[문제]
Questions 176-180 refer to the following press release.
PKS Global Advertising Press release April 7, 09:00
(176) PKS to restructure due to predictions of huge growth in online advertising next year
A study conducted by PKS Global Advertising, the leader in international and multicultural marketing, has concluded that (180) worldwide spending on Internet advertising will increase by 30% next year, in comparison to a 6% total increase in the other key advertising markets. (177) As a result, the Internet will overtake outdoor advertising as the second most popular marketing medium after television next year. (178) Furthermore, we predict that within fifteen years online advertising will be just as important as television advertising.
The results of the study reflect rapidly increasing Internet usage around the world, as well as a growing acceptance by advertising firms to use the Internet as a powerful marketing tool.
We are restructuring in order to cater to the growing importance of the Internet as an advertising medium. We will simultaneously open new offices next quarter in New York, London, and Shanghai, which will specialize in providing innovative Internet marketing solutions.
There will also be changes at senior managerial levels as we seek to capitalize on the growing importance of Internet marketing. Derek Pews, the current Managing Director of Global Strategy at our London office, will take up the newly created position of Managing Director of Online Advertising, and will transfer to the New York office. He will be joined there by Hiroshi Sato, who is coming to us from ISeek Marketing as Technical Director for Online Advertising.
(179) Elizabeth Bateman Public Relations Executive +44 20 784 2231
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176. What is the purpose of the press release?
(A) To report an increase in profits (B) To announce changes at a firm (C) To promote Internet usage (D) To announce a promotion
177. What is indicated about television advertising?
(A) It will increase next year. (B) It is the most popular form of advertising. (C) It is the company’s area of specialization. (D) It will decrease in importance.
178. According to the press release, how will the advertising market change?
(A) Outdoor advertising will increase. (B) There will be less spending on advertising. (C) The total market will increase by 6%. (D) The Internet will play a more significant role.
179. What should readers do to get more information?
(A) Visit the New York office (B) Contact the technical director (C) Call the public relations executive (D) Read a report
180. The word “increase” in paragraph 1, line 3 is closest in meaning to
(A) grow (B) impact (C) emerge (D) stabilize
[해석]
문제 176-180 다음 보도 자료를 참조하시오.
PKS Global Advertising 보도 자료 4월 7일 오전 9시
PKS 사 내년 온라인 광고의 대폭적인 성장 예측에 따라 구조 개혁을 실시하다
국제적, 다국적 시장의 리더인 PKS Global Advertising 사가 실시한 한 연구 결과 다른 주요 광고 시장의 총 증가율인 6%에 견주었을 때 인터넷 광고에 쏟아 붇는 비용은 내년 30% 증가할 것이라고 합니다. 그 결과 내년에는 TV에 이어 인터넷이 두 번째로 가장 대중적인 마케팅 매체로 옥외 광고를 점령할 것입니다. 더욱이 앞으로 15년 이내에 온라인 광고는 TV 광고만큼이나 중요해질 것입니다.
이 연구의 결과는 전 세계적으로 급속도로 성장하는 인터넷 사용률은 물론 광고 회사들이 강력한 마케팅 도구로서의 인터넷 사용을 점점 수용하고 있는 추세를 반영하고 있습니다.
우리는 광고 매체로서의 인터넷 이용의 점증하는 중요성에 맞추어 나가기 위해 구조 개혁을 하는 것입니다. 다음 분기에 우리는 뉴욕, 런던, 상하이에 혁신적인 인터넷 마케팅 솔루션을 전문으로 하는 새 사무실들을 동시 개설할 것입니다.
우리가 인터넷 마케팅의 점증하는 중요성을 이용하려 애씀에 따라 수석 경영진 선에서도 변화들이 있을 것입니다. Global Strategy 런던 사무실의 현 전무이사인 Derek Pews는 신설된 온라인 마케팅 전무이사 직위를 받아들이고 뉴욕 사무실로 전근할 것입니다. 그는 그곳에서 ISeek Marketing 사로부터 온라인 광고 기술 부장인 Hiroshi Sato와 만나게 됩니다.
Elizabeth Bateman 홍보 담당자 +44 20 784 2231
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[어휘]
restructure 구조 개혁하다 due to ~로 인해 prediction 예측, 예상 multicultural 다국적
growth 증가, 발전 conduct 실시하다, 수행하다 worldwide 전세계적 spending 소비 huge 거대한, 막대한 in comparison to ~와 비교해 볼 때 key 주요한 as a result 그 결과 overtake 장악하다
outdoor advertising 옥외 광고 medium 매체, 수단 furthermore 더욱이 predict 예측하다 result 결과
reflect 반영하다 rapidly 급속도로 increasing 증가하는 usage 사용 as well as ~역시 growing 증가하는 acceptance 수용 in order to ~하기 위해서 cater to 영합하다, ~의 요구를 채우다 importance 중요성 simultaneously 동시에, 일제히 specialize in ~을 전문으로 한다 provide 제공하다 innovative 혁신적인 managerial 경영자의 seek to ~하려고 노력하다, 애쓰다 capitalize on ~을 이용하다 current 현재의 managing director 전무이사 take up 시작하다, 종사하다 newly 새로이 position 직위
transfer to ~로 전근하다, 이동하다 public relations 홍보과 profit 이윤, 수익 announce 발표하다
promote 판촉하다 promotion 승진 specialization 전문 분야 decrease 감소하다 significant 중요한
176. What is the purpose of the press release? (A) To report an increase in profits (B) To announce changes at a firm (C) To promote Internet usage (D) To announce a promotion
[정답]B
[해석]
이 보도 자료의 목적은 무엇인가? (A) 수익의 증가를 보고하기 위해서 (B) 한 회사의 변화들을 알리기 위해서 (C) 인터넷 사용을 촉진하기 위해서 (D) 승진을 발표하기 위해서
[해설]
제목 PKS to restructure due to predictions of huge growth in online advertising next year과 네 번째 단락의 세부 내용에서 사내 구조 조정에 대한 변동 사항을 알리고 있음을 알 수 있다.
177. What is indicated about television advertising? (A) It will increase next year. (B) It is the most popular form of advertising. (C) It is the company’s area of specialization. (D) It will decrease in importance.
[정답 ]B
[해석]
TV 광고에 대해 나타난 것은 무엇인가? (A) 내년에 증가할 것이다. (B) 가장 대중적인 광고 형식이다. (C) 이 회사의 전문 영역이다. (D) 중요성이 감소할 것이다.
[해설]
첫 번째 단락 As a result, the Internet will overtake outdoor advertising as the second most popular marketing medium after television next year에서 TV가 가장 영향력 있는 광고 매체이며 인터넷이 그 뒤를 따르고 있음을 알 수 있다.
178. According to the press release, how will the advertising market change? (A) Outdoor advertising will increase. (B) There will be less spending on advertising. (C) The total market will increase by 6%. (D) The Internet will play a more significant role.
[정답]D
[해석]
보도 자료에 의하면 광고 시장은 어떻게 바뀔 것인가? (A) 옥외 광고가 증가할 것이다. (B) 광고에 소비하는 비용이 적어질 것이다. (C) 전체 시장이 6% 증가할 것이다. (D) 인터넷이 더 중요한 역할을 하게 될 것이다.
[해설]
첫 번째 단락 Furthermore, we predict that within fifteen years online advertising will be just as important as television advertising과 두 번째 단락 내용 전체에서 인터넷의 중요성이 점점 더 커질 것임을 알 수 있다.
179. What should readers do to get more information? (A) Visit the New York office (B) Contact the technical director (C) Call the public relations executive (D) Read a report
[정답]C
[해석]
독자들은 더 많은 정보를 얻기 위해 무엇을 해야 하는가? (A) 뉴욕 사무실을 방문한다. (B) 기술 부장에게 연락한다. (C) 홍보 담당자에게 전화한다. (D) 보고서를 읽어본다.
[해설]
글의 마지막 Elizabeth Bateman Public Relations Executive +44 20 784 2231에 글쓴이인 홍보 담당자의 이름과 함께 전화번호가 나와 있으므로 문의 사항은 홍보 담당자에게 전화하면 된다.
180. The word “increase” in paragraph 1, line 3 is closest in meaning to (A) grow (B) impact (C) emerge (D) stabilize
[정답]A
[해석]
첫 번째 단락 3번째 줄의 “increase”는 의미상 무엇과 가장 가까운가? (A) 성장하다 (B) 강한 충격을 주다 (C) 나타나다 (D) 안정시키다
[해설]
첫 번째 단락 worldwide spending on Internet advertising will increase by 30% next year에서 increase는 ‘증가하다’의 뜻으로 ‘성장하다’라는 뜻의 grow와 가깝다.
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