*** 요약 1
5. The Acts [ ðiːækts 디 액스] : 사도행전
* sources : “Good News Translation English Bible Overview” (GNT영어성경 개요)
(Korean Translation : Lee Chang-bok)
1) The Acts Introduction (GNT Bible) : 시도행전 소개
The Acts of the Apostles is a continuation of The Gospel according to Luke. Its chief purpose is to tell how Jesus' early followers, led by the Holy Spirit, spread the Good News about him “in Jerusalem, in all of Judea and Samaria, and to the ends of the earth” (1.8). It is the story of the Christian movement as it began among the Jewish people and went on to become a faith for the whole world. The writer was also concerned to reassure his readers that the Christians were not a subversive political threat to the Roman Empire, and that the Christian faith was the fulfillment of the Jewish religion.
사도행전은 누가복음의 후속편입니다. 그 주된 목적은 성령의 인도를 받아 예수의 초기 제자들이“예루살렘과 온 유대와 사마리아와 땅 끝까지”(1.8) 그에 대한 복음을 전파하는 방법을 알리는 것입니다. 유대 민족 사이에서 시작되어 전 세계의 신앙이 된 기독교 운동의 이야기입니다. 작가(누가)는 또한 기독교인들은 로마 제국 전복을 꾀하는 정치적 위협이 되는 존재가 아니며 기독교 신앙이 유대 종교의 성취(완성)임을 독자들에게 확신시키기 위해 관심을 가졌습니다.
Acts may be divided into three principal parts, reflecting the ever widening area in which the Good News about Jesus was proclaimed and the church established: (1) the beginning of the Christian movement in Jerusalem following the ascension of Jesus; (2) expansion into other parts of Palestine; and (3) further expansion, into the Mediterranean world as far as Rome.
예수에 관한 기쁜 소식이 선포되고 교회가 설립된 영역이 점차 확대되는 모습을 내용으로 하고 있는 사도행전은 다음 세 가지 주요 부분으로 나눌 수 있습니다. (1) 예수 승천 후 예루살렘에서 기독교 운동의 시작; (2) 팔레스타인의 다른 지역으로의 확장; 그리고 (3) 로마까지 지중해 세계로의 추가 확장.
An important feature of Acts is the activity of the Holy Spirit, who comes with power upon the believers in Jerusalem on the day of Pentecost and continues to guide and strengthen the church and its leaders throughout the events reported in the book. The early Christian message is summarized in a number of sermons, and the events recorded in Acts show the power of this message in the lives of the believers and in the fellowship of the church.
사도행전의 중요한 특징은 성령의 역사입니다. 오순절 날 예루살렘 성도들에게 성령이 권능으로 임하여 책에 기록 된 여러 사건을 통해 교회와 지도자들을 계속 인도하고 격려합니다. 초기 기독교 메시지는 여러 설교로 요약되며, 사도행전에 기록 된 여러 사건들은 신자들의 삶과 교회 공동체 가운데 이 메시지의 힘이 어떠했는가를 보여줍니다.
2) Outline of Contents : 내용 개요
Preparation for the witness (1.1-26) : 증인을 위한 준비 (1.1-26)
a. Jesus' last command and promise (1.1-14) : 예수님의 마지막 명령과 약속 (1.1-14)
b. The successor of Judas (1.15-26) : 유다의 후계자 (1.15-26)
The witness in Jerusalem (2.1—8.3) : 예루살렘에서의 증인 (2.1-8.3)
The witness in Judea and Samaria (8.4—12.25) : 유대와 사마리아의 증인 (8.4-12.25)
The ministry of Paul (13.1—28.31) : 바울의 사역 (13.1-28.31)
a. The first missionary journey (13.1—14.28) : 첫 번째 선교 여행 (13.1 ~ 14.28)
b. The conference in Jerusalem (15.1-35) : 예루살렘 회의 (15.1-35)
c. The second missionary journey (15.36—18.22) : 두 번째 선교 여행 (15.36 ~ 18.22)
d. The third missionary journey (18.23—21.16) : 세 번째 선교 여행 (18.23-21.16)
e. Paul a prisoner in Jerusalem, Caesarea, and Rome (21.17—28.31) : 예루살렘, 가이사랴, 로마의 죄수 바울 (21.17-28.31)
*** 요약 2
Summary
Summary of the Book of Acts
This summary of the book of Acts provides information about the title, author(s), date of writing, chronology, theme, theology, outline, a brief overview, and the chapters of the Book of Acts.
요약
사도행전 요약
이 사도행전 요약은 사도행전의 제목, 저자, 작성 날짜, 연대기, 주제, 신학, 개요, 간략한 개요 및 장에 대한 정보를 제공합니다.
Author
Although the author does not name himself, evidence outside the Scriptures and inferences from the book itself lead to the conclusion that the author was Luke.
The earliest of the external testimonies appears in the Muratorian Canon (c. a.d. 170), where the explicit statement is made that Luke was the author of both the third Gospel and the "Acts of All the Apostles." Eusebius (c. 325) lists information from numerous sources to identify the author of these books as Luke (Ecclesiastical History, 3.4).
Within the writing itself are some clues as to who the author was:
저자
저자는 자신의 이름을 밝히지 않았지만, 성경 밖의 증거와 책 자체의 추론으로 볼 때 저자가 누가라는 결론에 이르게 됩니다.
가장 초기의 외부 증언은 무라토리 정경( 주후 170년경)에 등장하며 누가가 세 번째 복음서와 "모든 사도들의 행전"의 저자라는 명시적인 진술이 있습니다. 유세비우스(325년경)는 이 책들의 저자를 누가로 확정하기 위해 수많은 출처의 정보를 나열합니다(Ecclesiastical History, 3.4).
글 자체에는 저자가 누구였는지에 대한 몇 가지 단서가 있습니다.
*** 무라토리 정경
초대교회에는 성경이 없었다. 18세기의 발굴자이며 출판인이었던 무라토리(Lodovica Antonio Muratori, 1672~1750)가 AD 170~180년경에 로마에서 희랍어로 작성되었다고 하는 성경목록을 번역한 7ㆍ8세기 라틴어 단편원고를 발견했다(1740). 이것을 우리가 무라토리 단편이라고 부르고 이 무라토리 단편에 쓰여진 성경목록을 무라토리 정경(Muratorian Canon)이라고 부른다.
이 무라토리 정경이야말로 정통파 신약의 최초의 모습을 알게 해주는 결정적 증거라고 생각해왔다. 2세기까지 거슬러 올라가기 때문이다. 그런데 이 목록에는 ‘4복음서’가 들어가 있는데 누가복음이 ‘복음서의 세 번째’로 지목되고 있어 마태, 마가, 누가, 요한의 순서였음을 알 수 있다. 그리고 사도행전, 그리고 7교회에 보낸 바울의 편지들이 있다. 7교회는 차례로 고린도(2개), 에베소, 빌립보, 골로새, 갈라디아, 데살로니카(2개), 로마로 되어있다. 다음에 빌레몬서, 디모데전서, 디모데후서, 디도서, 요한1서, 요한2서, 솔로몬의 지혜(the Wisdom of Solomon), 요한계시록, 베드로묵시록(the Apocalypse of Peter)이 나열되어 있다. 그러나 히브리서, 야고보서, 베드로전서ㆍ후서, 요한3서는 빠져있다.
그러나 최근의 연구성과는 무라토리 단편의 목록이 2세기 서방교회의 텍스트 목록이 아니라, 4세기 동방교회의 텍스트 목록임이 밝혀져, 무라토리 정경이 가톨릭교회의 최초의 성경의 모습이라는 말은 할 수가 없게 되었다. 하여튼 무라토리 정경도 마르시온(Marcion, ?~160)의 정경화 작업에 대한 하나의 반동으로 형성된 동방교회의 정경화작업의 한 형태임이 분명하다. 여기서 우리가 확실히 알아야 할 사실은 가톨릭 교회내의 정경화(canonization) 작업이 이단적 운동에 대한 반동으로 형성되었다는 사실이다.
*** Ecclesiastical history of the Catholic Church
From Wikipedia, the free encyclopedia
(Redirected from Ecclesiastical history (Catholicism))
Ecclesiastical history of the Catholic Church refers to the history of the Catholic Church as an institution, written from a particular perspective. There is a traditional approach to such historiography. The generally identified starting point is Eusebius of Caesarea, and his work Church History.
Since there is no assumption that contemporary historians of the Catholic Church who are also Catholics adopt this perspective, this “traditional approach” is a chapter of historiography, not yet closed, but applying to a definite area that is not central to the academic history of the 20th and 21st centuries.
가톨릭 교회의 교회 역사
출처 : 무료 백과 사전, 위키피디아에서
천주교 교회사란 하나의 제도로서의 천주교 역사를 특정한 관점에서 서술한 것을 말한다. 그러한 역사학에 대한 전통적인 접근 방식이 있습니다. 일반적으로 확인된 출발점은 가이사랴의 유세비우스와 그의 작품 교회사입니다.
가톨릭 신자이기도 한 동시대의 가톨릭 교회의 역사가들이 이러한 관점을 채택할 것이라는 가정이 없기 때문에, 이 "전통적 접근"은 역사서술의 한 장으로, 아직 종결되지는 않았지만 20세기와 21세기의 학문사의 중심이 되지 않는 확실한 영역에 적용됩니다.
Date
Two dates are possible for the writing of this book: (1) c. a.d. 63, soon after the last event recorded in the book, and (2) c. 70 or even later.
The earlier date is supported by:
Those who prefer the later date hold that 1:8 (see note there) reveals one of the purposes Luke had in writing his history, and that this purpose influenced the way the book ended. Luke wanted to show how the church penetrated the world of his day in ever-widening circles (Jerusalem, Judea, Samaria, the ends of the earth) until it reached Rome, the world's political and cultural center. On this understanding, mention of the martyrdom of Paul (c. a.d. 67) and of the destruction of Jerusalem (70) was not pertinent. This would allow for the writing of Acts c. 70 or even later.
연대
이 책의 저작에는 두 가지 시점 추정이 가능합니다: (1) 주후 63년경 책에 기록된 마지막 사건 직후, 그리고 (2) 70년경 또는 그 이후.
이전 날짜는 다음에 의해 지원됩니다.
더 늦은 날짜를 선호하는 사람들은 1:8(주석 참조)이 누가가 자신의 역사를 기록한 목적 중 하나를 드러내며 이 목적이 책이 끝나는 방식에 영향을 미쳤다고 주장합니다. 누가는 교회가 어떻게 그 시대의 세계에 파고들어(예루살렘, 유대, 사마리아, 땅 끝) 세계의 정치적, 문화적 중심지인 로마에 도달했는지 보여주고 싶었습니다. 이러한 이해에서 바울의 순교(주후 67년경)와 예루살렘의 멸망(70)에 대한 언급은 적절하지 않았습니다. 이것은 사도행전 작성시기를 주후 70년경 또는 그 이후가 되게 할 것입니다.
Recipient
The recipient of the book, Theophilus, is the same person addressed in the first volume, the Gospel of Luke (see Introduction to Luke: Recipient and Purpose).
수신자
테오필로라는 책의 수신자는 첫 번째 책인 누가복음에서 언급된 동일한 사람입니다(누가복음 소개: 수신자와 목적 참조).
Importance
The book of Acts provides a bridge for the writings of the NT. As a second volume to Luke's Gospel, it joins what Jesus "began to do and to teach" (1:1; see note there) as told in the Gospels with what he continued to do and teach through the apostles' preaching and the establishment of the church. Besides linking the Gospel narratives on the one hand and the apostolic letters on the other, it supplies an account of the life of Paul from which we can learn the setting for his letters.
중요성
사도행전은 신약의 저술을 위한 교량 역할을 합니다. 누가복음을 이은 두 번째 책으로, 사도행전은 복음서에서 말한 대로 예수님이 "행하고 가르치기 시작"(1:1; 거기에 있는 주석 참조)한 것과 사도들의 설교와 교회 설립을 통해 계속해서 행하고 가르치신 것을 연결합니다. 한편으로는 복음서 이야기와 또 한편으로는 사도들의 편지를 연결하는 것 외에도, 우리가 그의 편지의 배경을 알아 익힐 수 있는 바울의 생애에 대한 설명을 제공합니다.
Geographically its story spans the lands between Jerusalem, where the church began, and Rome, the political center of the empire. Historically it recounts the first 30 years of the church. It is also a bridge that ties the church in its beginning with each succeeding age. This book may be studied to gain an understanding of the principles that ought to govern the church of any age.
지리적으로 그 이야기의 배경지역은 교회가 시작된 예루살렘과 제국의 정치적 중심지인 로마 사이의 땅에 걸쳐 있습니다. 역사적으로 그것은 교회의 처음 30년을 이야기합니다. 그것은 또한 교회가 시작될 때마다 이어지는 시대와 연결되는 다리이이기도 합니다. 이 책은 모든 시대의 교회를 다스려야 할 원칙을 이해하기 위해 살펴볼 수 있습니다.
Theme and Purpose
The theme of the work is best summarized in 1:8 (see note there). It was ordinary procedure for a historian at this time to begin a second volume by summarizing the first volume and indicating the contents anticipated in his second volume. Luke summarized his first volume in 1:1-3; the theme of his second volume is presented in the words of Jesus: "You will be my witnesses in Jerusalem, and in all Judea and Samaria, and to the ends of the earth" (1:8). This is, in effect, an outline of the book of Acts (see Plan and Outline below).
The main purposes of the book appear to be:
주제 및 목적
작품의 주제는 1장 8절에 가장 잘 요약되어 있습니다(주해를 보라). 당시 역사가가 첫 번째 책을 요약하고 두 번째 책에서 예상되는 내용을 적시하여 두 번째 책을 시작하는 것은 일반적인 절차였습니다. 누가는 그의 첫 번째 책을 1:1-3으로 요약했습니다. 그의 두 번째 책의 주제는 "너희가 예루살렘과 온 유대와 사마리아와 땅 끝까지 이르러 내 증인이 되리라"(1:8)는 예수님의 말씀에서 제시됩니다. 이것은 사실상 사도행전의 개요입니다(아래 계획 및 개요 참조).
이 책의 주요 목적은 다음과 같습니다:
Characteristics
The speeches are obvioiusly not verbatim reports; any of them can be read in a few minutes. We know, e.g., that Paul at times could be a long-winded preacher (see 20:7,9; 28:23). However, studies of these speeches (speakers, audiences, circumstances, language and style of writing) give us reason to belive that they are accurate summaries of what was actually said.
특징
연설은 분명히 축어적인 보고가 아닙니다. 몇 분 안에 읽을 수 있습니다. 예를 들어 우리는 바울이 때때로 장황한 설교자가 될 수 있다는 것을 압니다(참조 20:7,9; 28:23). 그러나 이러한 연설(연사, 청중, 상황, 언어 및 작문 스타일)에 대한 연구는 그것이 실제로 말한 내용의 정확한 요약이라고 믿을 만한 이유를 제공합니다.
Plan and Outline
Luke weaves together different interests and emphases as he relates the beginnings and expansion of the church. The design of his book revolves around (1) key persons: Peter and Paul; (2) important topics and events: the role of the Holy Spirit, pioneer missionary outreach to new fields, conversions, the growth of the church, and life in the Christian community; (3) significant problems: conflict between Jews and Gentiles, persecution of the church by some Jewish elements, trials before Jews and Romans, confrontations with Gentiles, and other hardships in the ministry; (4) geographical advances: five significant stages (see the quotations in the outline; see also map, p. 2268; cf. note on 1:8).
계획 및 개요
누가는 교회의 시작과 확장에 대해 이야기하면서 서로 다른 관심사와 강조점을 함께 엮습니다. 그의 책의 디자인은 (1) 주요 인물인 베드로와 바울; (2) 중요한 주제와 사건: 성령의 역할, 새로운 분야에 대한 선구적 선교, 회심, 교회의 성장, 기독교 공동체에서의 삶; (3) 중요한 문제: 유대인과 이방인 사이의 갈등, 일부 유대인 요소에 의한 교회의 박해, 유대인과 로마인 앞에서의 시험, 이방인과의 대결 및 사역의 기타 어려움; (4) 지리적 발전: 다섯 가지 중요한 단계(개요에 있는 인용문 참조; 또한 지도, 2268쪽; 참조, 1:8 주석 참조)를 중심으로 다루고있습니다.