키아는 기원전 4세기 인도의 정치 철학자이다. 아르타샤스트라는 현명한 통치자를 위한 정치학, 외교 및 전쟁 정책, 스파이 국가 시스템, 국가의 감시 및 경제적 안정에 대한 설명을 제공합니다. [4] 차나캬는 브루하스파티, 우샤나스, 프라체타사 마누, 파라사라, 암비 등 여러 권위자를 인용하며 자신을 정치 철학자 계보의 후손이라고 설명했으며 그의 아버지 차나카는 그의 직계 전임자였다. [5] 정치 철학에 관한 또 다른 영향력 있는 현존하는 인도 논문은 Sukra Neeti 입니다. [6][7] 고대 인도의 법전의 예로는 마누스므리띠(Manusmṛti) 또는 마누의 법전(Laws of Manu)이 있다. [8]
고대 중국[편집]
더 보기: 고대 중국의 정치 제도
공자의 초상화, 1770년경
중국의 정치철학은 춘추시대, 특히 기원전 6세기 공자(孔子)로 거슬러 올라간다. 중국의 정치철학은 춘추시대와 전국시대 특징인 국가의 사회적, 정치적 붕괴에 대한 대응으로 발전되었다. 이 시기의 주요 철학인 유교, 율법주의, 모교, 농경교, 도교는 각각 철학 학파에 정치적인 측면을 가지고 있었습니다. 공자(孔子), 맹자(孟子), 묵자(止國)와 같은 철학자들은 정치 철학의 기초로서 정치적 통합과 정치적 안정에 초점을 맞췄다. 유교는 공감, 충성심, 대인 관계에 기초한 위계적이고 능력주의적인 정부를 옹호했습니다. 율법주의는 매우 권위주의적인 정부를 옹호했다. 모히즘은 검소와 금욕주의에 중점을 둔 분권화된 공동체 정부를 옹호했다. 농민들은 농민의 유토피아적 공동체주의와 평등주의를 옹호했다. [9] 도교는 원시 아나키즘을 옹호했습니다. 법가주의는 진나라의 지배적인 정치 철학이었으나 한나라에서는 국가 유교로 대체되었다. 각각은 종교적이거나 신화적인 측면도 가지고 있었는데, 이는 그들이 통치의 공정성을 보는 방식에 영향을 미쳤습니다.
중국이 공산주의를 받아들이기 전, 국가 유교는 20세기까지 중국의 지배적인 정치 철학으로 남아 있었다. [10]
고대 그리스[편집]
서양 정치 철학은 고대 그리스 철학에서 유래했으며, 정치 철학은 적어도 플라톤으로 거슬러 올라갑니다. [11] 고대 그리스는 다양한 형태의 정치 조직을 실험한 도시 국가가 지배했습니다. 플라톤은 정부 형태를 내림차순 안정과 도덕의 다섯 가지 범주, 즉 공화정, 티모크라시, 과두정, 민주주의, 전제정치로 분류했다. 정치 철학의 최초이자 매우 중요한 고전 작품 중 하나는 플라톤의 공화국이며,[11] 아리스토텔레스의 니코마코스 윤리학과 정치가 그 뒤를 이었습니다. [12] 로마 정치 철학은 스토아학파와 로마 정치가 키케로의 영향을 받았습니다. [13]
중세 기독교[편집]
Augustine of Hippo
Thomas Aquinas
성 아우구스티누스[편집]
히포의 아우구스티누스의 초기 기독교 철학은 플라톤의 영향을 많이 받았다. 기독교 사상이 가져온 주요 변화는 로마 세계의 스토아 철학과 정의 이론의 절제와 자비를 도덕적 모범으로 적용하는 국가의 역할에 대한 강조였습니다. 아우구스티누스는 또한 사람이 자기 도시의 구성원이 아니라 하느님의 도성(Civitas Dei) 또는 지상의 도성(Civitas Terrena)의 시민이라고 설교했다. 아우구스티누스의 『하나님의 도성』은 이 시기의 영향력 있는 작품으로, 많은 기독교 로마인들이 기독교적 관점이 지상에서 실현될 수 있다는 명제를 공격했다. [14]
St. Thomas Aquinas[edit]
Main article: Treatise on Law
Thomas Aquinas meticulously dealt with the varieties of philosophy of law. According to Aquinas, there are four kinds of law:
- Eternal law ("the divine government of everything")
- Divine positive law (having been "posited" by God; external to human nature)
- Natural law (the right way of living discoverable by natural reason; what cannot-not be known; internal to human nature)
- Human law (what we commonly call "law"—including customary law; the law of the Communitas Perfecta)
Aquinas never discusses the nature or categorization of canon law. There is scholarly debate surrounding the place of canon law within the Thomistic jurisprudential framework.
Aquinas was an incredibly influential thinker in the Natural Law tradition.
Islamic Political Evolution[edit]Mutazilite vs. Asharite[edit]
Al Farabi
Ibn Sina
The rise of Islam, based on both the Qur'an and Muhammad strongly altered the power balances and perceptions of origin of power in the Mediterranean region. Early Islamic philosophy emphasized an inexorable link between science and religion, and the process of ijtihad to find truth—in effect all philosophy was "political" as it had real implications for governance. This view was challenged by the "rationalist" Mutazilite philosophers, who held a more Hellenic view, reason above revelation, and as such are known to modern scholars as the first speculative theologians of Islam; they were supported by a secular aristocracy who sought freedom of action independent of the Caliphate. By the late ancient period, however, the "traditionalist" Asharite view of Islam had in general triumphed. According to the Asharites, reason must be subordinate to the Quran and the Sunna.[15]
Ibn Rushd
Ibn Khaldun
Islamic political philosophy, was, indeed, rooted in the very sources of Islam—i.e., the Qur'an and the Sunnah, the words and practices of Muhammad—thus making it essentially theocratic. However, in Western thought, it is generally supposed that it was a specific area peculiar merely to the great philosophers of Islam: al-Kindi (Alkindus), al-Farabi (Abunaser), İbn Sina (Avicenna), Ibn Bajjah (Avempace) and Ibn Rushd (Averroes). The political conceptions of Islam such as kudrah (power), sultan, ummah, cemaa (obligation)-and even the "core" terms of the Qur'an—i.e., ibadah (worship), din (religion), rab (master) and ilah (deity)—is taken as the basis of an analysis. Hence, not only the ideas of the Muslim political philosophers but also many other jurists and ulama posed political ideas and theories. For example, the ideas of the Khawarij in the very early years of Islamic history on Khilafa and Ummah, or that of Shia Islam on the concept of Imamah are considered proofs of political thought. The clashes between the Ehl-i Sunna and Shia in the 7th and 8th centuries had a genuine political character. Political thought was not purely rooted in theism, however. Aristotleanism flourished as the Islamic Golden Age saw rise to a continuation of the peripatetic philosophers who implemented the ideas of Aristotle in the context of the Islamic world. Abunaser, Avicenna and Ibn Rushd where part of this philosophical school who claimed that human reason surpassed mere coincidence and revelation. They believed, for example, that natural phenomena occur because of certain rules (made by god), not because god interfered directly (unlike Al-Ghazali and his followers).[16][17][18]
Other notable political philosophers of the time include Nizam al-Mulk, a Persian scholar and vizier of the Seljuq Empire who composed the Siyasatnama, or the "Book of Government" in English. In it, he details the role of the state in terms of political affairs (i.e. how to deal with political opponents without ruining the government's image), as well as its duty to protect the poor and reward the worthy. In his other work, he explains how the state should deal with other issues such as supplying jobs to immigrants like the Turkmens who were coming from the north (present day southern Russia, Kazakhstan, Turkmenistan and Uzbekistan).[19]
Ibn Khaldun[edit]
The 14th-century Arab scholar Ibn Khaldun is considered one of the greatest political theorists. The British philosopher-anthropologist Ernest Gellner considered Ibn Khaldun's definition of government, "...an institution which prevents injustice other than such as it commits itself," the best in the history of political theory. For Ibn Khaldun, government should be restrained to a minimum for as a necessary evil, it is the constraint of men by other men.[20]
Medieval Europe[edit]
Medieval political philosophy in Europe was heavily influenced by Christian thinking. It had much in common with the Mutazilite Islamic thinking in that the Roman Catholics thought subordinating philosophy to theology did not subject reason to revelation but in the case of contradictions, subordinated reason to faith as the Asharite of Islam. The Scholastics by combining the philosophy of Aristotle with the Christianity of St. Augustine emphasized the potential harmony inherent in reason and revelation.[21] Perhaps the most influential political philosopher of medieval Europe was St. Thomas Aquinas who helped reintroduce Aristotle's works, which had only been transmitted to Catholic Europe through Muslim Spain, along with the commentaries of Averroes. Aquinas's use of them set the agenda, for scholastic political philosophy dominated European thought for centuries even unto the Renaissance.[22]
Some medieval political philosophers, such as Aquinas in his Summa Theologica, developed the idea that a king who is a tyrant is no king at all and could be overthrown. Others, like Nicole Oresme in his Livre de Politiques, categorically denied this right to overthrow an unjust ruler.
Magna Carta, viewed by many as a cornerstone of Anglo-American political liberty, explicitly proposes the right to revolt against the ruler for justice's sake. Other documents similar to Magna Carta are found in other European countries such as Spain and Hungary.[23]
European Renaissance[edit]
During the Renaissance secular political philosophy began to emerge after about a century of theological political thought in Europe. While the Middle Ages did see secular politics in practice under the rule of the Holy Roman Empire, the academic field was wholly scholastic and therefore Christian in nature.
Niccolò Machiavelli[edit]
One of the most influential works during this burgeoning period was Niccolò Machiavelli's The Prince, written between 1511–12 and published in 1532, after Machiavelli's death. That work, as well as The Discourses, a rigorous analysis of classical antiquity, did much to influence modern political thought in the West. A minority (including Jean-Jacques Rousseau) interpreted The Prince as a satire meant to be given to the Medici after their recapture of Florence and their subsequent expulsion of Machiavelli from Florence.[24] Though the work was written for the di Medici family in order to perhaps influence them to free him from exile, Machiavelli supported the Republic of Florence rather than the oligarchy of the Medici family. At any rate, Machiavelli presents a pragmatic and somewhat consequentialist view of politics, whereby good and evil are mere means used to bring about an end—i.e., the acquisition and maintenance of absolute power. Thomas Hobbes, well known for his theory of the social contract, goes on to expand this view at the start of the 17th century during the English Renaissance. Although neither Machiavelli nor Hobbes believed in the divine right of kings, they both believed in the inherent selfishness of the individual. It was necessarily this belief that led them to adopt a strong central power as the only means of preventing the disintegration of the social order.[25]
European Enlightenment[edit]
Eugène Delacroix's Liberty Leading the People (1830, Louvre), a painting created at a time when old and modern political philosophies came into violent conflict.
During the Enlightenment period, new theories emerged about what the human was and is and about the definition of reality and the way it was perceived, along with the discovery of other societies in the Americas, and the changing needs of political societies (especially in the wake of the English Civil War, the American Revolution, the French Revolution, and the Haitian Revolution). These new theories led to new questions and insights by such thinkers as Thomas Hobbes, John Locke, Benjamin Constant and Jean-Jacques Rousseau.
These theorists were driven by two basic questions: one, by what right or need do people form states; and two, what the best form for a state could be. These fundamental questions involved a conceptual distinction between the concepts of "state" and "government." It was decided that "state" would refer to a set of enduring institutions through which power would be distributed and its use justified. The term "government" would refer to a specific group of people who occupied the institutions of the state, and create the laws and ordinances by which the people, themselves included, would be bound. This conceptual distinction continues to operate in political science, although some political scientists, philosophers, historians and cultural anthropologists have argued that most political action in any given society occurs outside of its state, and that there are societies that are not organized into states that nevertheless must be considered in political terms. As long as the concept of natural order was not introduced, the social sciences could not evolve independently of theistic thinking. Since the cultural revolution of the 17th century in England, which spread to France and the rest of Europe, society has been considered subject to natural laws akin to the physical world.[26]
Political and economic relations were drastically influenced by these theories as the concept of the guild was subordinated to the theory of free trade, and Roman Catholic dominance of theology was increasingly challenged by Protestant churches subordinate to each nation-state, which also (in a fashion the Roman Catholic Church often decried angrily) preached in the vulgar or native language of each region. Free trade, as opposed to these religious theories, is a trade policy that does not restrict imports or exports. It can also be understood as the free market idea applied to international trade. In government, free trade is predominantly advocated by political parties that hold liberal economic positions while economically left-wing and nationalist political parties generally support protectionism, the opposite of free trade. However, the enlightenment was an outright attack on religion, particularly Christianity. The most outspoken critic of the church in France was François Marie Arouet de Voltaire, a representative figure of the enlightenment.
Historians have described Voltaire's description of the history of Christianity as "propagandistic". Voltaire is partially responsible for the misattribution of the expression Credo quia absurdum to the Church Fathers. In a letter to Frederick II, King of Prussia, dated 5 January 1767, he wrote about Christianity: La nôtre [religion] est sans contredit la plus ridicule, la plus absurde, et la plus sanguinaire qui ait jamais infecté le monde. "Ours [i.e., the Christian religion] is assuredly the most ridiculous, the most absurd and the most bloody religion which has ever infected this world. Your Majesty will do the human race an eternal service by extirpating this infamous superstition, I do not say among the rabble, who are not worthy of being enlightened and who are apt for every yoke; I say among honest people, among men who think, among those who wish to think. ... My one regret in dying is that I cannot aid you in this noble enterprise, the finest and most respectable which the human mind can point out." After Voltaire, religion would never be the same again in France.[27]
As well, there was no spread of this doctrine within the New World and the advanced civilizations of the Aztec, Maya, Inca, Mohican, Delaware, Huron and especially the Iroquois. The Iroquois philosophy, in particular, gave much to Christian thought of the time and in many cases actually inspired some of the institutions adopted in the United States: for example, Benjamin Franklin was a great admirer of some of the methods of the Iroquois Confederacy, and much of early American literature emphasized the political philosophy of the natives. The Iroquois (/ˈɪrəkwɔɪ/ or /ˈɪrəkwɑː/) or Haudenosaunee are a historically powerful northeast Native American confederacy in North America. They were known during the colonial years to the French as the Iroquois League, and later as the Iroquois Confederacy, and to the English as the Five Nations, comprising the Mohawk, Onondaga, Oneida, Cayuga, and Seneca. After 1722, they accepted the Tuscarora people from the Southeast into their confederacy, as they were also Iroquoian-speaking, and became known as the Six Nations.[28]
John Locke[edit]
John Locke in particular exemplified this new age of political theory with his work Two Treatises of Government. In it, Locke proposes a state of nature theory that directly complements his conception of how political development occurs and how it can be founded through contractual obligation. Locke stood to refute Sir Robert Filmer's paternally founded political theory in favor of a natural system based on nature in a particular given system. The theory of the divine right of kings became a passing fancy, exposed to the type of ridicule with which John Locke treated it. Unlike Machiavelli and Hobbes but like Aquinas, Locke would accept Aristotle's dictum that man seeks to be happy in a state of social harmony as a social animal. Unlike Aquinas's preponderant view on the salvation of the soul from original sin, Locke believes man's mind comes into this world as tabula rasa. For Locke, knowledge is neither innate, revealed nor based on authority but subject to uncertainty tempered by reason, tolerance and moderation. According to Locke, an absolute ruler as proposed by Hobbes is unnecessary, for natural law is based on reason and seeking peace and survival for man.
John Stuart Mill[edit]
John Stuart Mill's work on political philosophy begins in On Liberty. On Liberty is the most influential statement of his liberal principles. He begins by distinguishing old and new threats to liberty. The old threat to liberty is found in traditional societies in which there is rule by one (a monarchy) or a few (an aristocracy). Though one could be worried about restrictions on liberty by benevolent monarchs or aristocrats, the traditional worry is that when rulers are politically unaccountable to the governed they will rule in their own interests, rather than the interests of the governed. Mill's explicit theory of rights is introduced in Chapter V of Utilitarianism in the context of his sanction theory of duty, which is an indirect form of utilitarianism that identifies wrong actions as actions that it is useful to sanction. Mill then introduces justice as a proper part of the duty. Justice involves duties that are perfect duties—that is, duties that are correlated with rights. Justice implies something which it is not only right to do, and wrong not to do, but which some individual person can claim from us as a matter of right. These perfect duties will thus create liberty and collective freedom within a state. He uses, On Liberty to discuss gender equality in society. To Mill, Utilitarianism was the perfect tool to justify gender equality in The Subjection of Women, referring to the political, lawful and social subjection of women. When a woman was married, she entered legally binding coverture with her husband; once she married her legal existence as an individual was suspended under "marital unity". While it is easy to presume that a woman would not marry under these circumstances, being unmarried had social consequences. A woman could only advance in social stature and wealth if she had a rich husband to do the groundwork. Mill uses his Utilitarian ethics to assess how gender equality would be the best way to achieve "the greatest good for the greatest number" : "The principle that regulates the existing social relations between the two sexes … and is now one of the chief obstacles to human improvement…"
The 'chief obstacle' to Mill relates to women's intellectual capability. The Subjection of Women looks at this in the women of society and argues that diminishing their intellectual potential wastes the knowledge and skill of half of the population; such knowledge lost could formulate ideas that could maximize pleasure for society.
Benjamin Constant[edit]
Main article: The Liberty of Ancients Compared with that of Moderns
One of the first thinkers to go by the name of "liberal", Constant looked to Britain rather than to ancient Rome for a practical model of freedom in a large, commercial society. He drew a distinction between the "Liberty of the Ancients" and the "Liberty of the Moderns". The Liberty of the Ancients was participatory republican liberty, which gave the citizens the right to directly influence politics through debates and votes in the public assembly. In order to support this degree of participation, citizenship was a burdensome moral obligation requiring a considerable investment of time and energy. Generally, this required a sub-society of slaves to do much of the productive work, leaving the citizens free to deliberate on public affairs. Ancient Liberty was also limited to relatively small and homogenous societies, in which the people could be conveniently gathered together in one place to transact public affairs.
The Liberty of the Moderns, in contrast, was based on the possession of civil liberties, the rule of law, and freedom from excessive state interference. Direct participation would be limited: a necessary consequence of the size of modern states, and also the inevitable result of having created a commercial society in which there are no slaves but almost everybody must earn a living through work. Instead, the voters would elect representatives, who would deliberate in Parliament on behalf of the people and would save citizens from the necessity of daily political involvement.
Moreover, Constant believed that, in the modern world, commerce was superior to war. He attacked Napoleon's martial appetite, on the grounds that it was illiberal and no longer suited to modern commercial social organization. Ancient Liberty tended to be warlike, whereas a state organized on the principles of Modern Liberty would be at peace with all peaceful nations.
Thomas Hobbes[edit]
The main practical conclusion of Hobbes' political theory is that state or society can not be secure unless at the disposal of an absolute sovereign. From this follows the view that no individual can hold rights of property against the sovereign, and that the sovereign may therefore take the goods of its subjects without their consent.
In Leviathan, Hobbes set out his doctrine of the foundation of states and legitimate governments and creating an objective science of morality.[citation needed] Much of the book is occupied with demonstrating the necessity of a strong central authority to avoid the evil of discord and civil war.
Beginning from a mechanistic understanding of human beings and their passions, Hobbes postulates what life would be like without government, a condition which he calls the state of nature. In that state, each person would have a right, or license, to everything in the world. This, Hobbes argues, would lead to a "war of all against all".
Jean-Jacques Rousseau[edit]
The Social Contract outlines the basis for a legitimate political order within a framework of classical republicanism. Published in 1762, it became one of the most influential works of political philosophy in the Western tradition. It developed some of the ideas mentioned in earlier work, the article Discours sur l'oeconomie politique (Discourse on Political Economy), featured in Diderot's Encyclopédie. The treatise begins with the dramatic opening lines, "Man is born free, and everywhere he is in chains. Those who think themselves the masters of others are indeed greater slaves than they."
Rousseau claimed that the state of nature was a primitive condition without law or morality, which human beings left for the benefits and necessity of cooperation. As society developed, the division of labor and private property required the human race to adopt institutions of law. In the degenerate phase of society, man is prone to be in frequent competition with his fellow men while also becoming increasingly dependent on them. This double pressure threatens both his survival and his freedom.
Industrialization and the modern era[edit]
The Marxist critique of capitalism—developed with Friedrich Engels—was, alongside liberalism and fascism, one of the defining ideological movements of the twentieth century. The industrial revolution produced a parallel revolution in political thought. Urbanization and capitalism greatly reshaped society. During this same period, the socialist movement began to form. In the mid-19th century, Marxism was developed, and socialism in general gained increasing popular support, mostly from the urban working class. Without breaking entirely from the past, Marx established principles that would be used by future revolutionaries of the 20th century namely Vladimir Lenin, Mao Zedong, Ho Chi Minh, and Fidel Castro. Though Hegel's philosophy of history is similar to Immanuel Kant's, and Karl Marx's theory of revolution towards the common good is partly based on Kant's view of history—Marx declared that he was turning Hegel's dialectic, which was "standing on its head", "the right side up again".[29] Unlike Marx who believed in historical materialism, Hegel believed in the Phenomenology of Spirit.[30]
By the late 19th century, socialism and trade unions were established members of the political landscape. In addition, the various branches of anarchism, with thinkers such as Mikhail Bakunin, Pierre-Joseph Proudhon or Peter Kropotkin, and syndicalism also gained some prominence. In the Anglo-American world, anti-imperialism and pluralism began gaining currency at the turn of the 20th century.[citation needed]
World War I was a watershed event in human history, changing views of governments and politics. The Russian Revolution of 1917 (and similar, albeit less successful, revolutions in many other European countries) brought communism—and in particular the political theory of Leninism, but also on a smaller level Luxemburgism (gradually)—on the world stage. At the same time, social democratic parties won elections and formed governments for the first time, often as a result of the introduction of universal suffrage.[31]
Contemporary[edit]
정치적 스펙트럼
1956년 해리 에크스타인(Harry Eckstein)이 저술한 미국 정치학 리뷰(American Political Science Review)의 보고서에 따르면, 학문으로서의 정치철학은 두 가지 면에서 유용성을 지녔다.
정치철학의 유용성은 어떤 어려운 지적 훈련이 정신을 날카롭게 하고 상상력을 심화시키는 것과 마찬가지로, 현대의 정치사상가들의 지혜를 날카롭게 하는 과거의 정치사상 최고의 본질적인 능력에서, 또는 정치철학자에게 풍부한 개념의 원천을 제공함으로써 사상을 구하는 장치로서 기능하는 정치철학의 능력에서 발견될 수 있다. 모델, 통찰력, 이론 및 방법. [32]
제2차 세계대전이 끝난 후 존 롤스가 『정의론』을 출간한 1971년까지, 분석철학자들이 규범적 판단이 인지적 내용을 가질 가능성에 대해 회의적인 입장을 표명하고 정치학이 통계적 방법과 행동주의로 방향을 틀면서 영미 학계에서 정치철학은 쇠퇴했다. 한편 유럽 대륙에서는 전후 수십 년 동안 마르크스주의가 정치 철학을 지배하면서 정치 철학이 크게 꽃을 피웠다. 이 시기는 장 폴 사르트르(Jean-Paul Sartre)와 루이 알튀세르(Louis Althusser)의 시대였다. 중국의 마오쩌둥과 쿠바의 피델 카스트로의 승리, 그리고 1968년 5월의 사건들은 혁명 이데올로기, 특히 신좌파에 대한 관심을 증가시켰다. 칼 포퍼(Karl Popper), 프리드리히 하이에크(Friedrich Hayek), 레오 슈트라우스(Leo Strauss), 한나 아렌트(Hannah Arendt), 이사야 벌린(Isaiah Berlin), 에릭 포겔린(Eric Voegelin), 주디스 쉬클라(Judith Shklar) 등 영국과 미국으로 이주한 많은 유럽 대륙 이민자들은 영미 세계에서 정치 철학을 계속 공부할 것을 권장했지만, 1950년대와 1960년대에 그들과 그들의 학생들은 분석적 기득권층과 갈등을 빚었다.
공산주의는 특히 1950년대와 1960년대에 중요한 초점으로 남아 있었다. 식민주의와 인종주의는 중요한 쟁점이었다. 일반적으로 정치 문제에 대해 철학적 접근보다는 실용적인 접근 방식을 취하는 경향이 두드러졌습니다. 많은 학문적 논쟁은 두 가지 실용적인 주제 중 하나 또는 둘 다를 다루었습니다 : 정치 정책의 문제에 공리주의를 어떻게 (또는 적용할지 여부) 또는 경제 모델 (예 : 합리적 선택 이론)을 정치 문제에 어떻게 적용 할 지 (또는 적용할지 여부). 페미니즘, LGBT 사회 운동의 부상, 식민지 지배의 종식, 선진국의 아프리카 계 미국인 및 성적 소수자와 같은 소수 민족에 대한 정치적 배제는 페미니스트, 탈식민주의, 다문화 사상을 중요시했습니다. 이로 인해 철학자 찰스 W. 밀스(Charles W. Mills)는 그의 저서 '인종 계약(The Racial Contract)'에서, 캐롤 페이트먼(Carole Pateman)은 자신의 저서 '성적 계약(The Sexual Contract)'에서 사회계약이 유색인종과 여성을 각각 배제한다는 사회계약에 대한 도전을 제기했다.
영미 학계의 정치철학에서는 1971년 존 롤스(John Rawls)의 『정의론(A Theory of Justice)』의 출간을 하나의 이정표로 꼽는다. 롤즈는 무지의 베일 뒤에서 사회의 기본 구조에 대한 정의의 원칙을 선택하는 원론적 입장이라는 사고 실험을 사용했다. 롤즈는 또한 정치적 정의의 문제에 대한 공리주의적 접근에 대한 비판을 제시했다. 전미도서상을 수상한 로버트 노직(Robert Nozick)의 1974년 저서 『무정부, 국가, 그리고 유토피아』는 롤스를 자유의지론적 관점에서 비판하며 자유의지론적 관점으로 학계의 존경을 받았다. [33]
영미 사상에서 분석 윤리학의 부상과 동시에 유럽에서는 1950 년대와 1980 년대 사이에 기존 사회에 대한 비판을 지향하는 몇 가지 새로운 철학 노선이 생겨났다. 이들 중 대부분은 마르크스주의 경제 분석의 요소를 취했지만 더 많은 문화적 또는 이데올로기적 강조와 결합했습니다. 프랑크푸르트 학파에서 헤르베르트 마르쿠제, 테오도르 W. 아도르노, 막스 호르크하이머, 위르겐 하버마스와 같은 사상가들은 마르크스주의와 프로이트의 관점을 결합했다. 다소 다른 노선을 따라, 여전히 마르크스주의의 영향을 크게 받은 많은 다른 대륙 사상가들은 구조주의와 "헤겔로의 회귀"에 새로운 강조점을 두었다. (포스트) 구조주의 노선 내에는 질 들뢰즈(Gilles Deleuze), 미셸 푸코(Michel Foucault), 클로드 르포르(Claude Lefort), 장 보드리야르(Jean Baudrillard)와 같은 사상가들이 있다. 상황주의자들은 헤겔의 영향을 더 많이 받았다. 특히 기 드보르(Guy Debord)는 상품 물신주의에 대한 마르크스주의적 분석을 소비의 영역으로 옮겨 소비주의와 지배적 이데올로기 형성 사이의 관계를 살펴보았다.
또 다른 논쟁은 마이클 왈저(Michael Walzer), 마이클 샌델(Michael Sandel), 찰스 테일러(Charles Taylor)의 자유주의 정치 이론에 대한 (뚜렷한) 비판을 둘러싸고 전개되었다. 자유주의-공동체주의적 논쟁은 종종 심오하고 계몽적인 관점의 충돌이라기보다는 새로운 일련의 철학적 문제들을 만들어내는 데 가치 있는 것으로 간주된다. 이들과 다른 공동체주의자들(알래스데어 매킨타이어와 대니얼 A. 벨 등)은 자유주의와는 반대로, 공동체는 개인보다 우선하며, 따라서 정치적 초점의 중심이 되어야 한다고 주장한다. 공동체주의자들은 사회적 자본의 성장을 장려하는 경제 및 사회 정책뿐만 아니라 더 큰 지역 통제를 지지하는 경향이 있습니다.
최근 정치철학에서 두드러진 주제는 숙의민주주의 이론이다. 독일의 위르겐 하버마스(Jurgen Habermas)가 중요한 작업을 수행했지만, 가장 광범위한 문헌은 제인 맨스브리지(Jane Mansbridge), 조슈아 코헨(Joshua Cohen), 에이미 구트만(Amy Gutmann), 데니스 톰슨(Dennis Thompson)과 같은 이론가들이 이끄는 영어로 이루어졌다. [34]
20세기 말에 등장한 한 쌍의 중첩되는 정치적 관점은 공화주의(또는 신공화주의 또는 시민공화주의)와 역량 접근법이다. 부활한 공화주의 운동은 이사야 벌린(Isaiah Berlin)의 긍정적 및 부정적 형태의 자유, 즉 "비지배로서의 자유"로부터 자유에 대한 대안적 정의를 제공하는 것을 목표로 한다. 자유를 '불간섭'으로 이해하는 미국의 자유주의 운동과는 달리, '비지배'는 개인이 다른 사람의 자의적 의지에 종속되지 않는 것을 의미한다. 공화주의자에게는 노예가 어떻게 대우받든 상관없이 노예라는 단순한 지위가 불쾌하다. 저명한 공화당원으로는 역사학자 쿠엔틴 스키너, 법학자 캐스 선스타인, 정치철학자 필립 페팃 등이 있다. 경제학자 마붑 울 하크(Mahbub ul Haq)와 아마르티아 센(Amartya Sen)이 개척하고 법학자 마사 누스바움(Martha Nussbaum)이 더욱 발전시킨 역량 접근법은 동맹 전선 하에서의 자유, 즉 현실 세계의 행동 능력을 이해한다. 역량 접근법과 공화주의는 모두 선택을 자원화해야 하는 것으로 취급한다. 다시 말해, 어떤 일을 합법적으로 할 수 있는 것만으로는 충분하지 않고, 그 일을 할 수 있는 실질적인 선택권을 갖는 것만으로는 충분하지 않다.
북미 현대 정치 이론의 또 다른 중요한 가닥은 프리드리히 니체, 미셸 푸코, 자크 데리다, 질 들뢰즈와 같은 사상가들을 끌어들여 자유주의-공동체주의 논쟁과 공화주의 담론의 충분성에 대한 비판과 대안을 제시합니다. 1990년대 이래로 이 정치 이론가들은 "계보학적 접근", "해체", "약한 존재론"을 광범위하게 다루면서 정치 이론의 범위를 확장하고 다원주의, 고뇌주의, 젠더 수행성, 세속주의,[35][36], 그리고 최근에는 인류세[37]와 비인간 전환과 같은 주제에 대해 다양한 주장을 발표했다.[38] 주디스 버틀러, 윌리엄 E. 코널리, 웬디 브라운, 제인 베넷, 보니 호니그, 샹탈 무페[39]의 작품은 이와 관련하여 매우 적절했습니다.
영향력 있는 정치 철학자[목록 항목이 너무 길다][편집]
정치 철학자들의 더 큰 목록은 철저에 더 가깝게 의도되었습니다. 다음은 가장 표준적이거나 중요한 사상가, 특히 정치 철학에 중점을 두었거나 특정 학파의 훌륭한 대표자인 철학자입니다.