애플페이가 국내에 출시하면서 현대카드 신규가입자가 급증했습니다.
현대카드의 정태영부회장은 출시후 사용자가 32주간 2백만명이 되었다고 합니다.
그러나, 국내 290만개 매장중에서 애플페이를 사용할 수 있는 곳은 10만개에 불과합니다.
앞으로 애플페이가 티머니 등 다양한 결제수단과 제휴하면 영향력이 커질 것입니다.
신한카드, 삼성카드에 이어 시장점유율 3위인 현대카드의 향후 성장이 예상됩니다.
Apple Pay triggers surge in Hyundai Card users
애플페이로 현대카드 사용자 급증
By Song Seung-hyun 송승현 기자
Published : Apr 21, 2023 - 14:51 Updated : Apr 21, 2023 - 14:51
Korea Herald
Hyundai Card, the first partner of Apple Pay in South Korea, saw a 75 percent on-month increase in the number of its new card users during the first month since the payment service launched in Korea.
애플페이의 한국 첫 파트너인 현대카드는 국내에서 결제 서비스를 시작한 이후 첫 달 동안 신규 카드 사용자 수가 전월 대비 75% 증가했다.
The number of new Hyundai Card members has increased by 203,000 following the launch of Apple Pay in Korea on Mar. 21, according to data from the Credit Finance Association of Korea.
한국여신금융협회 자료에 따르면 지난 3월 21일 애플페이가 국내에 출시한 이후 현대카드 신규 회원수가 203,000명 증가했다.
The number of new members of Hyundai Card in March was the highest among eight local credit card companies -- Lotte, BC, Samsung, Shinhan, Woori, Hana, Hyundai and KB Kookmin Card.
3월의 현대카드 신규가입자수는 롯데, BC, 삼성, 신한, 우리, 하나, KB국민 카드 등 8개 국내 신용카드회사 중 최고를 기록했다.
The figure is also around twice the number of new members that the Hyundai Card had in February, which stood at 116,000.
이 숫자는 2월의 현대카드 신규가입자 116,000명의 두배정도 되는 것이다.
According to industry sources, the surge in new members for Hyundai Card can be attributed to iPhone users who were interested in trying out Apple Pay.
업계소식통에 의하면 현대카드의 신규가입자증가는 애플페이를 써보고 싶은 아이폰 사용자들 때문이다.
Currently, Hyundai Card is the only partner of Apple Pay.
현재 현대카드가 애플페이의 독점 파트너이다.
Aside from Hyundai Card, KB Kookmin Card attracted 149,000 new members, followed by Shinhan Card with 136,000 new members, and Samsung Card with 127,000 new members.
현대카드 다음으로 KB국민카드는 149,000명, 신한카드는 136,000명, 삼성카드는 127,000명의 신규가입자를 기록했다.
Also, Chung Tae-young, Vice Chairman and CEO of Hyundai Card announced on April 11 via his social media account that within the first three weeks of its launch, Apple Pay in Korea had garnered over two million newly signed-up tokens. This indicates that two million more Apple devices such as smartphones and watches are now able to use the Apple Pay service.
현대카드CEO인 정태영 부회장은 4월11일 애플페이는 출시한후 3주동안 2백만명의 가입자를 모았다고 그의 SNS에 공개했다. 이것은 2백만대의 스마트폰이나 시계 같은 애플기기가 애플페이를 사용하고 있음을 말한다.
But despite Hyundai Card's first-mover advantage, other major local credit card companies have not made any moves yet on adopting Apple's digital wallet service due to the lack of infrastructure.
그러나, 현대카드의 선제적인 이득에도 불구하고 다른 국내 주요 카드사들은 아직 인프라 부족을 이유로 애플의 디지털 지갑 서비스 채택 움직임을 보이지 않고 있다.
Out of approximately 2.9 million stores in Korea, it is estimated that only 100,000 have NFC readers that work with Apple Pay. Also, Apple has so far not agreed on terms with public transportation payment providers like Tmoney.
국내 약 290만개 매장 중 애플페이와 연동하는 NFC 리더기를 보유한 곳은 10만개에 불과한 것으로 추산된다. 또한 애플은 지금까지 Tmoney와 같은 대중 교통 지불 제공 업체와의 계약에 동의하지 않았다.
Meanwhile, credit card companies compete head-on in a crowded market. According to the Credit Finance Association, Shinhan Card was the largest credit card issuer with 19.6 percent as of the fourth quarter of last year, closely followed by Samsung Card at 17.8 percent, Hyundai Card at 16 percent and KB Kookmin Card at 15.4 percent.
한편, 카드사들은 과열된 시장에서 정면으로 경쟁하고 있다. 여신금융협회에 따르면 지난해 4분기 기준으로 신한카드가 19.6%로 가장 큰 시장점유율을 기록하고 있고 삼성카드가 17.8%, 현대카드가 16%, KB 국민카드가 15.4%로 그 뒤를 잇고 있다.
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