보카바이블 저자 허 민 선생님의 일일 어휘문제
* 이 자료는 보카바이블닷컴 에서 제공하는 자료 입니다.
2101. Words which are similar in sound but different in meaning are called .
(1) homonyms (2) synonyms (3) logarithms (4) metaphors
음에 있어서는 유사하지만 의미면에서는 다른 단어들은 동음이의어라 불린다. (1)
2102. Concentration, industry, and hard work are all .
(1) antonyms (2) homonyms (3) metaphors (4) synonyms (5) antitheses
집중(전념), 근면 및 열심히 일함(근면)은 모두 동의어들이다. (4)
2103. Some chose to assume that evolution was synonymous with progress.
(1) equivalent (2) counterpart (3) antecedent (4) prosperous (5) synthetic
일부사람들은 진화가 발전과 같은 의미인 것으로 가정하는 쪽을 택했다. (1)
2104. Little Rock is the hub of the federal interstate highways that cross Arkansas.
(1) highpoint (2) summit (3) path (4) center
Little Rock은 아칸소 주를 가로지르는 연방 주간 고속도로의 중추이다. (4)
2105. As the financial headquarters of the world, New York is the home of some of the world's largest corporations.
(1) model (2) center (3) forerunner (4) treasure house
세계 금융의 본부(중추, 중심지)로서의 뉴욕은 세계에서 가장 큰 기업들의 본고장이다. (2)
2106. An example of hyperbole is "I've told you a million times not to use that word."
(1) exaggeration (2) euphemism (3) persuasion (4) oxymoron
과장적 표현의 예로는 그 말 쓰지 말라고 너한테 백만 번 얘기했어이다. (1)
2107. American journalists often overstate a situation to make the news more stimulating.
(1) exaggerate (2) inspire (3) animate (4) misinterpret
미국의 기자들은 종종 뉴스거리를 보다 더 자극적인 것으로 삼기 위해 상황을 과장한다. (1)
2108. The reporter played up the sensational aspects of the story.
(1) pleased (2) reduced (3) repeated (4) lacerated (5) exaggerated
그 기자는 그 이야기의 선정적인 면을 부각시켰다. (5)
2109. In many censuses, the interviewer asks if each interviewee can read and write in order to find out what proportion of the population is .
(1) employed (2) unschooled (3) married (4) illiterate (5) aged
많은 (인구)조사에서, 면접자(조사자)는 어느 정도 비율의 인구가 읽고 쓸 수 없는지(즉, 문맹인지)를 알아내려고 각 피면접자가 읽고 쓸 수 있는지를 물어본다. (4)
2110. King Sejong recognized that more than four thousand Chinese characters discouraged the .
(1) literate (2) literacy (3) illiterate (4) illiteracy (5) literature
세종대왕은 4천자 이상의 (많은) 한자가 문맹자들을 낙담하게 했음을 인식했다. (3)