A touchscreen is an input device normally layered on the top of an electronic visual display of an information processing system. A user can give input or control the information processing system through simple or multi-touch gestures by touching the screen with a special stylus/pen and-or one or more fingers. Some touchscreens use an ordinary or specially coated gloves to work while others use a special stylus/pen only. The user can use the touchscreen to react to what is displayed and to control how it is displayed (for example by zooming the text size).
접촉화면은 정보처리시스템의 전자적인 시각에 놓은 입력화면이다. 사용자는 스타일러스/펜/손가락으로 접촉해 간단한 제스처들을 통해서 정보를 조절 및 입력할 수 있다. 몇몇의 접촉화면은 특별한 스타일러스를 사용하는 반면 일반적이거나 코팅된 글러브를 사용해 작동한다. 사용자는 나타나는것에 반응하고 어떻게 표현되는지(크기 확대) 조절할 수 있다.
The touchscreen enables the user to interact directly with what is displayed, rather than using a mouse, touchpad, or any other intermediate device (other than a stylus, which is optional for most modern touchscreens).
접촉화면은 마우스, 터치패드 다른 장치(현대 접촉화면에 대한 선택적 스타일러스 외)를 사용하는 것보다 더 사용자와 직접적으로 상호작용 할 수 있게 만든다.
Touchscreens are common in devices such as game consoles, personal computers, tablet computers, and smartphones. They can also be attached to computers or, as terminals, to networks. They also play a prominent role in the design of digital appliances such as personal digital assistants (PDAs), GPS navigation devices, mobile phones, and video games and some books (E-books).
접촉화면은 게임콘솔, 컴퓨터, 태블릿, 스마트폰같은 기계들에 흔하다. 또한 그것들은 컴퓨터나 단말기, 네트워크에 부착될 수 있다. 또한 개인휴대정보 단말기, GPS, 휴대전화, 비디오게임, 전자책과 같은 디지털 가전 디자인에 중요하다.
The popularity of smartphones, tablets, and many types of information appliances is driving the demand and acceptance of common touchscreens for portable and functional electronics. Touchscreens are found in the medical field and in heavy industry, as well as for automated teller machines (ATMs), and kiosks such as museum displays or room automation, where keyboard and mouse systems do not allow a suitably intuitive, rapid, or accurate interaction by the user with the display's content.
스마트폰, 태블릿, 많은 종류의 정보 기기들의 인기는 휴대할 수 있고 실용적인 전자기기들의접촉화면의 수용을 일으킨다. 접촉화면은 현금자동 입출금기나 박물관 전시, 전시내용에 대해 사용자가 이용하는 키보드, 마우스 체계가 적당히 직관적이며 빠르고 정확한 상호작용을 허락하지 않는 자동화 방뿐아니라 의학이나 중공업 분야에서도 이용된다.
* automated teller machines (ATMs) 자동입출금기기
An automated teller machine or automatic teller machine(ATM, American, Australian, Singaporean, Indian, Maldivian, Hiberno and Sri Lankan English), also known as an automated banking machine (ABM, Canadian English), cash machine, cashpoint, cashline, or colloquially hole in the wall (British and South African English), is an electronic telecommunications device that enables the customers of a financial institution to perform financial transactions, particularly cash withdrawal, without the need for a human cashier, clerk or bank teller.
현금자동 인출기계, 현금기계 또는 벽의 구멍(영국, 남아프리카 영어)로 알려진 자동입출금기는 금융기관의 고객들이 금융거래, 캐셔, 점원, 직원과 같이 사람없이 현금을 인출할 수 있게 만든 전자 장치이다.
Each classroom is equipped with a 72-inch electronic blackboard and an electronic teacher’s desk with a built-in personal computer.
각 교실은 72인치 전자칠판과 개인컴퓨터가 내장된 전자 교탁이 갖추어져 있다.
Prezi is a cloud-based (SaaS) presentation software and storytelling tool for presenting ideas on a virtual canvas.[1][2][3][4][5] The product employs a zooming user interface (ZUI), which allows users to zoom in and out of their presentation media, and allows users to display and navigate through information within a 2.5D or parallax 3D space on the Z-axis. Prezi was officially established in 2009 by co-founders Adam Somlai-Fischer, Peter Halacsy and Peter Arvai.
프레지는 클라우드 컴퓨팅이 되어있는 프레젠테이션 소프트웨어이자 가상 캔버스에 대한 생각을 발표하기 위한 발표도구이다. 이것은 사용자가 프레젠테이션을 확대 및 축소 할 수 있게 해 2.5D 또는 3D공간안의 정보를 보이고 처리하게 한다. 프레지는 공식적으로 Adam Somlai-Fiacher, Peter halacay, Peter Arvai가 만들었다.