Outside Change to PP.
Now that we have discussed what is outside change, it is important to know some variations and related topics which have always irked my mind.
우리는 지금 아웃사이드 체인지를 공부했고 베리에이션과 늘 나를 짓눌렀던 연관된 것들을 알아두는 것이 중요하다.
The most troubling thing that I find is that many times students are taught Outside Change to Promenade Position (PP) as number 1 ending and a closed ending with outside relationship is omitted. The result being that if you want to lead a non-promenade step at the end, the lady starts to fight and then you have to pull her body with left hand to keep her closed and that is naturally bad, but then you can't blame her because that was the only way (pp ending) she was trained.
가장 문제가 되는 것은 여러 학생들이 아웃사이드 체인지에서 PP로 끝내는 것이 가장 첫째였고 아웃사이드는 잊어 먹고 클로즈로 끝낸다는 것이었다. 프로미네이드가 아닌 것으로 끝내려한다면 그 결과는 여성이 싸우려고 하고 남성은 왼손으로 클로즈하려고 여성의 바디를 끌게 되는데 안 좋은 것이다. 여성을 비난할 수 없는 것이 그것이 여성이 배운 유일한 방식이기 때문이다.
How is PP is achieved? Simple! On step 3 man steps LF to side leading lady to pp and encouraging her also to step to side RF. The brushing seem more natural when we step to side.
PP는 어떻게 만드는가? 스텝 3에서 남성이 여성을 사이드 리딩해서 PP로 하고 여성을 오른발 사이드가 되게 한다. 사이드로 하게 되면 브러싱이 한결 자연스럽게 된다.
Precede and Follow: Of course a simple Precede could be an underturned natural turn 123, ending backing DC. I like to make this discussion a little more academic and discuss 2 different Follows, the Cross Hesitation or the Wing. Are we going to change the foot position of 3rd step (Man, ladies opposite) to "side and slightly forward" for Cross Hesitation and "side and slightly back" for the Wing?
선행 휘겨와 후행 휘겨: 물론 간단한 선행휘겨로는 내추럴 턴 123을 언더 턴 해서 Backing DC로 끝내면 된다. 이것을 2 가지 후행휘겨 즉, 크로스 헤지테이션 또는 윙으로 좀 더 학구적으로 논의하고자 한다. 남성 스텝 3에서 발을 바꿔 “사이드 앤드 슬라이틀리 훠워드”로 크로스 헤지테이션을 하고 “사이드 앤드 슬라이틀리 백”으로 윙을 하려고 한다.
We do this sort of thing after the Open Telemark and it has always caused me to think why? Is it because that technically it is required to do so in order to facilitate the execution of these two different movements or is it something "else".
우리는 오픈 텔레마크 다음에 이런 종류를 하는데 늘 나는 왜? 라고 생각하게 했다. 이 두가지 다른 무브먼트를 확실히 하기 위해 기술적으로 그렇게 하는지 아니면 “그밖에” 또 다른 무엇이 있는지?
I should have discussed it with my teachers and coaches but I haven't. I would appreciate your comments for my better understanding. I think "else" is the answer and this "else" is the subject of "alignment". I think the "technical description" of end alignment of cross hesitation is DW while it is DC for the Wing, so the positions have to be respectively changed for last step of open Telemark or Outside Change to PP. There is no reason why these alignments cannot be changed with an appropriate follow.
나는 코치와 선생에게 물어야 했지만 묻지 않았다. 내가 더 잘 이해할 수 있게 코멘트해주면 고맙겠다. 내 생각에 “그밖에”라는 것이 대답이고 “그밖에”는 “얼라인먼트”의 문제라는 것이다. 내 생각에 크로스 헤지테이션의 얼라인먼트에 대한 책에 나온 내용은 DW이고 윙은 DC이다. 그러니까 포지션은 각각 오픈텔레마크의 마지막 스텝으로 바뀌어야 하거나 아웃사이드 체인지 투 PP 로 바뀌어야 한다. 다음 휘겨로 연결하기 위해 얼라인먼트가 왜 바뀔 수 없는지 이유가 없다.
-글:번역:캉캉-http://cafe.daum.net/dancenjoy-