다비 이전에 경륜의 시대를 믿었던 사람이 있었나요?
제임스 L. 멜튼
존 넬슨 다비(John Nelson Darby)는 “현대 세대주의의 아버지”로 여겨지는 19세기 아일랜드의 성경 교사였습니다. 그러나 이것은 오해를 불러일으킬 수 있는데, 왜냐하면 “현대” 세대주의는 다른 방식으로 정의될 수 있기 때문입니다. “경륜”이라는 단어는 John Darby나 다른 사람이 아니라 성경 자체에서 유래되었습니다. 따라서 Darby는 확실히 일반적인 세대주의의 아버지가 될 수 없습니다. Darby는 수세기 동안 로마 카톨릭의 "암흑 시대" 통치와 개신교 종교 개혁 이후에 하나님의 말씀을 "올바로 나누는" 것에 대한 관심을 다시 불러일으켰으므로 그를 "현대" 세대주의의 아버지라고 부르는 것이 적절할 것입니다. 그러나 실제로는 “구원된 세대주의의 아버지”가 아마도 더 적합할 것입니다. 왜냐하면 다른 사람들이 존 다비가 태어나기 몇 세기 전에 기본적인 세대주의 진리를 어느 정도 가르쳤기 때문입니다.
Justin Martyr와 Ireneaus는 모두 2세기에 경륜의 시대를 가르쳤고, 알렉산드리아의 클레멘트는 3세기에 여러 시대를 가르쳤습니다. 암흑 시대에도 플로레의 요아킴(Joachim of Flore)이라는 이름의 12세기 수도사는 세 가지 경륜의 시대를 가르쳤는데, 후자는 지상에 다가오는 하나님의 왕국이었습니다. 그러다가 개신교 종교 개혁 기간 동안 아이작 와츠(Isaak Watts), 존 길(John Gill), 인크리스 매더(Increase Mather), 존 스미스(John Smith), 토마스 브라이트만(Thomas Brightman), 윌리엄 펜(William Penn) 등이 “경륜의 시대”에 대해 자주 언급했습니다. 윌리엄 왓슨(William Watson)이 그의 "다비 이전의 세대주의"에서 기록한 것처럼, 일부 교사들은 조셉 메디(Joseph Mede)와 헨리 모어(Henry More) 두 사람이 자신들의 세대주의적 견해를 보여주는 차트를 출판하기도 했습니다.
세대주의 교육이 존 다비(John Darby)의 아이디어라는 개념은 사실이 아닙니다. 경륜의 시대는 성경에서 분명하게 가르쳐졌고, 로마교가 그것에 대해 거의 언급하지 않았던 교회 역사에서도 종종 가르쳤습니다. 다비는 최초의 경륜의 교사가 아니었습니다. 나중에 등장한 스코필드와 라킨처럼 그는 악마가 대체로 숨겨두었던 고대 진리를 되살리는 데 도움을 줬을 뿐입니다.
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DID ANYONE BELIEVE IN DISPENSATIONS BEFORE DARBY?
James L. Melton
John Nelson Darby was a nineteenth century Irish Bible teacher who is considered the “father of modern dispensationalism.” But this can be misleading, since “modern” dispensationalism can be defined in different ways. The word “dispensation” originates with the Bible itself, not with John Darby or any other man, so Darby certainly cannot be the father of dispensationalism in general. To Darby’s credit, he did rekindle an interest in “rightly dividing” the word of God after many centuries of Roman Catholic “Dark Age” rule and the Protestant Reformation, so perhaps it is proper to call him the father of “modern” dispensationalism, but in reality, “the father of RESCUED dispensationalism” is probably more fitting, since others taught basic dispensational truth, to some degree, centuries before John Darby was born.
Both Justin Martyr and Ireneaus taught dispensations in the second century, and Clement of Alexandria taught several separate ages in the third century. Even during the Dark Ages, a twelfth century monk named Joachim of Flore taught three dispensations with the latter being the coming kingdom of God on earth. Then during the years of the Protestant Reformation, “dispensations” were often spoken of by the likes of Isaac Watts, John Gill, Increase Mather, John Smith, Thomas Brightman, William Penn and others. As William Watson documents in his “Dispensationalism Before Darby,” some teachers even published charts showing their dispensational views, two being Joseph Mede and Henry More.
The notion that dispensational teaching was the brainchild of John Darby just is not true. Dispensations were clearly taught in the Bible, and they were often taught in church history when Rome had little to say about it. Darby was not the first dispensational teacher. Like Scofield and Larkin who came later, he simply helped to revive an ancient truth that the devil had largely hidden.
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