기적수업 실습서 복습 I
1 오늘부터 시작해서, 우리는 일련의 복습 시간을 가질 것입니다. 첫 번째 것부터 시작해서 오십 번째 것으로 끝나는 이 복습에서, 하나의 연습은 이미 진술된 다섯 개 씩의 개념들을 포함할 것입니다. 각 개념의 뒤에 짧은 논평이 있을 것입니다. 그것을 그대는 연습에서 음미해야 합니다. 연습 시간 동안, 연습은 아래와 같이 진행되어야 합니다:
2 다섯 개의 개념을 읽고 논평도 읽는 것으로 하루를 시작합니다. 그런 후에는, 그것들을 음미하는 데, 비록 각각의 것들이 적어도 한 번은 연습되어져야 하지만, 어떤 특정한 순서를 따를 필요는 없습니다. 각 연습에 2분 또는 더 긴 시간을 개념과 관련된 논평들을 생각하는 데에 바치십시오. 하루 중에 가능한 한 자주 이것을 하십시오. 다섯 개념 중에 어떤 것이 다른 것보다 그대에게 호소력이 있다면, 그것에 집중하십시오. 그렇지만, 하루의 끝에는 한 번 더 그것들 모두를 꼭 복습하십시오.
3 연습에 있어서 논평들을 문자 그대로 철저히 포함할 필요는 없습니다. 차라리, 중심 요점을 중시하십시오. 그리고 그것이 관련된 개념에 대한 그대의 복습의 일부로서 그것에 대해서 생각하십시오.
4 복습의 수행은 가능하면 조용한 장소에 혼자 있을 때, 눈을 감고서 행해져야 합니다. 이것이 배움의 단계에서 연습 시간 동안 특별히 강조됩니다. 그렇지만 배워온 것을 적용함에 있어서 어떤 특별한 설정이 필요하지 않다는 것을 아는 것이 필요합니다. 이미 고요하고 조용하게 보이는 상황들에서 보다는 기분 상하게 보이는 상황들에 이것이 가장 필요할 것입니다.
5 배움의 목적은 자신에게 고요함을 가져올 수 있도록 하고, 비탄과 혼란을 치유하도록 하는 것입니다. 이것은 그것들을 회피하거나 혼자의 고립된 안식처를 찾도록 하는 것에 의해서는 이루어지지 않습니다. 그러나 평화가 그대의 일부이며 그대가 있는 어떤 상황이라도 받아들이기 위해서는 오직 그대가 거기에만 있을 것만 요구된다는 것을 그대는 배우게 될 것입니다. 그리고 마지막으로 그대가 있는 장소에 있어서 어떤 제한도 없으며, 그래서 그대의 평화는 그대의 존재처럼 어디에나 있다는 것을 그대는 배울 것입니다.
6 개념들에 대한 복습의 목적을 위해서 꼭 원래 형태의 진술이 항상 주어지지는 않는다는 것을 그대는 알아차릴 것입니다. 그것들이 여기에 주어진 대로 그것들을 사용하십시오. 원래의 언급들로 되돌아갈 필요는 없으며, 원래 제안되었던 대로 개념을 적용할 필요도 없습니다. 우리는 지금 우리가 다뤄온 첫 50개의 개념들 사이의 관계들과, 개념들이 어떤 사고 체계로 그대를 이끌어 갈 때 그 사고 체계의 통합을 지금 강조하고 있습니다.
Review I
1 Beginning with today, we will have a series of review periods. Each of them will cover five of the ideas already presented, starting with the first and ending with the fiftieth. There will be a few short comments after each of the ideas which you should consider in your review. In the practice periods, the exercises should be done as follows:
2 Begin the day by reading the five ideas, with the comments included. Thereafter, it is not necessary to follow any particular order in considering them, though each one should be practiced at least once. Devote two minutes or more to each practice period, thinking about the idea and the related comments. Do this as often as possible during the day. If any one of the five ideas appeals to you more than the others, concentrate on that one. At the end of the day, however, be sure to review all of them once more.
3 It is not necessary to cover the comments that follow each idea literally or thoroughly in the practice periods. Rather, try merely to emphasize the central point and think about it as part of your review of the idea to which it relates.
4 The review exercises should be done with your eyes closed and when you are alone in a quiet place if possible. This is emphasized particularly for reviews at your stage of learning. It will be necessary, however, that you learn to require no special settings in which to apply what you have learned. You will need it most in situations which appear to be upsetting, rather than in those which already seem to be calm and quiet.
5 The purpose of your learning is to enable you to bring the quiet with you and to heal distress and turmoil. This is not done by avoiding them and seeking a haven of isolation for yourself. You will yet learn that peace is part of you and requires only that you be there to embrace any situation in which you are. And finally you will learn that there is no limit to where you are, so that your peace is everywhere, as you are.
6 You will note that for review purposes the ideas are not always given in quite their original form of statement. Use them as they are given here. It is not necessary to return to the original statements nor to apply the ideas as was suggested then. We are now emphasizing the relationships among the first fifty of the ideas we have covered and the cohesiveness of the thought system to which they are leading you.