2. 여래의 종자(種)
於是 維摩詰 問文殊師利 何等 爲如來種 文殊師利言 有身爲種 無明有愛爲種 貪恚癡爲種 四顚倒爲種 五蓋爲種
이에 유마힐이 문수사리에게 물었다.
“무엇이 여래의 종자(근본) 입니까?”
문수사리가 말하였다.
“신체가 있음이 종자가 되며, 무명과 생존에 대한 집착이 종자가 되며, 탐욕과 진에와 어리석음이 종자가 되며, 네 가지 전도가 종자가 되며, 다섯 가지 번뇌가 종자가 되며,
Vimalakirti then asked Manjushri,
“What may act as the seeds of the Thus Come One?”
Manjushri said,
“The body is the seed, ignorance and partiality are the seeds, greed, anger, and stupidity are the seeds, The four topsy-turvy views are the seeds, the five obscurations are the seeds,
Vimalakirti then asked Manjushri
; 이에 유마힐이 문수사리에게 물었다
What may act as the seeds; 무엇이 ~ 종자(근본) 입니까
of the Thus Come One; 여래의
Manjushri said; 문수사리가 말하였다
The body is the seed; 신체가 있음이 종자가 되며
ignorance and partiality; 무명과 집착이
are the seeds; 종자가 되며
greed, anger, and stupidity; 탐욕과 진에와 어리석음이
The four topsy-turvy views; 네 가지 전도가
the five obscurations; 다섯 가지 번뇌가
첫댓글 나무대방광불화엄경 나무대방광불화엄경 나무대방광불화엄경 _()()()_