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Practical Approach to Slow Play |
Monday, September 24, 2007 |
Definition:
정의 :
low Play is an infraction as per the Penalty Guide. A player is guilty of Slow Play if he fails to perform game actions in a reasonable period of time. Note that time in the round is not a factor of Slow Play, and Slow Play can occur in the initial portions of a round or in the untimed turns. If a judge watches a table where a player is thinking for a long time, the judge should probably pay a bit more attention to this game. If that amount of time becomes unacceptable, he should intervene.
느린 플레이는 페널티 가이드에 의하면 위반사항이다. 어떤 플레이어가 일정시간 내에 정당한 게임 행위를 행하지 못할 경우 느린 플레이를 한 것으로 본다. 라운드가 늦어지는 것에 대해서는 느린 플레이에 대한 요인이 되지 않고, 라운드동안의 정해진 시간이나 시간이 정해지지 않은 턴에서 느린 플레이가 일어날 수 있다는 것을 주목해야한다. 만약 심판이 긴 시간동안 생각하는 플레이어를 보고 있었다면 그 심판은 아마도 그 게임에 약간의 주의를 줄 것이다. 만약 그것이 너무 긴 시간을 지체했다면 저지는 듀얼을 멈추고 끼어들 것이다.
Objectivity and Subjectivity:
객관성과 주관성 :
Slow Play and Stalling are the only infractions described in the Penalty Guide that do not rely on definite criteria. If Game Play Errors can be identified as soon as the Comp Rules see print, if Unsporting Conduct is described pretty accurately, Slow Play is defined with notions like, "longer than reasonably," or, "quickly enough." Slow Play is therefore a subjective notion whose evaluation is all up to the judge.
느린 플레이와 시간벌기는 페널티 가이드에 기술하기에는 정확한 표준을 따르기 힘든 유일한 위반사항이다. 만약 게임 플레이 실수를 하는 경우 범용 토너먼트 규칙을 바로 확인할 수 있고, 비신사적 행위의 경우 매우 정확하게 기술되어있으나, 느린 플레이의 경우는 "대응이 너무 오래 걸린다." 또는 "빠르게 대응하였다"와 같은 사람의 생각에 의해 정의되기 때문이다. 그런 이유로 느린 플레이는 전적으로 심판의 평가에 의한 주관적인 생각이다.
Different types of Slow Play:
느린 플레이의 형태 :
During the first 50 minutes in the round (or 60 at a PT), Slow Play is a pain for both players. Having played slowly, they end up having been able to play fewer turns, the game's rhythm having been slowed down by the players' reflection. Within a game, the rules do not specify any amount of time allowed to make a play. Between two games or before game 1 starts, rules do indicate a time limit: each player has three(3) minutes to complete all his shuffles and present his deck to his opponent. If that time limit were to be exceeded, a judge should intervene.
1. 라운드의 처음 50분 동안(프로투어의 경우는 60분)의 느린 플레이는 두 플레이어를 괴롭힐 것이다. 플레이가 느려지면, 많은 턴을 진행하지 못한 채 게임을 끝내야 할 것이며, 그러한 게임 흐름은 플레이어들의 생각을 둔화시킬 것이다. 한 게임에 대한 범위는, 룰에서는 한 게임동안의 허용 플레이 시간을 명확하게 기술하지 않고 있다. 하지만 두 게임의 사이와 첫 게임이 시작하기 전에는, 룰에서는 시간 제한을 명시하고 있다 : 두 플레이어는 상대의 덱을 확인하고 셔플하는데 3분의 시간을 준다. 만약 그 시간을 초과한다면 심판은 그 상황에 대해 관여할 것이다.
During additional turns, Slow Play causes a disruption of the tournament itself. If turn 0 and each additional turn lasts at least 2 minutes, that game will likely finish about 15 minutes after the end of the round—an unacceptable situation!
2. 추가적인 5턴을 얻은 경우의 느린 플레이는 토너먼트 진행을 방해한다. 만약 0턴부터 매턴마다 적어도 2분씩 늦어지게 되면, 그 게임은 원래 종료시간보다 약15분 정도 늦게 끝날것이다. - 이것은 용납하기 힘든 상황이다!
Identifying Slow Play:
느린 플레이의 확인 :
How long is "too long?" Practically, what does that mean?
As soon as a player takes a 20-30-second-reflection without any action, this is worth issuing a caution, so that he knows he's taking too much time. Sometimes, in spite of this remark, the player still won't have moved in the following 10 or 20 seconds. This is the perfect moment to issue the infraction of Tournament Error — Slow Play. The penalty is a warning at all RELs.
"매우 느린"이란 것은 얼마나 느린 것을 말하는가? 실제적으로 그것이 의미하는 것은 무엇인가?
어떤 플레이어가 어떤 행동도 취하지 않고 20~30초간의 시간을 갖게 되자마자, 그것은 주의를 줄만한 사항이 되며, 그가 너무 시간을 쓰고 있음을 알도록 한다. 때때로 주의를 받았음에도 불구하고 그 플레이어가 10~20초를 더 소비하고도 여전히 아무행동을 취하지 않기도 한다. 그 경우에는 토너먼트 실수 - 느린 플레이에 대한 완벽한 계기가 된다. 이 처벌은 전 REL에서 경고를 받는다.
Theoretically, the rhythm a player plays at should be evaluated without taking the game state into consideration. In a draft tournament, it is possible both players control a bunch of creatures, making the game state almost impossible to understand perfectly. Even if a player faces an incredibly and extremely complex situation, thinking for too long is an infraction. Magic is a game where one has to take decisions within a reasonable time.
이론적으로, 느린 플레이의 판단은 게임의 형세를 고려하지 않고 검토하여야 한다. 드래프트 토너먼트에서는 두 플레이어가 많은 생물을 조종하는 것은 쉽게 일어나지만, 그 게임 형세를 완벽하게 이해하는 것은 거의 불가능하다. 비록 플레이어가 믿을 수 없을 만큼 복잡한 상황에 직면하더라도, 너무 오래 생각하는 것은 위반사항이다. 매직은 알맞은 시간에 결정을 내려야하는 게임이다.
The typical time a player will seek additional reflection time is when they believe they are faced with a complex situation (like a board with 10 creatures on each side). What both player and judge need to realize is that this situation is usually the result usually of a less complex situation last turn. Unless the game state has radically changed (such as Armageddon has resolved), complex situations arise over time and are not an excuse to play slowly.
플레이어가 추가적인 대응 시간을 가져야 한다고 보는 경우는 그들이 복잡한 상황에 직면하게 되었다고 여겨지는 때이다. (양쪽 플레이어가 10마리의 생물을 가지고 있을 때처럼) 양쪽 플레이어와 심판이 이 상황을 타개하는데 필요한 것은 마지막엔 좀 더 덜 복잡한 상황으로 바꾸려고 하는 결과일 것이다. 게임 상황이 급변하게 변하지 않는 한은 (아마게돈을 해결했을 때와 같이), 복잡한 상황은 계속 벌어지고 느리게 플레이하는 것이 실례가 되지는 않을 것이다.
The aforesaid time limit needs to be changed with the situation. A player that performs an action every 5-10 seconds for a total of two minutes is unlikely to be guilty of Slow Play, provided his actions aim at having the game state to evolve. On the contrary, a player who would think for 30 seconds, drop a land, think for 20 seconds, announce a combat phase, then think 20 more seconds before declaring attackers definitely plays too slowly. Despite the fact that he spent "only" a minute a 10 seconds on his turn, it is unlikely the game state has evolved enough to finish the game within reasonable time. Every action was not significant enough to make the game state progress.
앞서 말한 시간제한은 게임의 상황을 바꾸기 위해 필요하다. 플레이어가 행동을 수행하는데 총 2분 동안 5~10초마다 행동을 취한다면 느린 플레이가 아닌, 게임 상황을 바꾸어 나간 것이라 하겠다. 역으로 플레이어가 30초 동안 생각하여 랜드를 깔고, 20초 동안 생각하여 전투 단계를 선언하고 20초 이상 생각하여 너무 천천히 공격자를 지정한다고 하자. 단지 그의 턴에 1분 10초 동안 소비했다는 사실에 분노를 느낄 것이며, 적절한 시간 내에 게임을 끝내는데 방해를 하는 것이라 하겠다. 이 행동들은 게임 과정에서는 의미가 없는 것들이다.
You can evaluate Slow Play through techniques that don't use quantified time limits. For instance, you may try to understand the game state. When you think you've understood, let 5-10 more seconds pass and issue a caution. You have to be careful if you want to use this technique: you may be far better than the player you're watching and therefore understanding too quickly what's happening; or your playing skills in the format may not be good enough, so you won't intervene quickly enough. Be aware of what your skills are.
Finally, be aware that a player who called you to watch his opponent for slow play can himself be playing too slowly.
Slow Playing and Bluffing:
느린 플레이와 허세 :
There is a thin layer that separates bluffing and playing slowly. For instance, a player has the right to think a moment with two lands in hand and an empty board. He's indicating his opponent that he has options. If this is perfectly acceptable one or two turns in a row, the player can't keep doing that every turn.
허세와 느린 플레이를 분리하는 기준이 있다. 예를 들어, 플레이어가 손에 두장의 대지카드를 가지고 있고 자신의 플레이에는 아무 것도 없는데 생각할 시간을 갖는 것이다. 그는 상대에게 자신이 어떠한 기회를 가지고 있음을 보여주는 것이다. 만약 이것이 한 두 턴동안 연속적으로 받아들여지면, 그 플레이어는 매 턴마다 아무것도 하지 않을 것이다.
Nothing in the rules prevents players from bluffing. This has to be respected. This is a reason why the content of the players' hands is irrelevant for Slow Play. It becomes relevant to deal with intentionality.
허세를 부리는 것을 제한하는 규칙은 없다. 이것은 플레이어로 훌륭한 행위이긴 하지만, 그 플레이어의 손에 있는 카드 내용은 느린 플레이를 하게 만드는 부적절한 방법임을 설명하는 이유가 된다. 이것은 고의적인 행위로 간주한다.
Issuing Slow Play Penalties:
느린 플레이에 대해 벌칙 주기 :
You're certain a player isn't playing fast enough, and you've already issued him a caution. Then it's time to tell him he's guilty of Tournament Error — Slow Play! As usual, write all the relevant information down on the back of the Results Entry Slip.
당신이 한 플레이어의 빠르지 않은 플레이에 대해 확신을 갖고, 전에 이미 그에 대해 주의를 주었다. 그 다음에는 그에게 토너먼트 실수 - 느린 플레이에 대한 잘못을 알려줄 차례이다! 보통 결과보고용지의 뒷면에 적절한 설명과 함께 모두 적어 넣는다.
Players also get two extra additional turns per warning. This is a major change that came with the new Penalty Guidelines. There is an exception to this rule: if you're issuing a Tournament Error — Slow Play Warning during the additional turns, players do not get extra turns.
플레이어들은 경고당 2개의 추가 턴을 얻는다. 이것은 새로운 페널티 가이드의 중요한 변경점이다. 다음은 이 룰의 예외부분이다 : 만약 추가턴을 진행중일 때 토너먼트 실수 - 느린 플레이를 선언한다면, 플레이어는 추가턴을 얻지 않는다.
The reasoning behind that is the following: the player is not yet playing too slowly but is close. He may not be aware of it and judges should prevent problems from happening; so you're telling him he might end up committing an infraction. Since the judge simply wants to prevent problems from happening, a caution can be issued any time the judge wishes.
그 이유는 다음과 같다 : 한 플레이어가 아직 플레이를 느리게 하지는 않았지만 시간이 가까워졌다. 그는 느리게 플레이한다는 사실을 모를 수 있고 심판이 그 문제를 제기하지 않을 수도 있다 ; 물론 시간이 지난 후에 그가 저지른 위반 사항에 대해 경고를 줄 수도 있으나. 솔직히 심판이 그런 사건이 벌어지는 것을 원치 않는다면, 심판은 원하는 때에 언제나 주의를 줄 수 있다.
The reasoning behind that is the following: A player guilty of Tournament Error — Slow Play is honest, which means he doesn't realize he's taking too long or just having difficulty making a decision. Therefore, it seems more respectful to let him finish his reflection. Of course you will not allow him infinite time, but is there a point in issuing a double sanction to a player? Indeed, issuing a written sanction to a player will make his change his range of interests. He'll lose the path of reflection he was in, and is likely to make severe mistakes. This is why, whenever possible, I'd recommend not issuing a Warning while he hasn't made a decision.
이유는 다음과 같다 : 어떤 플레이어의 토너먼트 실수 - 느린 플레이의 잘못이 정당하면, 오래 생각한 후나 어려운 결정을 내린 후에 아무것도
If both players have chosen to play slowly, they're still committing an infraction. The whole process described above should still apply, with two warnings if they do not wish to play faster. Why? Consistency! How can a judge tell players they're playing too slowly in extra turns while he hasn't intervened in the first 50 minutes? How can a judge tell a player he's playing too slowly in round 6 while his rhythm was found decent two rounds earlier?
After you've issued a Tournament Error — Slow Play Warning, you're still not done. You need to remain at the table so that they keep playing at reasonable pace. A Warning is worth nothing if the player doesn't feel "encouraged" to play faster. Staying at a table is a good way to do so.
Dealing with player reactions:
You have to keep in mind the difference that exists between a player involved in the game and the judge noticing from an external point of view that player is playing too slowly. Time passes much quicker for the player than for the judge. This is why the judge should expect reactions from players who are issued penalties for Tournament Error — Slow Play. Most of time, they will not understand what's happening to them. That is, of course, not an excuse for any unsporting behaviour. It seems better to explain calmly the reasons why you intervened than issuing a penalty for Unsporting Conduct – Minor (slight disruption of the tournament).
Slow Play vs. Stalling:
느린 플레이와 시간벌기 :
Here's the big one. Stalling can roughly be defined as "Intentional Slow Play," but that would be wrong. It's a bit trickier than that. A player might be guilty of stalling without being guilty of Slow Play. Let's take the definitions and take a look at the differences. Both come from the Penalty Guidelines:
이것은 상당히 큰 위반사항이다. 시간 끌기는 대략 "고의적인 느린 플레이"로 정의할 수 있으나, 그것은 틀린 말이다. 이것은 그보다 더 교활한 것이다. 플레이어는 느린 플레이를 하지 않아도 시간끌기는 할 수 있기 때문이다. 다른점을 비교해보고 정의를 해보자. 둘다 처벌 규정에 나와있다.
Slow Play: Players who take longer than is reasonably required to complete game actions are engaging in slow play.
느린 플레이 : 플레이어가 게임 행위를 하는데 필요한 시간보다 길게 생각하여 느린 플레이를 행하는 것.
This means a player is playing too slow to finish a game within reasonable time.
이것은 플레어어가 적당한 시간내에 한 게임을 끝내기에 너무 느리게 플레이하는 것을 의미한다.
Stalling: A player intentionally plays slowly in order to take advantage of the time limit.
시간벌기 : 플레이어가 시간제한을 통해서 이익을 얻기위해 고의적으로 느린 플레이를 행하는 것.
This means the player adapts his rhythm to optimize the time limit.
이것은 플레이어가 시간제한까지 맞추기 위해 플레이의 흐름을 조작하는 것을 의미한다.
We've seen above that Slow Play doesn't have to the game state (although you'll probably end up taking it into account). Stalling, on the contrary, mostly does.
Therefore, the analysis of these two concepts rely on different basis. That's why one may be stalling without playing slowly.
우리는 경험적으로 느린 플레이가 게임 형세를 유리하게 만들지 않음을 확인하였다.(설령 당신이 예외적인 상황을 찾는다 하더라도) 시간끌기는 오히려 반대로 게임 상황을 유리하게 이끄는 것을 보았다. 그런 이유로 두가지 경우의 분석은 다른 기초에 의존한다. 그것이 누군가 느리게 플레이하지 않고 시간벌기를 하는 이유이다.
Here's an example that occurred at Worlds in Paris: Player A (Adam) plays an aggressive deck. Player B (Billy) plays a control deck. Adam calls a judge to ensure nobody will be playing too slowly. Adam makes a strong start, playing very quickly. He complains that Billy sometimes takes time to think about his options. The judge doesn't react except by telling them to keep playing. By turn six or so, Billy has taken control of the game, and it becomes obvious Adam will not be able to kill Billy anymore. Billy's body language tends to prove he kind of agrees with this statement.
By turn seven, Adam draws a fetchland. He has lost all his creatures but two the turn before, and is facing four blockers. He cannot attack. He thinks for 20 seconds, and Billy asks him to play or pass. Adam reacts quite aggressively, saying he's the one who called for Slow Play (which is not an argument at all by the way). He ends up playing his land and passing.
Here's the new situation: Billy cannot die, but needs to kill Adam before the time limit is reached. So he quickly does some things and passes. Adam thinks for some time before deciding to sacrifice his fetchland. He takes time to find a land. He loses several seconds before untapping. He thinks before drawing a card. Etc.
Though he never met the criteria that would make him guilty of Tournament Error — Slow Play, he was still guilty of stalling. He behaved differently because he knew the game would be almost impossible to win, and that a draw was his last hope. And what was his last option to obtain it? The time limit!
This article is the result of a seminar that has been held at PT Yokohama and has been reviewed by Sheldon "French addict" Menery and Andy Heckt.
Kevin Desprez
DCI Judge Level 3
첫댓글 좋은 칼럼 같아요 "느린 플레이" 로 어려움을 겪는 분들이 많으시던데 그 정의가 명확치 않아서 상대방에게 어필도 못하시는 거 같더군요~
소문에 따르면 X저지님이 느린플레이로 유명하시다던데..
저는 느린 플레이를 별로 좋아하지 않습니다. 음xx님이 플레이어로 참여하는 이벤트에서 만인에게 귀감을 보이고 싶어염...
랜드 말리는거 다음으로 싫은게 생각 오래 하는건데...ㅋ5턴 후에도 맘편히 느리게 하면 안되는 거였군용..ㅎ
뭐 바둑에도 있는 격언이 '장고 끝에 악수 나온다' 지만 나이드니 뭔가 머리가 돌아가는 속도가 --;;; (저도 한때는 날렸어요 파문)
X저지님.. 음XX님.. 부분 비공개의 의미가. ㅎㅎㅎ.
플래버 텍스트 : '아니 내가 멀 어쨌다고... 이 살암들이...'
플레버 텍스트 ㅋㅋㅋㅋㅋㅋ
거의다 했는데, 요약하자면 상황에 따라 경고를 받는 시간이 달라진다는 점.. 30~50초입니다. 복잡하지 않은 상황에 40초평균잡고 시간을 잡아먹지 않아야 한다는 것과 허세와 시간벌기는 특히 하지 말아야하는 것.. 특히 시간벌기는 느린플레이와는 다른 벌칙으로 적용합니다. 벌칙은 무상DQ입니다.(DCI보고시 오랫동안 공인토너를 못할 수도 있습니다.) 그리고 느린 플레이로 경고를 받으면 그 플레이어들은 5턴이 아닌 7턴을 받습니다.