又問云何行於正念 答曰當行不生不滅 又問何法 不生 何法 不滅 答曰不善 不生 善法 不滅 又問善不善 熟爲本 答曰身爲本
또 물었다.
“어떻게 하여야 바른 생각을 합니까?”
답하였다.
“마땅히 불생불멸을 행하여야 합니다.”
또 물었다.
“무슨 법이 불생이며 무슨 법이 불멸입니까?”
답하였다.
“선하지 않은 것은 불생이고 선한 법은 불멸입니다.“
또 물었다.
“선과 불선은 무엇이 근본입니까?”
답하였다.
“몸이 근본입니다.”
Manjushri;
"How does one proceed by the method of correct mindfulness?"
Vimalakirti;
"One proceeds on the premise of no birth and no extinction."
Manjushri;
"What has no birth, and what has no extinction?"
Vimalakirti;
"The not good has no birth, the good has no extinction."
Manjushri;
"What is the root of good and not good?"
Vimalakirti;
"The body is the root."
Manjushri; 문수사리가 또 물었다
How does one proceed by; 어떻게 하여야 ~ 합니까
the method of correct mindfulness; 바른 생각을
Vimalakirti; 유마힐이 답하였다
One proceeds on; 마땅히 ~ 행하여야 합니다
the premise of no birth and no extinction; 불생불멸을
What has no birth; 무슨 법이 불생이며
what has no extinction; 무슨 법이 불멸입니까
The not good has no birth; 선하지 않은 것은 불생이고
the good has no extinction; 선한 법은 불멸입니다
of good and not good; 선과 불선은
What is the root; 무엇이 근본입니까
The body is the root; 몸이 근본입니다
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