*** 요약 1
37. Haggai [hǽɡiài,hǽɡai 미국:해기아이/해가이 - hǽɡeiài 영국:해게이아이] : 학개
* sources : “Good News Translation English Bible Overview” (GNT영어성경 개요)
(Korean Translation : Lee Chang-bok)
1) Haggai Introduction (GNT Bible) : 학개 소개
The Book of Haggai is a collection of brief messages that came from the Lord through the prophet Haggai in 520 b.c. The people had returned from exile and had lived in Jerusalem for some years, but the Temple still lay in ruins. The messages urge the leaders of the people to rebuild the Temple, and the Lord promises prosperity and peace in the future for a renewed and purified people.
학개서는 기원전 520 년에 학개 선지자를 통해 주님께서 주신 간략한 메시지를 모아놓은 책입니다. 사람들은 유배 생활에서 돌아와 예루살렘에서 몇 년 동안 살았지만 성전은 여전히 폐허 상태였습니다. 그 메시지를 통해서 백성의 지도자들에게 성전을 재건 할 것을 촉구하며, 주님은 새롭게 정화된 백성들에게 미래의 번영과 평화를 약속하십니다.
2) Outline of Contents : 내용 개요
The command to rebuild the Temple (1.1-15) : 성전 재건 명령 (1.1-15)
Messages of comfort and hope (2.1-23) : 위로와 희망의 메시지 (2.1-23)
*** 요약 2
Summary
Summary of the Book of Haggai
This summary of the book of Haggai provides information about the title, author(s), date of writing, chronology, theme, theology, outline, a brief overview, and the chapters of the Book of Haggai.
요약
학개서 요약
이 학개서 요약은 학개서의 제목, 저자(들), 저술 날짜, 연대기, 주제, 신학, 개요, 간략한 개요 및 각 장에 대한 정보를 제공합니다.
Author
Haggai (1:1) was a prophet who, along with Zechariah, encouraged the returned exiles to rebuild the temple (see Ezr 5:1-2; 6:14). Haggai means "festal," which may indicate that the prophet was born during one of the three pilgrimage feasts (Unleavened Bread, Pentecost or Weeks, and Tabernacles; cf. Dt 16:16). Based on 2:3 (see note there) Haggai may have witnessed the destruction of Solomon's temple. If so, he must have been in his 70s during his ministry.
저자
학개(1:1)는 스가랴와 함께 포로 귀환자들에게 성전을 재건하도록 격려한 선지자였습니다(라 5:1-2; 6:14 참조). 학개는 "절기"를 의미하는데, 이것은 예언자가 세 가지 순례 절기(무교절, 오순절 또는 칠칠절, 초막절; 참조. 신명기 16:16) 중 하나에 태어났음을 나타낼 수 있습니다. 2:3에 근거하여(주석을 보라) 학개는 솔로몬 성전의 파괴를 목격했을 것이다. 그렇다면 그는 사역 당시 70대였을 것이다.
Background
In 538 b.c. the conqueror of Babylon, Cyrus king of Persia, issued a decree allowing the Jews to return to Jerusalem and rebuild the temple (see Ezr 1:2-4; 6:3-5). Led by Zerubbabel (but see note on Ezr 1:8, "Sheshbazzar"), about 50,000 Jews journeyed home and began work on the temple. About two years later (536) they completed the foundation amid great rejoicing (Ezr 3:8-11). Their success aroused the Samaritans and other neighbors who feared the political and religious implications of a rebuilt temple in a thriving Jewish state. They therefore opposed the project vigorously and managed to halt work until 520, after Darius the Great became king of Persia in 522 (Ezr 4:1-5,24).
배경
기원전 538년 바벨론을 정복한 페르시아의 고레스 왕은 유대인들이 예루살렘으로 돌아가 성전을 재건할 수 있도록 허락하는 칙령을 내렸습니다(라 1:2-4; 6:3-5 참조). 스룹바벨(그러나 스 1:8 "세스바살"에 대한 주석 참조)이 이끄는 약 50,000명의 유대인들이 집으로 돌아가 성전 공사를 시작했습니다. 약 2년 후(536년) 그들은 큰 기쁨 속에서 기초를 완성했습니다(스 3:8-11). 그들의 성공은 번성하는 유대인 국가에 재건된 성전의 정치적, 종교적 함의를 두려워했던 사마리아인들과 다른 이웃들을 자극했습니다. 따라서 그들은 다리우스 대왕이 522 년에 페르시아 왕이 된 후(스 4:1-5,24) 520 년까지 이 프로젝트에 적극적으로 반대하여 작업을 중단하게 했습니다.
Darius was interested in the religions of his empire, and Haggai and Zechariah began to preach in his second year, 520 b.c. (see 1:1; Zec 1:1). The Jews were more to blame for their inactivity than their opponents, and Haggai tried to arouse them from their lethargy. When the governor of Trans-Euphrates and other officials tried to interfere with the rebuilding efforts, Darius fully supported the Jews (Ezr 5:3-6; 6:6-12). In 516 the temple was finished and dedicated (Ezr 6:15-18).
다리우스는 그의 제국의 종교에 관심이 있었고, 학개와 스가랴는 다리우스 제2년인 주전 520년에 말씀을 전파하기 시작했습니다(1:1; 슥 1:1 참조). 유대인들은 반대자들보다 자신들의 활동이 없다는 이유로 더 많은 비난을 받았으며, 학개는 그들을 무기력에서 깨우려고 했습니다. 유프라테스 강 건너 총독과 다른 관리들이 재건 노력을 방해하려 했을 때 다리우스는 유대인들을 전적으로 지원했습니다(스 5:3-6; 6:6-12). 516년에 성전이 완공되고 봉헌되었습니다(스 6:15-18).
Date
Haggai's messages are among the most carefully and precisely dated in the entire OT. They were given during a four-month period in 520 b.c., the second year of King Darius. The first message was delivered on the first day of the sixth month (Aug. 29), the last on the 24th day of the ninth month (Dec. 18). See notes on 1:1; 2:1,10; see also Introduction to Zechariah: Dates.
연대
학개의 메시지는 구약 전체에서 가장 신중하고 정확하게 연대가 산정되어 기록된 메시지 중 하나입니다. 그 메시지는 다리우스 왕 2년인 주전 520년에 4개월 동안 선포되어진 것이었습니다. 첫 메시지는 6월 1일(8월 29일), 마지막 메시지는 9월 24일(12월 18일)에 전해졌다. 1:1; 2:1,10 설명 참조 또한 스가랴 소개: 날짜 참조.
Themes and Theological Teaching
Apart from Obadiah, Haggai is the shortest book in the OT, but its teachings are none the less significant. Haggai clearly shows the consequences of disobedience (1:6,11; 2:16-17) and obedience (2:7-9,19). When the people give priority to God and his house, they are blessed rather than cursed (cf. Lk 12:31 and note). Obedience brings the encouragement and strength of the Spirit of God (2:4-5).
주제와 신학적 가르침
학개는 오바댜를 제외하고 구약에서 가장 짧은 책이지만 그 가르침은 그만큼 중요합니다. 학개는 불순종(1:6,11; 2:16-17)과 순종(2:7-9,19)의 결과를 분명히 보여줍니다. 백성이 하나님과 그의 집을 귀히 여길 때 저주보다 복을 받습니다(눅 12,31 및 각주 참조). 순종은 하나님의 성령의 격려와 힘을 가져다줍니다(2:4-5).
In ch. 2 God gives great encouragement to those laboring under difficult conditions to rebuild his temple by assuring them that the future glory of the modest temple they are able to build will be greater than that of the temple Solomon had built in the time of Israel's greatest wealth and power. The Jews in Judah may now be a much reduced community and under the hegemony of a powerful world empire, but the Lord will shake up the present world order and assert his claim to all the world's wealth so that the glory of his future temple will be without rival. "The desired of all nations will come, and I will fill this house with glory" (see 2:6-7 and notes).
2장에서 하나님께서는 어려운 환경에서 성전을 재건하려고 애쓰는 사람들에게 그들이 지을 수 있는 이 겸손한 성전의 미래의 영광이 이스라엘의 가장 큰 부와 권세가 있었던 시기에 솔로몬이 지었던 성전의 영광보다 더 클 것이라고 확신시켜 주십니다. 유다에 있는 유대인들은 이제 훨씬 작고 열악한 공동체가 되어 강력한 세계제국의 패권 아래 있을지 모르지만, 주님은 현재의 세계질서를 재편하고 세계의 모든 부에 대한 자신의 소유권을 주장하여 그의 미래 성전의 영광이 무적이 되게 하실 것입니다. "모든 민족이 원하는 자가 올 것이니 내가 이 집을 영광으로 가득 채우리라."(2:6-7과 비고 참조).
Literary Features
Like Malachi, Haggai uses a number of questions to highlight key issues (see 1:4,9; 2:3,19). He also makes effective use of repetition: "Give careful thought" occurs in 1:5,7; 2:15,18, and "I am with you" in 1:13; 2:4. "I will shake the heavens and the earth" is found in 2:6,21. The major sections of the book are marked off by the date on which the word of the Lord came "through" (or "to") Haggai (1:1; 2:1,10,20).
Several times the prophet appears to reflect other passages of Scripture (compare 1:6 with Dt 28:38-39 and 2:17 with Dt 28:22). The threefold use of "Be strong" in 2:4 (see note there) echoes the encouragement given in Jos 1:6-7,9,18. (For chiasm see Outline below.)
문학적 특징
말라기와 마찬가지로 학개도 주요 문제를 강조하기 위해 여러 가지 질문을 사용합니다(참조 1:4,9; 2:3,19). 그는 또한 반복을 효과적으로 사용합니다. "깊이 생각하라"는 1:5,7; 2:15,18에서 반복되고, "내가 너와 함께 있노라"는 1:13; 2:4에서 반복되며, "내가 하늘과 땅을 진동시킬 것이다"는 2:6,21에서 반복됩니다. 이 책의 주요 부분은 여호와의 말씀이 학개를 "통하여"(또는 "에게") 임한 날짜로 표시되어 있습니다(1:1; 2:1,10,20).
여러 번 선지자는 성경의 다른 구절을 반영하는 것처럼 보입니다(1:6을 신 28:38-39와 2:17을 신 28:22과 비교). 2:4에서 "힘내라"의 삼중 사용(주해를 보라)은 여호수아서 1:6-7,9,18에 주어진 격려를 되풀이한다. (교차대구법에 대해서는 아래 개요를 참조하십시오.)
*** 교차 대구법 [交叉對句法] (chiasm)
문장에서 같거나 대등한 어구를 두 번 반복할 때, 두 번째와 첫 번째의 순서를 바꾸어 배열하는 방법. ‘꽃은 아름답고, 아름다운 것은 꽃이다.’와 같은 문장이 그 예이다.
(What Is Chiasmus? Definitions and Examples of Chiastic Structure in the Bible - (christianity.com)
Outline
Similar chiastic patterns exist in the subunits within these larger units.