"How to Dance the Basics with Style"(베이직을 멋지게 추는 방법)
Yes, that was the topic for our Workshop/Lecture tonite by Stephen and Jennifer Hillier at Dancesport Academy of Michigan. It amazes me how many times Basics, Basics and Basics and yet it is a never ending battle. Without further ado let me share a few things they gave us tonite, of course the basics.
그것이 오늘밤 워크샵과 강습의 주제였다. 베이직, 베이직, 베이직 몇 번이나 들었는지 모를 끝없는 싸움이었다. 더 이상 떠들 것 없이 오늘밤 배웠던 몇 가지를 나눠보자. 물론 베이직에 관한 것이다.
What is Style? Think about it; Actually it can mean different things to different people but when it comes to Ballroom Technique, it reflects the "Silhouette" of 2 bodies dancing in perfect Balance and Harmony with each other; easier said than done!
스타일이란 무엇인가? 생각해 보라: 사실 이렇게 말할 수 있겠다. 볼룸 테크닉에서 서로 다른 사람의 서로 다른 것, 그것은 두 사람이 서로 하모니와 완벽한 밸런스로 춤을 추는 실루엣으로 나타나는 것이다. 하는 것보다 말하기는 쉽다.
Hold? This is by far the most important feature of ballroom and may be termed as the "Tope Line". He emphasized again the "Universal Right Arm" which is "outside the Radius of Mans body". This gets the Lady to your right, it creates space for her to dance; you don't bump into each other and there is more freedom.
홀드? 이것은 볼룸댄스에서 가장 중요한 것인데 Top Line이라고 규정짓고 싶다. 여러 번 강조하기를 남성 바디 반경 외측 전체가 일반적인 오른팔이다. 이것은 여성이 남성의 오른쪽에서 춤을 출 수 있도록 공간을 주는 것이며 서로 부딪치지 않게 자유로워야 하는 것이다.
Ladies Poise: I can't remember what was said about that but I could see Jennifer well into his Right Arm, poised slightly back (?) and to her left. Actually the Man is not holding her "IN", rather encouraging her to expand out into his right arm.
여성의 포이즈: 사실상 남성은 여성을 안으로 끌어당기는 것이 아니고 여성이 뻗어나갈 수 있도록 고무시켜주는 것이다.
Hands: Man holds her right hand comfortably between his middle finger and ball of his left hand, the other fingers are wrapped around without much fuss and the little finger seems to be slightly more loose. She more or less reciprocates the same. They prefer their thumbs aligned against each other vertically rather than in a "cross". Man's right hand wraps around her upper waist (left shoulder blade) with his palm facing diagonally upwards mostly supporting her back with inside edge of the hand.
핸드:남성은 가운데 손가락과 손의 볼 사이로 여성의 오른 손을 편안하게 홀드한다. 다른 손가락들은 가지런히 감싸고 새끼손가락은 약간 더 느슨하게 한다. 여성도 대칭의 입장에서 비슷하게 하면 된다. 어떤 사람들은 크로스 하는 것보다 엄지를 나란히 수직으로 세우는 것을 선호하기도 한다. 남성의 오른 손은 여성의 가슴 상부(왼쪽 견갑골)를 감싸는데 손바닥은 손의 안쪽으로 여성의 등을 보조하며 비스듬하게 위쪽으로 향해야 한다.
Ladies Left hand holds his upper arm (Deltoid) tenderly with her thumb and middle fingers, little finger raised slightly, hand flat and wrist bent outwards. This creates a line from her shoulder to her little finger making an "S". Interesting!
여성의 왼손은 남성의 팔 상단을 엄지와 중지를 사용하여 부드럽게 홀드한다. 새끼손가락은 약간 들어주고 손은 납작하게, 손목은 손이 바깥쪽으로 휘어지게 구부린다. 이것은 여성의 어깨에서 새끼손가락까지 S 라인을 만들어준다. 흥미 있지 않은가!
Swing: What part of your body swings? He said; most of your swing comes from the Hips. Let's leave it at that.
스윙: 바디의 어느 부분이 스윙을 하는가? 대부분의 스윙은 힘에서 나온다고 대답했다.
Few Waltz Figures: Did you ever think that Whisk was actually like a LF closed change (for Man) except that you get out of balance at the end and have to cross LF behind RF and that is how it came into being. The Chasse from PP is also like a RF closed change loosing balance at the end and thus splitting the beat and stepping to side with LF. I thought it was interesting to think about these figures that way; you may have your own ideas. Important: As LF crosses behind RF (man) it is not a lock step but the LF simply clears the heel of RF and you just place it there comfortably before you lower.
몇 가지 왈츠 휘겨에 대해서;
Whisk가 사실은 왼발을 끝에서 밸런스를 벗어나 오른발 뒤로 꼬는 것과 LF Closed Change(남성)과 비슷하다고 생각해 본적이 있는가? Chasse from PP도 끝 부분 밸런스를 더 끌어 박자도 쪼개서 왼발로 옆으로 스텝 하는 것을 제외하고는 RF Closed Change와 비슷하다. 이렇게 생각해보니 재미있다. 스스로 그런 것을 찾아보면 재미있을 것이다. 중요한 것은 남성 왼발이 오른발 뒤로 가면서 Lock스텝은 아니고 왼발은 Lowering 하기 전에 단순히 그 자리에 편안하게 내려놓으면서 오른발을 완전하게 하는 것이다.
Natural Spin Turn: There is a sway to right at the end of 3 and this sway is gradually lost when man takes LF back on the 4th step (pivot). Both of you stay low on the pivot and rise later at the end of step 5. Lady should not make a conscious effort to Brush between 5 and 6 but let it be more or less a natural closure or nearing of RF to LF before she steps forward RF, on step 6.
Natural Spin turn;
스텝 3의 끝에서 오른쪽 스웨이인데 남성이 스텝 4로 왼발 피봇해서 후진할 때 점차로 스웨이가 없어지는 것이다. 둘 다 피봇에서 낮게 자세를 취했다가 스텝 5에서 나중에 Rise를 하는 것이다. 여성은 스텝5-6 사이에서 브러싱하려고 의식적인 노력을 하면 안 된다. 스텝 6에서 오른발 전진하기 전에 자연스럽게 오른발이 왼발에 모아지거나 어느 정도 가까워지게 하면 되는 것이다.
-글:번역:캉캉-http://cafe.daum.net/dancenjoy-