새로운 암흑시대- 기술과 미래의 종말
저자: 제임스 브라이들
아마죤 북 리뷰.
As the world around us increases in technological complexity, our understanding of it diminishes. Underlying this trend is a single idea: the belief that our existence is understandable through computation, and more data is enough to help us build a better world.
In reality, we are lost in a sea of information, increasingly divided by fundamentalism, simplistic narratives, conspiracy theories, and post-factual politics. Meanwhile, those in power use our lack of understanding to further their own interests. Despite the apparent accessibility of information, we’re living in a new Dark Age.
From rogue financial systems to shopping algorithms, from artificial intelligence to state secrecy, we no longer understand how our world is governed or presented to us. The media is filled with unverifiable speculation, much of it generated by anonymous software, while companies dominate their employees through surveillance and the threat of automation.
In his brilliant new work, leading artist and writer James Bridle surveys the history of art, technology, and information systems, and reveals the dark clouds that gather over our dreams of the digital sublime.
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방대한 양의 정보를 생산하고 처리하는 우리의 기술 능력은 세계에 대한 지식과 이해의 증가를 수반하지 않습니다. 오히려 계산력을 높이고 데이터를 축적하면할수록 우리는 더 깊숙히 '어둠 속'에 머물러있게되고, 우리를 피해 도망가는 세상에서 맹목적으로 비틀 거리게 됩니다.
our technological capability to produce and process vast quantities of information is not matched by an increase in knowledge and understanding of the world. Rather, the more we ratchet up computational power and accumulate data, the more we are profoundly left ‘in the dark’, stumbling blindly through a world that escapes us.
'오늘날 우리는 광대한 지식 저장소에 연결되어 있음을 알게 되지만, 그러나 우리는 생각하는 법을 배우지 않았습니다. 사실, 그 반대가 진실입니다 : 세상을 계몽하려 했던 것이 실제로는 어둡게하고 있습니다
In the first chapter, ‘Chasm’, Bridle writes that ‘we find ourselves today connected to vast repositories of knowledge, and yet we have not learned to think. In fact, the opposite is true: that which was intended to enlighten the world in practice darkens it’ (10).
뉴 다크 에이지 (New Dark Age)에서의 Bridle의 논거는 '네트워크화 된'시대를 대비한 유사 프로젝트의 하나에 다름 아니다. 세계를 자신의 이미지로 구체화 reify하는 '컴퓨터적 사고(computational thinking)'의 지배적인 기능주의와는 다른 새로운 사고 방식의 개발하는 것.
계산(computation)에 의해 생성 된 세계의 비전은 실제로 존재하는 세계를 철저하게 파악해 가고 있는 것으로 간주됩니다. 이러한 이해 하에서, 사회적, 경제적, 환경적 모든 문제에 대한 해결책은 항상 더 많은 것 즉 더 많은 처리 능력과 더 많은 데이터로 귀결됩니다.
더 많음에 대한 냉혹한 추구는 악의적인 피드백 루프를 생성하게 되고, 이것에 의해 해결책을 추구하면서 애초 해결하려고 의도했던 병적인 증상을 가속화시키는 결과를 낳을 뿐입니다
Bridle’s argument in New Dark Age is nothing short of a similar project for the ‘networked’ age: the development of new modes of thought distinct from the predominant functionalism of ‘computational thinking’ (4) that reifies the world in its own image, such that the vision of the world produced by computation gets taken as exhaustive of the world as it really is. Under its grasp, the solution to problems – social, economic, and environmental alike – has become always more: more processing power, more data.
This inexorable pursuit of more generates vicious feedback loops, whereby the pursuit of solutions only ends up accelerating the morbid symptoms it intends to resolve.
컴퓨터적 사고의 오만함에 대항하여, 우리는 총체적 지식, 언어 및 은유의 형식에 대한 "체계적인 해독력"의 형태가 필요합니다.이 방식을 통해 우리는 '주장하거나 추구하지 않고 생각하거나,
자신의 용어에 완전히 흡수되지 않고 시스템을 통해 생각할 수 있는 메타 언어학적인 방법을 충분히 이해할 수 있게 되고, 계산화할 수 없는 세계를- 그것이 어쩔 수 없이 계산에 의해 형성되고 정보가 주어진다는 점을 인정하면서도- 처리 할 수 있게 됩니다.
네트워크는 '다름아니라 모든 것이 실제로 할 것이다' 고 가르치고 있다고 bridle은 주장한다. 그러나 '컴퓨터화된 사고의 부적합성을 드러내는 것은 바로 이 풍요이며' ,이것은 '모든 것의 상호 연관성'을 파악할 수 없습니다
Against the hubris of computational thinking, we require forms of ‘systemic literacy’ over total knowledge, modes of language and metaphor that allow us ‘to think without claiming, or even seeking, to fully understand’ (6), meta-linguistic ways to think through the system without becoming completely absorbed by its own terms, to deal ‘with a world that is not computable, while acknowledging that it is irrevocably shaped and informed by computation’ (4). Yet the embeddedness of us and our technologies within ‘the network’ at once reinforces and offsets this epistemic modesty. Bridle holds that the network teaches us that ‘nothing short of everything will really do’ (10), yet it is precisely this abundance that ‘reveals the inadequacy of computational thinking’ (9), which is unable to grasp ‘the interconnectedness of all things’ (9).
원문출처
1.
‘New Dark Age: Technology and the End of the Future’ by James Bridle reviewed by Jack Kellam – Marx & Philosophy Society -
https://marxandphilosophy.org.uk/reviews/16980_new-dark-age-technology-and-the-end-of-the-future-by-james-bridle-reviewed-by-jack-kellam/
2.
New Dark Age by James Bridle review – technology and the end of the future | Books | The Guardian -
https://www.theguardian.com/books/2018/jun/30/new-dark-age-by-james-bridle-review-technology-and-the-end-of-the-future
3.
Ursula K. Heise reviews Timothy Morton’s Hyperobjects – Critical Inquiry - https://criticalinquiry.uchicago.edu/ursula_k._heise_reviews_timothy_morton


























