Overview Theme: The Coming Messiah Rejoice greatly, O Daughter of Zion! Shout in triumph, O Daughter of Jerusalem! See, your King comes to you, righteous and victorious, humble and riding on a donkey, on a colt, the foal of a donkey. —Zechariah 9:9 개요 주제: 오실 메시아 시온의 딸아, 크게 기뻐하라! 예루살렘의 딸아, 승리의 함성을 질러라! 보라, 너희 왕이 의롭고 승리하며 겸손하고 당나귀를 타고 나귀의 새끼인 망아지를 타고 너희에게 오신다. -스가랴 9:9
Title and Author: The book of Zechariah is named after its author, the prophet Zechariah, whose name means “Yahweh remembers.” Zechariah was a contemporary of Haggai and was instrumental in encouraging the Jewish people during the post-exilic period. According to Zechariah 1:1, he was the son of Berechiah and the grandson of Iddo, a priestly lineage that underscores his authority and role as a prophet. 제목과 저자: 스가랴서는 “야훼께서 기억하신다”는 뜻을 가진 저자 스가랴 선지자의 이름을 따서 명명되었습니다. 스가랴는 학개와 동시대 인물로, 포로기 이후 유대 민족을 격려하는 데 중요한 역할을 했습니다. 스가랴 1장 1절에 따르면 그는 베레기야의 아들이자 이도의 손자로 제사장 혈통으로 선지자로서의 권위와 역할을 강조합니다.
Historical Context: Zechariah prophesied during the early Persian period, around 520-518 BC, after the return of the Jewish exiles from Babylon. This was a time of rebuilding and restoration for the Jewish community, particularly the reconstruction of the Temple in Jerusalem, which had been destroyed by the Babylonians in 586 BC. The Persian king, Cyrus the Great, had allowed the Jews to return to their homeland, and Zechariah’s ministry coincided with this period of renewal. 역사적 배경: 스가랴는 바빌론에서 유배된 유대인들이 귀환한 후인 기원전 520~518년경 페르시아 초기 시대에 예언을 했습니다. 이 시기는 유대인 공동체의 재건과 회복, 특히 기원전 586년 바빌로니아에 의해 파괴된 예루살렘 성전 재건 작업이 한창이던 시기였습니다. 페르시아 왕 고레스 대왕은 유대인들이 고국으로 돌아갈 수 있도록 허용했고, 스가랴의 사역은 이 재건의 시기와 맞물려 있었습니다.
Audience: Zechariah’s primary audience was the Jewish remnant that had returned from Babylonian exile. These people were facing discouragement and opposition as they attempted to rebuild the Temple and restore their community. Zechariah’s messages were meant to inspire hope and encourage faithfulness among the people. 대상: 스가랴의 주요 대상은 바빌론 유배에서 돌아온 유대인 남은 자들이었습니다. 이들은 성전을 재건하고 공동체를 회복하려는 과정에서 낙담과 반대에 직면해 있었습니다. 스가랴의 메시지는 사람들에게 희망을 불어넣고 신실함을 격려하기 위한 것이었습니다.
Purpose: The purpose of the book of Zechariah is to call the people of Judah to repentance and to encourage them in the rebuilding of the Temple. It also serves to remind them of God’s promises and the coming of the Messiah. Zechariah’s visions and prophecies are designed to instill hope and assurance of God’s sovereign plan for His people. 목적: 스가랴서의 목적은 유다 백성에게 회개를 촉구하고 성전 재건을 독려하는 것입니다. 또한 하나님의 약속과 메시아의 오심을 상기시키는 역할을 합니다. 스가랴의 환상과 예언은 하나님의 백성을 향한 하나님의 주권적 계획에 대한 희망과 확신을 심어주기 위해 고안되었습니다.
Genre and Style: Zechariah is a mix of apocalyptic literature, prophecy, and narrative. It uses symbolic visions and oracles to convey its messages. 장르와 스타일: 스가랴는 묵시 문학, 예언, 내러티브가 혼합된 작품입니다. 상징적인 환상과 신탁을 사용하여 메시지를 전달합니다.
Key People 1. Zechariah (Zechariah 1:1) - Zechariah is the prophet and author of the book. He is the son of Berechiah and the grandson of Iddo. His prophecies encourage the Israelites to rebuild the temple and return to God. 주요 등장 인물 1. 스가랴(스가랴 1:1) - 스가랴는 선지자이자 이 책의 저자입니다. 그는 베레기야의 아들이자 이도의 손자입니다. 그의 예언은 이스라엘 백성들이 성전을 재건하고 하나님께로 돌아오도록 독려합니다.
2. Darius (Zechariah 1:1) - Darius is the king of Persia during the time of Zechariah's prophecies. His reign provides the historical context for the events in the book. 2. 다리우스(스가랴 1:1) - 스가랴가 예언한 시기의 페르시아 왕은 다리우스입니다. 그의 통치는 이 책에 나오는 사건의 역사적 배경을 제공합니다.
3. The LORD (Yahweh) (Zechariah 1:3) - The central figure throughout the book, the LORD speaks through Zechariah, delivering messages of warning, encouragement, and future hope for Israel. 3. 여호와(야훼)(스가랴 1:3) - 이 책의 중심 인물인 주님은 스가랴를 통해 이스라엘에 대한 경고와 격려, 미래의 희망의 메시지를 전하십니다.
4. The Angel of the LORD (Zechariah 1:11) - This angel serves as a divine messenger and intermediary, often communicating God's messages to Zechariah and interpreting visions. 4. 여호와의 천사(스가랴 1:11) - 이 천사는 하나님의 메신저이자 중개자 역할을 하며, 종종 스가랴에게 하나님의 메시지를 전하고 환상을 해석합니다.
5. Satan (Zechariah 3:1) - Satan appears as an accuser standing against Joshua the high priest, representing opposition to God's plans and people. 5. 사탄(스가랴 3:1) - 사탄은 대제사장 여호수아를 대적하는 고발자로 등장하며 하나님의 계획과 백성에 대한 반대를 대표합니다.
Translated with http://www.DeepL.com/Translator (free version) - http://www.DeepL.com/Translator(무료 버전)으로 번역 6. Joshua the High Priest (Zechariah 3:1) - Joshua is the high priest during the time of Zechariah. He is depicted in a vision where he is cleansed and given new garments, symbolizing the purification of Israel. 6. 대제사장 여호수아(스가랴 3:1) - 여호수아는 스가랴 시대의 대제사장입니다. 그는 이스라엘의 정결을 상징하는 정결함을 받고 새 옷을 입는 환상으로 묘사됩니다.
7. Zerubbabel (Zechariah 4:6) - Zerubbabel is the governor of Judah and a leader in the rebuilding of the temple. He is encouraged by God to complete the temple despite obstacles. 7. 스룹바벨 (스가랴 4:6) - 스룹바벨은 유다의 총독이자 성전 재건의 지도자였습니다. 그는 장애물에도 불구하고 성전을 완공하도록 하나님의 격려를 받습니다.
8. The Branch (Zechariah 3:8) - A messianic figure, "The Branch" is a symbol of hope and future restoration for Israel, often interpreted as a prophecy concerning the coming of the Messiah. 8. 가지(스가랴 3:8) - 메시아적 인물인 ' The Branch '는 이스라엘의 희망과 미래 회복의 상징으로, 종종 메시아의 오심에 관한 예언으로 해석되기도 합니다. The Branch (Zechariah 3:8) In Zechariah 3:8, "The Branch" refers to a Messianic title in the Bible, symbolizing a future leader and savior who would come from the line of David. The verse goes like this: “Listen, High Priest Joshua, you and your associates seated before you, who are men symbolic of things to come: I am going to bring my servant, the Branch.” (Zechariah 3:8, NIV) In this context, "The Branch" is a prophetic reference to Jesus Christ, who is seen as the fulfillment of this prophecy. The title emphasizes that Jesus would come as a servant and a righteous leader, bringing salvation and restoration. The Branch (스가랴 3:8) 스가랴 3장 8절에서 “ The Branch ”는 성경에 나오는 메시아의 칭호로, 다윗의 혈통에서 나올 미래의 지도자이자 구세주를 상징합니다. 구절은 다음과 같습니다: “대제사장 여호수아, 당신과 당신 앞에 앉은 동료들은 장차 일어날 일을 상징하는 사람들입니다: 내가 내 종, 지파를 데려올 것이다.” (스가랴 3:8, NIV) 이 문맥에서 ' The Branch '는 이 예언의 성취로 여겨지는 예수 그리스도에 대한 예언적 언급입니다. 이 제목은 예수님이 종이자 의로운 지도자로 오셔서 구원과 회복을 가져올 것임을 강조합니다.
9번 이하는 준비하여 올리겠습니다. 9. Shepherds (Zechariah 10:3) - While not named individually, the shepherds represent the leaders of Israel who have failed in their duties, leading to God's judgment. 9. 목자들(스가랴 10:3) - 목자들은 개별적으로 지목되지는 않았지만, 자신의 의무를 다하지 못해 하나님의 심판을 받게 된 이스라엘의 지도자들을 대표합니다.
10. The House of David (Zechariah 12:7) - Referring to the royal lineage of David, this house is promised divine protection and plays a significant role in the future restoration of Israel. 10. 다윗의 집(스가랴 12:7) - 다윗의 왕족 혈통을 가리키는 이 가문은 신의 보호를 약속받았으며 미래의 이스라엘 회복에 중요한 역할을 할 것입니다.
Key Places 1. Babylon (Zechariah 2:7) - Babylon is referenced as a place from which the people of Zion are called to escape. It symbolizes the place of exile and captivity for the Israelites. 주요 장소 1. 바벨론(스가랴 2:7) - 바벨론은 시온 백성들이 탈출하라는 부름을 받은 곳으로 언급됩니다. 바벨론은 이스라엘 백성의 유배와 포로 생활을 상징하는 장소입니다.
2. Jerusalem (Zechariah 1:12) - Jerusalem is the central city of focus in Zechariah, representing the spiritual and political heart of the Jewish people. It is the site of the temple and the city that God promises to restore and protect. 2. 예루살렘(스가랴 1:12) - 예루살렘은 스가랴서에서 중심이 되는 도시로 유대 민족의 영적, 정치적 심장을 상징하는 도시입니다. 성전이 있는 곳이자 하나님께서 회복하고 보호하시겠다고 약속하신 도시입니다.
3. Bethel (Zechariah 7:2) - Bethel is mentioned as a place from which people sent representatives to seek the favor of the LORD. Historically, it was a significant religious site in Israel. 3. 벧엘(스가랴 7:2) - 벧엘은 사람들이 여호와의 은총을 구하기 위해 대표를 파견한 장소로 언급됩니다. 역사적으로 이곳은 이스라엘에서 중요한 종교적 장소였습니다.
4. Lebanon (Zechariah 10:10) - Lebanon is referenced in the context of God’s promise to bring His people back to their land. Known for its cedar trees, it symbolizes strength and beauty. 4. 레바논(스가랴 10:10) - 레바논은 하나님의 백성을 그들의 땅으로 돌아오게 하겠다는 하나님의 약속의 맥락에서 언급됩니다. 백향목으로 유명한 레바논은 힘과 아름다움을 상징합니다.
5. Egypt (Zechariah 10:10) - Egypt is mentioned as a place from which God will gather His people. It historically represents a place of bondage and oppression for the Israelites. 5. 이집트(스가랴 10:10) - 이집트는 하나님께서 그의 백성을 모으실 장소로 언급됩니다. 애굽은 역사적으로 이스라엘 백성에게 속박과 억압의 장소였습니다.
6. Assyria (Zechariah 10:10) - Assyria is another location from which God promises to gather His people. It was a major empire that once conquered and exiled the northern kingdom of Israel. 6. 앗수르 (스가랴 10:10) - 앗수르는 하나님께서 그의 백성을 모으시겠다고 약속하신 또 다른 지역입니다. 앗수르는 한때 북왕국 이스라엘을 정복하고 추방한 대제국이었습니다.
7. Tyre (Zechariah 9:2) - Tyre is mentioned in a prophecy against the cities that opposed Israel. It was a prominent Phoenician city known for its wealth and trade. 7. 두로(스가랴 9:2) - 두로는 이스라엘을 대적하는 도시들에 대한 예언에 언급되어 있습니다. 두로는 부와 무역으로 유명한 페니키아의 저명한 도시였습니다.
8. Sidon (Zechariah 9:2) - Sidon, like Tyre, is mentioned in the context of judgment. It was another major Phoenician city, often associated with Tyre. 8. 시돈(스가랴 9:2) - 시돈은 두로와 마찬가지로 심판의 맥락에서 언급됩니다. 페니키아의 또 다른 주요 도시로, 종종 다음과 두로와 연관되어 있습니다.
9. Philistia (Zechariah 9:6) - Philistia is referenced in a prophecy of judgment. It was a region inhabited by the Philistines, historical enemies of Israel. 9. 블레셋 (스가랴 9:6) - 블레셋은 심판의 예언에 언급되어 있습니다. 블레셋은 이스라엘의 역사적 적이었던 블레셋 사람들이 살던 지역입니다.
10. Greece (Zechariah 9:13) - Greece is mentioned in a prophecy where God promises to use the sons of Zion to fight against the sons of Greece. It represents the Hellenistic powers that would later influence the region. 10. 그리스(스가랴 9:13) - 그리스는 하나님께서 시온의 아들들을 사용하여 그리스의 아들들과 싸우게 하시겠다고 약속하신 예언에 언급되어 있습니다. 그리스는 나중에 이 지역에 영향을 미치게 될 헬레니즘 세력을 상징합니다.
Key Events 1. Introduction and Call to Repentance (Zechariah 1:1-6) Zechariah begins with a call for the people of Israel to return to the Lord. The prophet urges them not to be like their ancestors who ignored the warnings of the former prophets. 주요 사건 1. 서론과 회개 촉구(스가랴 1:1-6) 스가랴는 이스라엘 백성에게 주님께로 돌아오라는 요청으로 시작합니다. 선지자는 이전 선지자들의 경고를 무시한 조상들처럼 되지 말라고 촉구합니다.
2. The Vision of the Horsemen (Zechariah 1:7-17) Zechariah sees a vision of a man riding a red horse among myrtle trees, with other horses behind him. This vision symbolizes God's awareness of the nations and His intention to restore Jerusalem. 2. 기병의 환상(스가랴 1:7-17) 스가랴는 머루나무 사이로 붉은 말을 탄 한 남자가 다른 말들과 함께 있는 환상을 봅니다. 이 환상은 열방에 대한 하나님의 인식과 예루살렘을 회복시키려는 하나님의 의도를 상징합니다.
3. The Vision of the Four Horns and Four Craftsmen (Zechariah 1:18-21) Zechariah sees four horns representing the powers that scattered Judah, Israel, and Jerusalem. Four craftsmen appear to terrify and cast down these horns, symbolizing God's plan to overthrow Israel's oppressors. 3. 네 뿔과 네 장인의 환상(스가랴 1:18-21) 스가랴는 유다와 이스라엘, 예루살렘을 흩어지게 한 세력을 상징하는 네 개의 뿔을 봅니다. 네 명의 장인이 이 뿔들을 겁에 질려 쓰러뜨리는 모습으로 등장하는데, 이는 이스라엘의 압제자들을 전복시키려는 하나님의 계획을 상징합니다.
4. The Vision of the Surveyor (Zechariah 2:1-13) A man with a measuring line appears, intending to measure Jerusalem. This vision signifies the future expansion and divine protection of Jerusalem. 4. 측량자의 환상(스가랴 2:1-13) 줄을 든 사람이 나타나 예루살렘을 측량하려고 합니다. 이 환상은 예루살렘의 미래 확장과 하나님의 보호를 의미합니다.
5. The Cleansing of Joshua the High Priest (Zechariah 3:1-10) Joshua, the high priest, stands before the angel of the Lord, accused by Satan. The Lord rebukes Satan, and Joshua is cleansed and given new garments, symbolizing the purification of the priesthood and the coming of the Branch, a messianic figure. 5. 대제사장 여호수아의 정화 (스가랴 3:1-10) 대제사장 여호수아가 사탄의 고발을 받고 주님의 천사 앞에 섭니다. 주님은 사탄을 꾸짖으시고 여호수아는 깨끗함을 받고 새 옷을 입게 되는데, 이는 제사장직의 정화와 메시아적 인물인 지파의 오심을 상징합니다.
6. The Vision of the Golden Lampstand and Two Olive Trees (Zechariah 4:1-14) Zechariah sees a golden lampstand with two olive trees beside it. This vision represents the continuous supply of God's Spirit to Zerubbabel, the governor, and Joshua, the high priest, for the rebuilding of the temple. 6. 황금 등잔대와 두 감람나무의 환상(스가랴 4:1-14) 스가랴는 황금 등잔대와 그 옆에 있는 감람나무 두 그루를 봅니다. 이 환상은 성전 재건을 위해 총독 스룹바벨과 대제사장 여호수아에게 하나님의 영이 지속적으로 공급되는 것을 상징합니다.
7. The Vision of the Flying Scroll (Zechariah 5:1-4) Zechariah sees a large flying scroll, symbolizing the curse that will go out over the land to remove thieves and those who swear falsely. 7. 날아다니는 두루마리의 환상(스가랴 5:1-4) 스가랴는 도둑과 거짓 맹세하는 자들을 제거하기 위해 땅에 퍼질 저주를 상징하는 큰 두루마리를 봅니다. 도둑과 거짓 맹세하는 자들을 제거할 저주를 상징합니다.
8. The Vision of the Woman in a Basket (Zechariah 5:5-11) A woman representing wickedness is seen sitting in a basket, which is then sealed and carried to the land of Shinar. This vision signifies the removal of sin from the land. 8. 바구니에 담긴 여인의 환상(스가랴 5:5-11) 악을 상징하는 한 여인이 바구니에 앉아 있다가 봉인되어 시나르 땅으로 옮겨지는 환상을 봅니다. 이 환상은 이 땅에서 죄가 제거됨을 의미합니다.
9. The Vision of the Four Chariots (Zechariah 6:1-8) Zechariah sees four chariots coming out from between two mountains of bronze, representing the four spirits of heaven going out to patrol the earth, symbolizing God's sovereign control over the nations. 9. 네 병거의 환상(스가랴 6:1-8) 스가랴는 두 개의 청동 산 사이에서 네 개의 병거가 나오는 것을 목격하는데, 이는 하늘의 네 영이 땅을 순찰하러 나가는 것을 상징하며 열방을 다스리는 하나님의 주권적 통치를 상징합니다.
10. The Crowning of Joshua (Zechariah 6:9-15) Zechariah is instructed to make a crown and set it on the head of Joshua, the high priest, symbolizing the future unification of the priestly and kingly roles in the Messiah. 10. 여호수아의 왕관(스가랴 6:9-15) 스가랴는 왕관을 만들어 대제사장 여호수아의 머리에 씌우라는 지시를 받고, 이는 메시아의 제사장 역할과 왕 역할의 미래 통일을 상징합니다.
11. The Question of Fasting (Zechariah 7:1-14) The people inquire about continuing their fasts. God responds by emphasizing justice, mercy, and obedience over ritual fasting, reminding them of their ancestors' disobedience. 11. 금식에 관한 질문(스가랴 7:1-14) 백성들이 금식을 계속할 수 있는지 묻습니다. 하나님은 의식적인 금식보다 공의와 자비와 순종을 강조하시며 조상들의 불순종을 상기시키며 응답하십니다.
12. The Promise of Future Blessing (Zechariah 8:1-23) God promises to restore Jerusalem, make it a city of truth, and bring prosperity. The chapter emphasizes God's faithfulness and the future gathering of nations to seek the Lord. 12. 미래의 축복에 대한 약속(스가랴 8:1-23) 하나님께서는 예루살렘을 회복시키고 진리의 도시로 만들며 번영을 가져다주실 것을 약속하십니다. 이 장에서는 하나님의 신실하심과 앞으로 주님을 찾기 위해 열방이 모일 것을 강조합니다.
13. The Oracle Against Neighboring Nations (Zechariah 9:1-8) Prophecies are given against Israel's neighboring nations, predicting their downfall and the protection of Jerusalem. 13. 이웃 나라에 대한 신탁(스가랴 9:1-8) 이스라엘의 이웃 나라들에 대한 예언이 주어지며, 그들의 몰락과 예루살렘의 보호를 예언합니다.
14. The Coming of Zion's King (Zechariah 9:9-10) A prophecy of the coming of a humble king riding on a donkey, bringing peace and dominion from sea to sea, often associated with the messianic prophecy fulfilled by Jesus. 14. 시온의 왕의 오심(스가랴 9:9-10) 당나귀를 타고 바다에서 바다까지 평화와 통치를 가져올 겸손한 왕이 오실 것이라는 예언으로, 종종 예수님이 성취한 메시아 예언과 연관되어 있습니다.
15. The Restoration of God's People (Zechariah 10:1-12) God promises to strengthen and restore His people, gathering them from exile and making them strong in the Lord. 15. 하나님의 백성의 회복(스가랴 10:1-12) 하나님께서는 당신의 백성을 강화하고 회복시켜 유배지에서 모아서 주님 안에서 강하게 만들겠다고 약속하십니다.
16. The Shepherds and the Flock (Zechariah 11:1-17) Zechariah enacts a symbolic drama of shepherding a flock, representing God's judgment on unfaithful leaders and the rejection of the true shepherd. 16. 목자와 양떼(스가랴 11:1-17) 스가랴는 양떼를 목양하는 상징적인 드라마를 통해 불충실한 지도자에 대한 하나님의 심판과 참된 목자에 대한 거부를 표현합니다.
17. The Future Deliverance of Jerusalem (Zechariah 12:1-9) A prophecy of a future siege of Jerusalem, where God will defend the city and destroy the nations that come against it. 17. 예루살렘의 미래 구원(스가랴 12:1-9) 하나님께서 예루살렘을 지키시고 예루살렘을 공격하는 열방을 멸하실 미래의 예루살렘 포위 공격에 대한 예언.
18. The Mourning for the Pierced One (Zechariah 12:10-14) A prophecy of the outpouring of grace and supplication, leading to mourning for the one they have pierced, often interpreted as a messianic prophecy. 18. 찔린 자를 위한 애통(스가랴 12:10-14) 은혜와 간구가 부어져 찔린 자를 애도하게 될 것이라는 예언으로, 종종 메시아 예언으로 해석되기도 합니다.
19. The Cleansing from Sin (Zechariah 13:1-9) A fountain is opened to cleanse from sin and impurity. Idolatry and false prophecy are removed, and a remnant is refined and purified. 19. 죄로부터의 정화 (스가랴 13:1-9) 죄와 불순물을 정결케 하는 샘이 열립니다. 우상 숭배와 거짓 예언이 제거되고 남은 자들이 다듬어지고 정화됩니다.
20. The Day of the Lord (Zechariah 14:1-21) A prophecy of the coming day of the Lord, involving the gathering of nations against Jerusalem, the Lord's intervention, and the establishment of His reign, resulting in holiness and universal worship. 20. 주님의 날(스가랴 14:1-21) 다가오는 주의 날에 대한 예언으로, 열방이 예루살렘으로 모여들고, 주님의 개입과 그분의 통치가 확립되어 거룩함과 보편적인 예배가 이루어질 것을 포함합니다.
Themes 1. Restoration and Return (Zechariah 1:3) - The theme of restoration is central to Zechariah, as God calls His people to return to Him so that He may return to them. This promise of restoration is both physical, in terms of returning to the land, and spiritual, in terms of renewing their relationship with God. "Therefore tell the people that this is what the LORD of Hosts says: ‘Return to Me, declares the LORD of Hosts, and I will return to you,’ says the LORD of Hosts." 테마 1. 회복과 귀환(스가랴 1:3) - 회복이라는 주제는 스가랴서의 중심 주제이며, 하나님께서 당신의 백성을 부르셔서 그들에게 돌아오게 하시기 위해 회복을 약속하십니다. 이 회복의 약속은 땅으로 돌아간다는 육체적인 측면과 하나님과의 관계를 새롭게 한다는 영적인 측면을 모두 포함합니다. “그러므로 만군의 여호와께서 이렇게 말씀하신다고 백성에게 전하십시오: '만군의 여호와께서 말씀하시기를 너희는 내게로 돌아오라 그리하면 내가 너희에게로 돌아오리라'.”
2. Divine Protection and Presence (Zechariah 2:5) - God promises to be a protective presence for Jerusalem, symbolized by a wall of fire around the city. This theme emphasizes God's commitment to safeguarding His people and dwelling among them. "For I will be a wall of fire around it, declares the LORD, and I will be the glory within it." 2. 하나님의 보호와 임재(스가랴 2:5) - 하나님은 도시를 둘러싼 불의 벽으로 상징되는 예루살렘을 보호하는 임재가 되시겠다고 약속하십니다. 이 주제는 하나님의 백성을 보호하고 그들 가운데 거하시겠다는 하나님의 약속을 강조합니다. “내가 그 주위에 불의 성벽이 되고 그 안에 내가 영광이 되리라"고 주님께서 선언하십니다.
3. Messianic Prophecies (Zechariah 3:8) - Zechariah contains several prophecies about the coming Messiah, who is referred to as "the Branch." These prophecies point to a future leader who will bring salvation and righteousness. "Listen now, O High Priest Joshua, you and your companions seated before you, who are indeed a sign of things to come: I am going to bring My servant, the Branch." 3. 메시아 예언(스가랴 3:8) - 스가랴서에는 “가지”라고 불리는 오실 메시아에 대한 여러 예언이 담겨 있습니다. 이 예언들은 구원과 의를 가져올 미래의 지도자를 가리킵니다. “대제사장 여호수아, 당신과 당신 앞에 앉은 동료들은 참으로 장차 일어날 일의 징조이니 잘 들어라: 내가 나의 종, 지파를 데려오리라.”
4. Repentance and Renewal (Zechariah 1:4) - The call to repentance is a recurring theme, urging the people to turn from their evil ways and embrace a renewed relationship with God. This is essential for experiencing God's blessings. "Do not be like your fathers, to whom the former prophets proclaimed: This is what the LORD of Hosts says: ‘Turn now from your evil ways and your evil deeds.’ But they did not listen or pay attention to Me, declares the LORD." 4. 회개와 갱신(스가랴 1:4) - 회개하라는 요청은 반복되는 주제로, 백성들이 악한 길에서 돌이켜 하나님과의 새로운 관계를 받아들일 것을 촉구합니다. 이는 하나님의 축복을 경험하는 데 필수적인 요소입니다. “옛 선지자들이 선포한 너희 조상들처럼 되지 말라: 만군의 여호와께서 이렇게 말씀하십니다: '너희는 이제 너희의 악한 길과 악한 행위에서 돌이키라'. 그러나 그들은 내 말을 듣지 않고 주의를 기울이지 않았습니다.” 주님께서 선언하십니다.
5. Judgment and Justice (Zechariah 5:3) - The theme of divine judgment is evident in visions that depict the consequences of sin and the establishment of justice. God’s judgment is portrayed as a necessary step towards purifying the land and its people. "Then he said to me, 'This is the curse that is going out over the face of all the land, for according to what it says on one side, every thief will be banished, and according to what it says on the other, everyone who swears falsely will be banished.'" 5. 심판과 정의(스가랴 5:3) - 하나님의 심판이라는 주제는 죄의 결과와 정의의 확립을 묘사하는 환상에서 분명하게 드러납니다. 하나님의 심판은 땅과 백성을 정화하는 데 필요한 단계로 묘사됩니다. “그분께서 내게 말씀하시기를, '이것이 온 땅에 퍼질 저주이니, 한 쪽에 기록된 대로 모든 도둑이 쫓겨날 것이며, 다른 쪽에 기록된 대로 거짓으로 맹세하는 자는 모두 쫓겨날 것이다'라고 하셨습니다.”
6. Hope and Future Glory (Zechariah 8:3) - Zechariah offers hope for a future where Jerusalem will be a city of truth and peace, reflecting God's glory. This theme reassures the people of a future filled with divine blessings and prosperity. "This is what the LORD says: 'I will return to Zion and dwell in Jerusalem. Then Jerusalem will be called the City of Truth, and the mountain of the LORD of Hosts will be called the Holy Mountain.'" 6. 희망과 미래의 영광(스가랴 8:3) - 스가랴는 예루살렘이 하나님의 영광을 반영하는 진리와 평화의 도시가 될 미래에 대한 희망을 제시합니다. 이 주제는 신성한 축복과 번영으로 가득한 미래를 사람들에게 확신시켜 줍니다. “주님께서 이렇게 말씀하십니다: '내가 시온으로 돌아가 예루살렘에 거하리라. 그러면 예루살렘은 진리의 도성이라 불릴 것이며 만군의 여호와의 산은 거룩한 산이라 불릴 것이다.”
7. Universal Reign of God (Zechariah 14:9) - The book concludes with a vision of God's universal reign, where He is recognized as the one true King over all the earth. This theme highlights the ultimate fulfillment of God's plan for His creation. "On that day the LORD will become King over all the earth—the LORD alone, and His name alone." 7. 하나님의 우주적 통치(스가랴 14:9) - 이 책은 하나님께서 온 땅을 다스리시는 유일하신 왕으로 인정받는 하나님의 우주적 통치에 대한 비전으로 마무리됩니다. 이 주제는 하나님의 창조세계에 대한 하나님의 계획이 궁극적으로 성취되는 것을 강조합니다. “그 날에는 여호와께서 온 땅의 왕이 되실 것이며, 오직 여호와와 그분의 이름만이 온 땅의 왕이 되실 것입니다.”
Titles and Types for Jesus 1. The Branch (Zechariah 3:8; 6:12) - Description: The term "Branch" refers to a future leader from the line of David who will bring renewal and restoration. In Zechariah 3:8, it is mentioned in the context of a prophecy about the coming servant of God. In Zechariah 6:12, it is associated with the building of the temple, symbolizing the establishment of God's kingdom. - Verse: "Listen, O High Priest Joshua, you and your associates seated before you, who are men symbolic of things to come: I am going to bring My servant, the Branch." (Zechariah 3:8) 예수님에 대한 칭호 및 유형 1. 가지(스가랴 3:8; 6:12) - 설명: “가지"라는 용어는 다윗의 혈통에서 온 미래의 지도자, 즉 갱신과 회복을 가져올 지도자를 가리킵니다. 스가랴 3:8에서는 장차 오실 하나님의 종에 대한 예언의 맥락에서 언급됩니다. 스가랴 6:12에서는 하나님의 왕국 건설을 상징하는 성전 건축과 연관되어 있습니다. - 구절: “대제사장 여호수아, 당신과 당신 앞에 앉은 동료들은 장래 일을 상징하는 사람들이니 잘 들어라: 내가 내 종, 지파를 데려오리라.” (스가랴 3:8)
2. The King-Priest (Zechariah 6:13) - Description: This title highlights the dual role of Jesus as both king and priest, uniting the two offices. It signifies His authority and His role as a mediator between God and humanity. - Verse: "Yes, He will build the temple of the LORD, and He will be clothed in majesty and will sit and rule on His throne. And He will be a priest on His throne, and there will be harmony between the two." (Zechariah 6:13) 2. 왕-제사장(스가랴 6:13) - 설명: 이 제목은 왕과 제사장으로서의 예수님의 이중적 역할을 강조하며 두 직분을 하나로 묶습니다. 이는 그분의 권위와 하나님과 인간 사이의 중개자로서의 역할을 의미합니다. - 구절: “예, 그분은 주님의 성전을 지으시고 위엄 있는 옷을 입으시고 그분의 보좌에 앉아 통치하실 것입니다. 그리고 그분은 그분의 보좌에서 제사장이 되실 것이며, 둘 사이에는 조화가 있을 것입니다.” (스가랴 6:13)
3. The Humble King (Zechariah 9:9) - Description: This prophecy describes a king who comes in humility, riding on a donkey. It is a direct reference to Jesus' triumphal entry into Jerusalem, emphasizing His peaceful and humble nature. - Verse: "Rejoice greatly, O Daughter of Zion! Shout in triumph, O Daughter of Jerusalem! See, your King comes to you, righteous and victorious, humble and riding on a donkey, on a colt, the foal of a donkey." (Zechariah 9:9) 3. 겸손한 왕 (스가랴 9:9) - 설명: 이 예언은 당나귀를 타고 겸손하게 오시는 왕에 대해 묘사합니다. 예수님의 승리의 예루살렘 입성에 대한 직접적인 언급으로, 예수님의 평화롭고 겸손한 성품을 강조합니다. - 구절: “시온의 딸아, 크게 기뻐하라! 예루살렘의 딸아, 승리의 소리로 외쳐라! 보라, 너희의 왕이 의롭고 승리하며 겸손하고 당나귀를 타고 나귀 새끼를 타고 너희에게 오신다.” (스가랴 9:9)
4. The Shepherd (Zechariah 11:4-14) - Description: In this passage, the shepherd represents a leader who is rejected by the people. It foreshadows Jesus' rejection by Israel and His role as the Good Shepherd who lays down His life for the sheep. - Verse: "Thus says the LORD my God: 'Pasture the flock marked for slaughter.'" (Zechariah 11:4) 4. 목자(스가랴 11:4-14) - 설명: 이 구절에서 목자는 백성에게 버림받은 지도자를 나타냅니다. 이스라엘에게 거부당한 예수님과 양들을 위해 목숨을 버리는 선한 목자로서의 역할을 예고합니다. - 구절: “내 하나님 여호와께서 이같이 말씀하시기를 '도살할 표를 받은 양떼를 목축하라' 하셨다.” (스가랴 11:4)
5. The Pierced One (Zechariah 12:10) - Description: This prophecy speaks of one who is pierced, leading to mourning and repentance. It is often seen as a reference to Jesus' crucifixion and the recognition of His sacrifice. - Verse: "Then I will pour out on the house of David and on the residents of Jerusalem a spirit of grace and supplication. They will look on Me, the One they have pierced, and they will mourn for Him as one mourns for an only child, and grieve bitterly for Him as one grieves for a firstborn son." (Zechariah 12:10) 5. 찔린 자 (스가랴 12:10) - 설명: 이 예언은 찔려서 슬픔과 회개로 이끄는 사람에 대해 이야기합니다. 종종 예수님의 십자가 처형과 그분의 희생에 대한 인정에 대한 언급으로 간주됩니다. - 구절: “그러면 내가 다윗의 집과 예루살렘 주민들에게 은혜와 간구의 영을 부어 주리라. 그들은 자신들이 찔렀던 나를 바라보며, 외아들을 위해 슬퍼하듯 그분을 위해 슬퍼할 것이며, 맏아들을 위해 슬퍼하듯 그분을 위해 몹시 슬퍼할 것입니다.” (스가랴 12:10)
6. The Smitten Shepherd (Zechariah 13:7) - Description: This passage describes the striking of a shepherd, leading to the scattering of the sheep. It is interpreted as a prophecy of Jesus' arrest and the subsequent scattering of His disciples. - Verse: "Awake, O sword, against My Shepherd, against the man who is My companion," declares the LORD of Hosts. " Strike the Shepherd, and the sheep will be scattered, and I will turn My hand against the little ones." (Zechariah 13:7) 6. 상처 입은 목자(스가랴 13:7) - 설명: 이 구절은 목자가 매를 맞아 양들이 흩어지는 것을 묘사합니다. 이것은 예수님의 체포와 그에 따른 제자들의 흩어짐에 대한 예언으로 해석됩니다. - 구절: “칼아, 나의 목자, 나의 동행자인 사람을 치라.” 만군의 여호와께서 선언하십니다. “목자를 치면 양들이 흩어질 것이며, 내가 내 손을 어린아이들에게 돌릴 것이다.”
Key Prophecies 1. Prophecy of the Coming of the Branch (Messiah) - Prophecy: "Listen, O High Priest Joshua, you and your associates seated before you, who are men symbolic of things to come: I am going to bring My servant, the Branch." (Zechariah 3:8) - Fulfillment: Christians interpret this as a prophecy of Jesus Christ, who is referred to as the "Branch" in the New Testament (e.g., Matthew 2:23, John 19:5). 주요 예언 1. 지파(메시아)의 오심에 대한 예언 - 예언 “대제사장 여호수아, 당신과 당신 앞에 앉은 동료들은 장차 올 일을 상징하는 사람들이니 잘 들어라: 내가 나의 종, 그 가지를 데려오리라.” (스가랴 3:8) - 성취: 기독교인들은 이 구절을 신약성경에서 '가지'로 언급되는 예수 그리스도에 대한 예언으로 해석합니다(예: 마태복음 2:23, 요한복음 19:5).
2. Prophecy of the King Riding on a Donkey - Prophecy: "Rejoice greatly, O Daughter of Zion! Shout in triumph, O Daughter of Jerusalem! See, your King comes to you, righteous and victorious, humble and riding on a donkey, on a colt, the foal of a donkey." (Zechariah 9:9) - Fulfillment: This is seen as fulfilled in the New Testament when Jesus enters Jerusalem on a donkey (Matthew 21:4-5, John 12:14-15). 2. 당나귀를 탄 왕의 예언 - 예언 “시온의 딸아, 크게 기뻐하라! 예루살렘의 딸아, 승리의 소리를 질러라! 보라, 당신의 왕이 의롭고 승리하며 겸손하고 당나귀를 타고, 당나귀의 새끼 인 망아지를 타고 당신에게옵니다.” (스가랴 9:9) - 성취: 신약 성경에서 예수님이 나귀를 타고 예루살렘에 입성하실 때 성취된 것으로 간주됩니다(마태복음 21:4-5, 요한복음 12:14-15).
3. Prophecy of Thirty Pieces of Silver - Prophecy: "I told them, 'If it seems good to you, give me my wages; but if not, keep them.' So they weighed out my wages—thirty pieces of silver." (Zechariah 11:12) - Fulfillment: This is linked to Judas Iscariot's betrayal of Jesus for thirty pieces of silver (Matthew 26:14-16, Matthew 27:3-10). 3. 은 서른 조각의 예언 - 예언: “나는 그들에게 '너희가 보기에 좋으면 내 품삯을 주되, 그렇지 않다면 가져가라'고 말했습니다. 그러자 그들은 내 품삯인 은 서른 조각을 계량했습니다.” (스가랴 11:12) - 성취: 이것은 가룟 유다가 은 삼십을 받고 예수님을 배신한 사건과 관련이 있습니다(마태복음 26:14-16, 마태복음 27:3-10).
4. Prophecy of the Piercing of the One They Have Pierced - Prophecy: "And I will pour out on the house of David and on the inhabitants of Jerusalem a spirit of grace and supplication. They will look on Me, the One they have pierced, and they will mourn for Him as one mourns for an only child, and grieve bitterly for Him as one grieves for a firstborn son." (Zechariah 12:10) - Fulfillment: Christians see this as fulfilled in the crucifixion of Jesus, where He was pierced (John 19:34, John 19:37). 4. 그들이 뚫은 자의 피어싱에 대한 예언 - 예언: “내가 다윗의 집과 예루살렘 주민들에게 은혜와 간구의 영을 부어 주리라. 그들은 자신들이 찔렀던 나를 바라보며 외아들을 위해 슬퍼하듯 그분을 위해 슬퍼할 것이며, 맏아들을 위해 슬퍼하듯 그분을 위해 몹시 슬퍼할 것입니다.” (스가랴 12:10) - 성취: 기독교인들은 이 구절이 예수님이 십자가에 못 박혀 돌아가심으로써 성취되었다고 봅니다(요한복음 19:34, 요한복음 19:37).
5. Prophecy of the Shepherd Struck, the Sheep Scattered - Prophecy: "Awake, O sword, against My Shepherd, against the man who is My companion," declares the LORD of Hosts. "Strike the Shepherd, and the sheep will be scattered, and I will turn My hand against the little ones." (Zechariah 13:7) - Fulfillment: This is interpreted as fulfilled when Jesus was arrested and His disciples scattered (Matthew 26:31, Mark 14:27). 5. 목자가 치고 양이 흩어진다는 예언 - 예언: “칼아, 나의 목자, 나의 동반자인 사람을 대적하여 깨어 있으라.” 만군의 주님께서 선언하십니다. “목자를 치면 양들이 흩어질 것이며, 내가 내 손을 작은 자들에게로 돌리리라.” (스가랴 13:7) - 성취: 이 말씀은 예수님이 체포되고 제자들이 흩어졌을 때 성취된 것으로 해석됩니다(마태복음 26:31, 마가복음 14:27).
Outline 1. A Call to Repentance ( 1:1–6 ) 2. The Eight Visions ( 1:7–6:15 ) a. The Vision of the Horses ( 1:7–17 ) b. The Vision of the Horns ( 1:18–21 ) c. The Vision of the Measuring Line ( 2:1–13 ) d. The Vision of Joshua the High Priest ( 3:1–10 ) e. The Vision of the Lampstand and Olive Trees ( 4:1–14 ) f. The Vision of the Flying Scroll ( 5:1–4 ) g. The Vision of the Woman in a Basket ( 5:5–11 ) h. The Vision of the Four Chariots ( 6:1–8 ) i. The Crown and the Temple ( 6:9–15 ) 3. Fasting and Restoration ( 7:1–8:23 ) a. Question about Weeping and Fasting ( 7:1–3 ) b. Four Answers ( 7:4–8:23 ) i. Incorrect Motives ( 7:4–7 ) ii. True Justice ( 7:8–14 ) iii. Restoration of Jerusalem ( 8:1–17 ) iv. Future Feasts for All Nations ( 8:18–23 ) 개요 1. 회개에 대한 부르심 (1:1-6) 2. 여덟 가지 환상 ( 1:7-6:15 ) a. 말의 환상 ( 1:7-17 ) b. 뿔의 환상 ( 1:18-21 ) c. 측량 선의 환상 ( 2:1-13 ) d. 대제사장 여호수아의 환상 ( 3:1-10 ) e. 등잔대와 감람나무의 환상 ( 4:1-14 ) f. 하늘을 나는 두루마리의 환상 ( 5:1-4 ) g. 바구니를 든 여인의 환상 ( 5:5-11 ) h. 네 병거의 환상 ( 6:1-8 ) i. 왕관과 성전 ( 6:9-15 ) 3. 금식과 회복 ( 7:1-8:23 ) 3. a. 울음과 금식에 관한 질문 ( 7:1-3 ) b. 네 가지 대답 ( 7:4-8:23 ) i. 잘못된 동기 ( 7:4-7 ) ii. 참된 정의 (7:8-14) iii. 예루살렘의 회복 ( 8:1-17 ) iv. 모든 민족을 위한 미래의 절기 ( 8:18-23 )
Translated with http://www.DeepL.com/Translator (free version) 4. Prophecies of the Messiah ( 9:1–14:21 ) a. The Messiah’s First Coming ( 9:1–11:17 ) i. Judgment against Israel’s Enemies ( 9:1–8 ) ii. Zion’s Coming King ( 9:9–10:12 ) iii. The Rejected Shepherd ( 11:1–9 ) iv. Thirty Pieces of Silver ( 11:10–17 ) b. The Messiah’s Second Coming ( 12:1–14:21 ) i. Jerusalem Will Be Attacked ( 12:1–9 ) ii. Mourning the One They Pierced ( 12:10–14 ) iii. An End to Idolatry ( 13:1–9 ) iv. The Destroyers of Jerusalem Destroyed ( 14:1–15 ) v. All Nations Will Worship the King ( 14:16–21 ) http://www.DeepL.com/Translator(무료 버전)으로 번역 4. 메시아에 대한 예언 ( 9:1-14:21 ) a. 메시아의 초림 ( 9:1-11:17 ) i. 이스라엘의 적들에 대한 심판 ( 9:1-8 ) ii. 시온의 오실 왕 ( 9:9-10:12 ) iii. 버림받은 목자 ( 11:1-9 ) iv. 은 서른 조각 ( 11:10-17 ) b. 메시아의 재림 ( 12:1-14:21 ) i. 예루살렘이 공격받을 것 ( 12:1-9 ) ii. 그들이 찌른 자를 애도하며 ( 12:10-14 ) iii. 우상 숭배의 종말 ( 13:1-9 ) iv. 파괴된 예루살렘의 파괴자들 ( 14:1-15 ) v. 모든 민족이 왕을 경배할 것입니다 ( 14:16-21 )
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