삼성이 영국의 시장조사회사 YouGov의 2022년 순위에서 1위를 기록했습니다.
구글, 유투브, 넷플릭스가 그 뒤를 이었습니다.
그러나, 세계적인 브랜드 평가기관인 인터브랜드는
삼성을 877억 달러로 애플, MS, 아마존, 구글에 이어 5위로 평가했습니다.
한국내에서는 오뚜기, 타이레놀, 나이키, LG 등이 삼성의 뒤를 이었습니다.
Samsung tops global brand ranking, outpacing Google, YouTube
삼성, 구글 유투브를 앞질러 세계 브랜드 순위 1위
By Son Ji-hyoung 손지형 기자
Published : Nov 20, 2022 - 11:55 Updated : Nov 20, 2022 - 11:55
Korea Herald
South Korean tech giant Samsung Electronics was ranked the highest in United Kingdom-based market research firm YouGov's annual Global Best Brand Rankings in 2022, data showed Sunday.
일요일 영국의 시장조사 회사 YouGov의 2022년 글로벌 최 브랜드 순위에서 한국의 거대 테크기업 삼성전자가 1위를 차지했다.
Of 380 brands in 38 markets including the United States, the UK, China, India and South Korea, Samsung scored 127 points overall to take the top notch, followed by Google's 106 points, YouTube's 85 points, Netflix's 59 points and Shopee's 51 points.
미국, 영국, 중국, 인도와 한국의 38개 시장의 380개 브랜드 중에서 삼성은 127점으로 1위를 차지했고 구글은 106점, 유투브는 85점, 넷플릭스는 59점, 쇼피는 51점을 기록했다.
The score was based on YouGov's estimate of the 12-month brand ranking through September 2022.
이 점수는 YouGov의 2022년 9월까지 12개월동안의 측정치에 의한 것이다.
Samsung's position on the list has been on the rise over the past four years. After staying in the No. 4 position in 2019 and 2020, Samsung was runner-up in 2021 after Google, and overtook Google this year.
삼성은 지난 4년간 리스트에서 상승세를 보여왔다. 2019년과 2020년에 4위였고 2021년에는 구글에 이어 2위였는데 올해 구글을 앞질렀다.
Nineteen out of the 38 markets polled put Samsung on their respective top 10 lists of global brands for 2022.
38개 시장 중 19개에서 삼성을 글로벌 브랜드의 10대리스트에 삼성을 포함시켰다.
Notably, Samsung topped the chart in the estimates of Ireland, South Korea, the Netherlands and Vietnam. Samsung was the runner-up in France, Pakistan, the Philippines and the UK.
삼성은 아일랜드, 한국, 네덜란드와 베트남에서 1위를 차지했다. 삼성은 프랑스, 파키스탄, 필리핀과 영국에서 2위를 차지했다.
The result indicates that Samsung, manufacturer of smartphones, home appliances and semiconductor chips, has outperformed the other rivals in terms of the average of impression, quality, value, satisfaction and reputation, according to YouGov based on its BrandIndex estimate.
YouGov가 측정한 브랜드지수에 의하면 스마트폰, 가전, 반도체의 제조회사인 삼성은 인상, 품질, 가치, 만족도, 명성에 경쟁업체보다 월등했다.
The news came a few weeks after brand consulting firm Interbrand recognized Samsung Electronics as the No. 5 global brand for the third straight year, as the brand was evaluated for $87.7 billion with 17 percent growth year-on-year. Samsung followed Apple, Microsoft, Amazon and Google.
이 뉴스는 컨설팅 기업인 인터브랜드가 삼성이 브랜드가치가 전년대비 17% 상승한 877억달러로 3년 연속 세계5위로 선정한 몇 주 후에 발표되었다. 삼성은 애플, 마이크로소프트, 아마존, 구글 다음이었다.
Samsung then cited its efforts to consolidate the multidevice experience involving white goods and mobile products mainly through an integration of SmartThings app, as well as innovations based on consumer experiences and lifestyle.
삼성은 소비자 경험과 라이프스타일에 기반한 혁신과 스마트싱앱과의 통합을 통해서 백색가전과 모바일 제품을 중심으로 한 멀티 디바이스 경험을 공고히 하려는 노력을 꼽았다.
Meanwhile, within Korea, Samsung was followed by pain reliever Tylenol, processed food brand Ottogi, sportswear brand Nike and local rival LG.
한편 한국내에선 진통제 타이레놀, 가공식품 브랜드 오뚜기, 소포츠웨어 브랜드 나이키, 삼성의 국내 경쟁업체 LG 등이 삼성의 뒤를 이었다.
#삼성 #구글 #유투브 #애플 #마이크로소프트 #아마존 #구글 #오뚜기 #나이키 #LG