|
ANKA-III가 12월 28일 첫 비행을 실시했습니다. 1시간 10분 동안 비행했고, 비행고도 8천 미터, 비행속도는 150노트였다고 하네요.
최대 이륙중량이 6.5톤, 페이로드는 1,200kg, 운항고도 40,000 피트, 최대상승고도 44,000피트, 비행시간 10시간, 순항속도가 250노트, 최대속도가 425노트라고 합니다. 내부 폭탄창에 Mk.82/Mk.83 계열 폭탄, 외부 하드 포인트엔 Mk.84계열을 장착 가능하네요.
엔진은 우크라이나의 이브첸코-프로그레스사의 AI-322 저바이패스 터보팬으로 추력은 5,511lbf 입니다. 양산시엔 터키제 엔진이 장착될 거라고 하고요.
터키어 기사라 딥엘 번역본도 첨부했습니다.
https://www.defenceturkey.com/en/content/anka-iii-ilk-ucusunu-basariyla-gerceklestirdi-5845
ANKA-III İlk Uçuşunu Başarıyla Gerçekleştirdi28 Aralık tarihinde erken saatlerde yuvadan havalanan ANKA-III, 1 saat 10 dakika süren ilk uçuşunda, 8 bin irtifa ve 150 knot sürate çıktı. İlk inişi öncesinde, pisti pas geçme testini de gerçekleştiren ANKA-3 ilk uçuşunu başarıyla gerçekleştirdi. Peki ANKA-III programında bundan sonraki süreçte test kampanyası nasıl ilerleyecek?
Date: 28 Aralık, 2023 Update: 29 Aralık, 2023
İlk olarak 24 Aralık 2015’te SETA, SSB ve STM tarafından ortak düzenlenen ‘Gelişen Teknolojilerle Birlikte Türkiye’nin İHA Yol Haritası’ konulu Panelde, TUSAŞ tarafından yapılan sunumda paylaşılan iki slayt ile kamuoyuna duyurulan ve bugün ANKA-III olarak anılan Türk İnsansız Savaş Uçağı/Muharip İnsansız Uçak Sistemi (TİSU/MİUS)’nin geliştirme süreci TUSAŞ Yönetim Kurulu tarafından Ocak 2022’de alınan bir karar ile resmiyet kazanmıştır.
https://twitter.com/i/status/1740378439369232792
Yaklaşık 200 mühendis ve TUSAŞ öz kaynakları kullanılarak yürütülen ANKA-III Programı kapsamında ölçekli model ile ilk uçuş Haziran 2022’de icra edilmiş ve ANKA-III adı ilk kez Aralık 2022’de Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat OKTAY tarafından kamuoyuna açıklanmıştı. ANKA-III TİUS/MİUS, TUSAŞ’ın Ankara, Kahramankazan’daki tesislerinde 1 Mayıs 2023 tarihinde düzenlenen İstikbalin Yüzyılı Tanıtım Programı ile ilk kez kamuoyuna tanıtıldı.
İlk taksi testine ait görüntülerin 25 Nisan 2023 tarihinde kamuoyu ile paylaşıldığı ANKA-III Programında, mayıs ayında ilk yüksek hız taksi testleri ve ardından da Haziran 2023’te ilk uçuşun yapılması bekleniyordu. Uçuş güvenliği ile ilgili gerekli hazırlıkların tamamlanması ile, yaz aylarında planlanan ilk uçuş, 28 Aralık 2023 tarihinde başarıyla gerçekleşti.
Başarılı ilk uçuşun ardından belli bir takvim altında icra edilecek uçuşlarda manevra zarfı açılımı yapılacak ve silah entegrasyon çalışmalarına paralel olarak atışlı testlerin icra edilmesi beklenecektir. Tabi yapılan ilk uçuşun ardından kullanıcı makamıyla yapılacak görüşmelerle, kullanıcı isterlerine cevap verecek değişiklikler ANKA-III üzerinde uygulanması beklenebilir.
1 Mayıs 2023 tarihinde gerçekleşen KAAN MMU roll-out töreninde öğrendiğimiz bilgiler ışığında; ANKA-3’ün ikinci prototipinin üretimi o tarihte tamamlanmak üzereydi. TUSAŞ, uçuş test programını gerektiğinde birbirinin yedeği olarak görev yapabilecek ve birbirinin aynısı olan bu prototipin de test kampanyasına katılmasıyla, uçuşlar iki ANKA-III prototipi ile yürütülebilecektir. Böylelikle hava araçlarından birinde bir teknik sorun yaşansa bile uçuş test programı kesintisiz olarak devam edebilecek. Veya biriyle yer testleri (silah entegrasyon aşamasında) yapılırken diğeri ile atışlı uçuş testi icra edilebilecektir. Bu sayede uçuş test programı da hızlandırılaraktır.
TUSAŞ’ın 5’inci Nesil uçak programları olan F-35 MTU/JSF ve KAAN MMU/TF-X Programlarında edindiği üretim kalitesi ve mühendislik gücünün bir göstergesi olan ANKA-III TİSU/MİUS, aviyonik mimari olarak ANKA SİHA ve AKSUNGUR TİHA üzerine inşa edilmiştir. Diğer yandan, ANKA ve AKSUNGUR Programlarında kullanılmakta olan yer sistemleri temel kabul edilerek üzerine ek yeni yazılım sistemi entegre edilmiştir. Bu sayede ANKA-III TİSU/MİUS, ANKA ve AKSUNGUR ile birlikte aynı yer sistemleri ile kontrol edilebilecektir. Böylelikle bu üç sistemin ortak görevlerinin birbirini tamamlayan unsurları olarak kullanımının da önü açılmıştır.
ANKA-III ile birlikte Türk Havacılık Sanayi 1948 yılından bugüne ilk kez uçan kanat tipi bir hava aracını tasarlamış ve uçuş testi aşamasına getirmiştir. Herhangi bir dikey eksenli aksama, dikey yüzeye, sahip olmayan son derece düz bir yapıdaki uçan kanat (delta kanat geometri) gövde tasarımına sahip olan ANKA-III, bu sayede potansiyel olarak düşük radar izine sahiptirler. Gövde tasarımından kaynaklı düşük radar izi potansiyeli gövdesinin tamamen kompozit malzemeden imal edilmesi ile desteklenmiş, ayrıca Radar Soğurucu Malzeme (RAM) ve RAM özellikli özel boya kullanımı ile ANKA-III’ün düşük Radar Kesit Alanı (RKA/RCS) değerlerine sahip olması da garanti altına alınmıştır. Diğer yandan, turbofan motor egzozu ilerleyen süreçte kaporta ile kapatılarak gövde içerisine alınacak ve egzozdan çıkan sıcak hava, hava alığından gelecek soğuk hava ile birleştirilerek kızılötesi iz bastırılacak. Böylelikle RKA/RCS izi yanında ANKA-III’ün kızılötesi (IR) izi de düşürülecek ve Kızılötesi Tespit ve Takip Sistemi (IRST) ve termal kameralar ile tespiti zorlaştırılacak.
Her ne kadar düşük RKA/RCS değerleri sayesinde radarda görünürlükleri düşük olsa da ‘stealth’ (düşük radarda görünürlük) özellikli uçan kanat tasarımına sahip olan hava araçları geleneksel stabilize edici yüzeylerden ve ilişkili kontrol yüzeylerinden yoksun oldukları için kararsız ve kontrol edilmesi zor bir uçuş yapısı gibi doğal dezavantajlara sahiptirler. Ancak, günümüz teknolojisi sayesinde djital ‘fly-by-wire’ yani bilgisayar destekli (uçuş kumanda yüzeylerinin hareketi side-stick denilen lövye ile aktüatörler yardımıyla sağlanıyor, kumanda yüzeyleri ile side-stick lövye arasında hiçbir fiziksel bağlantı yoktur) uçuş kontrol sistemi sayesinde uçan kanat tasarımının doğasında olan aerodinamik dezavantajların çoğu en aza indirilmekte ve verimli ve etkili bir şekilde uzun menzilli bombardıman uçağının üretilebilmesi sağlanmaktadır.
ANKA-III Programı kapsamında kullanılan algoritmaların %90’ı ilk uçuşunu Haziran 2022’de yapan yine uçan kanat tasarımına sahip, yaklaşık 200kg ağırlığındaki ölçekli model üzerinde geliştirilmiş ve test edilmiştir. Söz konusu ölçekli model herhangi bir insan müdahalesi olmadan doğrudan otopilot yardımıyla insansız olarak kalkış ve iniş yapmış ve otopilot testleri, ilgili yazılımlar bu ölçekli model üzerinde gerçekleştirilmiş ve geliştirilmiştir. Ölçekli model üzerinde yapılan otopilot testleri sayesinde ANKA-III üzerinde kullanılan uçuş kontrol sistemi açısından bir güven seviyesi oluşmuştur. Ölçekli model üzerindeki testlerin tamamlanmasının ardından oradan çıkarılan derslerin ışığında ilk ANKA-III prototipinin üretimine 2022 yılının ikinci yarısında başlanılmıştır. TUSAŞ, ANKA-III ile bir dizi rüzgar testi de gerçekleştirmiş ve uçan kanat (delta kanat geometri) yapısındaki gövde tasarımının rüzgar tüneli testleri ile doğrulanmasının ardından yola bu konfigürasyon ile devam etmiştir.
ANKA-III Teknik Özellikleri ve Silah Taşıma Kapasitesi
ANKA-III TİSU/MİUS dış görünüş ve konsept olarak Türkiye’nin 2000’li yılların başlarında ilgilendiği NEURON İnsansız Hava Muharebe Aracı (UCAV)’na benzemekte. Zaten ANKA-III de gerek boyut gerekse ağırlık açısından NEURON UCAV ile benzer değerle sahip. NEURON için açık kaynaklarda 9.5m toplam uzunluk, 12.5m kanat açıklığı, 4.9 ton boş ağırlık ve 7 ton kalkış ağırlığı bilgisi yer alıyor.
Edindiğimiz bilgiye göre azami kalkış ağırlığı 6.5 ton, faydalı yük kapasitesi 1.200kg, servis irtifası 40.000ft, azami uçuş irtifası 44.000ft, havada kalış süresi 10 saat (30.000ft irtifada), seyir hızı 250 knot (0.42 Mach 30.000ft irtifada) ve azami seyir hızı 425 knot (0.7 Mach, 30.000ft irtifada) olarak verilen ANKA-III ANKA-III’ün toplam uzunluğu yaklaşık 9,5 metre, kanat açıklığı ise yaklaşık 12,5 metre.
Tek motorlu ANKA-III TİSU/MİUS üzerinde yer alan 7 ayrı silah istasyonunda 1.200kg’a kadar silah ve faydalı yük taşıyabilmekte. 2 istasyona sahip kanatlarda iç istasyonların her biri 650kg, dış istasyonlar ise 100kg mühimmat taşıma kapasitesine sahip. Gövde içindeki 2 istasyonun her biri 650kg taşıma kapasitesine sahip. Gövde altı dış istasyonun taşıma kapasitesi ise 1.000kg. Gövde içindeki istasyonlarda ve kanat iç istasyonlarında Mk-82 ve Mk-83 serisi genel maksat veya güdümlü mühimmatlar taşınabilecek. ANKA-III gövde altı dış silah istasyonunda 1.000kg ağırlığa kadar SOM-J ve Mk-84 tipi akıllı veya genel maksat mühimmatları taşıyabilecek. Gövde içi silah yuvalarında mesela iki ayrı lançerde toplamda 8 adet TOLUN Güdümlü Mühimmatı taşınabilecek. KUZGUN Güdümlü Mühimmatı da yine gövde içi silah istasyonlarında taşınabilecek. Kanat iç istasyonlarda ayrıca TUSAŞ tarafından yeni geliştirilen ve ilk uçuş testinin 15 Mayıs günü yapılması beklenen SÜPER ŞİMŞEK Yüksek Hızlı Hedef Uçağı da taşınabilecek. 1 Mayıs 2023 tarihinde düzenlenen İstikbalin Yüzyılı Tanıtım Programında sergilenen ANKA-III prototipinin kanat altı iç silah istasyonlarında SÜPER ŞİMŞEK mock-upları da yer almaktaydı.
ANKA-III Motor Bilgisi
Azami kalkış ağırlığı 6.5 ton olarak açıklanan tek motorlu ANKA-III TİSU/MİUS prototipleri Ukrayna’da yerleşik Ivchenko Progress Firması ürünü olan AI-322 serisi düşük bypass oranlı bir turbofan motor ile güçlendirilmiştir.
Uzunluğu 1.960mm, genişliği 640mm (fan çapı 624mm) ve ağırlığı 440kg olarak verilen AI-322 Turbofan Motoru, eksenel kompresör tasarımına sahip. Önde 2 kademeden oluşan Fan (LP hızında dönüyor) onun arkasında ise 8 HP Kompresör kademesi yer alıyor. Yanma Odasının hemen arkasında ise 1 adet HP (Yüksek Güç) ve 1 adet LP (Düşük Güç) Türbin yer alıyor. Yanma Odası, Kompresör ile Türbin arasında yer alıyor. HP Türbini Kompresörü döndürürken, LP Türbini ise Fanı döndürüyor. AI-322 Turbofan Motoru 2.500kgf (5.511lbf/24.5kN) itki gücü üretirken, ağırlığı 534kg olarak verilen AI-322-30 TF Motoru ise 3.000kgf itki gücü kapasitelidir.
Seri Üretim Fazı’nda ise ANKA-III TİSU/MİUS, TEI tarafından şirket öz kaynakları kullanılarak geliştirme çalışmaları devam eden TF-6000 Turbofan Motoru ile güçlendirilecektir. TEI, 6.000lb (2.721kgf/27kN) kuru itki kapasitesi ile bugüne kadar ülkemizde geliştirilmiş en büyük milli turbofan motor olan TF-6000 Turbofan Motorunun ilk prototipinin montajına Nisan ayında başlamayı ve 2023 yılı bitmeden ilk çalıştırma testini gerçekleştirmeyi hedeflemişti. Edindiğimiz bilgiye göre TEI, kendi öz kaynakları ile ANKA-III Programı başlamadan önce geliştirme çalışmalarına başladığı TF-6000 TF Motorunu AI-322 ile kolaylıkla değiştirilebilecek şekilde tasarlamıştır. Bu sayede uçak üstü bağlantı noktaları, uzunluğu, çapı vs. konularda ciddi bir teknik zorluk yaşanmadan TF-6000, hem ANKA-III, hem de KIZILELMA’ya AI-322 TF Motoru yerine kolaylıkla takılabilecek. AI-322 gibi eksenel kompresör tasarımına sahip düşük bypas oranlı askeri tip bir turbofan olan TF-6000’de ön tarafta tek şaft ve 2 kademeden oluşan Fan (LP hızında dönüyor) onun arkasında ise 6 kademe Kompressör yer alıyor. Kompresör kademelerinden sonra Yanma Odası başlıyor. Yanma Odasının hemen arkasında ise önde HP (Yüksek Güç) ve arkada LP (Düşük Güç) olmak üzere iki ayrı Türbin kanadı yer alıyor. TF-6000, AI-322’ye kıyasla daha az sayıda Kompresöre sahip olduğundan hem daha hafif hem de daha yüksek itki gücüne sahip. Ayrıca daha yüksek teknoloji içeriyor. Örneğin TF-6000’de hem Fan hem de Kompresör kademeleri ‘blisk’ teknolojisi ile imal edilmiştir. Yani kanatlar ayrı ayrı imal edilip bir diskin üstüne dizilmek yerine, disk ve paleler/kanatlar yekpare bir parça olarak üretilmiştir. Diğer yandan, Türbin kanatları yüksek sıcaklıklardaki egzoz gazına dayanabilmesi ve çok yüksek sıcaklıklarda çalışabilmesi için tek kristal döküm teknolojisi ile imal edilmiştir. TEI, tek kristal kanatların üretiminde 2’nci nesil teknoloji kullanmıştır, 3ncü nesil tek kristal türbin kanadı üretimi konusunda ise çalışmalar devam ediyor.
ANKA-III, 첫 비행에 성공하다
이브라힘 수네치
5-7 minutes
12월 28일 새벽 둥지에서 이륙한 ANKA-3는 1시간 10분 동안의 첫 비행에서 고도 8천 미터, 속도 150노트에 도달했습니다. ANKA-3는 첫 착륙에 앞서 활주로 통과 테스트도 실시하여 첫 비행을 성공적으로 마쳤습니다. 그렇다면 앞으로 ANKA-III 프로그램에서 테스트 캠페인은 어떻게 진행될까요?
2015년 12월 24일 SETA, SSB, STM이 공동으로 주최한 '신기술이 적용된 터키의 무인항공기 로드맵' 패널에서 TAI가 발표한 두 개의 슬라이드를 통해 대중에게 처음 공개된 터키 무인 전투기/전투 무인항공기 시스템(TISU/MİUS)의 개발 과정은 2022년 1월 TAI 이사회의 결정으로 공식화되었으며, 현재 ANKA-III로 알려졌습니다.
약 200명의 엔지니어와 TAI의 자체 자원으로 수행된 ANKA-III 프로그램의 범위 내에서 2022년 6월에 축소 모형의 첫 비행이 이루어졌으며, 2022년 12월에 푸아트 옥타이 부사장이 ANKA-III라는 이름을 처음으로 대중에게 발표했습니다. ANKA-III 티우스/미우스는 2023년 5월 1일 앙카라 카흐라만카잔에 위치한 TAI 시설에서 열린 독립의 세기 홍보 프로그램에서 처음으로 대중에게 소개되었습니다.
2023년 4월 25일 첫 번째 택시 테스트 이미지가 대중에게 공개된 ANKA-III 프로그램에서 첫 번째 고속 택시 테스트는 5월에, 첫 비행은 2023년 6월에 이루어질 것으로 예상되었습니다. 비행 안전에 필요한 준비가 완료됨에 따라 여름에 계획된 첫 비행이 2023년 12월 28일에 성공적으로 이루어졌습니다.
초도비행 성공 이후에는 일정 일정에 따라 비행 중 기동봉투를 개방하고 무기 통합 연구와 병행하여 사격시험을 실시할 예정입니다. 물론 초도비행 이후에도 사용자 요구사항에 대응하기 위한 변경사항은 사용자 기관과의 협의를 통해 ANKA-III에 적용될 것으로 예상됩니다.
2023년 5월 1일에 열린 KAAN MMU 출시 행사에서 알게 된 정보에 따르면, 그날 ANKA-3의 두 번째 시제기 생산이 거의 완료되었습니다. TAI는 필요 시 서로 백업 역할을 할 수 있는 두 대의 ANKA-3 시제기로 비행 테스트 프로그램을 수행할 수 있으며, 이 동일한 시제기가 테스트 캠페인에 참여함에 따라 두 대의 ANKA-3 시제기로 비행이 수행될 것입니다. 따라서 항공기 중 한 대에 기술적 문제가 발생하더라도 비행 테스트 프로그램은 중단 없이 계속 진행될 수 있습니다. 또는 한 대의 항공기로 지상 테스트(무기 통합 단계)를 수행하는 동안 다른 한 대의 항공기로 사격 비행 테스트를 수행할 수 있습니다. 이러한 방식으로 비행 테스트 프로그램도 가속화됩니다.
5세대 항공기 프로그램인 F-35 MTU/JSF 및 KAAN MMU/TF-X 프로그램에서 TAI의 생산 품질과 엔지니어링 능력을 보여주는 ANKA-III TİSU/MİUS는 항공전자 아키텍처로 ANKA UCAV 및 AKSUNGUR UCAV를 기반으로 구축되었습니다. 한편, ANKA 및 AKSUNGUR 프로그램에 사용된 지상 시스템을 기본으로 하여 새로운 소프트웨어 시스템을 추가로 통합했습니다. 이러한 방식으로 ANKA-III TİSU/MİUS는 ANKA 및 AKSUNGUR와 동일한 지상 시스템으로 제어할 수 있습니다. 이러한 방식으로 이 세 가지 시스템을 공통 임무의 상호 보완적인 요소로 사용할 수 있는 기반이 마련되었습니다.
터키 항공 산업은 ANKA-III를 통해 1948년 이후 처음으로 플라잉 윙 타입의 항공기를 설계하고 비행 테스트 단계에 들어섰습니다. 수직축, 수직면이 없는 극도로 평평한 플라잉 윙(델타 윙 기하학) 동체 설계를 채택한 ANKA-Ⅲ는 레이더 시그니처가 낮을 가능성이 있습니다. 동체 디자인으로 인한 낮은 레이더 시그니처 잠재력은 동체가 완전히 복합 재료로 만들어졌고, 레이더 흡수 재료(RAM)와 RAM 특성을 가진 특수 페인트를 사용하여 ANKA-III의 레이더 단면 면적(RCS/RCS) 값이 낮다는 사실로 뒷받침됩니다. 한편, 터보팬 엔진 배기는 향후 동체에 의해 가려지고 배기의 뜨거운 공기와 공기 흡입구의 차가운 공기가 결합하여 적외선 신호가 억제될 것입니다. 따라서 RKA/RCS 시그니처 외에도 ANKA-III의 적외선(IR) 시그니처도 감소하여 적외선 탐지 및 추적 시스템(IRST)과 열화상 카메라로 탐지하기 어려워질 것입니다.
'스텔스'(레이더 가시성이 낮은) 비행 날개 설계를 가진 항공기는 낮은 RKA/RCS 값으로 인해 레이더 가시성이 낮지만, 기존의 안정화 표면과 관련 제어 표면이 없기 때문에 비행 구조가 불안정하고 제어하기 어렵다는 본질적인 단점이 있습니다. 그러나 오늘날의 기술 덕분에 비행 날개 설계에 내재 된 대부분의 공기 역학적 단점은 디지털 '플라이 바이 와이어', 즉 컴퓨터 지원 비행 제어 시스템 (비행 제어 표면의 움직임은 소위 사이드 스틱이있는 액추에이터의 도움으로 제공되며 제어 표면과 사이드 스틱 사이에 물리적 연결이 없음)을 통해 최소화되어 장거리 폭격기를 효율적이고 효과적으로 생산할 수 있습니다.
ANKA-III 프로그램의 범위 내에서 사용되는 알고리즘의 90%는 약 200kg의 비행 날개 디자인의 축소 모형에서 개발 및 테스트되었으며, 2022년 6월에 첫 비행에 성공했습니다. 해당 축소 모형은 자동 조종 장치의 도움으로 사람의 개입 없이 무인 이착륙을 직접 수행했으며, 자동 조종 장치 테스트 및 관련 소프트웨어도 이 축소 모형에서 수행 및 개발되었습니다. 스케일 모델에서 수행된 자동 조종 장치 테스트 덕분에 ANKA-III에 사용되는 비행 제어 시스템에 대한 신뢰도가 어느 정도 확보되었습니다. 축소 모형에 대한 테스트가 완료된 후 얻은 교훈을 바탕으로 2022년 하반기에 첫 번째 ANKA-III 프로토타입의 생산이 시작되었습니다. 또한 TAI는 ANKA-III로 일련의 풍력 테스트를 수행했으며, 풍동 테스트를 통해 플라잉 윙(델타 윙 지오메트리) 구조의 기체 설계를 검증한 후 이 구성을 계속 유지했습니다.
ANKA-III 기술 사양 및 무기 탑재 능력
ANKA-III TİSU/MİUS는 2000년대 초 터키가 관심을 가졌던 NEURON 무인 공중 전투기(UCAV)와 외형과 개념이 유사합니다. 실제로 ANKA-III는 크기와 무게 면에서 NEURON UCAV와 비슷합니다. 뉴런의 오픈 소스에 따르면 전장 9.5m, 날개 길이 12.5m, 공차 중량 4.9톤, 이륙 중량 7톤입니다.
우리가 얻은 정보에 따르면 ANKA-III의 최대 이륙 중량은 6.5 톤, 탑재량은 1,200kg, 운항 고도는 40,000 피트, 최대 비행 고도는 44,000 피트, 호버링 시간은 10 시간 (30,000 피트 고도에서), 순항 속도는 250 노트 (0.42 마하), 최대 순항 속도 425노트(30,000피트 고도에서 마하 0.7)인 ANKA-III의 총 길이는 약 9.5미터, 날개 길이는 약 12.5미터입니다.
단일 엔진 ANKA-III TİSU/MİUS는 7개의 개별 무기 스테이션에 최대 1,200kg의 무기와 탑재물을 적재할 수 있습니다. 2개의 스테이션이 있는 날개에서 내부 스테이션은 각각 650kg, 외부 스테이션은 100kg의 탄약을 적재할 수 있습니다. 동체 내부의 두 스테이션은 각각 650kg의 탄약을 적재할 수 있습니다. 동체 하부 외부 스테이션의 운반 능력은 1,000kg입니다. 동체 내부 스테이션과 날개 내부 스테이션에는 Mk-82 및 Mk-83 계열 범용 또는 유도 탄약을 운반할 수 있습니다. ANKA-III는 동체 하부 외부 무기 스테이션에 최대 1,000kg 무게의 SOM-J 및 Mk-84 계열 스마트 또는 범용 탄약을 탑재할 수 있습니다. 동체 내 무기 슬롯에는 총 8발의 톨룬 유도탄을 두 개의 개별 발사대에 탑재할 수 있습니다. 동체 내부 무기 스테이션에도 KUZGUN 유도탄을 탑재할 수 있습니다. 날개 내부 스테이션은 또한 TAI가 새로 개발하여 5월 15일 첫 비행 테스트를 앞두고 있는 슈퍼 스파클 고속 표적 항공기를 탑재할 수 있습니다. 2023년 5월 1일에 열린 독립 100주년 기념행사에 전시된 ANKA-III 시제기에는 날개 하부 내부 무기 스테이션에 슈퍼 스파크 모형도 포함되어 있습니다.
ANKA-III 엔진 정보
최대 이륙 중량이 6.5톤에 달하는 단일 엔진 ANKA-III TISU/MIUS 시제품은 우크라이나 회사인 이브첸코 프로그레스의 AI-322 시리즈 로우 바이패스 터보팬 엔진으로 구동됩니다.
길이 1,960mm, 너비 640mm(팬 직경 624mm), 무게 440kg의 AI-322 터보팬 엔진은 축방향 압축기 설계를 채택하고 있습니다. 앞쪽에는 2단(LP 속도로 회전)으로 구성된 팬이 있고, 그 뒤에는 8마력 압축기 단이 있습니다. 연소실 바로 뒤에는 1HP(고출력) 터빈과 1 LP(저출력) 터빈이 있습니다. 연소실은 컴프레서와 터빈 사이에 위치합니다. HP 터빈이 컴프레서를 회전시키는 동안 LP 터빈은 팬을 회전시킵니다. AI-322 터보팬 엔진은 2,500kgf(5,511lbf/24.5kN)의 추력을 내며, 무게가 534kg인 AI-322-30 TF 엔진의 추력 용량은 3,000kgf입니다.
대량 생산 단계에서 ANKA-III TISU/MIUS는 TEI가 자체 자원을 사용하여 개발 중인 TF-6000 터보팬 엔진에 의해 구동됩니다. TEI는 건추력 6,000파운드(2,721kgf/27kN)로 현재까지 우리나라에서 개발된 터보팬 엔진 중 최대인 TF-6000 터보팬 엔진의 첫 번째 시제품 조립을 4월에 시작하고 2023년 말까지 첫 시험운행을 실시하는 것을 목표로 하고 있었습니다. 저희가 입수한 정보에 따르면, TEI는 ANKA-III 프로그램이 시작되기 전에 자체 자원으로 개발에 착수한 TF-6000 터보호일 엔진을 AI-322와 쉽게 교체할 수 있도록 설계했습니다. 이에 따라 온보드 연결 지점, 길이, 직경 등 기술적으로 큰 어려움 없이 AI-322 TF 엔진 대신 TF-6000을 ANKA-III와 키질레마 모두에 쉽게 장착할 수 있게 되었습니다. AI-322와 같은 축방향 압축기 설계의 낮은 바이패스율 군용 터보팬인 TF-6000은 전면에 단일 샤프트와 2단 팬(LP 속도로 회전)이 있고, 그 뒤에 6단 압축기가 있습니다. 컴프레서 단계가 끝나면 연소실이 시작됩니다. 연소실 바로 뒤에는 두 개의 터빈 블레이드가 있는데, 앞쪽에는 HP(고출력), 뒤쪽에는 LP(저출력) 블레이드가 있습니다. TF-6000은 AI-322에 비해 컴프레서 수가 적기 때문에 더 가볍고 추력이 더 높습니다. 또한 더 높은 기술을 포함하고 있습니다. 예를 들어, TF-6000은 팬과 컴프레서 스테이지 모두 '블리스크' 기술로 제작되었습니다. 즉, 블레이드를 따로 제작해 디스크에 쌓아 올리는 방식이 아니라 디스크와 블레이드를 일체형으로 제작하는 방식입니다. 반면 터빈 블레이드는 고온의 배기가스를 견디고 초고온에서 작동하기 위해 단결정 주조 기술로 제조됩니다. TEI는 단결정 블레이드 생산에 2세대 기술을 사용했으며, 3세대 단결정 터빈 블레이드 생산에 대한 연구가 진행 중입니다.
첫댓글 타 소형 무인기?를 외부장착하는게 흥미롭네요