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145. The heart of the Lord who gathers grain. The kingdom of David made of grain.
145. 알곡을 모으는 주님의 심정. 알곡으로 이루어지는 다윗 왕국.
Ⅰ. The Lord’s heart of gathering grain (Amos 9:7-15).
Ⅰ. 알곡을 모으는 주님의 심정(암9:7-15).
We can learn what it means to gather grain through the text. For example, when comparing a farmer to another, we can compare the feelings of a farmer who sows seeds, a farmer who fertilizes and cultivates, and a farmer who threshes grain. We can compare the feelings of a farmer who uses a threshing machine to the feelings of the Lord who gathers grain.
알곡을 모으는 일이란 무엇이냐 하는 것을 본문을 통하여 알 수 있습니다. 예를 든다면 농부를 비할 때 씨를 뿌리는 농부의 심정과 비료를 주고 가꾸는 농부의 심정과 타작기를 들이대고 알곡을 모으는 농부의 심정으로 비교하여 볼 수 있을 것입니다. 타작기를 쓰는 농부의 심정은 어떠한 심정이냐 하는 것을 알곡을 모으는 주님의 심정과 비교할 수 있습니다.
1. There is no forgiveness (7-8)
1. 용서가 없는 것입니다 (7-8)
@ Are your not as children of the Ethiopians unto me, O children of Israel? says the LORD. Have not I brought up Israel out of the land of Egypt? and the Philistines from Caphtor, and the Syrians from Kir? Behold, the eyes of the Lord GOD are upon the sinful kingdom, and I will destroy it from off the face of the earth; saving that I will not utterly destroy the house of Jacob, say the LORD.(Amos.9:7~8)
@ 여호와께서 가라사대 이스라엘 자손들아 너희는 내게 구스 족속 같지 아니하냐 내가 이스라엘을 애굽 땅에서, 블레셋 사람을 갑돌에서, 아람 사람을 길에서 올라 오게 하지 아니하였느냐? 보라 주 여호와 내가 범죄한 나라에 주목하여 지면에서 멸하리라 그러나 야곱의 집은 온전히 멸하지는 아니하리라 이는 여호와의 말씀이니라.
(암9:7~8)
When gathering the wheat, it is not with a gentle heart, but with a strong and powerful plan. Therefore, it is saying that no one will be left who becomes the chaff and tares. Whether they go to the ground, they will die, and whether they go up to the sky, they will die. Whether they hide on the top of the mountain or under the sea, they will all be killed without mercy (9:1-4). If you love the wheat, it would be inappropriate to spare the chaff and tares. In the summer, you may have a heart to cultivate even the straw or the chaff, but when gathering the wheat, you cannot leave even a single grain. Therefore, anyone who opposes the truth of the last days has no refuge. It is true that even if you ride a satellite and go to another world, you will die.
알곡을 모을 때는 온유한 심정이 아니고 강하고 강한 대책을 세우는 심정입니다. 그러므로 쭉정이와 가라지가 되는 인종은 하나도 남기지 않겠다는 것입니다. 땅으로 들어가도 죽을 것이요, 하늘로 올라가도 죽을 것이고 산꼭대기에 숨을지라도 또는 바다 밑에 숨을지라도 용서 없이 다 죽이겠다는 것입니다(9:1-4). 만일 알곡을 사랑하는 심정이라면 쭉정이와 가라지를 아낀다는 것은 합당치 못할 것입니다. 여름에는 짚이나 혹은 쭉정이 될 것도 가꾸는 심정이 있으나 알곡을 모으는 때는 한 알갱이도 남길 수가 없다는 것입니다. 그러므로 누구든지 말세 진리를 대적하는 자는 피난처가 없다는 것입니다. 인공위성을 타고 별세계를 가도 죽을 것은 사실입니다.
@ I saw the LORD standing upon the altar: and he said, Smite the lintel of the door, that the posts may shake: and cut them in the head, all of them; and I will slay the last of them with the sword: he that flee of them shall not flee away, and he that escape of them shall not be delivered. Though they dig into hell, thence shall mine hand take them; though they climb up to heaven, thence will I bring them down: And though they hide themselves in the top of Carmel, I will search and take them out thence; and though they be hid from my sight in the bottom of the sea, thence will I command the serpent, and he shall bite them: And though they go into captivity before their enemies, thence will I command the sword, and it shall slay them: and I will set mine eyes upon them for evil, and not for good.(Amos.9:1~4)
@ 내가 보니 주께서 단 곁에 서서 이르시되 기둥 머리를 쳐서 문지방이 움직이게 하며 그것으로 부숴져서 무리의 머리에 떨어지게 하라 내가 그 남은 자를 칼로 살륙하리니 그 중에서 하나도 도망하지 못하며 그 중에서 하나도 피하지 못하리라. 저희가 파고 음부로 들어갈찌라도 내 손이 거기서 취하여 낼 것이요 하늘로 올라갈찌라도 내가 거기서 취하여 내리울 것이며 갈멜산 꼭대기에 숨을찌라도 내가 거기서 찾아낼 것이요 내 눈을 피하여 바다 밑에 숨을찌라도 내가 거기서 뱀을 명하여 물게 할 것이요 그 원수 앞에 사로잡혀 갈찌라도 내가 거기서 칼을 명하여 살륙하게 할 것이라 내가 저희에게 주목하여 화를 내리고 복을 내리지 아니하리라 하시니라.
(암9:1~4)
2. A heart that cares for grains
2. 알곡을 아끼는 심정
@ For, lo, I will command, and I will sift the house of Israel among all nations, like as corn is sifted in a sieve, yet shall not the least grain fall upon the earth. All the sinners of my people shall die by the sword, which say, The evil shall not overtake nor prevent us. In that day will I raise up the tabernacle of David that is fallen, and close up the breaches thereof; and I will raise up his ruins, and I will build it as in the days of old: That they may possess the remnant of Edom, and of all the heathen, which are called by my name, say the LORD that does this. (Amos.9:9~12)
@ 내가 명령하여 이스라엘 족속을 만국 중에 체질하기를 곡식을 체질함 같이 하려니와 그 한 알갱이도 땅에 떨어지지 아니 하리라. 내 백성 중에서 말하기를 화가 우리에게 미치지 아니하며 임하지 아니하리라 하는 모든 죄인은 칼에 죽으리라. 그 날에 내가 다윗의 무너진 천막을 일으키고 그 틈을 막으며 그 퇴락한 것을 일으켜서 옛적과 같이 세우고 저희로 에돔의 남은 자와 내 이름으로 일컫는 만국을 기업으로 얻게 하리라 이는 이를 행하시는 여호와의 말씀이니라.(Amos.9:9~12)
The purpose of the harvest is to gather the wheat, so it is to search for it so that not a single one falls, no matter where it is (Amos 3:12). Therefore, if there are people who are wheat, even if they are in a heretical sect or are oppressed by atheistic ideology, the servant of the Lord will be used like a threshing machine to find them.
It means that even if we have to go into the enemy's country, we must use the servant of the Lord like a threshing machine to find the people of the Lord.
The last-day witness striking the ground with disaster is a method to find the wheat.
추수기는 알곡을 모으자는 것이 목적이니 어디 있든지 하나도 떨어지지 않도록 찾아내겠다는 것입니다(암3:12). 그러므로 알곡 된 백성이라면 어느 이단적인 교파 안에 있다 해도 혹은 무신론 사상에 눌림을 당하고 있다 해도 찾기 위해서는 주의 종을 타작기 같이 쓰겠다는 것입니다. 원수의 나라를 들어가서라도 주의 백성을 찾기 위하여 타작기 같이 강하게 써야 한다는 것입니다. 말세 증인이 재앙으로 땅을 치는 것은 알곡을 찾기 위한 방법인 것입니다.
The purpose of the servants use in Eastern works to trample on the enemy is also to find the people of God.
In other words, it is true that a parent who finds out that his child has been stolen and hidden will not spare his life to find his son. How much more so if a beloved child of God is a prisoner of the enemy or is imprisoned, he will have no choice but to march north to unify them (12).
동방역사에 쓰여 지는 종이 대적을 짓밟고 나간다는 것도 그 목적이 주의 백성을 찾기 위한 것입니다. 다시 말하면 어떤 부모가 자기 자식을 누가 도둑해서 숨긴 것을 아는 동시에는 그 아들을 찾기 위해서 목숨을 아끼지 않고 찾을 것은 사실입니다. 하물며 사랑하는 하나님의 자녀를 적군의 포로나 옥중에 갇혀있다면 이것을 해방시키기 위해서 북진통일을 시키지 아니할 수가 없을 것입니다(12).
@ Thus says the LORD; As the shepherd take out of the mouth of the lion two legs, or a piece of an ear; so shall the children of Israel be taken out that dwell in Samaria in the corner of a bed, and in Damascus in a couch. (Amos.3:12)
@ 여호와께서 가라사대 목자가 사자 입에서 양의 두 다리나 귀 조각을 건져냄과 같이 사마리아에서 침상 모퉁이에나 걸상에 비단 방석에 앉은 이스라엘 자손이 건져냄을 입으리라.(암3:12)
3. The desire to freely give blessings to those who remain (13-15)
3. 남은 자에게 마음껏 복을 주고 싶어 하는 심정 (13-15)
@ Behold, the days come, says the LORD, that the plowman shall overtake the reaper, and the treader of grapes him that sow seed; and the mountains shall drop sweet wine, and all the hills shall melt. And I will bring again the captivity of my people of Israel, and they shall build the waste cities, and inhabit them; and they shall plant vineyards, and drink the wine thereof; they shall also make gardens, and eat the fruit of them. And I will plant them upon their land, and they shall no more be pulled up out of their land which I have given them, says the LORD your God.(Amos.9:13~15)
@ 여호와께서 가라사대 보라 날이 이를찌라 그 때에 밭 가는 자가 곡식 베는 자의 뒤를 이으며 포도를 밟는 자가 씨 뿌리는 자의 뒤를 이으며 산들은 단 포도주를 흘리며 작은 산들은 녹으리라. 내가 내 백성 이스라엘의 사로잡힌 것을 돌이키리니 저희가 황무한 성읍을 건축하고 거하며 포도원들을 심고 그 포도주를 마시며 과원들을 만들고 그 과실을 먹으리라. 내가 저희를 그 본토에 심으리니 저희가 나의 준 땅에서 다시 뽑히지 아니하리라 이는 네 하나님 여호와의 말씀이니라.(암.9:13~15)
God even makes the climate fair for the people who will enter the new era. It is a blessing that no one will be able to harm them. In the Garden of Eden, there was a time when a cunning serpent was used, but in this world, a blessing that is incomparable to the Garden of Eden will come. It means that there will be so much grape juice that it will melt the mountains. At that time, the weather will be suitable for farming, so even if the sower follows the harvester and plants, they will receive a satisfactory production. He will bless people to be extremely satisfied with the blessings of the material world.
하나님은 새 시대에 들어갈 백성을 위해서 심지어 기후까지도 고르게 해준다는 것입니다. 무엇이고 피해를 줄 자는 도저히 없도록 해주는 축복입니다. 에덴동산에서는 간교한 뱀을 쓴 일이 있으나, 이 세계에는 에덴동산에 비할 수 없는 큰 축복이 올 것을 말씀하셨습니다. 너무 포도즙이 많아서 산을 녹이리만큼 풍성해진다는 것입니다. 그때는 일기가 농사 기후에 적합한 기후이므로 씨 뿌리는 자가 추수하는 자의 뒤를 이어서 심어도 만족한 생산을 얻는다는 것입니다. 인간이 물질계의 축복으로 극도로 만족하도록 축복할 것입니다.
Conclusion
If we do not clearly understand what kind of heart God should have at the time of judgment, we are like a foolish child who does not know the heart of his parents.
To say that God loves without thinking is the heart of a child, and to fear others without thinking is also the heart of a child. When we clearly understand what God does to each person, we will be able to stand before the Lord on the day of gathering the grain.
결 론
우리는 하나님이 심판기에 어떠한 심정을 가져야 한다는 것을 똑똑히 모른다면 어리석은 아이가 부모의 심정을 모르는 것과 같은 것입니다. 덮어놓고 하나님은 사랑이라 하는 것도 어린아이의 심정이요, 덮어놓고 남을 두려워함도 어린아이의 심정입니다. 우리는 어떤 자에게 어떻게 하신다는 것을 분명히 알 때 알곡을 모으는 그날에 주 앞에 설 수 있는 자가 될 것입니다.
Ⅱ. The Davidic Kingdom Made of Grain (Amos 9:8-15).
Ⅱ. 알곡으로 이루어지는 다윗 왕국(암9:8-15).
When God established the kingdom of David and warned of the end of mankind through all the prophets in that kingdom, he rebuked the corruption of the kingdom of David and at the same time, the warning became the plumb line of judgment, and he taught judgment and a new era by talking about the work of destroying the corrupt kingdom of David and restoring Jerusalem. Therefore, when he spoke of the destruction of corrupt Israel by talking about Amos, who was growing mulberry trees in the countryside, today’s text says that on the day when all the nations of the world are punished, the grains will be gathered and the kingdom of David will be established again, which teaches judgment and a new era. Now, the following is how the grains will be gathered and the kingdom of David will be completely established.
하나님께서 다윗 왕국을 이루어 놓으시고 그 왕국에서 모든 선지를 통하여 인간 종말에 대한 경고를 하실 적에 다윗 왕국의 부패를 책망하는 동시에 그 경고가 심판의 다림줄이 되었고 부패한 다윗 왕국을 없이 하고 다시 예루살렘을 회복하는 역사를 들어서 심판과 새 시대를 가르친 것입니다.
그러므로 농촌에서 뽕나무를 재배하던 아모스를 들어서 부패한 이스라엘의 멸망을 말할 때에 오늘 본문에는 천하만국을 벌하는 날에 알곡을 모아서 다윗의 왕국이 다시 이루어질 것을 말한 것은 심판과 새 시대를 가르친 것입니다. 이제 알곡을 모아서 다윗 왕국이 완전히 이루어지는 데는 다음과 같다는 것입니다.
1. Destroying the criminal nation from the face of the earth (8)
1. 범죄한 나라를 지면에서 멸함 (8)
@ Behold, the eyes of the Lord GOD are upon the sinful kingdom, and I will destroy it from off the face of the earth; saving that I will not utterly destroy the house of Jacob, say the LORD.(Amos.9:8)
@ 보라 주 여호와 내가 범죄한 나라에 주목하여 지면에서 멸하리라 그러나 야곱의 집은 온전히 멸하지는 아니하리라 이는 여호와의 말씀이니라.(암9:8)
The purpose of God's preaching the gospel to the world is to eliminate sin. First, to eliminate sin from the human body, then to eliminate sin in the church, and then to eliminate sin on earth is judgment. The vision that Amos received is a warning of unforgiveness. No matter how much Jacob or Israel they are, if they are not grain and corrupt, they will perish together when the sinful nation is destroyed. This is the plumb line of judgment (Amos 7:7-9).
Now, regarding the nations that committed sin during the judgment period, the following is said. Crimes include personal crimes and political crimes, so the nations that committed sin during the judgment period refer to political crimes. In the past, there were many cases of foreign politics committing crimes, but crimes like the current communist politics are unprecedented in human history.
하나님께서 천하에 복음을 전한 것은 목적이 죄를 없이 하자는 것인데 첫째는 사람의 몸에서 죄를 없이하고 다음에는 교회 안에서 죄를 없이 하고 다음에는 지면에서 죄를 없이 하는 것을 심판이라는 것입니다. 아모스가 받은 묵시는 용서 없는 심판의 경고가 됩니다. 아무리 야곱이요, 이스라엘이라 하여도 알곡이 못되고 부패한 자는, 범죄한 나라를 없이할 때에 함께 망한다는 것이 심판의 다림줄이란 것입니다(암7:7-9).
이제 심판기에 범죄한 나라에 대하여 다음과 같이 말합니다. 범죄라는 것은 개인적인 범죄도 있고, 정치적인 범죄도 있으니 심판기에 범죄한 나라라는 것은 정치적인 범죄를 말한 것입니다. 과거에 이방적인 정치가 범죄한 일이 많이 있지만 지금 공산 정치 같은 범죄는 인류 역사상 없던 일입니다.
According to the Word of God, opposing the truth of Christianity under the politics of a so-called democratic nation is an apostate act.
The politics of destroying the existing church is the politics of the Antichrist, and it is a greater crime than a nation that does not know God worshiping a foreign religion, or tolerating politics with such thoughts is a harlot crime, so the targets of judgment are the red beast that blasphemes God and the harlot Babylon that bows down to it. Revelation 14 and below clearly teaches this. Until this day, works has been made to make the ignorant people realize this (Acts 17:30-31). Even if there is forgiveness for the actions of the past when they were ignorant, there is no forgiveness for the crime of knowingly opposing the truth. Therefore, anyone who bows their head before an unforgivable policy, even Jacob, will perish together.
하나님 말씀에 의하여 볼 때 소위 민주 국가라 하는 정치하에서 기독교의 진리를 대적한다는 것은 배도적인 행동이라고 봅니다.
있던 교회를 없애는 정치는 적그리스도의 정치니 하나님을 알지 못하는 나라 사람이 어떤 이방 종교를 숭배했다는 것보다도 더 큰 범죄가 되며 또는 이러한 사상을 가진 정치를 용납한다는 것은 음녀적인 범죄가 되므로 심판의 대상자는 하나님을 훼방하는 붉은 짐승과 그 앞에 절하는 음녀적인 바벨론이라는 것을 계14장 이하에 분명히 가르쳤습니다. 이날까지는 알지 못하는 민족에게 깨닫도록 하는 역사를 해 온 것입니다(행17:30-31).
과거에 알지 못하던 시대에 행한 일은 용서가 있어도, 알고 짐짓 진리를 대적한 범죄는 용서할 수가 없다는 것입니다. 그러므로 용서할 수 없는 정책 앞에 머리를 숙이는 자는 아무리 야곱이라도 다같이 망한다는 것입니다.
@ Thus he shewed me: and, behold, the LORD stood upon a wall made by a plumbline, with a plumbline in his hand. And the LORD said unto me, Amos, what see you? And I said, A plumbline. Then said the LORD, Behold, I will set a plumbline in the midst of my people Israel: I will not again pass by them any more: And the high places of Isaac shall be desolate, and the sanctuaries of Israel shall be laid waste; and I will rise against the house of Jeroboam with the sword.(Amos.7:7~9)
@ 또 내게 보이신 것이 이러하니라 다림줄을 띄우고 쌓은 담 곁에 주께서 손에 다림줄을 잡고 서셨더니 내게 이르시되 아모스야 네가 무엇을 보느냐 내가 대답하되 다림줄이니이다 주께서 가라사대 내가 다림줄을 내 백성 이스라엘 가운데 베풀고 다시는 용서치 아니하리니 이삭의 산당들이 황폐되며 이스라엘의 성소들이 훼파될 것이라 내가 일어나 칼로 여로보암의 집을 치리라 하시니라.(암7:7~9)
@ And the times of this ignorance God winked at; but now commands all men every where to repent: Because he had appointed a day, in the which he will judge the world in righteousness by [that] man whom he had ordained; [whereof] he has given assurance unto all [men], in that he had raised him from the dead.(Act.17:30~31)
@ 알지 못하던 시대에는 하나님이 허물치 아니하셨거니와 이제는 어디든지 사람을 다 명하사 회개하라 하셨으니 이는 정하신 사람으로 하여금 천하를 공의로 심판할 날을 작정하시고 이에 저를 죽은 자 가운데서 다시 살리신 것으로 모든 사람에게 믿을만한 증거를 주셨음이니라 하니라.(행17:30~31)
2. Not a single grain falls to the ground (9)
2. 한 알갱이도 땅에 떨어뜨리지 아니함 (9)
@ For, lo, I will command, and I will sift the house of Israel among all nations, like as corn is sifted in a sieve, yet shall not the least grain fall upon the earth.(Amos.9:9)
@ 내가 명령하여 이스라엘 족속을 만국 중에 체질하기를 곡식을 체질함 같이 하려니와 그 한 알갱이도 땅에 떨어지지 아니하리라.(암9:9)
Now is not the time of judgment, so all the saints who are grain are hiding, but in the time of judgment, the grain will be sifted like a sieve so that the grain will be gathered together, and all the grain will be revealed, and through them, David's kingdom will be established forever.
The most blessed are those who are filled with truth in their hearts and remain. Now, regarding the grain, it is said as follows.
지금은 심판기가 아니므로 알곡 되는 성도들이 다 숨어 있지만 심판기에는 알곡은 알곡끼리 모이도록 곡식을 체질함 같이 까불어서 알곡 되는 자들이 누구인지 다 들어 나게 하여 그들을 통하여 다윗의 나라를 영원히 이룬다는 것입니다. 가장 복 있는 자는 마음에 진리가 충만하여 남은 자라고 보게 됩니다. 이제 알갱이가 되는 일에 대하여 다음과 같이 말합니다.
First, there are those whose hearts rely on Jehovah and are steadfast.
Second, there are those who tremble at the word of God. Third, there are those who endure to the end in order to be faithful to the work entrusted to them.
Faith cannot have any formalities whatsoever. Faith is a faith conscience that transcends morality and ritual, and those who truly rely on God with a trembling heart, respect and know His word, and fight for their mission without sparing their lives. No one will be left behind in the tribulation except those who truly rely on God, believe His word, and are willing to be faithful. God takes responsibility for anyone who does so, works so that none of them are lost, and makes them remain.
첫째는 여호와를 의지하는 마음이 견고한 자입니다.
둘째는 하나님의 말씀에 떠는 자입니다.
셋째는 맡은 일에 충성을 다하기 위하여 끝까지 참는 자입니다.
신앙이라는 것은 조금도 형식이 있을 수 없습니다. 신앙은 도덕과 의식을 초월한 신앙 양심에서 하나님을 참으로 의지하고 그 말씀을 떠는 마음으로 존중히 알고 자기의 맡은 사명을 위하여 목숨을 아끼지 않고 싸우는 자 외에는 환난에서 남은 자가 없을 것입니다. 누구든지 하나님을 참으로 의지하고 말씀을 그대로 믿고 충성을 다 하려고 하는 자라면 하나님은 책임을 지고 하나도 잃지 않도록 역사해서 남은 자가 되게 하는 것입니다.
3. Let the remnant inherit all nations (11-12)
3. 남은 자로 만국을 기업으로 얻게 함 (11-12)
@ In that day will I raise up the tabernacle of David that is fallen, and close up the breaches thereof; and I will raise up his ruins, and I will build it as in the days of old: That they may possess the remnant of Edom, and of all the heathen, which are called by my name, say the LORD that does this.(Amos.9:11~12)
@ 그 날에 내가 다윗의 무너진 천막을 일으키고 그 틈을 막으며 그 퇴락한 것을 일으켜서 옛적과 같이 세우고 저희로 에돔의 남은 자와 내 이름으로 일컫는 만국을 기업으로 얻게 하리라 이는 이를 행하시는 여호와의 말씀이니라.(암9:11~12)
When God established the kingdom of David, His purpose was to achieve victory in world unification.
Therefore, when God worked with King David, no matter how strong the Gentiles were, He made King David victorious and said that His kingdom would be victorious at the end of the world. This was teaching the kingdom of the saints. God is the Alpha and the Omega, so when revelations were given to the prophets who became saints in the Old Testament era, He showed that the victory would inevitably belong to the kingdom of David. Therefore, whatever country remains will enjoy the glory of the kingdom of David, which is called the new era.
하나님께서 다윗 왕국을 세울 적에 목적이 세계 통일의 승리를 이루어 준다는 것이었습니다. 그러므로 다윗 왕에게 하나님은 역사할 때에 아무리 이방이 강하지만 다윗 왕으로 승리케 하시면서 세상 끝에도 내 왕국이 승리한다고 한 것은 성도의 나라를 가르친 것입니다. 하나님은 알파와 오메가이시니 구약 시대에 성도가 되는 선지들에게 묵시가 나타날 적에 필연코 승리는 다윗 왕국에 있다는 것을 보여준 것이니 어느 나라든지 남은 자는 다 세계 통일의 다윗 왕국의 영광을 누리게 되는 것을 새 시대라 하는 것입니다.
4. It is a country of Four Seasons Spring. (13-15)4.
4. 사시장춘의 나라입니다. (13-15)
@ Behold, the days come, says the LORD, that the plowman shall overtake the reaper, and the treader of grapes him that sow seed; and the mountains shall drop sweet wine, and all the hills shall melt. And I will bring again the captivity of my people of Israel, and they shall build the waste cities, and inhabit them; and they shall plant vineyards, and drink the wine thereof; they shall also make gardens, and eat the fruit of them. And I will plant them upon their land, and they shall no more be pulled up out of their land which I have given them, says the LORD your God.(Amos.9:13~15)
@ 여호와께서 가라사대 보라 날이 이를찌라 그 때에 밭 가는 자가 곡식 베는 자의 뒤를 이으며 포도를 밟는 자가 씨 뿌리는 자의 뒤를 이으며 산들은 단 포도주를 흘리며 작은 산들은 녹으리라. 내가 내 백성 이스라엘의 사로잡힌 것을 돌이키리니 저희가 황무한 성읍을 건축하고 거하며 포도원들을 심고 그 포도주를 마시며 과원들을 만들고 그 과실을 먹으리라. 내가 저희를 그 본토에 심으리니 저희가 나의 준 땅에서 다시 뽑히지 아니하리라 이는 네 하나님 여호와의 말씀이니라.(암9:13~15)
Now, because the climate is very variable, the extreme cold is severe and people feel suffering, but in the kingdom of David, which is the nation of the saints, the plowman will follow the reaper, and the treader of grapes will follow the sower, which teaches that the climate will be extremely variable and there will be a free harvest. The kingdom of David is the nation that God will create in which people can live in extreme peace.
지금은 기후 변천이 많으므로 극히 한서가 심하여 사람이 괴로움을 느끼지만 성도의 나라가 되는 다윗 왕국은 밭가는 자가 곡식 베는 자의 뒤를 이으며 포도를 밟는 자가 씨 뿌리는 자의 뒤를 이으리라고 한 것은 극도로 기후가 변천되어 자유로운 수확이 있을 것을 가르쳤습니다. 하나님께서 극도로 평화롭게 사는 나라를 이루어 주실 것을 다윗 왕국이라고 한 것입니다.
Conclusion
We can see that the most blessed and peaceful country is the country ruled by the saints. When God said to Adam, “Be filled, subdue, and rule,” it means that God wants His children to fill the world and live while subduing and ruling. No matter how strong the power of sin is, the book of Amos is a vision that shows the purpose and vision of the kingdom of David being established through the saints who become grain by completely destroying the countries that have sinned.
결 론
가장 복되고도 평화로운 나라는 성도가 통치하는 나라라고 보게 됩니다. 하나님께서 아담에게 네가 충만하라. 정복하라. 다스리라. 한 것은 하나님의 자녀들이 세상에 충만해지고 정복하고 다스리면서 사는 것을 하나님이 원하신다는 뜻입니다. 아무리 죄의 세력이 강하지만 죄를 진 나라는 전멸시키고 알곡이 되는 성도로 말미암아 다윗 왕국이 이루게 될 것을 목적하고 묵시를 보인 것이 아모스서라는 것입니다.
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