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1 죄의식이 지옥이라면, 그것은 반대는 무엇입니까? 이 실습서를 위해서 쓰여진 텍스트처럼 연습들을 위해서 쓰여진 개념들은 매우 단순하고, 매우 명확하며, 전혀 모호하지 않습니다. 우리는 지성적 위업이나 논리적 장난감에 관련되어 있지 않습니다. 우리는 매우 분명한 것을 다루고 있습니다. 그것은 그대가 생각한다고 생각하는 자욱한 복잡함 속에서 간과되어 왔습니다.
2 죄의식이 지옥이라면, 그것은 반대는 무엇입니까? 이것은 어렵지 않고 명확합니다. 대답하는데 있어서 그대가 느낄지도 모르는 주저함은 질문의 모호성 때문이 아닙니다. 그럼에도 불구하고 그대는 죄의식이 지옥이라는 것을 믿습니까? 그대가 믿는다면, 그대는 즉시 그 텍스트가 얼마나 직접적이고 단순한지를 볼 것이고, 그대는 실습서가 전혀 필요 없을 것입니다. 이미 자신의 것인 것을 얻기 위한 연습은 누구도 필요 없습니다.
3 그대의 신성함이 세상의 구원이라고 우리는 이미 말했습니다. 그대 자신의 구원은 어떻습니까? 그대가 가지지 못한 것을 그대는 줄 수 없습니다. 한 구세주가 있으며 그는 구원받아야 합니다. 달리 어떤 방법으로 그가 구원을 가르칠 수 있겠습니까? 오늘의 연습은 그대에게만 적용될 것이며, 그대의 구원이 세상의 구원에 있어서 중대하다는 것을 인지할 것입니다. 그대 자신의 세상에 그대가 연습을 적용할 때, 온 세상은 수혜를 입게 됩니다.
4 그대의 신성함은 계속 질문되었었고, 지금 질문되어지고, 앞으로 질문될 모든 질문에 대한 답입니다. 그대의 신성함은 죄의식의 종말을 의미하며, 그러므로 지옥의 종말을 의미합니다. 그대의 신성함은 세상의 구원이고, 그대 자신의 구원입니다. 어찌 그대가 그대의 신성함이 속하는 것으로부터 제외될 수 있습니까? 신God은 신성하지 않음을 알지 못하십니다. 그분이 자신의 아들Son을 알지 못하는 것이 가능하겠습니까?
5 가득 채운 5분이 오늘의 네 번의 긴 연습에 장려됩니다. 더 길고 더 자주하는 연습 세션도 장려됩니다. 그대가 최소의 요건을 초과하기를 원한다면, 비록 두 가지 다 격려되지만, 더 긴 시간이 추천됩니다.
6 보통 때처럼 오늘의 개념을 스스로에게 말하는 것으로 연습을 시작하십시오. 그런 후에 눈을 감고 어떤 형태로든 사랑스럽지 못한 생각들, 곧 불편함, 우울, 분노, 두려움, 걱정, 공격, 불안감 등이 일어나는 것을 탐색하십시오. 그것들이 어떤 형태를 띠든 그것들은 애정이 없기 때문에 두렵습니다. 그대가 구원받기를 원하는 것은 바로 이것들로부터 입니다.
7 어떤 종류의 사랑스럽지 못한 생각들에 대해서 그대와 관련된 구체적인 상황들, 사건들 또는 사람들이라도 오늘의 연습에 있어서 적당한 대상입니다. 그대가 그것들을 다르게 보는 것이 그대 자신의 구원에 있어서 반드시 필요합니다. 그대를 구원하고 그대에게 비전을 주는 것은 바로 그것들에 대한 그대의 축복입니다.
8 천천히, 의식적인 선택이나 어떤 특정적인 것에 대한 지나친 강조 없이, 그대와 그대의 구원사이에 있는 모든 생각들에 대해서 그대의 마음을 탐색하십시오. 그것들 하나하나에 오늘의 개념을 이런 방식으로 적용 하십시오:
9 "[무엇, 혹은 누구, 혹은 어떤 사건]에 대한 나의 사랑스럽지 못한 생각들이 나를 지옥 속에 있게 한다. 나의 신성함이 나의 구원이다."
10 그대가 오늘의 개념을 단순히 스스로에게 천천히 말하는 짧은 연습을 여러 번 적용하는 배치를 한다면, 이런 시간들은 쉽다는 것을 발견할지 모릅니다. 또한 그대가 휴식을 취하고 어떤 것도 생각하지 않는 것 같은 단순한 몇 번의 짧은 연습을 포함하는 것이 유익하다는 것을 발견할 지도 모릅니다. 처음에는 집중을 유지하는 것이 매우 어렵습니다. 그대의 마음이 점점 훈련되고 덜 산만해 짐에 따라 그것은 점점 쉬워질 것입니다.
11 그렇지만, 어떤 형태이든 그대에게 호소력이 있다면, 적용에 변화를 주는 것은 자유롭게 생각하십시오. 그렇지만, 개념을 적용하는 방법의 변화에 있어서 개념 자체를 변화시키지는 마십시오. 그것을 사용하는 것을 선택했지만, 그 개념이 언급되어서 개념의 의미가 "그대의 신성함이 그대의 구원이다."라는 것은 남아 있어야 합니다.
12 원래 형태의 개념을 말하는 것으로 각 연습을 끝마치며, 추가해서 말 하십시오:
13 "죄의식이 지옥이라면, 무엇이 그것의 반대일까?"
14 짧은 적용에 있어서, 시간 당 서너 번 행하고 가능하면 더 많이 행해져야 하며, 그대는 이 질문을 스스로에게 묻거나, 오늘의 개념을 말하거나 하며, 가급적 둘 다 하십시오. 유혹이 생긴다면, 이 개념에 있어서 특별히 도움이 되는 형태는 아래와 같습니다:
15 "나의 신성함이 이것으로부터 나의 구원이다."
My holiness is my salvation.
1 If guilt is hell, what is its opposite? Like the text for which this workbook was written, the ideas which are used for the exercises are very simple, very clear, and totally unambiguous. We are not concerned with intellectual feats nor logical toys. We are dealing only in the very obvious, which has been overlooked in the clouds of complexity in which you think you think.
2 If guilt is hell, what is its opposite? This is not difficult, surely. The hesitation you may feel in answering is not due to the ambiguity of the question. But do you believe that guilt is hell? If you did, you would see at once how direct and simple the text is, and you would not need a workbook at all. No one needs practice to gain what is already his.
3 We have already said that your holiness is the salvation of the world. What about your own salvation? You cannot give what you do not have. A savior must be saved. How else can he teach salvation? Today's exercises will apply to you alone, recognizing that your salvation is crucial to the salvation of the world. As you apply the exercises to your own world, the whole world stands to benefit.
4 Your holiness is the answer to every question that was ever asked, is being asked now, or will be asked in the future. Your holiness means the end of guilt and therefore the end of hell. Your holiness is the salvation of the world and your own. How could you to whom your holiness belongs be excluded from it? God does not know unholiness. Can it be He does not know His Son?
5 A full five minutes are urged for the four longer practice periods for today. Longer and more frequent practice sessions are encouraged. If you want to exceed the minimum requirements, more rather than longer sessions are recommended, although both are encouraged.
6 Begin the practice periods as usual by repeating today's idea to yourself. Then with closed eyes search out your unloving thoughts in whatever form they appearuneasiness, depression, anger, fear, worry, attack, insecurity, and so on. Whatever form they take, they are unloving and therefore fearful. And so it is from them that you need to be saved.
7 Specific situations, events, or personalities you associate with unloving thoughts of any kind are suitable subjects for today's exercises. It is imperative for your own salvation that you see them differently. And it is your blessing on them that will save you and give you vision.
8 Slowly, without conscious selection and without undue emphasis on any one in particular, search your mind for every thought that stands between you and your salvation. Apply the idea for today to each one of them in this way:
9 My unloving thoughts about ___ are keeping me in hell. My holiness is my salvation.
10 You may find these sessions easier if you intersperse the applications with several short periods during which you merely repeat today's idea to yourself slowly a few times. You may also find it helpful to include a few short intervals in which you just relax and do not seem to be thinking of anything. Sustained concentration is very difficult at first. It will become much easier as your mind becomes more disciplined and less distractible.
11 Meanwhile, you should feel free to introduce variety into your practice periods in whatever form appeals to you. Do not, however, change the idea itself in varying the method of applying it. However you elect to use it, the idea should be stated so that its meaning remains that your holiness is your salvation.
12 End each practice period by repeating the idea in its original form once more, and adding:
13 If guilt is hell, what is its opposite?
14 In the shorter applications, which should be made some three or four times an hour and more if possible, you may ask yourself this question, repeat today's idea, or preferably both. If temptations arise, a particularly helpful form of the idea is:
15 My holiness is my salvation from this.
첫댓글 사진 멋있네요. 감사합니다. ()
그대의 신성함은 죄의식의 종말을 의미하며, 그러므로 지옥의 종말을 의미합니다.
그대의 신성함은 세상의 구원이고, 그대 자신의 구원입니다.
어찌 그대가 그대의 신성함이 속하는 것으로부터 제외될 수 있습니까?
신God은 신성하지 않음을 알지 못하십니다.
그분이 자신의 아들Son을 알지 못하는 것이 가능하겠습니까?
감사합니다.