7과 나는 오직 과거만을 본다.
1 이 개념을 믿기는 처음에는 무척이나 어렵습니다. 그러나 이것은 앞선 개념 모두의 근거입니다. 앞선 개념은 이렇습니다.
2 이것은 그대가 보는 어떤 것도 아무 의미도 없는 이유이다.
3 이것은 그대가 보는 모든 것에 의미를 부여한 이유이다.
4 이것은 그대가 보는 어떤 것도 이해하지 못하는 이유이다.
5 이것은 생각이 아무 의미도 없는 이유이며, 생각이 보는 것과 같은 이유이다.
6 이것은 생각하는 그 까닭으로 결코 속상하지 않은 이유이다.
7 이것은 존재하지 않는 어떤 것을 보는 까닭에 속상한 이유이다.
8 시간에 대한 오래된 개념은 변화시키기가 매우 어렵습니다. 왜냐하면 그대가 믿는 모든 것은 시간에 뿌리를 두고 있기 때문이며, 시간에 대한 이런 새로운 개념을 배우는 것에는 달려있지 않기 때문입니다. 그러나 그것이 시간에 대한 새로운 개념이 필요한 정확한 이유입니다. 이 첫 번째 시간 개념은 실제로는 처음에 들리는 것처럼 그렇게 이상하지 않습니다. 예를 들어서, 컵 하나를 바라보십시오.
9 그대는 컵을 봅니까? 아니면 컵을 집어 들거나, 목이 마르거나, 컵으로 음료수를 마시거나, 입술이 닿는 가장자리를 느끼거나, 아침을 먹고 있거나 등등의 과거의 기억을 단지 재생하고 있는 것입니까? 컵에 대한 미학적인 반응도 과거의 경험에 기초한 반응이 아닐까요? 컵을 떨어뜨리면 이런 종류의 컵이 깨질지 안 깨질지 어떻게 알 수 있을까요? 과거에 배웠던 것이 없다면 이 컵에 대해서 무엇을 알고 있을까요? 과거의 배움이 없다면 이 컵이 무엇인지 전혀 모릅니다. 그러면, 진짜로 그것을 보고 있는 것입니까?
10 주위를 둘러보십시오. 이 개념은 바라보는 무엇이든 간에 똑같이 진실입니다. 오늘 눈으로 바라보는 어느 것이든 분별하지 않고 그 개념을 적용함으로써 이것을 인정하십시오.
11 “나는 이 연필에서 과거만을 본다.”
“나는 이 신발에서 과거만을 본다.”
“나는 이 손에서 과거만을 본다.”
“나는 저 몸에서 과거만을 본다.”
“나는 저 얼굴에서 과거만을 본다.”
12 특별히 어떤 것에서 지체하지 마십시오. 어떤 것도 특별히 빠뜨리지 않겠다는 것만을 오직 기억하십시오. 각각의 대상을 대충 훑어보고, 다음 것으로 이동하십시오.
I see only the past.
1 This idea is particularly difficult to believe at first. Yet it is the rationale for all of the preceding ones.
2 It is the reason why nothing that you see means anything.
3 It is the reason why you have given everything you see all the meaning that it has for you.
4 It is the reason why you do not understand anything you see.
5 It is the reason why your thoughts do not mean anything and why they are like the things you see.
6 It is the reason why you are never upset for the reason you think.
7 It is the reason why you are upset because you see something that is not there.
8 Old ideas about time are very difficult to change because everything you believe is rooted in time and depends on your not learning these new ideas about it. Yet that is precisely why you need new ideas about time. This first time idea is not really so strange as it may sound at first. Look at a cup, for example.
9 Do you see a cup, or are you merely reviewing your past experiences of picking up a cup, being thirsty, drinking from a cup, feeling the rim of a cup against your lips, having breakfast, and so on? Are not your aesthetic reactions to the cup, too, based on past experiences? How else would you know whether or not this kind of cup will break if you drop it? What do you know about this cup except what you learned in the past? You would have no idea what this cup is except for your past learning. Do you, then, really see it?
10 Look about you. This is equally true of whatever you look at. Acknowledge this by applying the idea for today indiscriminately to whatever catches your eye. For example:
11 I see only the past in this pencil.
I see only the past in this shoe.
I see only the past in this hand.
I see only the past in that body.
I see only the past in that face.
12 Do not linger over any one thing in particular, but remember to omit nothing specifically. Glance briefly at each subject, and then move on to the next.
첫댓글
감사합니다.
감사합니다.
감사합니다