역사 배후의 원인자
세계의 모든 종교는 우주의 근본원인을 창조주 혹은 하나님이라는 분을 제일 원인으로 인정하는 데서부터 출발합니다. 그런 하나님이 계신다면 그 하나님은 선이시오, 영원, 불변하시고 유일하시며 절대적인 분이어야 합니다. 하나님께서 이 세상을 지으셨다면, 거기에는 반드시 창조목적이 선행되었을 것입니다. 그리고 그 창조목적 역시 영원, 불변, 유일, 절대적이어야만 합니다.
(100-241, 1978.10.19)
인간 자체를 논하게 될 때, 인간은 어디까지나 결과적인 존재이지 근원적인 존재가 아닙니다. 내가 제1원인적 존재라고 주장하는 사람은 하나도 없습니다. 원인은 모르지만 결과적인 존재로 태어났습니다. 사람이 무엇이냐는 문제를 생각할 때, 결과적으로 태어난 사람에게는 사람 될 수 있게 된 동기가 있음에 틀림없으니 제1원인적인 존재로 제시할 그 누가 있어야 된다는 것입니다.
그렇기 때문에 신에 대한 문제를 놓고 나에 대한 확실한 답, 신에 대한 확실한 답을 내릴 수 있어야 됩니다. 그런 터전 위에서만 내 개인의 인생관이 설정되고, 가정이 어떻게 살아 나가고, 사회가 어떻게 살아 나가고, 국가가 어떻게 살아 나갈 것이며, 세계가 어떻게 될 것인가, 앞으로 이 세계의 종말이 어떻게 될 것인가의 방향을 설정할 수 있다는 것입니다. 그것은 나만의 방향이 아닙니다.
(141-234, 1986.02.26)
흘러가는 역사 속의 모든 일들이 당신의 섭리와 관계없이 되어지는 일이 없사옵니다.
(140-62, 1986.02.01)
역사의 방향이 악을 향하여 나가는 것 같지만 그렇지 않습니다. 인간이 자신의 마음을 중심삼고 몸을 억제하여 새로운 각오와 새로운 결심으로 나아갈 방향을 취하듯이, 역사도 역사 자체로 지향하는 것이 아닙니다. 어느 한 때와 시기, 세기를 역사 배후에 계시는 하나님이 간섭하고 지배해 나오는 과정을 거쳐 나오고 있다는 사실을 알아야겠습니다.
(4-191, 1958.04.20)
하나님은 영원하신 존재이므로 과거, 현재, 미래를 통하여 섭리해 나오십니다. 그러기에 하나님의 역사적인 심정의 곡절은 시대를 통하고, 시대적인 곡절은 미래를 통하여 연결되는 것입니다.
(16-253, 1966.06.19)
歴史の背後の原因者
世界のあらゆる宗教は、宇宙の根本原因を創造主、あるいは神様という方を第一原因として認めるところから出発します。そのような神様がいらっしゃるなら、その神様は善であられ、永遠、不変であられ、唯一であられ、絶対的な方でなければなりません。神様がこの世の中をつくられたのなら、そこには必ず創造目的が先行したでしょう。そして、その創造目的もやはり永遠、不変、唯一、絶対的でなければなりません。
(100-241、1978.10.19)
人間自体を論じるとき、人間はどこまでも結果的な存在であって、根源的な存在ではありません。私は第一原因的存在だと主張する人は、一人もいません。原因は分かりませんが、結果的な存在として生まれました。人とは何かという問題を考えるとき、結果的に生まれた人には、人になれるようになった動機があることは間違いないので、第一原因的存在として提示するその誰かがいなければなりません。
ですから、神様に対する問題について、私に対するはっきりした答え、神様に対するはっきりした答えを下すことができなけれなりません。そのような基盤の上においてのみ、私個人の人生観が設定され、家庭がどのように生きていき、社会がどのように生きていき、国家がどのように生きていき、世界がどのようになるのか、これからこの世界の終末がどのようになるのかの方向を設定できるのです。それは私だけの方向ではありません。
(141-234、1986.2.26)
流れていく歴史の中のすべてのことが、あなたの摂理と関係なくなされることはございません。
(140-62、1986.2.1)
歴史の方向は悪に向かっていくように思われますが、そうではありません。人間が自分の心を中心として体を抑制し、新しい覚悟と新しい決心で進むべき方向を選ぶように、歴史も、歴史自体で指向するのではありません。
ある一時と時期、世紀を、歴史の背後にいらっしゃる神様が干渉し、支配する過程を経てきているという事実を知らなければなりません。
(4-191、1958.4.20)
神様は永遠の存在でいらっしゃるので、過去、現在、未来を通して摂理してこられます。ですから、神様の歴史的な心情の曲折は時代を通じ、時代的な曲折は未来を通して連結されるのです。
(16-253、1966.6.19)
The Cause behind History
God is the First Cause and Creator of the universe—this is the starting-point of religion. Moreover, God is good, and He is eternal and unchanging, unique and absolute. As such a God created this world, He must have first formed a purpose for the creation. This purpose of creation would also have to be eternal, unchanging, unique, and absolute.
(100:241, October 19, 1978)
A human being manifests the result. No one insists that human beings are the First Cause. Even if we do not know our cause, we know that we are the result of some existence, because we were born. In order to know what a human being is, we should know the Being who made human beings as resultant beings. Therefore, we should have a clear answer to the question of God, the First Cause. Only by knowing God, the Causal Being, is it possible to set our direction in life. Only with God can we find the teaching for how we should live, how our family should live, how society, the nation and the world should function. It concerns not only my individual direction, but also the way the world is going in these Last Days.
(100:234, February 26, 1986)
Of everything that happens in the flow of history, nothing occurs without a relationship to Thy providence.
(140:62, February 1, 1986)
Although the direction of history appears to be heading toward evil, that is not true. History progresses as human beings, through the operation of the mind, restrain their bodies and determine with resolve the direction they will go. Thus does God work in the background to govern and direct history’s development over certain times and periods.
(4:191, April 20, 1958)
In the past, the present and the future, the eternal God directs His providence. Therefore, the sagas recorded in God’s heart pattern the history of every age, and the sagas that shaped those ages foreshadow the future.
(16:253, June 19, 1966)
첫댓글 고맙습니다*^^*
감사합니다 아주