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1 인식perception은 신God의 속성이 아닙니다. 그분의 속성은 지식knowledge의 영역입니다. 그러나 신God은 성령Holy Spirit을 인식과 지식 사이의 중재자Mediator로 창조하셨습니다. 신God과의 이런 연계가 없다면, 인식이 마음속에서 영원히 지식을 대체할 것입니다. 신God과의 이런 연계가 있다면, 인식은 변화되고 정화되어서 지식으로 이어질 것입니다. 그것이 성령Holy Spirit이 인식을 볼 때 인식의 기능입니다. 그러므로 그것이 진실 안에서 인식의 기능입니다.
2 신God 안에서 그대는 볼 수 없습니다. 인식은 신God 안에서 어떤 기능도 없으며, 존재하지도 않습니다. 그러나 있지도 않았던 것들을 취소하는 구원에 있어서, 인식은 하나의 강력한 목적을 가지고 있습니다. 신성하지 못한 목적을 위해서 신God의 아들Son에 의해서 만들어진 인식은 자각awareness으로 가는 그의 신성함의 회복을 위한 수단이 되어야 합니다. 인식은 어떤 의미도 없습니다. 그러나 성령Holy Spirit은 인식에 신God의 것과 매우 가까운 의미를 주었습니다. 치유된 인식은 신God의 아들Son에게 그의 형제를 용서하고 그리하여 자신을 용서하는 수단이 됩니다.
3 그대는 신God과 떨어져 있을 수 없기에, 신God과 떨어져서 볼 수 없습니다. 그대가 생각하는 무엇이든 그대는 그분의 마음Mind을 가지고 생각하기에, 무엇을 하든 그분 안에서 합니다. 비전이 실재이고, 비전이 성령Holy Spirit의 목적을 공유하는 범위까지 그것이 진실이라면, 그대는 신God과 떨어져서 볼 수 없습니다.
4 3번의 3내지 5분 정도의 연습들이 오늘 필요하며, 한 번은 가능한 한 이른 시간에 또 한 번은 가능한 한 늦은 시간에 합니다. 세 번째 연습은 환경이나 준비가 용이한 가장 편리하고 적합한 시간에 수행되는 것이 좋습니다.
5 이 연습들의 시작에 있어서는, 눈을 뜨고 스스로에게 개념을 말하십시오. 그리고 짧은 시간동안 주위를 대충 둘러본 후에, 보는 것에 구체적으로 개념을 적용하십시오. 이 단계의 연습에 있어서는 4, 5개의 대상이면 충분합니다. 예를 들면, 아래와 같이 말해도 좋습니다:
6 "신God은 나의 근원Source이시다. 나는 이 책상을 그분과 떨어져서 볼 수 없다."
"신God은 나의 근원Source이시다. 나는 저 그림을 그분과 떨어져서 볼 수 없다."
7 비록 이 부분의 연습은 상대적으로 짧아야 하지만, 이 단계에서 대상들을 무심하게 선택하여 어떤 자기-방향적 포함이나 배척이 없다는 것을 확실히 하십시오.
8 두 번째의 긴 연습에 있어서는 눈을 감고, 다시 한 번 오늘의 개념을 말하십시오. 그런 후에 무슨 생각들이 떠오르든지 자신의 개인적인 방식으로 오늘의 개념에 덧붙이십시오. 생각들은 아래와 같습니다:
9 "나는 용서의 눈으로 세상을 본다."
"나는 세상이 축복받은 것으로 본다."
"세상은 나에게 나 자신을 보여줄 수 있다."
"나는 나 자신의 생각을 보며, 그것은 신God의 생각을 닮았다."
10 오늘의 개념과 다소간 직접적으로 연관된 어떤 생각도 적합합니다. 그 생각들은 그 개념과 분명한 관계를 품을 필요는 없지만, 개념과 반대되어서는 안 됩니다.
11 만약 그대가 마음이 방황하고 있다는 것을 알아차리거나, 오늘의 개념과 분명히 일치하지 않은 생각들을 알아채기 시작했거나, 혹은 어떤 것도 생각할 수 없는 것처럼 보일 때, 눈을 뜨고서 첫 단계를 반복하고, 그 후에 두 번째 단계를 다시 시도하십시오. 관계없는 생각들로 사로잡혀서 연습이 지체되도록 허용하지는 마십시오. 이것을 방지하기 위해서 필요하면 자주 첫 단계의 연습으로 돌아가십시오.
12 짧은 연습들에 오늘의 개념을 적용하는 데 있어서, 하루 동안에 그대가 있는 환경이나 상황에 따라서 그 형태는 변하여도 좋습니다. 어떤 다른 사람과 함께 있을 때, 그에게 침묵으로 말하는 것을 기억하려 하십시오,
13 "신God은 나의 근원Source이시다. 나는 그분으로부터 떨어져서 그대를 볼 수 없다."
14 이 형태는 그대가 생각하기에 친한 사람뿐만 아니라 낯선 사람에게도 똑같이 해당됩니다. 사실상, 이런 종류의 분별을 전혀 하지 않도록 하십시오.
15 이 개념은 일어날지도 모르는 다양한 상황들이나 사건들에 온 종일 적용되어야 하며, 특별히 어떤 식으로든 그대를 괴롭히는 것들에 적용되어야 합니다. 이런 종류의 적용에는 이런 형태를 사용합니다:
16 "신God은 나의 근원Source이시다. 나는 그분으로부터 떨어져서 이것을 볼 수 없다."
17 만약에 특정한 사물이 그대의 지각에 나타나지 않으면, 단순히 원래 형태의 개념을 반복하십시오.
18 오늘 오랜 시간동안 오늘의 개념을 기억하지 않고, 그래서 그대의 기능을 기억하지 못하고 지나쳐 가도록 허용하지 마십시오
God is my Source. I cannot see apart from Him.
1 Perception is not an attribute of God. His is the realm of knowledge. Yet He has created the Holy Spirit as the Mediator between perception and knowledge. Without this link with God, perception would have replaced knowledge forever in your minds. With this link with God, perception will become so changed and purified that it will lead to knowledge. That is its function as the Holy Spirit sees it. Therefore, that is its function in truth.
2 In God you cannot see. Perception has no function in God and does not exist. Yet in salvation, which is the undoing of what never was, perception has a mighty purpose. Made by the Son of God for an unholy purpose, it must become the means for the restoration of his holiness to his awareness. Perception has no meaning. Yet does the Holy Spirit give it a meaning very close to God's. Healed perception becomes the means by which the Son of God forgives his brother and thus forgives himself.
3 You cannot see apart from God because you cannot be apart from God. Whatever you do, you do in Him because whatever you think, you think with His Mind. If vision is real, and it is real to the extent to which it shares the Holy Spirit's purpose, then you cannot see apart from God.
4 Three five-minute practice periods are required today, one as early as possible and another as late as possible. The third may be undertaken at the most convenient and suitable time which circumstances and readiness permit.
5 At the beginning of these practice periods, repeat the idea to yourself with eyes open. Then glance around you for a short time, applying the idea specifically to what you see. Four or five subjects for this phase of the exercises are sufficient. You might say, for example:
6 God is my Source. I cannot see this desk apart from Him.
God is my Source. I cannot see that picture apart from Him.
7 Although this part of the exercise period should be relatively short, be sure that you select the subjects for this phase indiscriminately, without self-directed inclusion or exclusion.
8 For the second and longer phase of the exercise period, close your eyes, repeat today's idea again, and then let whatever relevant thoughts occur to you add to the idea in your own personal way. Thoughts such as:
9 I see through the eyes of forgiveness.
I see the world as blessed.
The world can show me myself.
I see my own thoughts, which are like God's.
10 Any thought related more or less directly to today's idea is suitable. The thoughts need not bear an obvious relationship to the idea, but they should not be in opposition to it.
11 If you should find your mind wandering, if you begin to be aware of thoughts which are clearly out of accord with today's idea, or if you seem to be unable to think of anything, open your eyes, repeat the first phase, and then try the second phase again. Do not allow any protracted period to occur in which you become preoccupied with irrelevant thoughts. Return to the first phase of the exercises as often as necessary to prevent this.
12 In applying today's idea in the shorter practice periods, the form may vary according to the circumstances and situations in which you find yourself during the day. When you are with someone else, for example, try to remember to tell him silently,
13 God is my Source. I cannot see you apart from Him.
14 This form is equally applicable to strangers and to those you know well. Try, in fact, not to make distinctions of this kind at all.
15 The idea should also be applied throughout the day to various situations and events which may occur, particularly to those which distress you in any way. For this kind of application, use this form:
16 God is my Source. I cannot see this apart from Him.
17 If no particular subject presents itself to your awareness, merely repeat the idea in its original form.
18 Try today not to allow long periods of time to slip by without remembering today's idea and thus remembering your function.
첫댓글 감사합니다.