Meyer Saxophone Mouthpieces
Meyer "True Flex" Fascing These were the first real Meyer Brothers mouthpieces and were made in New York. These have a cut out on the table with the phrase, 'Meyer "True Flex" Facing' in it. The cut-out was to allow the reed to vibrate more freely. This concept does not work well though as the ligature pushes down on the malleable reed right above this cut-out, deforming the reed. The wet reed bottom also expands into the table and further deforms the reed bottom, not allowing it to lay flat. 메이어 트루 프렉스 페이싱.
이들은 진짜 메이어 형제의 첫번째 작품이며 뉴욕에서 만들어 졌다.
이들은 테이블을 파내고 메이어 트루프랙스 페이싱 이라고 문구를 새겨 넣었다.
파낸 테이블은 리드의 진동을 좀더 자유롭게 하기위해서다
이컨셉은 레가쳐의 눌림에서 리드의 변형이나 억제를 피하기 위해서다
젖은 리드의 바닥은 테이블의 바닥에서 늘어나고 플레이트에 붙지않기 때문이다. These did not have a chamber size marking, but had a slightly larger chamber than the later Meyer Brothers mouthpieces. Hence they also had a little less projection and punch. MeYer was written lengthwise on the back of these mouthpieces. A very rare version of this mouthpiece is a clear plastic version that is otherwise identical to the other "True Flex" models.
이들은 챔버 사이즈를 써놓지 않았다 그러나 나중의 메이어 부로스보다 약간더 챔버를 가진다,
역시 약간 더큰 펀치력과 뻗는맛을 가지며 메이어는 피스의 등뒤에 사이즈를 쓰기도 했다.
아주 드믈게 투명의 프라스틱 버젼이 잇는데 어쨋든 트루프랙스 모델이다. |
|
Vintage Meyer Metal Mouthpiece: Ike Quebec played one of these on his Buescher Aristocrat tenor. My guess is it is an old Otto Link, Master Link blank with nicely fluted outer-walls. It is a very nicely finished mouthpiece that came in brass and solid silver with a slide on ligature. They even had a clarinet version that is very unique in that it has rounded inner-side walls and a round chamber just like their saxophone mouthpieces.
Ike Quebac 은 그의 부샤 아리스토 그랫 테너에 이피스를 사용햇다.
내생각엔 이것은 오래된 마스타링크 오토링크의 외관과 비슷하고 매우 훌륭한 마감으로
되어지며 은이나 놋쇠의 레가쳐가 스라이딩 방식으로 따라 왔다.
그들은 아직도 크라니넷에서 테너의 내부같이 둥근 챔버를 가진 피스를 만들고 있다 . |
|
Meyer Brothers New York: The most sought after of the Meyer mouthpieces is the Meyer Bros. New York model. These had a fat body and came in a small, medium, and large chamber. The small chambers were very bright, and the large chambers were very dark. Hence most people played on the medium chambers. The large or small chambers are still very good playing mouthpieces though. The finish work on these was excellent. They had very rounded inner side walls and a small roll over baffle at the tip. The Meyer Brothers mouthpieces are also known for having a very good quality hard rubber compound that produces a very rich sound.
가장 많이 찻는 피스는 메이어 부로스 뉴욕모델이다.
이들은 통통한 몸둥이에 스몰,메데움,라지 챔버를 가진다.
스몰챔버는 매우 밝은 음색을 라지챔버는 어두운 음색을, 그러나 대다수의 연주자는
미디움챔버를 선호한다. 스몰과 라지챔버는 아직도 매우 훌륭한 피스로 통용되며
이들의 마감또한 뛰어나다. 이들은 매우둥근 내부벽을 가지며 약간의 롤오버 배플을
팁에 가지고 있다.
메이어부로스 피스는 아는바와 같이 매우 좋은양질의 경화고무 가루로 만들어져
매우 부티?나는 사운드를 낸다. |
|
Though officially the Meyer Bros. mouthpieces came in three chamber sizes, really there were four. 공식적으로 알려진 메이어 부로스. 피스들은 3가지 사이즈의 챔버가 있다, 사실은 4개지만..
The fourth is another small chamber model. Both were marked as small chambers but one is much smaller than the other. The below top two photos show the two small chamber models. The top-left version has a very high floor and the back of the chamber forms a circle smaller than the bore. The top-right small chamber mouthpiece also has a high floor but the back of the chamber actually extends out to the same diameter as the bore. 4번째 챔버는 또다른 스몰챔버의 모델. 둘다 스몰챔버라 쓰여 있지만 하나는 다른 스몰팸버보다 월등히 적다. 사진에 보이는 두개의 모델들, 맨위 왼쪽것은 매우 높은 입구와 뒤를 (다른옆의 피스보다 ) 가지며 확실히 같은 직경과 크기의 피스보다 넓고 크다. The back of the chamber on both the medium and large chamber mouthpieces are the same size as the bore, the difference is in the height of the floor and the width between the two side walls inside the mouthpiece. Here the large chamber is significantly larger than the medium chamber. It is interesting though that the larger of the two small chambers, the medium chamber and the large chamber do look and play very similar. 챔버의 뒤 두 미디움 챔버의 피스는 같은크기의 보어를 가지나 다른점은 전면의 높이와 두사이즈사이의 챰버내부벽의 높이이다. 여기의 라지 챰버는 메디움챔버와 크게 다른 것을 보여준다. 흥미있는겄은 라지챔버와 스몰챔버의 차이는 연주에 있어서나 겉 보기에도 거의 흡사하다. By far the most popular model for alto is the medium chamber as it has the most traditional sound; however, all models play very well. The tenors are not nearly as popular as the altos; however, particularly the small and large chamber versions of the tenor mouthpieces are very special and unique playing mouthpieces. Both are quite rare though. 가장 널리 쓰이는것은 알토의 미디움 챔버 이며 이겄은 가장 전통적인 사운드를 가진다. 어쨋든 모든 모델들은 매우 소리가 좋으며 테너는 알토에 베해 대중적이지를 못하다 . 어쨋든 특히 스몰,그리고 라지 챔버의 테너 마우스피스는 매우 뛰어나고 독특한 사운드의 피스이다. The Meyer Bros. mouthpieces came in two vintages. The early version had the chamber size marked on the shank UNDER the table and included the word 'chamber'. For example it would say, "MEDIUM CHAMBER.' The later version had the chamber size marked on the shank under the 'Meyer Bros' logo on the back of the mouthpiece. It only said, 'SMALL,' 'MEDIUM,' and 'LARGE.' It also had a slightly longer shank, though the entire length of the mouthpiece stayed the same. 메이어 부로스는 2버전이 있다. 가장 빠른 버젼은 챔버사이가 생크 부분 테이블 아래부분에 "챔버" 또는 메데움챔버라고 쓰여 잇다 나중의버젼은 챔버의 홋수가 생크아랬부분 "메이어 부로스 "글씨의 아래분에 있다. 그냥 스몰,라지,등이며 이겄들은 또한 약간 긴 생크를 (기존의 모델들 보다) 가진다. |
|
Meyer Mouthpiece Boxes: Meyer boxes only came in two variations. The True Flex mouthpieces and first Meyer Bros. mouthpieces came in the boxes shown below on the left. The later Meyer Bros mouthpieces came in the boxes shown in the right picture.
메이어 마우스피스 박스들.
메이어는 오직2가지의 박스가 있다. 트루프랙스,그리고 첬번 부로스의 박스는 왼쪽의 사진이고
나중의 메이어 부로스는 오른쪽 사진이다. |
|
Meyer New York USA: Early Model: These mouthpieces retained the rounded inner side walls and roll over baffle of the Meyer Bros. mouthpieces. However the body of these mouthpieces got thinner. The thin body produced a very nice resonance but sacrificed the solidity inherent to the Meyer Brothers mouthpieces. Many players prefer this resonant quality though.
The early model looks outwardly identical to the later NYUSA Meyers. The difference is in the interior. They have nicely rounded inner side-walls.
뉴욕 메이어 ; 초기모델; 이들 모델들은 메이어 부로스의 둥근 안쪽의 양쪽벽,롤오버 배플을 그대로 지킨다. 어쨋든 이들 피스의 바디는 좀더 가늘어져서 매우 뛰어난 응답성을 가지게 되엇으나 부로스의 단단하고 무게있는 소리를 희생 시겨야 했다. 많은 연주자들이 이 응답성의 가치에 선호하고 있다.
초기의 모델은 바깥부분의 표기에 NYUSA Meyers라고 썼고 다른점은 내부가공이며 그겄은 에쁜 둥근 내부 벽을 가졌다.
|
|
Meyer New York USA: Late Model: These mouthpieces look identical on the outside to the earlier New York USA models. Inside they are very different. They have less of the rounded inner side-wall than the earlier model but do retain the same amount of baffle. The interior finish work is good, but not as good as the earlier model. 메이어 뉴욕 후기모델.
이들은 고유의 외부표기로 New York 이라고 하고 내부구조는 매우 다르다
이들은 좀더 덜 둥근 내부벽을 가지고 (전기모델보다) 그러나 같은 용적의 내부 배플을
계승하고 내부의 마감도 쫗다, 그러나 나중의 겄들은 좋지 못하다. Meyer "Made in USA" Model: These are the current production mouthpieces and were made at the Babbitt factory since the mid 1970s. They have a flatter inner side wall forming an almost triangular chamber. While they have changed from the vintage Meyers, they are the same general concept, and still a very good alto mouthpiece. They are still the standard of the alto mouthpiece industry.
Meyer "Made in USA" Model: These are the current production mouthpieces and were made at the Babbitt factory since the mid 1970s. They have a flatter inner side wall forming an almost triangular chamber. While they have changed from the vintage Meyers, they are the same general concept, and still a very good alto mouthpiece. They are still the standard of the alto mouthpiece industry.
메이어 "Made in USA" 모델. 이들은 현재 생산되는 피스로서 1970년대 부터 만들던 밥비트(Babbitt Factroy) 공장이다. 이들은 평평한 내부 사이드벽이 거의 심각형의 챔버를 가지고 있다. 이들이 빈티지 메이어에서 바뀌어 지기 까지 이들은 같은 컨셉의, 그리고 아직도 좋은 알토 피스들 이다. 이들은 아직도 표준적인 알토마우스피스 생산업체이다. |
|
Meyer New York Limited Edition Mouthpiece: According to Meyer these mouthpieces were made to duplicate the older style New York mouthpiece. They use a different rubber compound than the current production pieces, and only a limited number of them were made. The chamber shape is more like the late New York USA models. The finish work on these mouthpieces is nicer than the standard model as well.
Meyer New York Limited Edition Mouthpiece: According to Meyer these mouthpieces were made to duplicate the older style New York mouthpiece. They use a different rubber compound than the current production pieces, and only a limited number of them were made. The chamber shape is more like the late New York USA models. The finish work on these mouthpieces is nicer than the standard model as well.
메이어 뉴욕 리미트 에데션 피스. 메이어는 빈티지 뉴욕스타일의 피스를 만들기로 합의하고 빈티지와는 다른 피스의 재료, 즉 현재 생산되는 피스의 재료로 (Compound) 만드나, 오직 한정의 넘버를 새긴다. 이들의 챔버의 형태는 늦은버젼의 뉴욕메이어와 비슷하다. 그리고 마감도 범용의 메이어 보다는 잘 되어 있다. |
| |
|
첫댓글 내 bros는 전반기 모델....흠..