A touchscreen is an input device normally layered on the top of an electronic visual display of an information processing system.
터치스크린은 일반적으로 정보 처리과정 시스템의 전기 디스플레이 위에 설치되어 있는 입력 장치이다.
A user can give input or control the information processing system through simple or multi-touch gestures by touching the screen with a special stylus/pen and-or one or more fingers.
사용자는 특별한 펜과 손가락으로 스크린을 터치함으로써 정보 처리 과정을 입력하거나 통제할 수 있다.
Some touchscreens use an ordinary or specially coated gloves to work while others use a special stylus/pen only.
다른 터치스크린이 특별한 펜만을 사용할 수 있는 반면에 몇몇의 터치스크린은 흔한 혹은 특별하게 코팅된 장갑을 일을 처리할 때 사용할 수 있다.The user can use the touchscreen to react to what is displayed and to control how it is displayed (for example by zooming the text size).
사용자는 보이는 것과 어떻게 보이는지에 대해 (예를 들면 텍스트 사이즈를 늘리는 것) 반응하기 위해 터치 스크린을 사용할 수 있다.
The touchscreen enables the user to interact directly with what is displayed, rather than using a mouse, touchpad, or any other intermediate device (other than a stylus, which is optional for most modern touchscreens).
Touchscreens are common in devices such as game consoles, personal computers, tablet computers, and smartphones.
터치스크린은 게임 계기판, 개인 컴퓨터, 태블릿 컴퓨터, 스마트폰 등에서 자주 사용된다.
They can also be attached to computers or, as terminals, to networks.
그것들은 컴퓨터나 네트워크 단말기에 사용되기도 한다.
They also play a prominent role in the design of digital appliances such as personal digital assistants (PDAs), GPS navigation devices, mobile phones, and video games and some books (E-books).
그것들은 또한 개인적인 디지털 보조수단 (PDAs). GPS 장치, 핸드폰 그리고 비디오 게임과 E-book과 같은 몇몇 책과 같은 디지털 장치의 디자인에서도 중요한 역할을 하기도 한다.
The popularity of smartphones, tablets, and many types of information appliances is driving the demand and acceptance of common touchscreens for portable and functional electronics.
스마트폰과 태블릿 그리고 많은 정보 장치의 대중성이 편안하고 기능적인 기계를 위한 터치스크린의 수용과 요구를 늘리고 있다.
Touchscreens are found in the medical field and in heavy industry, as well as for automated teller machines (ATMs), and kiosks such as museum displays or room automation, where keyboard and mouse systems do not allow a suitably intuitive, rapid, or accurate interaction by the user with the display's content.
터치스크린은 키보드와 마우스가 사용자와 디스플레이의 내용이 적합하게 작감적이고 급진적이고 정확하지 않아도 되는 박물관 디스플레이나 자동화 방과 같은 공중전화 안내소와 자동 설명 기계(ATMs)뿐만 아니라 의학과 중공업에서도 사용된다.
Each classroom is equipped with a 72-inch electronic blackboard and an electronic teacher’s desk with a built-in personal computer.
각 교실은 72인치의 전자 칠판과 개인용 컴퓨터가 설치된 전자 책상이 갖춰져 있다.
Prezi is a cloud-based (SaaS) presentation software and storytelling tool for presenting ideas on a virtual canvas.
프레지는 가상의 캔버스에 아이디어를 발표하기 위한 클라우드 기반의 프레젠테이션 소프트웨어와 스토리텔링 도구이다.
[1][2][3][4][5] The product employs a zooming user interface (ZUI), which allows users to zoom in and out of their presentation media, and allows users to display and navigate through information within a 2.5D or parallax 3D space on the Z-axis.
프레지는 사용자로 하여금 프레젠테이션 내용을 줌할 수 있게 해주고, Z-axis를 통해 3D 혹은 2.5D를 통해 정보를 보여주고 찾을 수 있게끔 하기 위해 zooming 사용자 단말기(ZUI)를 사용한다.
Prezi was officially established in 2009 by co-founders Adam Somlai-Fischer, Peter Halacsy and Peter Arvai.
프레지는 Adam Somlai-Fischer, Peter Halacsy 그리고 Peter Arvai의 공동 창업자를 통해 2009년에 공식적으로 설립되었다.