|
Voyage Century: Merchant Alliances
The new version of Voyage Century will be released soon. Today we are going to talk to you about Merchant Alliances in the new version.
( 항세에 새로운 버전이 곧 릴리즈 됩니다. 오늘은 새로운 버전에 상인연합회에 대해 얘기할까 합니다)
The Merchant Alliance is an organization that is composed of those players who want to seek the maximum benefits of occupying some important cities.
( 상인 연합회는 주요 도시를 점령함으로써 최대한의 이익을 바라는 게이머들로 구성된 조직입니다)
It is made up of a guild or several guilds and even some players that don’t belong to any guilds.
( 하나의 길드 혹은 여러개 또는 어느 길드에도 속하지 않는 게이머들로 구성됩니다)
In the world of Voyage Century there are 5 Merchant Alliances - Nederland Merchant Alliance, West Mediterranean Merchant Alliance, Iberian Merchant Alliance, Islandi Merchant, and English Channel Merchant.
( 총 5개의 상인 연합회가 있습니다-각각의 성격은 아래에.........)
In the new version, players need to choose a merchant alliance to join, otherwise players will be forced to join a relatively weak merchant alliance.
( 새 버전에서, 게이머들은 가입할 상인회를 선택할 필요가 있으며 그렇지 않으면 가장 약한 연합회에
강제적으로 가입이 됩니다)
Each merchant alliance is supposed to weaken the power of other merchant alliances in order to gain more benefits for themselves.
( 각각의 상인연합회는 보다 더 큰 이익을 얻기 위해 다른 연합회를 약화 시키기를 제안 받습니다)
..............이하 뭐 대충 그런 내용인거 같기에 넘어 갑니다
However, a merchant also needs to learn how to compromise and cooperate with each merchant, after all you can’t fight everyone all the time. This feature really makes the battles more tense.
In addition, the merchant alliance offers players a chance to fight as a group.
Some players may not be in any guilds for a variety of reasons, so they may like the brand new fighting experience as
a merchant.
=======================================================================================================
Voyage Century Expansion:Merchant Alliances
<< 주: 여기서 말하는 함대란 작은 의미의 길드로 이해하면 될 듯 싶습니다
길드를 만들거나 가입시켜주는 NPC가 있듯이, 아테네에 Captain of The fleet of the seven sea 라는 Fleet을 만들거나 가입을 시켜주는 NPC가 있습니다. 하지만 기존의 길드보다는 기능이나 구성면에서 작거나 떨어지는 것 같네요>>
1) A Merchant Alliance is made up of guilds, fleets, and individuals.
상회는 길드, 함대, 그리고 개인에 의해 만들어 집니다.
2) A Guild is composed of fleets.
길드는 함대에 의해 구성됩니다.
3) A fleet is made up of individuals
함대는 개인에 의해 만들어 집니다...................즉 상회>길드>함대>개인.....의 순
A fleet may exist in the Merchants’ Alliances but not as a guild.
함대는 길드로써가 아닌 상회에서만 존재 할것입니다...즉, 상회를 벗어나면 그 함대도 해체됩니다.
There are 5 Merchant Alliances in total.
총 5개의 상회가 있습니다.
A. The Nederland’s Merchant Alliance is mainly located at the Stockholm, Hamburg and Amsterdam Ports. The Amsterdam Port is the center of this alliance.
네델란드 상인회는 스톡, 함부, 암스를 본거지로 만들어 지며, 암스항이 이 상회의 중심지입니다.
B. The Western Mediterranean Merchant alliance is mainly located in Venice, Genoa, Barcelona and Athens. Venice is the center of this alliance.
서부 지중해 상인회는 베니스, 제노아, 바르셀로나, 아테네를 본거지로 하며, 베니스가 이 상회의 중심지입니다.
C. The Iberian Merchant Alliance is mainly located in Seville and Lisbon. Lisbon is the center of this alliance.
이베리아 반도 상인회는 세비아, 리스본을 본거지로 하며, 리스본이 이 상회의 중심지입니다.
D. The Islandi Merchant Alliance is mainly located in Algiers, Tripoli, Alexander and Istanbul. The center of this alliance is Alexander.
아일랜디(?) 상인회는 알제, 트리폴리, 알렉, 이스탄불을 본거지로 하며, 알렉이 중심지입니다.
E. The English Channel Merchant Alliance is mainly located in London, Oslo and Bordeaux. The center of this alliance is Bordeaux.
영국해협(?) 상인회는 런던, 오슬로, 보르도를 본거지로하며 보르도가 중심지입니다.
Notes: The Enforce Martial Laws, Banishments, and Curfews are unable to be used in alliances’ central cities.
주의 : 연합회의 중심지에서는 .......계엄령, 추방, 야간외출금지...(번역 그대로입니다)를 사용할수 없습니다...
PK지역 선포등이 안된다는 의미이겠지여 ㅎㅎㅎㅎ 아님 말구...ㅡ,.ㅡ
To join an Alliance
연합회에 가입하기 위해선................................
1) After server maintenance all guild leaders will be prompted via the public channel to join an alliance within the following 24 hours; otherwise they will be randomly assigned to an alliance.
서버점검 이후, 모든 길드 리더들은 공창을 통해 24시간이내에 연합회에 가입하라는 메시지를 받게 될것입니다. 그렇지 않으면, 랜덤으로 연합회에 가입이 될것입니다.
2) Players who are in a guild but not in a merchant alliance must quit the guild to join an alliance.
길드에 소속되어 있지만 연합에 가입되어 있지 않은 유저들은 길드를 탈퇴해야지만 개인적으로 연합에 가입할 수 있습니다............라고 패션님이 말씀해 주셨습니다 ㅡ,.ㅡ
4) Individuals who don’t belong to any guilds or fleets have 24 hours to choose a merchant alliance to join; otherwise they will be assigned to a relatively weak merchant alliance. (There will be prompts to join an alliance each time the player logs into the game)
길드나, 함대에 속하지 않은 개인들은 24시간 이내에 상인회를 선택하여 가입하여야 합니다.
그렇지 않으면 자동적으로 가장 약한 상인회에 가입이 됩니다.
( 게이머가 게임에 접속해 있는 매 시간마다 연합회에 가입하라는 메시지가 계속 뜰겁니다 )
5) After creating new characters, the player must choose an alliance to join within 24 hours.
새로은 케릭을 만든후 마찬가지로 24시간내에 연합회를 선택해야 합니다.
【 Alliance Transfer / 연합회 이동 】
1) Players can apply for an alliance transfer with an appointed NPC.
NPC를 통해서 게이머는 연합회를 옮길수 있습니다.
2) Players must be in an alliance, but they can choose to transfer to another alliance.
게이머는 반드시 연합회에 가입되 있어야 합니다. 하지만 다른 연합회를 선택하여 이동할 수 있습니다.
3) The Alliance Transfer Cooldown period is 3 days.
연합회 이동의 쿨타임은 3일입니다 (=> 3일후 다른 연합회로 옮길수 있습니다)
4) There are 2 types of alliance transfer; Group transfer and individual transfer.
연합회 이동은 두가지 타입이 있습니다 : 그룹 이동과 개인 이동
a) A guild request to join another alliance ( 다른 연합회로의 그룹 이동)
i. Guild leaders have the right to request to join another alliance, and after the transfer all of the members of the guild will also be transferred to the chosen guild.
( 길드 리더는 다른 연합회로 이동할 수 있는 권리를 가지고 있으며 다른 연합회로 이동시, 길드 모든 구성원들도 역시 옮겨 가게 됩니다)
ii. After the transfer, the guilds still have the right to control their colony cities and ports.
b) Fleet Transfer
( 이동후, 길드는 계속하여 식민지, 혹은 통치하는 도시에 대해 권리를 갖습니다)
Fleet captains must quit their current guild before the transfer.
( 함대장은 이동전에 길드를 탈퇴해야 합니다).....위에...."함대는 상회내에서만 존재합니다"
After the transfer, the fleet will not belong to any guild.
( 이동후, 함대는 어떤 길드에도 속하지 않을 것입니다 )
c)Individual Transfer: ( 개인적인 이동)
Players who don’t belong to any guilds and/or fleets can apply for the transfer service.
( 어떤 길드나 함대에도 속하지 않은 게이머도 이동서비스를 이용할 수 있습니다)
【Merchant Alliance Positions / 상인 연합회 지위 】
1) Alliance Leader ( 상회 리더)
A. To obtain the level 5+ “alliance leader” title, guilds need to occupy the merchants’ central cities during siege battles.
5레벨 이상의 “alliance leader”타이틀을 얻기 위해 길드는 전투 중에 연합회 중심지를 차지할 필요가 있습니다.......전투는 길드 단위라는 얘긴가............ㅡ,.ㅡ
B. The Siege war begins at 12:01am every Sunday. There are 1080 minutes for preparation, 60 minutes for scouting, and 180 minutes for the battle.
전쟁은 매주 일요일 오전 12:01분부터 시작되며, 그 준비 시간( 선전포고 이겠지요...ㅜㅡ)은 1080분이고, 60분 동안 스카우팅 ( 징집 정도 되겠네요), 그리고 180분동안 전쟁을 합니다.
C. Battles for Merchants’ Central Cities 연합회 중심지를 위한 전투......뺏느냐 빼앗기느냐...ㅡ,.ㅡ
a) Winners will win the Alliance Leader title, special clothes charm, and the power to control the central cities.
승자는 ~~타이틀, ~~~참, 그리고 중심지에 영향력을 발휘하게 될것입니다.
b) The Alliance Leader title can only be used by a guild from this alliance.
타이틀은 해당 연합회의 길드만이 사용 가능합니다.
D. Guilds that don’t have colony cities are not qualified to occupy the main cities; meaning that they can’t become merchant leaders.
식민지를 가지고 있지 않은 길드는 주요 도시를 차지할 자격이 없으며 이것은 곧 상인회 리더가 될수 없음을 의미 합니다.
2) Dismiss Merchant Leader 상인회 리더의 해체? 탈퇴?
A. There is a Vote administrator (NPC) in each main city. Players can vote against the current merchant leader.
각도시에 있는 Vote administrator (NPC)를 통해서 게이머들은 현재 상인회 리더에 대항해서 투표를 할 수 있습니다..............
B. If there are N level 5 guilds and the blackball exceeds N*0.6, the current merchant leader will be forced to give up the leader title. Then all of the guilds can fight each other to get the title during siege battles again.
N level 5 guilds and the blackball exceeds N*0.6,(이게 뭔지 모르겠슴돠)가 있다면, 현재의 상인회 리더는 강제적으로 리더 타이틀을 포기 당할것입니다
그럴 경우, 모든 길드원들은 전투 기간중 이 타이틀을 얻기위해 서로서로 싸울수 있습니다.
C. On the 1st and 16th of each month at 12:00 am, the system will count the votes, and then reset the voting system.
매월 1일과 16일 오전 12시, 시스템상에서 투표를 집계하며, 다시 리셋됩니다.
D. Each guild can vote only once during the given period.
각각의 길드는 주어진 기간내에 단 한번만 투표가 가능합니다.
여건이 되면 직업갑, 위의 함대...등등 그림으로 함 올려 보겠슴돠..아무래도 그림을 보는게 이해가 좀더 빠르지 않을까 싶네여.........................여건이 되면....ㅡ,.ㅡ.....................졸려 죽갔네....또 새벽이여 ㅠㅠ
|