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스프링 올가미 : 올가미에 동물이 걸리면 올가미를 벗어나려고 움직이고, 그때 트리거(방아쇠)가 작동하여 나무의 탄성으로 동물을 공중으로 낚아챔
SPRING SNARE: Game running through the snare disengages the trigger bar,and the prey is flung off the ground. Use on game trails or in gaps through rocks or hedges. Cut a notch in triggerbar (a) to fit upright (b). Drive upright into ground. Attach snare to trigger bar, then trigger bar to sapling.
미끼 올가미 : 먹이를 동물이 건드리면 트리거(방아쇠)가 이탈하고 나무의 탄성으로 들어올려지면서 올가미 주위에 있던 동물의 발이나 몸통을 조여서 들어올림
BAITED SNARE: Construct as for spring snare but using the release mechanism shown. The bait support should be only lightly driven into the ground as it must fly away with the snare.
다리 올가미 : 먹이를 동물이 건드리면 먹이와 연결된 나무가 움직이며 빠지고, 지지할 곳을 잃은 나무조각이 들어올리지면서 올가미가 조여짐
LEG SNARE : Push a natural fork or two sticks tied together into the ground. The line from a sapling is tied to a wooden toggle and the toggle passed under the fork. When the game takes the bait, attached to a separate stick, it falls away releasing the toggle which flies up taking the snare and the game with it. Large versions are amongst the best snares or heavy game.
플랫폼 올가미 : 동물이 발반을 밟게 되면 발판밑에 있던 나무가지가 아래로 빠지면서 줄과 묶여있던 나뭇가지는 지지할곳을 잃어 들어올려지고, 묶여있던 올가미도 함께 조이며 들어올려짐
PLATFORM TRAP: Site over a small depression on the game trail. Snares on the platforms either side, when the platform is depressed the trigger is released and the game held firmly by the leg. For smaller, lighter game use the mechanism shown in (a), displacing either the bottom bar or the toggle will trigger the trap.
4자 덫 : 형태를 잘 만든 4자 형태의 나무가 스스로 중심을 잡고있으며 이 중심이 먹이를 건드리면서 무너지면 위에 궤어놓았던 바위가 무게로 동물을 누르게 됨
FIGURE 4 DEADFALL : A simple and effective deadfall trap, can be made to any size. A horizontal bait bar is is balanced at right angles to an upright with a lock bar, which supports a rock or other heavy weight pivoting around the tip of the upright.
와이어 데드폴 : 동물이 지나면서 와이어를 건드리면 나무조각이 빠지게 되고 그 영향으로 공중에 매달아 놓은 무거운 나무가 추락하여 동물을 덮치게 됨
TRIPWIRE DEADFALL : A heavy log is suspended over a busy game trail, trips the wire and pulls a retaining bar from under two short pegs secured in a tree trunk. Keep the pegs as short as possible so that the bar will disengage easily.
창 덫 : 위 형태의 덫에 마치 창의 끝처럼 뾰족하게 깍은나무를 부착하여 살상력을 높임
SPEAR DEADFALL : Same as tripwire deadfall but utilizing rocks to add weight and sharpened sticks to add trauma to the crushing blow.
스프링 창 덫 : 지나던 동물이 가로방향으로 설치해놓은 줄을 건드리면 고리가 빠지면서 나무의 탄성으로 창의 끝처럼 뽀족하게 깍은 나무가 동물을 찌르게 됨
SPRUNG SPEAR TRAP : This is a VERY dangerous trap, it should always be constructed and approached from behind the spring of the trap, only attempt if you are confident that your cordage and other materials are strong enough. A springy shat with spear attached is suspended over a trail. A slip ring made of SMOOTH material is attached to a trip wire and acts as a release mechanism. A toggle (a) and short line to a fixed upright hold the sprung shaft in tension. A further rod through the ring is tensed between the near side of the sprung shaft and the far face of the upright, securing until tripped.
미끼 구멍 올가미 : 사람이나 기타 대형동물이 구덩이를 밟게 되면 뾰족한 나무끝들이 발목을 찌르고 올가미로 발목을 조이게 됨
BAITED HOLE NOOSE : This trap is very useful for scavengers, drive 4 sharpened sticks into the pit, through the edges. Lay a noose across them attached to a peg outside the pit.
올가미에 동물이 걸리며 움직이면 덫형태의 나무의 중심이 무너지며 나무의 탄성으로 낚아챔
올가미가 움직이면 살짝 걸쳐놓았던 나무의 중심이 무너지며 낚아챔
새가 나뭇가지에 앉으면 그 발판이 내려앉으며 줄이 당겨져 새의 발목을 낚아챔
다람쥐 덫. 와이어를 나뭇가지에 둥글게 설치하면 다람쥐가 오르내라다가 올가미에 걸림