10과 나의 생각은 아무 의미도 없다.
1 이 개념은 그대가 알아차리는, 곧 연습 기간 동안에 알아차리게 되는 모든 생각에 적용됩니다. 이 개념이 그것들 모두에게 적용될 수 있는 이유는 그것이 그대의 진짜 생각이 아니기 때문입니다. 우리는 이것에 대해서 전에 분명히 했으며, 다시 분명히 할 것입니다. 그대는 아직 비교할 만한 근거가 없습니다. 그 근거를 가질 때, 한 때 그대의 생각이라고 믿었던 것이 아무 의미도 없었다는 것을 의심하지 않을 것입니다.
2 이것은 이런 종류의 개념을 사용한 두 번째 입니다. 형태가 약간 다를 뿐입니다. 이번에는 “이 생각” 대신에 “나의 생각”을 가지고 개념을 도입했으며, 그대 주위의 사물을 가지고 공공연히 연계시키지는 않습니다. 지금은 그대가 생각한다고 생각하는 것의 실체가 없다는 것을 강조하고 있습니다.
3 이런 교정 과정의 양상은 그대가 알아차리고 있는 생각이 내적이기 보다는 외적이고, 현재의 상태라기보다는 과거에 대해서 강조되기에 의미가 없다는 개념으로부터 시작되었습니다. 이제 우리는 이러한 “생각”의 현존이 그대가 생각하고 있지 않다는 것을 의미한다는 것을 강조합니다. 이것은 그대의 마음이 비어있다는 우리의 이전의 언급을 되풀이하는 또 다른 방식일 뿐입니다. 이것을 인지하는 것은 그대가 그것을 본다고 생각할 때 아무것도 인지하지 못한다는 것을 인지하는 것입니다. 그럴 때, 그것이 비전vision을 위한 전제 조건입니다.
4 이런 연습을 할 때에는 눈을 감으십시오. 그리고 오늘의 개념을 매우 천천히 스스로 되뇌면서 연습을 시작하십시오. 그리고서 다음과 같이 말하십시오.
5 "이 개념은 지금 믿는 모든 것으로부터 나를 해방시키는데 도움을 줄 것이다."
6 이전과 마찬가지로 연습은 선택이나 판단 없이 그대가 이용할 수 있는 모든 생각에 대한 마음 탐색에 있어서 일관되어야 합니다. 어떤 종류의 분류도 피하십시오. 사실, 그렇게 하는 것이 도움이 되는 것을 알게 된다면, 그대에게 어떤 개인적인 의미도 거의 없는 이상하게 왜곡된 지나가는 행렬을 지켜보고 있다고 그대는 생각할 것입니다. 각각의 생각이 그대 마음을 가로 지를 때, 아래와 같이 말하십시오.
7 "_______에 대한 이 생각은 아무 의미도 없다."
"_______에 대한 저 생각은 아무 의미도 없다."
8 오늘의 개념은 언제든지 그대를 괴롭히는 생각에 대해서 명백하게 도움이 될 것입니다. 더욱이, 각각에 대해서 1분 정도를 넘지 않는 마음 탐색을 하는 것을 5번 정도 연습합니다. 이 시간 간격을 늘이는 것은 추천되지 않으며, 그대가 불편하다면 30초나 그 이하로 그 시간을 줄여야 합니다. 그렇지만, 그것을 특별히 적용하기 전에 개념을 말하는 것을 기억하십시오. 그리고 아래와 같이 말하십시오.
9 "이 개념은 내가 지금 믿는 모든 것으로부터 나를 해방시키는데 도움을 줄 것이다."
My thoughts do not mean anything.
1 This idea applies to all the thoughts of which you are aware or become aware in the practice periods. The reason the idea is applicable to all of them is that they are not your real thoughts. We have made this distinction before and will again. You have no basis for comparison as yet. When you do, you will have no doubt that what you once believed were your thoughts did not mean anything.
2 This is the second time we have used this kind of idea. The form is only slightly different. This time the idea is introduced with "My thoughts" instead of "These thoughts" and no link is made overtly with the things around you. The emphasis is now on the lack of reality of what you think you think.
3 This aspect of the correction process began with the idea that the thoughts of which you are aware are meaningless, outside rather than within, and then stressed their past rather than their present status. Now we are emphasizing that the presence of these "thoughts" means that you are not thinking. This is merely another way of repeating our earlier statement that your mind is really a blank. To recognize this is to recognize nothingness when you think you see it. As such, it is the prerequisite for vision.
4 Close your eyes for these exercises and introduce them by repeating the idea for today quite slowly to yourself. Then add:
5 This idea will help to release me from all that I now believe.
6 The exercises consist, as before, in searching your mind for all the thoughts which are available to you, without selection or judgment. Try to avoid classification of any kind. In fact, if you find it helpful to do so, you might imagine that you are watching an oddly assorted procession going by, which has little if any personal meaning to you. As each one crosses your mind, say:
7 This thought about _____ does not mean anything.
That thought about _____ does not mean anything.
8 Today's idea can obviously serve for any thought that distresses you at any time. In addition, five practice periods are recommended, each involving no more than a minute or so of mind searching. It is not recommended that this time period be extended, and it should be reduced to half a minute or even less if you experience discomfort. Remember, however, to repeat the idea slowly before applying it specifically, and also to add:
9 This idea will help to release me from all that I now believe.
첫댓글 감사합니다.
감사합니다.
감사합니다
감사합니다^^