|
1. Follow Your Dream
(접속사whether/if가 이끄는 명사절; to부정사의 형용사적용법;
사역동사+목적어+목적격보어; ~so that 목적의 부사절)
Quick response codes(, typically called QR codes,) are becoming a popular way to store and share information. They are similar to barcodes. But instead of using lines, they use squares and black dots. You can find them in many places, including on products and in advertisement. But how do they work?
First, a QR reader identifies a QR code by the three large squares in the corners of the code. Then the reader breaks the code down into smaller sections and examines them. In order to recognize the pattern in each section, the reader measures the amount of light it reflects. This is possible because the color black absorbs light, but white reflects it. Once the patterns are recognized, the information stored in the code can be accessed.
QR codes are incredibly useful. They are convenient to use and provide easy access to large amounts of information. Furthermore, they are a great space-saving solution. For example, companies can use QR coded to provide customers with product details and instruction manuals. This way, they don’t have to print them on the product’s package. With so many uses, it’s easy to see why QR codes are now used in almost every industry.
1 Quick response codes (, which are typically called QR codes,) are becoming a popular way to store and share information.
→ 빠른 응답 코드(일반적으로 QR 코드라고 불리는)는 정보를 저장하고 공유하는 인기 있는 방법이 되고 있습니다.
📘 문법:
현재진행형(be + ~ing): are becoming → 점점 되어가고 있는 상태 표현
분사구문 (typically called QR codes): 5형식동사 call의 수동태로 변환된 표현; called는 Quick response codes를 수식하는 과거분사 → "불리는“
a popular way to store and share information: 부정사의 형용사적용법
2 They(=QR codes) are similar to barcodes.
→ 그것들은 바코드와 비슷합니다.
📘 문법:
be동사 + 형용사 구조: are similar → 상태를 묘사
전치사 to: similar to ~는 "~와 비슷한"이라는 표현에서 항상 to 사용
3 But instead of using lines, they(=QR codes) use squares and black dots.
→ 하지만 선 대신에, 사각형과 검은 점들을 사용합니다.
📘 문법:
전치사구: instead of ~ing → "~하는 것 대신에"
현재시제: they use → 일반적인 사실을 서술
4 You can find them(=QR codes) in many places, including on products and in advertisement.
→ 제품이나 광고를 포함한 여러 곳에서 QR 코드를 볼 수 있습니다.
📘 문법:
조동사 + 동사원형: can find
전치사구: in many places / on products / in advertisement
분사구문: including ~ → "~을 포함해서"
5 But how do they(=QR codes) work?
→ 하지만 그것들은 어떻게 작동할까요?
📘 문법:
의문문 구조 (조동사 do): do + 주어 + 동사원형 → 일반동사 의문문
현재시제: do they work
========================================================================
6 First, a QR reader identifies a QR code by the three large squares in the corners of the code.
→ 먼저, QR 리더기는 코드의 모서리에 있는 세 개의 큰 사각형을 통해 QR 코드를 인식합니다.
📘 문법:
현재시제: 3형식 동사 identifies
전치사 by: by the three large squares → 수단이나 방법
관계구문: in the corners of the code → 위치를 설명
7 Then the reader breaks the code down into smaller sections and examines them(=smaller sections).
→ 그런 다음 리더기는 코드를 더 작은 구역들로 나누고 그것들을 분석합니다.
📘 문법:
현재시제: breaks down, examines
구동사: break down ~ into ~ → ~을 ~로 나누다
8 In order to recognize the pattern in each section, the reader measures the amount of light (that/or which) it(=the reader) reflects.
→ 각 구역의 패턴을 인식하기 위해, 리더기는 반사되는 빛의 양을 측정합니다.
📘 문법:
목적 표현: In order to + 동사원형 → ~하기 위해
현재시제: measures, reflects
관계대명사 생략: light it reflects는 원래 the light that(/or which) it reflects
9 This(=the reader measures the amount of light (that/or which) it reflects) is possible because the color black absorbs light, but (the color) white reflects it(=light).
→ 이는 검은색은 빛을 흡수하고, 흰색은 빛을 반사하기 때문에 가능합니다.
📘 문법:
접속사 because: 이유 설명
현재시제: absorbs, reflects
대명사 it: 앞의 light를 받음
10 Once the patterns are recognized, the information (that/or which is) stored in the code can be accessed.
→ 일단 패턴이 인식되면, 코드에 저장된 정보를 사용할 수 있습니다.
📘 문법:
시간 접속사 once + 수동태: Once the patterns are recognized → 패턴이 인식되면
수동태: are recognized, can be accessed
과거분사 수식: information stored in the code → "코드에 저장된 정보"
========================================================================
11 QR codes are incredibly useful.
→ QR 코드는 매우 유용합니다.
📘 문법:
be동사 + 형용사: are useful
부사 incredibly: useful을 수식
12 They(=QR codes) are convenient to use and (they) provide easy access to large amounts of information.
→ 그것들은 사용하기 편리하고, 많은 정보에 쉽게 접근할 수 있게 해줍니다.
📘 문법:
형용사 + to부정사: 형용사를 수식하는 to부정사의 부사적용법: convenient to use
형용사구: easy access to ~
13 Furthermore, they(=QR codes) are a great space-saving solution.
→ 게다가, 공간을 절약할 수 있는 훌륭한 해결책이기도 합니다.
📘 문법:
형용사구: a space-saving solution: 공간을 저장하는
be동사 + 명사: are a solution
14 For example, companies can use QR codes to provide customers with product details and instruction manuals.
→ 예를 들어, 회사들은 QR 코드를 이용해 고객에게 제품 정보와 사용 설명서를 제공할 수 있습니다.
📘 문법:
조동사 + 동사원형: can use
to부정사 목적 표현: to provide
provide A with B 구조 / provide B for A
15 This way, they(=companies) don’t have to print them(=product details and instruction manuals) on the product’s package.
→ 이런 방식으로, 제품 포장에 그것들을 인쇄할 필요가 없습니다.
📘 문법: 조동사 don’t have to + 동사원형: ~할 필요가 없다
소유격: product’s package → 제품의 포장
16 With so many uses, it’s easy to see why QR codes are now used in almost every industry.
→ 이렇게 다양한 용도로 인해, QR 코드가 거의 모든 산업에서 사용되는 이유를 쉽게 알 수 있습니다.
📘 문법:
전치사구: With so many uses
가주어 it + 형용사 + 진주어 to부정사: it’s easy to see ~
수동태: are used
의문사 why가 이끄는 간접의문문=명사절: why QR codes are now used in almost every industry
========================================================================
2. Food For the Heart
(접속사whether/if가 이끄는 명사절; to부정사의 형용사적용법;
사역동사+목적어+목적격보어; ~so that 목적의 부사절)
The Team’s Hard Work and Dedication
The coach made the players practice extra hours every day to improve their skills. She made (them/they) run drills until they were exhausted, but she knew it would make them stronger in the long run. The team had no choice but to follow her instructions, as the coach had earned their trust over the years.
One afternoon, the coach had the players (worked/work) on their passing technique for two hours. She also had them (to watch/watch) recordings of past games to analyze their performance. “I want you to learn from your mistakes,” she said. “I’ll make sure (that) we focus on these areas so (that) we can win the next match.”
Although the players were tired, they were motivated by their coach’s belief in them. After the training, the coach let the players (take/took) a break and had/have some free time. She knew they needed time to relax before their big game. However, she asked them (to be back/be back) on the field early the next morning to prepare for the next round or practice.
The coach’s determination and the team’s effort made them one of the top contenders in the league. Every player worked hard, and their commitment paid off when they finally won the championship. They all felt proud of what they had achieved together.
📘 The Team’s Hard Work and Dedication
팀의 노력과 헌신
1 The coach made the players practice extra hours every day to improve their(=the players’) skills.
→ 코치는 선수들에게 기술을 향상시키기 위해 매일 추가로 연습을 시켰습니다.
→ make + 목적어 + 동사원형: 사역동사 make는 목적격보어에 동사원형을 취함
2 She(=The coach) made (them/they) run drills until they(=the players) were exhausted, but she(=the coach) knew (that) it(=she made them run drills until they were exhausted) would make them(=the players) stronger in the long run.
→ 그녀는 그들이 지칠 때까지 훈련을 시켰지만, 결국 그것이 그들을 더 강하게 만들 것임을 알고 있었다.
→ 정답: them
→ She made them run drills: make + 목적어 + 동사원형: 사역동사 make의 기본 구조
→ until they were exhausted: until = 그들이 지칠 때까지
→ it는 앞 절 전체를 받아 "훈련 시킨 것"을 가리킴: make + 목적어 + 형용사 구조
👉 “make + 목적어 + 형용사”는 "~를 ~하게 만들다" 구조
3 The team had no choice but to follow her instructions, as(=because/or since) the coach had earned their(=the players’) trust over the years.
→ 그 팀은 그녀의 지시를 따를 수밖에 없었다. 왜냐하면 그 코치는 수년간 그들의 신뢰를 얻었기 때문이다.
→ had no choice but to + 동사원형
✅ 뜻: 결국 ~할 수밖에 없다: have no choice → 선택의 여지가 없다: but to follow → 오직 ~하는 것만
no choice but to follow her instructions: 여기서 to follow her instructions 은 no choice를 구체화한 명사적용법
========================================================================
4 One afternoon, the coach had the players (worked/work) on their(=the players’) passing technique for two hours.
→ 정답: work
→ 어느 날 오후, 코치는 선수들에게 2시간 동안 패스 기술을 연습하게 했습니다.
→ have + 목적어 + 동사원형: 사역동사 have는 목적격보어에 동사원형을 씀.
5 She(=The coach) also had them(=the players) (to watch/watch) recordings of past games to analyze their(=the players’) performance.
→ 정답: watch
→ 그녀는 선수들에게 경기 녹화 영상을 보게 하여, 자신의 경기력을 분석하도록 했습니다.
→ have + 목적어 + 동사원형: 사역동사 have → to 없이 동사원형 사용.
6 “I(=The coach) want you(=the players) to learn from your mistakes,” she(=the coach) said.
→ "너희들이 실수로부터 배우기를 원해," 그녀가 말했다.
→ want + 목적어 + to부정사: 5형식동사 want의 원함의 대상과 행동을 모두 포함하는 구조.
7 “I’ll make sure (that) we focus on these areas so (that) we can win the next match.”
→ “우리가 다음 경기를 이길 수 있도록, 나는 우리가 이 부분들에 집중하도록 할것이다.”
→ make sure (that): ~을 확실히 하다
→ so that + 주어 + can/may/will + 동사원형: 목적을 나타내는 표현.
these areas: players’ weaknesses or the skills they need to improve: (선수들이 개선해야 할 약점이나 기술적인 부분들): 패스 기술 연습 (She had the players work on their passing technique) + 과거 경기 영상 시청 (She had them watch recordings to analyze their performance)
==================================================================
8 Although the players were tired, they(=the players) were motivated by their coach’s belief in them(=the players).
→ 비록 선수들이 피곤했지만, 그들은 코치의 자신들에 대한 믿음으로 동기를 부여받았다.
→ Although는 양보의 부사절 접속사로, "비록 ~일지라도"라는 의미입니다.
→ the players were tired: 주어(the players) + be동사(were) + 형용사(tired)
→ they were motivated: 수동태 구조입니다: “동기를 부여받았다”라는 의미의 수동태 표현
→ by their coach’s belief in them → 수동태의 행위자 (전치사구)
9 After the training, the coach let the players (take/took) a break and (had/have) some free time.
→ 정답: take, have
→ 훈련이 끝난 후, 코치는 선수들에게 휴식을 취하고 자유 시간을 갖게 했습니다.
→ let + 목적어 + 동사원형: 사역동사 let
→ 병렬 구조: and로 연결된 두 동사 take, have는 같은 형태(동사원형).
10 She(=The coach) knew (that) they(=the players) needed time to relax before their(=the players’) big game.
→ 그녀는 그들이 중요한 경기를 앞두고 쉴 시간이 필요하다는 것을 알고 있었다.
→ knew는 think, believe 등과 마찬가지로 뒤에 명사절을 목적어로 가질 수 있습니다.
→ to relax: to부정사의 형용사적 용법: time을 수식: 어떤 시간? → 쉴 시간
11 However, she(=the coach) asked them(=the players) (to be back/be back) on the field early the next morning to prepare for the next round of practice.
→ 정답: to be back
→ 하지만 그녀는 다음 날 아침 일찍 다음 연습 라운드를 준비할 수 있도록, 선수들에게 경기장에 돌아오라고 요청했습니다.
→ ask + 목적어 + to부정사: 요청, 명령 등을 전달할 때 사용.
→ to부정사의 부사적용법: 목적: to prepare for the next round of practice
========================================================================
12 The coach’s determination and the team’s effort made them(=the players) one of the top contenders in the league.
→ 코치의 결단력과 팀의 노력은 그들을 리그 최고의 경쟁자 중 하나로 만들었습니다.
→ make + 목적어 + 보어: 사역동사 make + 목적어 + 목적격보어(=명사).
13 Every player worked hard, and their(=the players’) commitment paid off when they(=the players) finally won the championship.
→ 모든 선수들이 열심히 노력했고, 마침내 우승을 차지했을 때 그들의 헌신은 보상을 받았습니다.
→ pay off: 결실을 맺다 (구동사)
→ when + 과거시제: ~했을 때
→ 과거 시제 일치: worked, paid off, won
14 They(=The players) all felt proud of what they(=the players) had achieved together.
→ 그들은 함께 이루어낸 것에 대해 모두 자랑스럽게 느꼈습니다.
→ feel + 형용사: 감정 상태 표현
→ what + 주어 + 동사: 의문대명사 what이 이끄는 간접의문문=명사절: what they(=the players) had achieved together
→ had achieved: 과거완료 → 과거(felt)보다 먼저 일어난 행동을 나타냄
========================================================================
첫댓글 2025년 1학기 중간고사를 위한 신원중3을 위한 학교추가지문을 분석해 봤습니다,,,아무쪼록 도움이 되길 바랍니다,,,홧팅,,,