What is Ethanol and Methanol Blending, How They are Being Used & Advantages Over Conventional Fuels - News18
What is Ethanol and Methanol Blending, How They are Being Used & Advantages Over Fuels | EXPLAINED
에탄올과 메탄올 혼합의 사용방법과 장점은?
NOVEMBER 07, 2023 NEWS18 (인도 뉴스, 요약)
India is pushing for higher ethanol-blended fuel for cleaner energy and its economic value and the country has moved a long way in the last five years.
인도는 지난 5년 동안 청정 에너지와 경제적 가치를 위해 더 높은 에탄올 혼합 연료 사용을 추진하는 정책을 발전 시켜왔다.
The country is working on ethanol and methanol blended fuel to run vehicles to reduce emissions and the cost of fuel imports. At present, 10 per cent ethanol is blended in petrol (10 per cent ethanol and 90 per cent petrol) and the government is looking to double this quantity by 2025.
인도는 배기가스 감소와 연료 수입 비용 절감을 위해 자동차 운행에 에탄올과 메탄올 혼합을 추진하고 있다. 현재 10% 에탄올 휘발유(10% 에탄올과 90%의 휘발유)를 추진하고 있으며 2025년까지 두배로 혼합량을 증가 시킬 계획이다.
WHAT ARE ETHANOL AND METHANOL?
에탄올과 메탄올은 무엇인가?
Methanol and Ethanol are both different variants of alcohol. Ethanol (C2H5OH) and methanol (CH3OH) can be manufactured from natural products or waste materials which is renewable.
메탄올과 에탄올은 모두 알코올의 한 종류이다. 에탄올과 메탄올은 재생 가능한 천연원료 또는 폐기물에서 제조 된다.
Ethanol, an anhydrous ethyl alcohol can be produced from sugarcane, maize, wheat, etc which have high starch content. In India, ethanol is mainly produced from sugarcane molasses by fermentation process.
에탄올은 전분 함량이 높은 사탕수수, 옥수수, 밀등에서 생산 가능하며 인도에서는 주로 사탕수수 당밀을 발효과정을 통해 에탄올을 생산한다.
Methanol is a low-carbon, hydrogen carrier fuel. It can be produced from high ash coal, agricultural residue, CO2 from thermal power plants and natural gas. Methanol burns efficiently in all internal combustion engines, and produces negligible particulate matter and soot, almost nil SOX and NOX emissions (Near Zero Pollution).
메탄올은 저탄소 함량으로 수소 운반으로 사용 가능한 연료이다. 석탄, CO2포집, 천연가스로 부터 생산된다. 메탄올은 모든 내연기관에서 효율적으로 연소되며 미립자물질(분진), 불완전연소가 없으며, SOx, NOx 배출이 거의없다.(오염물질 배출이 제로에 가깝다)
ETHANOL AND METHANOL BLENDING IN INDIA
인도의 에탄올과 메탄올 혼합
Ethanol Blending: Ethanol blending is nothing but mixed motor fuel containing ethanol, which is 99.9% pure alcohol made from agricultural products with and blended exclusively with petrol.
에탄올혼합 : 에탄올 혼합 휘발유는 99%의 순수 에탄올과 휘발유를 혼합하여 자동차 연료로 사용하는 것이다.
Prime Minister Narendra Modi has announced that the country will achieve the target of 20% ethanol-blended petrol by 2025. As per a recent report, E-20 (petrol blended with 20 per cent ethanol) is available in close to 1,000 stations.
모디 총리는 2025년까지 20% 에탄올 혼합 휘발유 사용이라는 목표 달성을 발표하였으며 현재 약 1000개의 주유소에서 E20(20% 에탄올 혼합 휘발유)를 사용 할 수 있다.
Union Road Transport and Highways Minister Nitin Gadkari in August this year launched Toyota Innova car that runs on 100 per cent ethanol, making it the world’s first car to do so.
또한 올해 8월 Nitin Gadkari 도로교통부 장관은 100% 에탄올로 운행되는 Toyota Innova 자동차를 출시 발표하였다.
Methanol Blending: Methanol blending is similar to ethanol blending where methanol is mixed with petrol and can be used to run vehicles.
메탄올혼합 : 메탄올을 휘발유에 혼합 하여 사용하는 것으로 에탄올 혼합과 유사하다.
Union Minister Nitin Gadkari in June this year said he had recommended the use of methanol trucks and methanol-blended diesel to bring down the cost of logistics.
올해 6월 Nitin Gadkari 도로교통부장관은 물류비용을 낮추기 위해 메탄올 엔진 트럭과 메탄올 혼합 디젤의 사용 권장을 발표하였다.
Last year, Indian Oil Corporation rolled out M15 petrol, a blend of 15 per cent methanol and 85 per cent Gasoline, on a pilot basis in Assam.
지난해 인도석유공사는 메탄올15%와 휘발유85%로 구성된 M15를 아삼(Assam)지역에서 출시하였다.
The Bangalore Metropolitan Transport Corporation (BMTC) launched 20 buses as a part of a pilot project in March this year which would run on 15 per cent methanol-blended fuel.
벵갈로르 수도권교통공사(BMTC)는 올해 3월 프로젝트 사업으로 15% 메탄올 혼합 연료를 사용하는 버스 20대를 출시하였다.
Here is a detailed look at some of the advantages that ethanol and methanol blended fuels have:
에탄올과 메탄올혼합 연료 사용의 장점은 다음과 같다
1. India, the world’s third-largest oil consumer, is currently 85 per cent dependent on imports to meet its oil needs. India has saved around Rs 53,894 crore in forex outgo from 10 per cent blending of ethanol in petrol, a report in PTI said.
세계3위의 석유 소비국인 인도는 현재 석유 수요의 85%를 수입에 의존하고 있다. PTI보고서에 따르면 에탄올10% 혼합은 외화 소비 Rs53,894의 감소 효과가 있다.
2. Use of ethanol, extracted from sugarcane, broken rice and other agriculture produce, will help the farmers and reduce their reliance on overseas shipments. During the last eight years, farmers have earned Rs 49,078 crore.
사탕수수,쌀, 기타 농산물에서 에탄올을 추출하면 농민들의 소득 증가와 에너지 대외 의존도를 줄일수 있다. 지난 8년동안 농민들은 49,078Crore의 이익 실현을 하였다.
3. Ethanol and methanol are manufactured from natural products or waste materials which is renewable and will replace gasoline fuel which are non-renewable energy. Both the fuels are also water soluble and biodegradable in the environment, cutting the consequences of a spill in the ocean.
에탄올과 메탄올은 재생가능한 천연물질, 폐기물에서 제조가능하며 재생불가능한 휘발유를 대체 할 수 있다. 또한 두 원료 모두 수용성으로 환경에서 생분해 되어 해양 유출 발생 시 피해를 줄일 수 있다.
4. Use of E20 (20 per cent of ethanol in fuels) leads to an estimated reduction of carbon monoxide emissions by about 50 per cent in two-wheelers and about 30 per cent in four-wheelers compared to neat petrol.
E20(에탄올20%혼합 휘발유)를 사용하면 일반 휘발유 사용 시 보다 이륜자동차는 50%, 사륜자동차는 30%의 CO2 배출량 감소를 예상 할 수 있다.
5. The Methanol Economy is expected to create around 50 lakh jobs through methanol production, its application and distribution services.
메탄올경제는 메탄올생산, 응용, 유통, 서비스에서 약 500만개의 일자리를 창출할 수 있다.