The effects of this trait are, well... somewhat tricky: It increases the chance that the combat event Surprise will occur, on offense as well as on defense. This chance is further influenced by how advanced your own industrial research of Encryption and Decryption (E&D) technologies is relative to your opponent. Exact figures, however, apparently are unknown (at least for HoI2 version 1.2). I also do not know whether Skill Level of the Trickster leader is having an influence on the probability of a Surprise occurring.
다음의 특성들의 효과는, 어떠한 전술적인, 공격 혹은 방어시에 전투 이벤트의 발생 확률을 높입니다. 이 확률은 Encryption과 Decryption와 관련된 공업 연구의, 상대방과의 차이에서 더욱 큰 영향을 받습니다. 하지만 좀 더 꼼꼼이 살펴보면, 적어도 호이2 1.2버젼에서는, 확실치 않습니다. 또한 저는 Trickster 특성을 가진 리더의 스킬레벨이 이러한 이벤트의 발생확률에 영향을 주는지 모르겠습니다.
When a successful Surprise has occured, combat efficiency of the opposing forces is reduced by 20% and it will read "Surprise" in their combat details pane. From gaming experience it has been my observation that Surprise is a rare event (in HoI2 version 1.2), probably not more than once in 20 battles, even with E&D fully researched.
만약 성공적으로 전투이벤트가 발생하면, 반대편(AI, 상대방)의 전투 효율이 20% 감소하며, 전투 상세정보 창에서 Surprise를 확인하실 수 있습니다. 제 호이 경험에 따르면, E&D(아까 말한 Encryption and Decryption)이 완벽히 연구된 상태에서도, 20회의 전투 가운데 1번도 나오기 힘들 만큼 희소한 이벤트입니다. (적어도 호이 1.2 버전에서.)
A Trickster will also hide the exact division strength of his formation. In practical terms this means that when playing with counters on, the opponent will keep guessing whether there are 2 or 3 divisions in a "XXX" formation, and will never know how many there are in a "XXXX" formation (although four divisions is the minimum for "XXXX", while "XX" obviously is always one division only)
Trickster는 또한 배속된 부대의 정확한 사단수를 알지 못하게 합니다. 이것을 풀어서 이야기하면, "counters를 on"상태로 플레이할 때, 상대방은 "XXX" 라고 적힌 부대규모의 경우 2~3개 사단이 위치하고 있을 것으로 추측합니다. 그리고 “XXXX” 포메이션에서는 몇 개의 사단이 배속되어 있는지 알지 못합니다. (4개 사단이 XXXX의 최하 사단이고, XX는 1개 사단만이 배속되긴 하지만요.)
또한 아랫쪽에 한 문장 있던것도 마저 번역합니다.
There are some differences. The terrain traits add 10% efficiency to that type of terrain which also results in a speed bonus for that terrain.
몇가지 차이점이 있다. 지형 특성의 경우 그 타입의 지형에서 10%의 효율을 더 얻고, 이동속도에 보너스를 얻게 된다.
제 영어실력이 많이 미숙하여, 여러분들의 눈을 어지럽히지나 않을까 걱정되는군요..
그럼 다들 즐거운 호이 되시길.
호이는 대충 그만두고, 여러분들의 플레이를 눈팅만 하던 일년된 초짜유저입니다..OTL
첫댓글 오 영어 해석 감사드립니다 긴 문장이었는데 수고하셨네요 다 이해가 잘 가는데 한가지 질문 하겠습니다 지형 특성 설명에서 10% 보너스는 이동속도에도 포함 되는걸까요? which의 개념을 잘 몰라서...
제 짧은 식견으로는 10%의 전투효율만을 언급한 듯 합니다 ^_^
아 그렇군요 감사합니다^^
which also... 니까 speed bonus는 물론이고 efficiency도 10% 보너스다, 즉 이동/전투 모두 10% 보너스다 이런 것 같습니다. 즉, '지형' 관련 trait은 공/방/이동 모두 10%라는 설명인듯 합니다.
음...그렇게 말하니까 또 그런것도 같고...어떤게 맞는거죠?;;
kayen님이 맞으실꺼에요^_^