https://www.aerotime.aero/30172-french-navy-rafale-emergency-malta
지중해에 배치돼 미션 클레망소 22 훈련을 진행중이던 샤를르 드골 소속 라팔M이 지난 2월 6일 공중급유 도중 프로브의 노즐을 부러뜨려먹고 말타 공항으로 회항했습니다. 항모에 배치된 NH-90 편으로 기술팀을 보내 수리하고 두 대 모두 그 날 밤 항모로 복귀했다고 합니다.
French Navy Rafale fighter forced to land in Malta after refueling mishap
A Dassault Rafale Marine fighter of the French Navy was forced to land at Malta International Airport (MLA) following a refueling mishap.
The aircraft was operating from the aircraft carrier Charles de Gaulle. The carrier recently deployed to the Mediterranean Sea for Mission Clemenceau 22, whose main goal is to support counterterrorism in the Middle East. It will also provide “reassurance and situation assessment measures” in the Black Sea, currently the stage of tensions between Ukraine and Russia.
Late on February 6, 2022, the Rafale M broke the nozzle of its probe during mid-air refueling, preventing it from receiving the propellant it needed to return to the carrier, according to local defense media Horizon Malta. The jet diverted to Malta International Airport (MLA).
The incident was confirmed to AeroTime by the French Navy, which added that the Rafale was recovered shortly after its diversion. An NH-90 Caiman Marine helicopter was sent from the Charles de Gaulle to the airport, transporting a technical team capable of repairing and refueling the fighter. The two aircraft were then able to return to their carrier later in the night.
The Marine Nationale operates a total fleet of 42 carrier-capable Rafale Marine F3R fighters. 20 of which, belonging to the 12F and 17F squadrons, are currently stationed on the Charles de Gaulle. The aircraft affected, number 41, was delivered in April 2016.
The carrier also houses one Caiman helicopter, two Dauphin/Panther helicopters, and two E-2C Hawkeye AWACS aircraft.
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첫댓글 딱 이런 경우네요.
http://cafe.daum.net/NTDS/515G/3734
예측할 수 없는 사태에 대비해 반드시 발진 기지 이외에 긴급 착륙할 수 있는 대체 비행장을 정해 두지만, 태평양 쪽에서 전투기가 착륙할 수 있는 활주로(길이 2400m)는 이오지마밖에 없다. 사고 발생 시 600 km 떨어진 햐쿠리로 돌아가든지, 남쪽으로 내려가 이오지마에 비상 착륙하든지, 중-러 헬기가 발함한 공역에서 이오지마까지 600 km 이상이다.
F-2의 엔진은 신뢰성은 있지만 유감스럽게도 단발이다. 트러블이 발생하면 의지할 다른 엔진이 없고, 광대한 태평양에서의 스크램블에는 리스크가 있다. 요코스카 기지(카나가와현)를 모항으로 하는 미 항공모함 함재기 파일럿이 이오지마에서의 FCLP(항공모함 함재기 착륙 훈련)를 싫어하는 것도, 이러한 리스크가 있기 때문이다.