- 승객이 이동하고자 하는 거리 또는 요금지불방법을 이유로 택시 서비스를 거절하면 안 된다.
인권법은 인종,종교,장애, 성. 성적취향을 포함한 다양한 종류의 차별대우를 금지하고 있다.
- 승객에게 미터기에 표시된 택시요금 이외의 추가요금을 받아선 안되며 승객이 카드결제를 요구하는 경우에 현금결제를 요구해서는 안 된다. 택시회사는 신용카드를 받아야 한다.밴쿠버시의 대부분의 택시회사는 택시세이버 프로그램에 참여하고 있다. 택시세이버 보증제도를 통해 신용카드를 현금처럼 받아주고 있다.
- 승객은 탑승, 하차, 물품을 실을 때 도움을 받을 수 있다. 택시기사는 택시에 물품을 싣는 것을 도와주었다는 이유로 추가요금을 받을 수 없다. WorkSafe BC는 무거운 물건을 다룰 때 부상방지를 위한 유용한 정보를 제공하고 있다.
- 장애인은 공인된 보조견(assistance dog )과 함께 택시를 이용할 권리가 있다. 보조견의 종류로는 시각장애인을 위한 견 과 그 밖에 장애인을 도와주는 견 등이 있다.
- 지방자치단체의 운수관련 규정은 택시기사와 승객의 건강을 보호하기 위하여 택시 실내에서의 흡연을 허용하지 않고 있다.
- 승객이 목적지까지 특정 경로를 요구하지 않는다면택시기사는 도로의 교통상황을 고려하여 가장 경제적인 경로를 선택할 책임이 있다.
- 승객이 라디오를 통해 흘러나오는 음악이나 뉴스를 듣기 싫어한다면 이를 존중해야 한다.
- 승객이 영수증을 요구한다면 이를 발급해주어야 한다. 영수증에는 택시회사 차량번호 기사명 등의 정보가 포함되어 있어야 한다.
택시기사는 법규를 준수해야 하며, 승객의 운송을 거절할 권리가 있다.
- 면허 조건 또는 법규위반을 하지 않기 위하여
택시기사는 속도제한구역 , 주정차 금지구역,택시승차 구역 등의 면허 조건을 만족하는
규정을 지켜야 한다
- 택시기사와 승객의 안전과 건강을 보호하기 위하여
택시기사의 개인 안전은 매우 중요하다, 택시기사가 위험하다고 판단되면 운송을 거절할 수 있다. 승객의 건강이나 안전이 위험하다고 판단되면( 즉 안전이 확보되지 않은 목적지 등) 운송을 거절 할 수 있다. 응급상황 상태이거나 범죄가 발생되고 있는 상황이라고 판단되면 911에 전화를 하라
- 승객이 공격적인 태도를 보이는 경우
승객이 흡연을 하거나, 소란스러운 매너를 보이거나 모욕적이거나 공격적인 언어를 사용하거나 택시기사나 다른 손님에게 공격적인 행동을 한다면 운행을 거부할 권리가 있다.
- 승객이 담보물 제공을 거절하는 경우
승객이 요금을 지불하지 않는 경우 택시요금 지불을 확보하기 위하여 택시기사는 승객에게 택시요금에 상응하는 담보물 제공을 요구할 수 있다. 담보물은 회사에서 받아들여지는 그 어떤 것도 가능하다.
As a Taxi Driver you need to understand the rights of taxi passengers:
A driver may not refuse service to a customer based on the length of trip, or proposed method of payment. Human rights law protects against discrimination based on a number of things, including race, religion, physical disability, sex or sexual orientation.
Drivers may not ask a passenger to pay more than the displayed fare, and drivers cannot require a passenger to pay cash if they prefer to pay by credit card and the taxi company accepts the credit card. Most taxi companies in Metro Vancouver currently participate in the TaxiSaver program, and TaxiSaver vouchers are intended to be accepted by drivers just like cash.
Passengers may need assistance entering or exiting the taxi, and storing items. Taxi drivers may not add charges to the fare for handling luggage. WorkSafe BC provides useful information on preventing injuries caused by heavy luggage.
Disabled persons have the right to travel by taxi with a certified assistance dog that sits on the floor and is held by a leash or harness. Assistance dogs include guide dogs for the visually impaired and service dogs for people with other disabilities. Portable mobility aids are designed to collapse for easy transport and can be accommodated in a regular taxi, without the need for an accessible taxi.
Municipalities have vehicle bylaws to protect the health of the driver and passengers. Smoking is not permitted in taxis, as they are considered enclosed workplaces. As the driver, it is your responsibility to respect that, and to ensure your passengers do, too.
If a passenger does not request a specific route, it is the driver’s responsibility to determine the most economical route, taking into account current road and traffic conditions.
Please respect the passenger’s wishes if they would prefer not to listen to music or news on the radio.
If a customer requests a receipt, the receipt should include information such as taxi company, taxi number and driver name, if requested.
As a Taxi Driver you must obey all laws and have the right to refuse to transport a passenger:
To avoid contravening a law or condition of licence
A taxi driver must obey all applicable laws, like posted speed limits and no-stopping zones, as well as comply with all conditions of licence, such as passenger pick-up zones.
To protect your, or any passenger’s, health or safety
A driver’s personal safety is important. If you believe you may be in danger, you have the right to refuse transportation. If you believe a passenger’s health or safety may be at risk (e.g. an unsafe destination), you may refuse to transport. In case of an emergency, or if you believe a crime is being committed, call 911.
If the passenger is acting in an offensive manner
You may refuse to transport passengers who are smoking, conducting themselves in a disorderly manner, using profane or offensive language, or are acting in such a manner as to be offensive to the driver or other passengers.
If the passenger refuses to provide a deposit, if requested
To provide assurance that the fare will be paid, a driver may ask the passenger for a deposit, up to a reasonable estimate of the fare. The deposit can be made in any manner that is normally accepted by the company.
첫댓글 운행거부권리가 인상적이네요 비매너도 가능ㅋ
배울만 합니다.
이거 어디서 많이 본 글가ㅏㅌ은디유