1 오늘의 개념은 분명히 앞선 개념의 연속이며 확장입니다. 그렇지만, 이번에는 특정한 상황이 일어날 때 그 상황에 개념을 적용하는 것에 더해서 구체적인 마음 탐색의 시간들이 필요합니다. 다섯 번의 연습 시간이 촉구되며, 각각의 연습 시간에 일 분을 꽉 채우도록 잡아야 합니다.
2 연습 시간은 스스로에게 개념을 말하는 것으로 시작합니다. 그 다음은 눈을 감고서 그대 안에서 분노를 일으키는 과거, 현재, 혹은 예견되는 상황들에 대해서 그대의 마음을 탐색합니다. 그 분노는 가벼운 짜증에서부터 격노에 이르기까지 어떤 반응의 형태도 될 수 있습니다. 그대가 겪는 감정의 정도는 문제가 되지 않습니다. 그대는 가벼운 짜증이 단지 강력한 격분 위에 드리워진 얇은 막일뿐이라는 것을 점점 더 알게 될 것입니다.
3 때문에, "작은" 분노의 생각도 연습 시간 동안에는 빠져나가지 않도록 하십시오. 그대 안에서 무엇이 분노를 일으키는지 그대가 정말로 인지하지 못하며, 이와 관련에서 그대가 믿는 어떤 것도 어떤 의미가 있는 것이 아니라는 것을 기억하십시오. 어떤 사람이나 상황에 대해서는 다른 것들보다 그것들이 더 "명백하다"는 거짓된 근거 때문에 더 많이 생각하려고 아마도 시도할 것입니다. 이것은 그렇지 않습니다. 그것은 어떤 형태의 공격이 다른 것들 보다 더욱 정당화된다는 단순한 한 예에 불과합니다.
4 공격하는 생각들이 스스로를 표현하는 모든 형태에 대해서 그대가 마음 탐색을 할 때, 각각의 것을 마음속에 유지하고 스스로에게 말하십시오:
5 "[아무개]를 다르게 보기로 결심했다."
"[어떤 구체적 상황]을 다르게 보기로 결심했다."
6 가능한 한 구체적이 되도록 노력하십시오. 예를 들어서, 특정한 사람의 특정한 속성에 대한 그대의 분노에 집중하고, 그 분노가 이런 양상에 국한된다고 믿으십시오. 만약에 그대의 인식이 이런 형태의 왜곡으로부터 고통 받고 있다면, 말하십시오.
7 "나는 [아무개]의 [이러이러한 상황]에 대해서 다르게 보기로 결심했다.”
I am determined to see things differently.
1 The idea for today is obviously a continuation and extension of the preceding one. This time, however, specific mind searching periods are necessary in addition to applying the idea to particular situations as they arise. Five practice periods are urged, allowing a full minute for each.
2 In the practice periods, begin by repeating the idea to yourself. Then close your eyes and search your mind carefully for situations past, present or anticipated, which arouse anger in you. The anger may take the form of any reaction ranging from mild irritation to rage. The degree of the emotion you experience does not matter. You will become increasingly aware that a slight twinge of annoyance is nothing but a veil drawn over intense fury.
3 Try, therefore, not to let the "little" thoughts of anger escape you in the practice periods. Remember that you do not really recognize what arouses anger in you, and nothing that you believe in this connection means anything. You will probably be tempted to dwell more on some situations than on others on the fallacious grounds that they are more "obvious." This is not so. It is merely an example of the belief that some forms of attack are more justified than others.
4 As you search your mind for all the forms in which attack thoughts present themselves, hold each one in mind and tell yourself:
5 I am determined to see _____ [name of person] differently.
I am determined to see _____ [specify the situation] differently.
6 Try to be as specific as possible. You may, for example, focus your anger on a particular attribute of a particular person, believing that the anger is limited to this aspect. If your perception of the person is suffering from this form of distortion, say:
7 I am determined to see _____ [specify the attribute] in _____ [name of person] differently.
첫댓글 감사합니다.
감사합니다.
특정한 사람의 특정한 속성에 대한 그대의 분노에 집중하고,
그 분노가 이런 양상에 국한된다고 믿으십시오.
만약에 그대의 인식이 이런 형태의 왜곡으로부터 고통 받고 있다면, 말하십시오.
"나는 [아무개]의 [이러이러한 상황]에 대해서 다르게 보기로 결심했다.”