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그러면 지금은 예수 즉 메시아가 만민의 구주요 이스라엘의 희망의 한 중심존재라는 것은 역사적으로도 인식과정으로 나왔으니 예수는 메시아며 뜻하신 예언의 실체라는 것을 알며 그 전에 올 엘리야도 왔었다는 것은 세상의 교인은 다 아는 사실이다. 즉 엘리야는 왔는데 세례요한이라는 것을 역사로써 인정하여 주는 성경을 보아 아는 사실이다.
それでは今はイエス、すなわちメシアが万民の救主でイスラエルの希望の中心存在であることは歴史的にも認識過程で出たのでイエスはメシアであり、その意味の予言の実体であることを知り、その前に来られるエリヤも来たということは世の中の信者は皆知っている事実です。すなわち、エリヤは来たのに洗礼ヨハネであることを歴史として認めてくれる聖書を見て知っている事実です。
Now it is a fact that all believers in the world know that Jesus, or Messiah, is the savior of all the people and the center of Israel's hope, has come through historical recognition.That is to say, the fact that Elijah has come, but he knows it by looking at the Bible that recognizes it as history.
또 예수는 엘리야가 왔으나 임의로 대접하였다고 하면서 복음서에 세례요한을 지적하여 말한 바를 보아서 아는 간접적 지식이었다. 과연 그 당시에 입장을 바꾸어 가지고 생각하면 지금은 과연 메시아로 믿고 모시고 순종할 자 몇 명이나 될까?
また、イエスはエリヤが来たが任意でもてなしたとし、福音書に洗礼のヨハネを指摘して言ったことから分かる間接的な知識でした。 果たしてその当時の立場を変えて考えると、今は果してメシアと信じられて従順に供える者が何人いるのでしょうか。
It was also an indirect knowledge which Jesus knew from the fact that Elijah had come and entertained voluntarily, pointing out John the Baptist in the Gospel. If we change our position at that time, how many people are now believed to be Messiahs and offer obediently?
지금 현 교인들이 바리새 교인의 신앙만큼도 못한 자가 많은 이때 생각할 문제면서 염려할 중대한 문제다. 그것은 그렇다 치고 어찌하여 세례요한이 엘리야가 되는가? 그 근거는 무슨 뜻이며 하나님이 섭리하는 것은 무슨 뜻의 의의를 두고 엘리야를 보내준다고 하고 세례요한을 보냈는가 하는 문제의 근본을 먼저 알아야 한다.
今、現教人たちがバリセ教徒の信仰ほどでもない者が多いこの時考える問題であり、憂慮すべき重大な問題です。 それはそうとして、どうして洗礼ヨハネがエリヤになるんですか? その根拠はどういう意味であり、神が摂理することはどういう意味の意義をもって、エリヤを送ってくれると言って洗礼のヨハネを送ったのかという問題の根本をまず知るべきです。
It is a matter of grave concern and concern at a time when many present-day believers are not as good as the faith of the Balisees. By the way, how does John the Baptist become Elijah? We must first know the root of the question, what does it mean to be God's providence, and what does it mean to send John the Baptist saying that he will send Elijah?
그러므로 이와 같은 근본의의를 밝히지 못하는 현신학계가 과연 하늘이 섭리하는 뜻의 받들어 모실 수 있을 것인가? 지금은 말세라고 하는 때이니 성경 중에 미지였든 사실이 명백하게 되어야만 성경의 목적을 끝내고 재림주를 영접할 수 있는 결정적 관문을 삼을 수 있는 것이다. 그러므로 이런 중대시 되는 미지의 근본을 밝히기로 하자.
したがって、このような根本的な意義を明らかにできない現神学界が、果たして天の摂理の意味を込めて祀ることができるのでしょうか。 今は末世という時代なので、聖書の中で未知であれ事実が明白になってこそ、聖書の目的に終止符を打つことができる決定的な関門になるのです。 ですから、このような重大視される未知の根本を明らかにすることにしましょう。
Therefore, can the current theological community, which cannot reveal this fundamental meaning, be enshrined with the meaning of heaven's providence? This is the age of the last generation, so it is a decisive gateway to the end of the Bible's purpose only when the facts become clear, whether they are unknown or unknown. Let us, therefore, clarify these unknown roots which are regarded as important.
2절 세례요한이 엘리야가 되는 근본의의
2節 洗礼のヨハネがエリヤになる根本意義
Section 2 The fundamental significance of John the Baptist becoming Elijah
하나님의 근본 뜻을 이루시려 할 때에 그 뜻 성사에 제일 요점은 무엇인가 하면 하나님 외 사탄 존재가 있는 것인데 이 존재가 하나님의 근본 뜻을 파괴하였고 지금까지 적으로 나와 뜻을 이루지 못하게 하는 존재가 있기 때문에 큰 중대한 문제가 된다.
神様の根本的な意を成し遂げようとする時に、その意の成事に一番要点は何かというと、神様の外サタンの存在があるということですが、この存在が神様の根本的な意を破壊し、今まで敵に出て意を果たせない存在がいるから大きな問題になる。
When trying to achieve God's fundamental will, the main point of the meaning is that there is Satan outside God, which destroys God's fundamental will and is a big problem because there are people who have not been able to fulfill their will.
만일 사탄이 없다면 뜻 성사는 문제되는 것이 아닌데 사탄이 있어서 인간을 대하여 자기의 소유권 밖으로 보내지 않으려고 극성을 다하여서 하나님을 대적하여서 역사를 하여 옴으로 하나님의 뜻 성사의 역사로 연장을 거듭하게 하여 온 것이다. 이 사탄을 전폭적으로 굴복시켜서 뜻을 이루지 못하게 하는 수작이 없도록 사탄의 전멸을 준비하는 바가 요구되는 것이었다.
もしサタンがなければみ旨の成事は問題にならないのにサタンがあって人間を自分の所有権外に送らないように極性をつくして神様に対敵して歴史をして来ることで神様の意の成事の歴史に延長を重ねさせて来たのです. このサタンを全面的に屈服させ、望みを叶えられないようにする手作がないよう、サタンの全滅を準備することが要求されたのです。
If it weren't for Satan, it wouldn't matter if there were no Satan, but Satan continued to extend the history of God's will by making history against God with polarity so as not to send humans out of his possession. It was called upon to prepare for the annihilation of Satan, lest there should be any handicraft which might render him wholly submissive and unfulfilled.
그러므로 하나님의 근본적인 뜻은 뜻 방해하려는 사탄의 뜻 노정이 없게 하고자 하는 것이 근본 뜻 중심이었다. 그러므로 이 근본 뜻을 성사하려고 메시아를 보내기 전에 하나님이 바라는 뜻을 반대하는 사탄을 굴복시켜 다시는 예수의 뜻 성사 노정에 나타나지 않도록 하기 위한 작업이 먼저 문제였다. 이 문제를 해결할 책임자로 보내마 하신 존재가 즉 엘리야였다. 엘리야는 잘 아다시피 하나님 앞에 혼자서 사탄 전부하고 싸워 이긴 최후 승자이었다. 엘리야의 요구하는 당시의 최고의 목적은 사탄 전멸이 목적이었다.
したがって、神様の根本的な意味は、み旨を妨害しようとするサタンの意の路程のないようにしようとするというのが根本的な意味の中心だったのです。 したがって、この根本的な意志を成し遂げようとメシアを送る前に、神が望む意志に反対するサタンを屈服させ、二度とイエスの意を成功させるための路程に現れないようにするための作業が先に問題だった。 この問題を解決する責任者として送り込もうとした存在が、ほかならぬエリヤでした。 エリヤはよくご存知のように、神様の前で一人でサタン全部して戦って勝った最後の勝者でした。 エレヤの要求する当時の最高の目的は、サタンの全滅でした。
Therefore, the fundamental meaning of God was to prevent Satan's intention to interfere with his will. Therefore, before sending Messiah to accomplish this fundamental will, the task of submitting Satan, who opposes the will God wants, to never appear on the path to succeed in Jesus' will again was a problem. It was none other than Elijah who tried to send him in charge of solving this problem. Elijah, as you know, was the last winner to fight and win alone before God. The supreme purpose of Elijah's time was the annihilation of Satan.
다시는 사탄이 하나님의 뜻을 막는 곳 없게끔 바라던 것이 엘리야가 바라던 목적이었다. 그 목적이 즉, 하나님이 바라는 뜻 성사 노정을 두고 바라보는 목적과 같은 목적이었다. 그러나 엘리야는 사탄 바알신 8백여를 멸한 자이며 뜻 성사 노정상 완성 할 수 있게하는 사탄 대한 중요한 존재였다. 엘리야의 목적은 완성하였는가 하면 그 당시 사탄 대한 목적은 완성하지 못하였다.
二度とサタンが神の意を阻止するところがないようにと願っていたのが、エリヤが望んでいた目的でした。 その目的、すなわち神様が願う意味の成功への路程を眺める目的のような目的だったのです。 しかし、エリヤはサタン バアルシン800余を滅ぼした者であり、志を実現させるためのサタンに対する重要な存在だったのです。 エリヤの目的は完成したかと思えば、その当時サタンに対する目的は完成しなかったのです。
It was the purpose of Elijah's desire that Satan should never again be prevented from God's will. It was the purpose, that is, the purpose of looking at the path to success of God's desired meaning. But Elijah was Satan He was the one who destroyed more than 800 Baalsins, and he was important to Satan to realize his will. The purpose of Elijah was accomplished, but the purpose of Satan was not completed at that time.
왜냐하면 다시금 사탄 침입을 보아서 예수 앞에까지 침범할 우려성이 있음으로 다시금 이 사탄 존재에 대하여 엘리야 바라는 근본목적을 완성시켜서 예수앞에 사탄 자체의 종적을 없애기 위한 대표자를 보내 엘리야가 바라던 사탄 전멸작업을 이루어야 할 것을 바람에서 엘리야를 새로 세례요한으로 표시한 것이며 세례요한이 엘리야되는 것의 목적이 있는 것이다.
なぜなら、再びサタンの侵入を見てイエスの前にまで侵される恐れがあるということで、もう一度このサタンの存在に対して、エリヤを望む根本的な目的を完成させ、イエスの前にサタンそのものの行方を消すための代表者を送り、エリヤが望んでいたサタン全滅作業を成し遂げなければならないことを願い、エリヤを新たに洗礼ヨハネで表示したことであり、洗礼ヨハネがエリヤをすることの目的があるのです。
because, seeing Satan's invasion again, it is feared to be invaded before Jesus, that he once again completed the fundamental purpose of his desire for Elijah, sent before Jesus a representative to erase Satan himself, and marked him anew with John baptism.
즉 엘리야의 목적이 세례요한으로 완성할 사명적 역할을 가지고 맞섰던 것이었다. 하나님의 뜻을 중심하고 말할 때 엘리야의 목적 성사는 세례요한으로 종결짓게 되는 것이었다. 세례요한이 와서 한 사명을 달성하면 하나님 뜻은 완전 성사하니 사탄을 하나님 뜻 노정 상에 없애고자 하는 뜻에서 예언하신 엘리야가 세례요한이었다. 예를들면 하나님 뜻은 하나인데 뜻을 이루는데는 갑(엘리야)과 을(요한)이 완성하였다.
つまり、エリヤの目的は洗礼を要する使命をもって立ち向かったのです。 神様の意を中心とする時、エリヤの目的の成功は洗礼ヨハネで終結することでした。 洗礼のヨハネが来て一つの使命を果たせば、神様の意思は完全に実現するので、サタンを神様の意、路程に無くそうとする意味で予言されたエリヤが洗礼のヨハネだった。 例えば、神様のみ旨は一つですが、意を果たすには甲(エリヤ)と乙(ヨハネ)が完成しました。
In other words, Elijah's purpose confronted him with a mission that required baptism. The success of Elijah's purpose was to end with John the Baptist, when the will of God was centered. When John the Baptist comes and fulfills one mission, God's will is completely realized, so Elijah, who was predicted to remove Satan from God's will and path, was John the Baptist. For example, only God has one intention, but Elijah and John have completed their will.
그러므로 뜻은 하나이고 사람은 두 분이다. 뜻 하나 중심하고 말할때 갑 = 을 이라는 한 몸으로 완성한 것과 같은 근본의의를 두고 예언하심이 있기에 옐니야 = 세례요한 이라고 하심이 근본목적이 완성되는 것이다.
したがって、意味は一つで、人は二人です。 意志の一つを中心に話す時、甲=乙という一つの体で完成したような根本的な意義について予言なさることがあるからこそ、エリヤ=洗礼ヨハネとされた根本的な目的に完成するのです。
Therefore, there is only one meaning and two people. When we talk about one will, it is possible to predict the fundamental meaning of A = B, which is why we complete it with the fundamental purpose of Elijah = John baptism.
이런 뜻으로 말씀 하심을 알지 못하는 백성은 큰 범행의 행로를 취하면서 자연스러운 뜻의 행함이라고 생각하였다. 이제 엘리야 대신으로 보냄을 받은 세례요한 사명은 무슨 목적이 남아 있느냐 하면 하나님의 목적인 뜻 성사를 완성하여야할 토대를 조성하여 예수 자체에게 피해가 없게끔 하여야 할 역사적 책임이 분담되어 있었다.
このような意味で話すことができない民衆は、大きな犯行の行路を取りながら自然な意味の行幸だと思ったのです。 今、エリヤの代わりに送られた洗礼の必要な使命は、何の目的が残っているかというと、神の目的であるみ旨の成事を完成させる土台をつくり、イエスそのものに被害がないようにすべき歴史的責任が分担されていたのです。
The people who could not speak in this sense took the course of a great crime and thought it was a natural act. The necessary mission of baptism now sent in Elijah's place was to share the historical responsibility to lay the foundation for completing the work of God's purpose, that Jesus himself should not be harmed.
세례요한이 하여야 사명은 엘리야의 심정과 재능으로 예수님 앞에서 아버지로 자식을 사랑하게 할 수 있게 하는 동시 자식으로 그 아버지께 효도하게 하여 줄 역사적 사명성을 말라기 4장 5절, 6절에 기록함을 보아서 알 수 있는 것이다.
洗礼ヨハネがしてこそ、使命はエリヤの心情と才能でイエスの前でお父さんに子供を愛させることができるようにすると同時に、子供としてそのお父さんに親孝行させる歴史的使命性をマラギ4章5節、6節に記録することを見て分かるのです。
Only John the Baptist can see that Elijah's mission is to make his father love his child in front of Jesus with his feelings and talents, and at the same time record the historical mission of making him filial to his parents as a child in Malagi 4:5, 6.
그런고로 예수는 즉 누구나 다 전인류의 조상인 동시에 온 인류는 예수의 자식이라는 창조원리로 되어있는 목적을 찾아서 맞출 수 있는 길을 닦아야할 책임이 세례요한의 사명이었다. 밖으로는 사탄을 방비하고 내적으로는 백성으로 하여금 자식된 도리를 알려주어 아버지를 모셔서 사랑 받을 수 있도록 그 시대에 대한 책임이 여러가지로 겸해서 많고 중대한 입장에 세례요한은 서 있었다.
したがって、イエスはすなわち誰もが全人類の祖先であると同時に、全人類はイエスの子という創造原理になっている目的を見つけ、それに合わせることができる道を整える責任が、洗礼ヨハネの使命でした。 外ではサタンを防備し、内的には民の子たる道理を教え、父に仕えて愛されるようにその時代に対する責任がいろいろと兼ねて多く、重大な立場に洗礼ヨハネは立っていた。
Therefore, it was John the Baptist's mission that Jesus was responsible for finding the purpose for which everyone is the ancestor of all mankind, and for arranging a way to conform to the creation principle that all mankind are Jesus' Son. John the Baptist stood in an important position, defending Satan outside, teaching him reason as son of the people internally, and having many responsibilities concerning his times so that he might serve and be loved by his father.