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릭 워렌과 토니 블레어가 "종교화합 사역"에 함께하다
이것도 복음적인가
[출처] 릭 워렌과 토니 블레어가 "종교화합 사역"에 함께하다|작성자 78choe
( 2008년 5월 타임 워너 센터에서 토니블레어 종교재단을 설립하면서 한, 연설 개회사)
연설 전문 요약 narration :
Last month in Westminster Cathedral, I set out the purpose of the Tony Blair Faith Foundation. It will concern itself with the six leading faiths: Christian, Muslim, Hindu, Buddhist, Sikh and Jewish. Today we launch the first of a series of partnerships to give effect to that purpose.
( 지난달 웨스트 민스터 카톨릭 성당에서 나는 토니 블레어 종교 재단의 목적을 이야기 한바 있습니다. 이 재단은 6개의 중요한 종교에 초점을 맞춘 것입니다. : 기독교, 이슬람, 힌두교, 불교, 시크와 유대교 오늘 우리는 이 목적을 달성하기 위하여 일련의 파트너쉽에 착수합니다.)
Let me describe the reason for this Foundation. The world is undergoing tumultuous change. Globalization, underpinned by technology, is driving much of it, breaking down boundaries, altering the composition of whole communities, even countries and creating circumstances in which new challenges arise that can only be met effectively together. Interdependence is now the recognised human condition.
(..........변화하는 이 세계 속에서, 서로의 상호 의존은 인간의 조건으로 인식되고 있다.)
So, the characteristic of today's world is change. The consequence is a world opening up, and becoming interdependent. The conclusion is that we make sense of this interdependence through peaceful co-existence and working together to resolve common challenges. ( 이 변화에 대처하기 위하여 평화공존과 공동으로 대처해야할 문제에 협력하고 상호의존에 대한 인식을 갖추어야 한다는 결론이다._
In turn, this requires an attitude, a state of mind, an emotional as well as an intellectual response consistent with this conclusion. A sentiment that we are members of a global community as well as individual nations means we must be global citizens as well as citizens of our own country. ( 우리는 한나라의 시민일뿐아니라 세계의 커뮤니티의 일원이라이라는 인식)
All this sounds impossibly idealistic. But if the analysis of the nature of the world is as I set out, then it is in fact the only practical way to organise our affairs. Idealism becomes the new realism.
This is especially so since the world is changing in other ways too. Power is shifting east. The centre of gravity of political interest and political power is moving. The emergence of China and India, has been obvious, in prospect, for years. Now it is here in our lives, in practical impact. And not just in the Far East, but the near East too. Just think of an institution like the G7; think of when it was founded and its members; think if it were invented today and how different that membership would be. The 20th Century order is history. There is a new reality. We have to come to terms with it. And it implies, at its fundamentals, peaceful co-existence or catastrophe. ( 정치의 중심이 이동하고 있다. 인도와 중국이 떠오를 것은 틀림이 없다. ............ 새로운 현실이 있다....
그것은 평화공존이냐 재난이냐의 갈림길을 암시한다.)
Into this new world, comes the force of religious faith. Gallup have kindly made available for me today, the latest polling information in their rolling poll of religious attitudes, which is a hugely important source of analysis.Here is what the polling shows.
( 신세계에서는 종교적 신념의 힘이 나타날 것이다. 종교적 자세에 대한 최근 갤럽 통계조사를 보면 알 수 있다.)
Most Christians want better relations between Christianity and Islam but believe most Muslims don't. Most Muslims want better relations but believe most Christians don't. Most Americans think most Muslims do not accept other religions. Actually most Muslims say they want greater and not lesser interaction between religions.
( 기독교는 이슬람과 보다 좋은 관계를 원하지만 모슬렘은 그렇치 않다고 믿는다. 대부분의 모슬렘들은 보다 좋은 관계를 원하지만 대부분의 기독교인들이 그렇치 못하다고 믿고 있다. 대부분의 미국인들은 대부분의 모슬림들이 다른 종교를 인정하지 않는다고 생각한다. 실제로 대부분의 모슬림은 종교간의 교류를 보다 크게 확대하는 것을 원한다.)
In answer to the question: "is religion an important part of your life", many Muslim countries' citizens answer in the high 80's or 90's as a percentage; in the US it is around 70%; in the UK and mainland Europe it is under 40%. Interestingly, though, even in the UK over a third of people say it is important.
So: religion matters and there is a lot of fear around between the faiths. In summary, you cannot understand the modern world unless you understand the importance of religious faith. Faith motivates, galvanises, organises and integrates millions upon millions of people.
Here is the crucial point. Globalisation is pushing people together. Interdependence is reality. Peaceful co-existence is essential. If faith becomes a countervailing force, pulling people apart, it becomes destructive and dangerous. If , by contrast, it becomes an instrument of peaceful co-existence, teaching people to live with difference, to treat diversity as a strength, to respect "the other", then Faith becomes an important part of making the 21st Century work. It enriches, it informs, it provides a common basis of values and belief for people to get along together. ( 여기 중요한 요점이 있다. 종교의 세계화는 사람들을 함께하게 한다는 것이다. 평화 공존은 중요하다. 만약 믿음의 문제가 대항적 힘이 되어 사람들을 분리로 내모는 것이 된다면 그것은 파괴적이고 위험할 것이다. 그러나 반대로 그것이 평화 공존의 도구가 되고 다른 것과 함께하는 것을 가르친다면, 다양성을 강점으로 취급하며 다른 것을 존경하게 된다면, 종교적 신념은 21세기의 역사의 중요한 부분이 될 것이다. 그것은 사람들을 함께하게 하는 가치와 믿음의 공통의 기반을 제공하게 될 것이다.)
I believe, as someone of Faith that religious faith has a great role to play in an individual's life. But even if I didn't, even if I was of no faith, I would still believe in the central necessity of people of faith learning to live with each other in mutual respect and peace.That is the "why" of the Foundation. Now for the "what".
There are many excellent meetings, convocations, conferences and even organisations that work in the inter-faith area. We do not want to replicate what they do.
We do not want to engage in a doctrinal inquiry. ( 우리는 교리적 논의에 참여하기를 원치 않는다.)
We do not want to subsume different faiths in one faith of the lowest common denominator.
(우리는 하나의 공통 분모적 종교적 신념에 다른 신념들을 포섭시키기를 원치 않는다)
We want to show faith in action.( 우리는 행동으로 믿음을 보여주기를 원한다.)
We want to produce greater understanding between faiths through encounter.
( 우리는 만남을 통하여 종교적 신념들간의 큰 이해를 창출하기를 원한다.)
We want people of one faith to be comfortable with those of another because they know what they truly believe, not what they thought they might believe.
( 우리는 어떤 종교적 신념을 가진 사람들이 다른 신념을 가진 들과 양립하기를 원한다. 이것은 그들이 진실로 믿는다는 것을 알기 때문이지 그들이 믿을찌 모른다고 생각했다는 것을 알기 때문은 아니다. )
There will be four specific aspects to our work on which we concentrate today. First, the Foundation aims to educate. We begin today with the association with Yale University. Yale's School of Divinity and School of Management will help design a new course called "Faith and Globalisation". It will run over three years. I will lead a series of seminars each Fall, starting in September 2008. The idea is to create a course which, over time, can become an enduring part of Yale's teaching; can be spun off to other universities in different parts of the globe; can stimulate original research and be a resource for those working in this field.
( .... 첫째 이 재단의 목적은 교육이다. 우리는 오늘부텅 예일 대학과 연합하여 이일을 할 것이다. 예일 대학의 신학부와 경영학부가 새로운 이 사역을 " 종교적 신념의 세계화"로 명칭하고 설계에 들어갈 것이다............ )
We are going to use new and interactive media to engage young people of different faiths. Annika Small, who has done such a brilliant job with Future Lab in the UK bringing together software and education, has agreed to head up this part of the Foundation's work.
We are in discussion with leading publishers about a specific publishing imprint for the Foundation and with others to create a set of programmes explaining the world of faith. We will make announcements of these partnerships later in the year.
We will use the material we design not just for young people and faith communities but also for business and the worlds of commerce and politics. We cannot afford religious illiteracy. No modern company would today be ignorant of race or gender issues. The same should be true of faith.
Secondly, we are announcing the first of our partnerships to mobilise those of faith in pursuit of the UN's Millennium Development Goals. Today we call on the 4 billion people of faith in the world to help do more to end the scourge of malaria that has killed so many millions of our fellow human beings and will kill many more unless eradicated.
( 두번째로 유엔의 밀레니움 개발 목표를 추구하는 것에 최우선적으로 합력할 것이다........... )
We are joining with the Malaria No More Campaign, a wonderful organisation whose mission is to end death through malaria in the next 5 - 10 years. Saleema will talk more about it. Put simply over one million people die of malaria each year. Their deaths are preventable. In Africa, 40% of victims are Muslim. But across much of Asia, malaria continues to strike and combating it is a huge opportunity for people across the faiths - Hindu, Sikh and Buddhist as well as the Abrahamic faiths - to act in unison.
The solution lies in distributing bed nets and medicines. The resources are becoming available. But the need to get the bed nets and medicines to the people and see them properly used, is where the faiths, who are present in each of the affected communities, can help. Our purpose will be to help mobilise the different Faiths in pursuit of this goal.
Thirdly, we believe that inter-faith interaction can benefit from a physical structure to which people can come, to learn, to discuss and to contemplate. We have agreed to partner the proposal initiated by the Co-Exist Foundation to establish Abraham House in London.
Though expressly about the Abrahamic faiths, it will be open to those from the wider faith community. It will be a standing exhibition, library and convention centre for the inter-faith world. The extraordinary success of the "Sacred Texts" exhibition at the British Library last year shows the potential for such an initiative. Finally, we will help organisations whose object is to counter extremism and promote reconciliation in matters of religious faith. Though there is much focus, understandably, on extremism associated with the perversion of the proper faith of Islam, there are elements of extremism in every major faith. It is important where people of good faith combat such extremism, that they are supported.
(---- 선한 종교적 신념을 가진 사람들이 극단주의적 신념과 싸운다면, 그들을 지원하는 것은 중요하다. )
To summarise, the possibilities of a world of change are enormous. This is a century rich in potential to solve problems, provide prosperity to all, to overcome longstanding issues of injustice that previously we could not surmount. But it only works if the values which inform the change are values that unify and do not divide. Religious faith has a profound role to play.
(............ 그러나 변화를 알리는 가치들이 통합하고 분열시키지 않는 가치들일 때 일은 이루어진다. 종교적 신념은 심오한 역할을 할 것이다.)
For good or for ill.
토니 블레어가 웨스트민스터 카톨릭 성당에서 한 강연
What Holly Thinks: Rick Warren appointed advisor to the Tony Blair Faith Foundation
(릭 워렌 목사, 토니 블레어 종교재단의 고문으로 지명되다)
Rick Warren is the founding pastor of Saddleback Church in Lake Forest, Calif. ? one of the largest churches in the United States ? and author of the New York Times bestseller “The Purpose Driven Life.”
In his bestselling book, The Purpose Driven Life, megachurch pastor Rick Warren said studying end-times prophecy distracts Christians from fulfilling the missions God has given each of them. In context, their missions should focus primarily on spreading the gospel, according to Warren (see pages 285-286).
He said, ‘If you want Jesus to come back sooner, focus on fulfilling your mission, not figuring out prophecy. It is easy to get distracted and sidetracked from your mission because Satan would rather have you do anything besides sharing your faith. He will let you do all kinds of good things as long as you don’t take anyone to heaven with you.’
Yet, if Warren had studied prophecy, he’d know better than serving on the advisory council of the Tony Blair Faith Foundation.
The foundation’s stated purpose is to harness ‘faith as a force for good’ in the world, by getting people of different faiths to work together to tackle global poverty and conflict. It was launched Friday in New York at an event moderated by Christiane Amanpour, CNN’s chief international correspondent. Read about it here.
While Blair’s interfaith movement may sound good, those who know Bible prophecies know that it fits perfectly with a global, interfaith movement that will arise to support the Antichrist (Rev. 13:11-18).
In a statement on the Tony Blair Faith Foundation’s Web site, Warren says, ‘The Tony Blair Faith Foundation’s potential for doing good is staggering.’ Apparently, Warren has failed to heed his own warning that Satan will distract Christians by letting them ‘do all kinds of good things as long as [they] don’t take anyone to heaven with [them].’
To be fair, Warren’s five-part ‘P.E.A.C.E. Plan’ includes sharing the gospel along with tackling social ills. Read about it here. Yet, because of his ignorance of prophecy, Warren is now going to lead many evangelicals into joining ranks with a global religious movement the Bible warned about.
Warren isn’t the only evangelical leader to serve on the 12-member advisory council. Others include David Coffey (president of the Baptist World Alliance) and Joel Edwards (general director of the Evangelical Alliance). See the full list here. And if we’re as far along in the prophecies as FP suspects, then we should expect to see more of our Christian leaders signing onto this interfaith movement.
발췌 : http://www.fulfilledprophecy.com/commentary/rick-warren-appointed-advisor-to-the-tony-blair-fa/
(게시자 주)
토니 블레어는 지금 프리메이슨의 신세계 질서운동을 대변하고 있습니다. 그는 프리메이슨 단체인 studholme lodge의 단원으로 알려져 있습니다. 그는 또한 프리메이슨들을 백킹하는 영국 왕실의 전폭적인 지원을 받고 있습니다. 그는 프리메이슨들이 주장하는 바와 같이 세계의 종교가 한 마당을 이루는 신앙 공동체를 이야기 하고 있습니다. 불교나 이슬람이나 천주교나 기독교나 함께 할 수 있는..... 함께하여 평화 공존을 이루는..... 이 얼마나 달콤한 말입니까 ? 그러나 이 말은 곧 배도를 의미하고 있다는 사실을 깨달아야 합니다.
토니 블레어와 동일하게 이야기 하는 목사님이 계십니다. 그분은 바로 릭 워렌입니다. 그는 계속적으로 현대의 다원주의하에서 기독교의 근본주의의 포기를 주장합니다. 릭웨렌 목사는 P. E. A. C. E. PLAN을 추진하고 있는데, 이 PLAN은 유엔의 밀레니움 개발 목표에 부응하는 사역입니다. 토니 블레어의 종교 재단도 UN의 밀레니움 개발 목표 실현에 최우선 협조하겠다고 위 연설에서 공포하고 있습니다.
릭 워렌은 프리메이슨 단체인 CFR (외교위원회)의 단원입니다. CFR의 ANNUAL REPORT를 보시면 그가 회원으로 리스트 업된 것을 보실 수 있습니다. 그는 다시말하면 프리메이슨의 목적에 합류하며 목적적 사역을 하고 있습니다. 릭워렌은 알파코스를 전적으로 지원하고 나섰습니다. 그는 "다원주의 사회에서는 근본주의는 적"이라고 말합니다. 미국의 대통령들도 다 같은 소리를 하고 있습니다. 토니 블레어도, 토니 블레어의 막후 세력인 영국 황실도, 영국 황실을 대변하는 교파인 영국 성공회도, 로마 카톨릭도 다 동일한 소리를 발하고 있습니다. 알파코스를 지원하거나 추천하는 다른 세력인 신복음주의자들을 생각해 봅시다. 로버트 슐러, 빌리 그래햄, 빌브라이트, 오랄 로버츠, 짐 패커, 로렌 커닝햄, 피너와그너, 존윔버들입니다. 그들은 전부 로마 카톨릭과 친화적입니다. 그들은 대부분 프리메이슨이거나 프리메이슨과의 코넥션으로 비판 받고 있습니다. 그들은 종교 다원주의를 표방하고 있습니다. 이것이 무엇입니까 ? 이제 우리의 세계를 지배하려드는 영의 세력의 실체가 더욱 확실하게 다가오고 있습니다.
알파코스는 이러한 세력의 중심에 있으며 개혁교회들을 오순절 주의화하고 카톨릭에 친화적으로 만들려하는 작업을 벌이고 있습니다. 알파코스는 그러므로 이 검은 세력을 지원하고 있는 것입니다. 알파코스에 빠진 한국 교회들은 분명히 이점을 무시하거나 보지 못하고 있습니다. 우리는 지금 영적인 싸움의 한가운데 있습니다. 성경에도 분명히 우리가 싸워야 할 영적인 싸움의 대상을 음녀, 용, 옛뱀이라고 구체적으로 명시해주고 있습니다. 믿는자들은 이러한 영적인 적에 대하여 경계심을 가져야 하며 분별하여야 할 것입니다. 하나님의 전신갑주를 입고 이들과 영적인 싸움을 벌여야 할 것입니다.
" 우리의 씨름은 혈과 육에 대한 것이 아니요, 정사와 권세와 이 어두움의 세상 주관자들과 하늘에 있는 악의 영들에게 대함이라 그러므로 하나님의 전신갑주를 취하라 이는 악한 날에 너희가 능히 대적하고 모든 일을 행한 후에 서기 위함이라." (엡 6:12-13)
릭 워렌의 P.E.A.C.E.PLAN
1. PLANT CHURCH
2. EQUIP SERVANT LEADERS
3. ASSIST POOR
4. CARE FOR THE SICK
5. EDUCATE THE NEXT GENERATION
The United Nations' Millennium Development Goals
1. Eradicate extreme poverty and hunger
2. Achieve universal primary education
3. Promote gender equality and empower women
4. Reduce child mortality
5. Improve maternal health
6. Combat HIV/AIDS, malaria and other diseases
7. Ensure environmental sustainability
8. Develop a global partnership for development
첫댓글 다들 왜이러시는지..정말 마지막 때는 유명하시는 목사님들이 넘어진다더니...
평소 존경하는분들의 이름이 거론되고 있네요...사실이 아니었으면 좋겠습니다...오랄 로버츠, 피트와그너 목사님까지..
저도 기독교 지도자급인 목사님들이 프리메이슨에 연관되어 있다는 것에 대해서는, 이러한 분석이 정말인지, 아니면 이들과 견해를 달리하는 기독교내의 또 다른 사람들의 의견인지 매우 궁금합니다. 왜냐 하면 이 목사님들이 현재에도 엄청난 영향력을 가지고 성령 사역을 감당하고 있기 때문입니다. 좀 더 확실하고, 영적으로 분별될 필요성이 있다고 봅니다. 분명 종교다원주의에 동조하는 사람들도 있겠지만, 그렇지 않은 사람도 있을 수 있기 때문에..
샬롬!^^.......감사합니다.
네...저도 이러한 내용들을 접할때면, 참 안타깝다는 생각이 듭니다. 다들...수 많은 사람들에게 영향을 끼쳤고 또 앞으로도 끼칠 수 있는 분들인데...참된 복음을 주님이 원하시는 방향으로 전하지 못하고 이렇게들 쓸어지는 모습에 마음이 아프고, 또 다시한번 우리의 마음과 정신을 성경을 바탕으로 성령님께 의지해서 바짝 깨어 정신을 차리고 기도와 말씀으로 무장해야 된다는 메세지를 듣게 됩니다. 주 예수님, 우리들의 영혼과 생각과 마음을 지켜주셔서 모든것을 올바르게 분별하게 해주시 옵고, 또 주님을 공중에서 뵈옵는 그 영광에 이르기까지 주님의 순결하고 거룩한 신부로 자라나게 양육하시고 보호해 주시옵소서!
예수님의 거룩하시고 소중한 이름으로 기도 드립니다. -아멘-
"마 7:22 그 날에 많은 사람이 나더러 이르되 주여 주여 우리가 주의 이름으로 선지자 노릇하며 주의 이름으로 귀신을 쫓아 내며 주의 이름으로 많은 권능을 행치 아니하였나이까 하리니" "마 7:23 ...내가 너희를 도무지 알지 못하니 불법을 행하는 자들아 내게서 떠나가라 하리라" <- 이른 사람들이 요즘 우리가 알고 있는 유명한 분들중에 있지 않을까요.? "이런 저런 능력이 없어 이름이 알려지지 않은 분은 분명히 아닐 것입니다. 그렇다면 우리의 분별은 촛점은 어디에다 두어야 할까요.?
먼저 배도하는 일이 있겠고....주여! 저희들을 붙잡아주시고 주님으로 옷입히셔서, 끝가지 견디며 주님오심을 기다리고 사모하게 하시고, 주 안에서 승리하게 해주소서!
피터 와그너 목사님이 카톨릭과 친화적이라는 말에는 동의를 못하겠는데요? 오순절 계통의 교회가 카톨릭과 친화적이라는 말도 어디서 근거한 말인지 모르겠습니다.오순절 교회가 뭐가 잘못되었다는 것인지 이해가 안 가네요. 사도행전적인 교회가 가장 성경적인 교회 아닌가요? 지금 세상에 있는 교회의 모습에서 어떤 교회가 가장 사도행전에 나와 있는 교회와 비슷한지 생각해 보았으면 합니다.
릭 워렌 목사님이 귀신을 쫓고 권능을 행했나요? 처음듣는 이야기인데요? 귀신을 쫓은 사람들중에서 옥석을 가려야지 못쫓는 사람이 사도는 아니라고 봅니다. 12제자나 사도 바울은 손수건을 흔들거나 지나가기만 해도 병이 낫고 귀신들린 사람들이 뒤집어졌지요. 주의 권능과 내적인 열매가 같이 있는 사람이 진정한 하나님의 종이라고 봅니다. 물론 어는 한 쪽으로 치우친 사역자나 신자들도 수두룩합니다. 어느 한 쪽이든 치우쳐졌다면 바람직하지 않다고 봅니다. 별로 닮고 싶지 않은 모습이죠. 신자에서 벗어나 진정한 성도가 되려면 둘 다 갖추어야한다고 개인적으로 생각하고 저는 양쪽을 다 겸비했으면 합니다.
예수님 재림직전의 7년환난으로의 준비 과정 중에 토니 블레어 등 정치인이 성경에 응하는 행동을 취하는 것은 성경말씀에 비추어 고개를 끄덕일 수 있는데 여기에 로버트 슐러, 빌리 그래햄, 빌브라이트, 오랄 로버츠, 짐 패커, 로렌 커닝햄, 피너와그너, 존윔버 등 다수의 지도급 하나님의 종들이 악한 영과 커넥션이 있다고 정죄하고 있습니다. 이들이 카톨릭과 프리메이슨(모두 적그리스도와 연관됨)등 악한영의 실체와 연관된 자신의 본 모습을 서서히 드러내고 있다고 주장하는 것 같습니다. 대표적인 하나님의 종들을 비판하고 정죄하기를 바라는 배경이 바닥에 깔려 있는 것 같아서 조심스러워집니다.
카톨릭을 악한영이라고요? 참으로 기가찰 노릇이군요. 여기서 말하는 옛뱀, 음녀가 루치펠이 아니라 카톨릭이라고 말하고 싶은 건가요? 아마도 개신교 신자들의 적은 사탄이 아니라 여러분의 뿌리인 카톨릭리로군요. 주님, 이들은 카톨릭에 대해서 아무것도 알지 못하는 사람들입니다. 이들의 판단을 용서해 주시옵소서.
주님안에서 반갑습니다.^^님의 댓글을 보면서 이 말씀이 생각이 납니다.^^제사하는 처음 익은 곡식 가루가 거룩한즉 떡덩이도 그러하고 뿌리가 거룩한즉 가지도 그러하니라. 또한 가지 얼마나 꺾이었는데 돌 감람나무인 네가 그들 중에 접붙임이 되어 참 감람나무 뿌리의 진액을 함께 받는 자가 되었은즉 그 가지들을 향하여 자랑하지 말라. 자랑할지라도 네가 뿌리를 보전하는 것이 아니요 뿌리가 너를 보전하는 것이니라. 그러면 네 말이 가지들이 꺾인 것은 나로 접붙임을 받게 하려 함이라 하리니 옳도다 그들은 믿지 아니하므로 꺾이고 너는 믿으므로 섰느니라. 높은 마음을 품지 말고 도리어 두려워하라. 하나님이 원 가지들도 아끼지 아
니 하셨은즉 너도 아끼지 아니하시리라 (롬11:16-22)이 말씀에서 '가지들'은 누구이며 '뿌리'는 누구실까요?^^*정말 우리의 뿌리가 카톨릭일까요?우리에게 잣대가 되는것은 하나님의 말씀이라고 저는 생각합니다.개신교도 카톨릭도 진리가 아닌 비진리는 과감히 버려야 할것입니다.^^주님의 아름다운 신부되시와요.상하신 마음 주님께서 어루 만져 주시길...마라나타
예수님 만이 참 진리요 예수님이 말씀하신 성령의 감동의 성경이 참 진리 입니다 성경은 로마 카톨리이 초대교회의 뿌리라고 하지 않습니다 ;; 카톨릭은 초대교회의 부패된 로마식의 교회일 뿐입니다.. 그 때는 암흑시대였지요 정말 하나님을 바로 믿고 싶으시다면 성경을 좀...읽으세요 성경을 읽으면 알 수 있는 것을... 신부들의 말에 맹신하지 마시고 성경을 읽고 깨달으세요... 뭐가 뭐의 뿌리인지요^^
근거없는 비약이 좀 있는글 같습니다. 일부는 동감이 가고 또 일부는 근거없이 일방적인 주장도 있습니다. 특히나 주의 종들의 이름을 나열한 부분은 본래 이런것들을 주장하고 다니는 배후의 영들을 의심해볼만 합니다. 다 믿지 맙시다!!!. 분별합시다!!
원본 게시물 꼬리말에 인사말을 남깁니다.