전기차시대가 성큼 다가온것 같습니다.
주위의 충전소의 갯수를 보면 믿기지 않지만 대부분의 글로벌 자동차 브랜드들은
2030년까지 전기차로 전환할 것으로 보입니다.
Genesis to go all electric by 2025
제네시스 2025년부터 전기차만 생산
Hyundai Motor Group chief vows acceleration in transition to future mobility era
현대자동차그룹회장 미래자동차시장으로 전환 가속화 선언
By Jo He-rim 조혜림기자
Published : Sept 2, 2021 - 16:07 Updated : Sept 2, 2021 - 16:07
Korea Herald
Genesis, the luxury auto brand of Hyundai Motor Group, will completely phase out internal combustion cars by 2025, it said Thursday, becoming the first Hyundai-owned car brand to announce a full transition to electric vehicles.
목요일, 현대자동차그룹의 럭셔리 자동차 브랜드인 제네시스가 2025년 까지 내연기관을 완전히 없애고 현대 자동차 브랜드 중 최초의 전기차로 전환하는 브랜드가 되는 것으로 발표했다.
Hyundai Motor Group Chairman Chung Euisun presented the EV-only vision for Genesis, appearing in a livestream video on its official YouTube channel. He said the brand will achieve carbon neutrality by 2035.
현대자동차 그룹 정의선 회장은 공식 유투브 채널에 생방송 비디오로 출연해서 제네시스의 전기차전환전략을 제시했다.
“Genesis has been on an intensive, bold and successful journey, successfully establishing itself as a truly global luxury brand,” Chung said. “It is once again at the starting point of another audacious journey, the journey toward a sustainable future.”
“제네시스는 강력하고, 대담하고 성공적인 여정을 거쳐 진정으로 글로벌 럭셔리 브랜드로 성공적으로 성장했다.” 정회장은 말했다. “제네시스는 지속가능한 미래를 향한 또다른 대담한 여정을 위한 출발점에 서있다.”
To become an EV-only, carbon neutral brand, the automaker will have to reorganize its entire value chain, from raw materials and auto parts to the operation of the work sites, the firm said.
탄소중립 전기차전용 자동차 생산자가 되기 위해서는 원재료, 차량부품 부터 공장운영까지 전체 가치사슬을 알아야 한다고 회사는 말했다.
By 2030, the brand aims to establish itself as a zero-emission vehicle label. Genesis will build an EV lineup consisting of eight models, and set the global sales goal to 400,000 units per year, the automaker said.
이 브랜드는 2030년까지 탄소배출 제로 레이블이 되는 것을 목표로 하고있다. 제네시스는 8개 모델을 가진 전기차를 만들어 매년 400,000대를 판매하는 것을 목표로 할 것이라고 회사는 말했다.
Genesis will pursue a “dual electrification” strategy, investing in both fuel cell hydrogen and battery systems.
제네시스는 수소연료전지와 전지시스템에 투자하여 “이중 전기화”전략을 추구하고있다.
The company will strive to come up with pure electric technologies, such as for a new fuel cell system with higher power output and a lithium-ion battery system with improved safety and efficiency.
회사는 향상된 안전성과 효율의 리튬이온 배터리와 고출력의 연료전지 시스템과 같은 순수전기기술에 대처하기위해 노력하고 있다.
During Thursday’s event, the brand also presented various new concepts for future cars, including Stage Doors, which open front and rear doors in opposite directions without a B-pillar, the Rotating Swivel Seats and mood lighting, which is designed to offer a sense of comfort for the driver.
목요일 행사중, 이 브랜드는 운전자의 편안함을 위해 디자인된 회전좌석, 무드조명과 비필라가 없는 반대방향의 앞뒤로 열 수 있는 스테이지도어 등을 포함한 미래자동차를 위한 새로운 개념을 제시했다.
Also, a new heating system inspired by the Korean “ondol” underfloor heating could be used to control temperatures inside a vehicle, and an improved high-fidelity sound system would provide an orchestra-like volume to passengers, the automaker said.
또한 한국의 “온돌”에서 영감을 받은 난방시스템은 자동차의 내부 온도를 조절하고 향상된 하이파이 시스템은 오케스트라 같은 소리를 승객에게 제공한다고 회사는 말했다.
“As we continue to design a new dimension of customer experience and build an authentic relationship with our customers, Genesis will take audacious steps to lead the age of electrification into the sustainable future,” Jay Chang, the global head of Genesis, said in the video.
“고객경험의 새로운 차원을 디자인하고 고객과 진정한 관계를 구축하면서 제네시스는 지속가능한 미래를 향한 전기차시대를 선도하기위한 과감한 발걸음을 디딜 것이다.”라고 제네시스의 글로벌책임자 제이 장이 비디오레서 말했다.
Appearing alongside Chang, Luc Donckerwolke, the brand’s chief creative officer, said the new electric lineup would be the “perfect platform” to increase interaction with customers.
장씨와 함께 출연한 룩 돈커볼케 크리에이티브 담당최고임원은 새로운 전기차 라인업은 고객과의 관계를 증대시킬 “완벽한 플랫폼”이라고 말했다.
“We aim to interact with all their senses. Our new architecture will integrate audacious technologies with breathtaking designs while providing sincere detail-oriented experiences,” he said, adding that “warm” and “exquisite care” will differentiate the brand from its rivals.
“우리는 고객의 모든 감각과 상호작용하는 것이 목표이다. 우리의 새로운 설계는 세밀함에 중점을 둔 경험을 제공하면서 놀랄 만한 디자인과 함께 과감한 기술을 융합할 것이다.”라고 말했고 “따듯하고 절묘한 배려”가 경쟁 브랜드들과 차별화한다고 덧붙였다.
In the video, GV60, which is Genesis’ first EV implemented on Hyundai Motor Group’s EV platform, E-GMP (Electric-Global Modular Platform), was on display.
비디오에서 현대자동차그룹의 전기차 풀랫폼, E-GMPrk 적용된 제네시스 최초의 전기차 GV60이 전시되었다.
The GV60 is planned for release in the second half of this year.
GV60은 올해 하반기에 출시될 예정이다.
Genesis was first launched in 2015, as a luxury automobile brand operated by Hyundai Motor, South Korea’s No. 1 auto manufacturer by sales.
제네시스는 2015년에에 출시된 한국에서 판매 1위 자동차 생산회사인 현대자동차의 럭셔리 브랜드이다.
2021. 9. 3. 김 우정