OECD, 2023년 한국 성장률 전망치를 종전의 2.2%에서 1.8%로 하향조정했습니다.
인플레이션은 종전과 동일한 3.9%로 전망했습니다.
올해 경제성장은 2.8%에서 약간 낮아진 2.7%로 조정했습니다.
세계 경제성장율도 6월에는 4.5% 9월에 3% 에서 3.1%로 조정했습니다.
OECD slashes Korea's growth forecast to 1.8% for 2023
OECD, 2023년 한국 성장률 전망치 1.8%로 하향조정
By Yi Whan-woo 이환우 기자
Posted : 2022-11-22 20:22 Updated : 2022-11-23 08:19
Korea Times
2023 inflation outlook remains unchanged at 3.9%
2023년 인플레이션 전망 3.9%로 불변
The Organization for Economic Cooperation and Development (OECD) lowered its growth forecast for Korea next year to 1.8 percent, Wednesday, down from its previous outlooks of 2.2 percent in September and 2.5 percent in June.
수요일, 경제협력기구(OECD)는 내년 한국 경제성장률 전망을 6월에 2.5%, 9월에 2.2% 전망한 이후 1.8%로 하향했다.
The 2023 outlook for Asia's fourth-largest economy contrasts with a global economic growth forecast of 2.2 percent.
2023년 아시아의 4대경제대국의 경제는 세계경제성장률 2.2%와 대조된다.
The Paris-headquartered OECD assessed that the protracted war in Ukraine triggered the worst energy crisis since the 1970s, which in turn, is pushing prices up while slowing down economies around the world.
파리에 본부를 둔 OECD는 우크라이나의 장기화된 전쟁이 1970년대 이후 최악의 에너지 위기를 촉발시켰으며, 이는 다시 물가를 상승시키는 동시에 주변 경제를 둔화시키고 있다고 평가했다.
It also assessed that rate hikes delivered by central banks worldwide pose risks, especially for emerging economies.
이 기구는 또한 세계의 중앙은행들의 금리인상은 특히 신흥국에 위험을 내포하고 있다고 평가했다.
The organization said private spending in Korea has made a solid recovery, but can be weakened by a slowed growth of disposable incomes due to high inflation.
이 기구는 한국이 민간소비가 견조한 회복을 이끌었지만 높은 인플레이션에 따라 가처분소득의 부진한 성장으로 약화될 수 있다고 말했다.
The OECD said Korea's exports could become more sluggish in the short term as the semiconductor industry might slow down due to a decline in global demand.
OECD는 한국의 수출이 세계수요감소로 반도체 산업이 침체하여 단기적으로 부진할 수 있다고 말했다.
Correspondingly, the OECD slashed its 2022 growth forecast for Korea to 2.7 percent _ which is the same as the projection announced in June _ after slightly revising it up to 2.8 percent in September.
따라서 OECD는 2022년의 경제성장전망은 9월에 전망한 2.8%에서 약간 수정한 6월 전망치와 같이 2.7%로 하향했다.
The OECD raised its global economic growth forecast to 3.1 percent from 3 percent two months earlier when it was slashed from 4.5 percent in June.
OECD는 세계경제성장률을 6월에 전망한 4.5%, 2달전의 3%에서 3.1%로 상향하여 전망했다.
The OECD's outlook for Korea is slightly different from estimates by the International Monetary Fund (IMF), which forecast 2.6 percent economic growth in 2022 and a 2 percent expansion in 2023.
OECD의 한국경제전망은 2022 경제성장율 2.6%와 2023년 2%로 전망한 국제통화기금(IMF)과는 약간 다르다.
Concerning inflation, the OECD said hikes in utility fees and service costs will cause consumer prices in Korea to continue to rise before cooling down gradually.
OECD는 인플레이션에 대해 유틸리티비용과 서비스요금의 인상이 점진적으로 하락하기전에 계속 상승할 것이라고 말했다.
The inflation outlook for Korea remained unchanged at 5.2 percent this year and 3.9 percent for 2023.
한국의 인플레이션 전망은 올해 5.2%와 2023년에는 3.9%로 변경하지 않았다.
The inflation forecasts for the global economy were not given. For G20 economies, inflation is anticipated at 8.1 percent in 2022 and 6 percent in 2023.
세계경제에 대한 인플레이션 전망은 제시되지 않았다. G20경제의 인플레이션은 2022년에 8.1%, 2023년은 6%로 전망했다.
The OECD added that possible corporate insolvencies and housing price adjustments, all affected by mounting repayment burdens shouldered by borrowers, can work as downside risks for spending and investment in Korea.
OECD는 예상되는 기업의 유동성문제와 주택가격조정, 채무자들이 어깨에 짊어진 상환부담이 한국의 투자와 소비에 하방 리스크로 작용할 수 있다고 덧붙였다.
The organization recommended Korea to embrace monetary policy tightening so that it can "continue to re-anchor inflation expectations."
이 기구는 한국이 "인플레이션 기대치를 계속 재조정할 수 있도록” 통화정책 긴축을 수용할 것을 권고했다.
It assessed that fiscal consolidation should proceed, while proposed fiscal rules should be adopted by the National Assembly "to help reduce inflationary pressures and prepare for rapid population aging."
이 보고서는 재정 통합이 진행되어야 하며, 제안된 재정정책은 “인플레이션 압력을 줄이고 급속한 인구 증가에 대비하기 위해” 국회에서 채택되어야 한다고 평가했다.
Concerning fiscal policy, the OECD noted it "should move from broad-based crisis support and energy price support toward targeting households and businesses vulnerable to rising living costs, and ensure that incentives for energy savings are enhanced."
재정정책과 관련해 OECD는 "광범위한 위기 지원과 에너지 가격 지원에서 생활비 상승에 취약한 가계와 기업을 대상으로 해야 한다"고 지적했다.
In relation to the Yoon Suk-yeol government's regulatory overhaul, the OECD said, "Structural reforms should facilitate a reallocation of labor and capital to expanding sectors and strengthen competition to address productivity gaps between large and small companies."
OECD는 윤석열 정부의 규제개혁과 관련해 "구조개혁을 통해 노동과 자본의 부문 확대 재분배를 촉진하고 대기업과 중소기업사이의 생산성 차이를 해소하기위한 경쟁력을 강화해야 한다”고 말했다.
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