1 오늘의 개념은 만물 안에 있는 모든 목적을 그대가 볼 수 있는 이유를 설명합니다. 어떤 것도 홀로 그 자체로는 분리 되어 있지 않은 이유를 그것은 설명합니다. 그리고 그대가 보는 무엇도 아무 의미가 없는 이유를 그것은 설명합니다. 사실상, 이제까지 우리가 사용했던 모든 개념들과 따라 오는 개념들을 그것은 또한 설명합니다. 오늘의 개념은 비전을 위한 전체적인 토대입니다.
2 아마도 현 시점에서는 이 개념을 이해하기가 어려울지도 모릅니다. 이 개념이 유치하고, 불경스러우며, 비상식적이고, 우습고, 무례하기까지 하다고 생각할지 모릅니다. 예를 들어서, 탁자를 볼 때, 신God은 한 개의 탁자 안에 계시지 않습니다. 그러나 우리는 어제 하나의 탁자가 우주의 목적을 공유한다는 것을 강조했습니다. 그리고 우주의 목적을 공유하는 것은 그것의 창조주Creator의 목적을 공유하는 것입니다.
3 그러면, 오늘은 사랑과 감사와 열린 마음을 가지고 모든 사물들을 보는 방법을 배우기를 시작해 봅시다. 그대는 그것들을 보지 못합니다. 그것들 안에 무엇이 있는지 그대가 알겠습니까? 그대에게 보이는 것 그대로인 것은 어느 것도 없습니다. 그것의 성스러운 목적은 그대의 좁은 시야를 넘어서 있습니다. 세상을 밝히는 성스러움을 비전이 그대에게 보여줄 때, 그대는 오늘의 개념을 완벽하게 이해할 것입니다. 그리고 어떻게 그것을 알아채기가 어려웠는지를 그대는 이해하지 못할 것입니다.
4 우리의 오늘의 여섯 번, 2분의 연습은 이제 하나의 비슷한 형식을 따릅니다. 스스로에게 개념을 말하면서 시작하고, 주위의 무작위로 선택한 대상들에 대해서, 각각을 구체적으로 거명하면서, 개념을 적용하십시오. 스스로 방향을 정하여 선택하려는 경향성을 피하려고 노력하십시오. 그런 경향성은 전혀 엉뚱한 속성 때문에 오늘의 개념과 관련해서 특별히 유혹적일지도 모릅니다. 그대가 부여하는 어떤 질서도 똑같이 실상과는 동떨어졌다는 것을 기억하십시오.
5 그렇기 때문에 대상에 대한 목록은 가능한 한 자기-선택으로부터 자유로워야 합니다. 예를 들어서, 적당한 목록은 아래와 같습니다.
6 “신God은 이 옷걸이 안에 계시다.”
“신God은 이 잡지 안에 계시다.”
“신God은 이 손가락 안에 계시다.”
“신God은 이 전구 안에 계시다.”
“신God은 저 육체 속에 계시다.”
“신God은 저 문 안에 계시다.”
“신God은 저 바구니 안에 계시다.”
7 부여된 연습 시간들에 더해서, 최소한 1시간에 한번씩, 그대 주위를 천천히 둘러보면서 서두르지 않고 스스로에게 오늘의 개념을 말하십시오. 이것을 행할 때, 적어도 한 번 혹은 두 번 정도는 편안함을 느낄 것입니다.
God is in everything I see.
1 The idea for today explains why you can see all purpose in anything. It explains why nothing is separate, by itself or in itself. And it explains why nothing you see means anything. In fact, it explains every idea we have used thus far and all subsequent ones as well. Today's idea is the whole basis for vision.
2 You will probably find this idea very difficult to grasp at this point. You may find it silly, irreverent, senseless, funny, and even objectionable. Certainly God is not in a table, for example, as you see it. Yet we emphasized yesterday that a table shares the purpose of the universe. And what shares the purpose of the universe shares the purpose of its Creator.
3 Try then today to begin to learn how to look on all things with love, appreciation, and open-mindedness. You do not see them now. Would you know what is in them? Nothing is as it appears to you. Its holy purpose stands beyond your little range. When vision has shown you the holiness that lights up the world, you will understand today's idea perfectly. And you will not understand how you could ever have found it difficult.
4 Our six two-minute practice periods for today should follow a now familiar pattern: begin with repeating the idea to yourself, and then apply it to randomly chosen subjects about you, naming each one specifically. Try to avoid the tendency toward self-directed selection, which may be particularly tempting in connection with today's idea because of its wholly alien nature. Remember that any order you impose is equally alien to reality.
5 Your list of subjects should therefore be as free of self-selection as possible. For example, a suitable list might include:
6 God is in this coat hanger.
God is in this magazine.
God is in this finger.
God is in this lamp.
God is in that body.
God is in that door.
God is in that waste basket.
7 In addition to the assigned practice periods, repeat the idea for today at least once an hour, looking slowly about you as you say the words unhurriedly to yourself. At least once or twice you should experience a sense of restfulness as you do this.
첫댓글 감사합니다.
감사합니다.
탁자를 볼 때, 신God은 한 개의 탁자 안에 계시지 않습니다.
그러나 우리는 어제 하나의 탁자가 우주의 목적을 공유한다는 것을 강조했습니다.
그리고 우주의 목적을 공유하는 것은 그것의 창조주Creator의 목적을 공유하는 것입니다.